Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

32 minutes ago, Woodoo said:

Biće u ponudi i PHEV, 195 KS kombinovane snage. ICE motor sa 4 cilindra i 150 KS.

Nije to rješenje jer opet diže masu vozila i opet taj nesretni PSA pogonski agregat.

 

Onda se pitam ima li sreće uopće sa PSA agregatima?

 

 

@Elra

 

PSA vozila su tehnički siromašna, bila i ostala 

 

No u krivu si za Cherokee. On ide na STLA Large platformu.

Compass je na STLA Medium.

 

Ali dobro vrlo PSA je odlučio staviti proizvodnju 1.6 u SAD.

Priča je čak da će osnovni Jeep Cherokee biti 1.6 HEV. Barem je meni moj izbor rekao da je to vrlo vjerojatno.

 

A kad pogledaš FCA je razvio ne jednu nego dvije skroz nove familije motora.

Prva je naravno GSE/FireFly sa 1.0 I3, 1.3 I4 i 1.5 I4 motorima.

Druga je GME/Hurricane sa 2.0 I4 i 3.0 I6 motorima.

 

Da ne pričamo o dizelima kao 2.2 u obje verzije bloka motora.

 

A ta politika sa strujom ili BEV only. To je posebna tema koje ću se kasnije dotaknuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, N.N. said:

No u krivu si za Cherokee. On ide na STLA Large platformu.

Super. 

 

3 minutes ago, N.N. said:

A ta politika sa strujom ili BEV only. To je posebna tema koje ću se kasnije dotaknuti

Vjerujem da od BEV only nema ništa. Ali je loše što su odustali od čistog SUS motora, koji konkurencija i dalje nudi. Da nema prolaza na tržištu ne bi ga nudili. 

 

 

 

Ali izjava ovog lika iz Fiata, zašto ne nude Pandu kao ICE je za komedije. I sam je sebi smiješan i znoji se od gluposti koju je rekao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Elra said:

Super. 

 

Vjerujem da od BEV only nema ništa. Ali je loše što su odustali od čistog SUS motora, koji konkurencija i dalje nudi. Da nema prolaza na tržištu ne bi ga nudili. 

 

 

 

Ali izjava ovog lika iz Fiata, zašto ne nude Pandu kao ICE je za komedije. I sam je sebi smiješan i znoji se od gluposti koju je rekao.

 

Ja čak smatram da je to OK imati danas MHEV kao početni motor, automatik je bonus.

 

E sad je drugo pitanje šta će sve nuditi osnovni model itd.

 

 

Ali da je Olivier Francois ispao glup, je.

Pojma nema o čemu priča.

 

 

Što se tiče BEV only mene je svejedno strah. Grozim se, baš se grozim.

I to ću ti više kod BEV only ciljati ove jače, skuplje, brandove.

Stelvio II će biti predstavljen dogodine la ćemo vidjeti.

Već je jedan model na STLA Large predstavljen kao BEV only, Jeep Wagoneer S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wagoneer S mi je dizajnerski ispao mlak, nedefinisan.

Kako prolazi na tržištu?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, moron said:

U Srbiji i Egiptu je dostupan i 1,6 THP od 215 ks, u 408-ici :)

 

Legendarni Prince, ni mehaničari ga ne vole, a donosi im siguran prihod :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li jedan Peugeot motor koji nije problematičan? Mislim isključivo na aktualno ponudu.

1.2, 1.6 oba PureDreck i 1.5 dizlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 hours ago, moron said:

Dok je njega, bosih, golih i gladnih majstora biti neće

Ma dosta njih nece ni da ti uzmu pare :D .

Kada sam kupovao "peticu", u glavi mi je bio opet turbo benzinac. Bez obzira na katastrofalna iskustva koja sam za THP generalno citao po netu (a bilo ih je i za MultiAir sa kojim sam se slatko navozao 5 godina, samo ne u toj meri), bio sam spreman da rizikujem. Ali kada sam se raspitivao kod majstora koji bi kasnije odrzavali taj THP 200 - maltene svi su vrteli glavom u fazonu "Nemoj care, majke ti" :) . A steta jer su svi sa tom motorizacijom bili u top opremi, na oko lepo ocuvani i sa manjim kilometrazama.

Nesto bolja situacija je na verzijama od 270 KS sa kovanim klipovima, ali nisu isli u DS5 (308 GTi). Ali je opet ostala gomila druge problematike. Pokusali su i sa promenom zloglasnog imena THP, u manje ali opet zloglasni PureTech :) .

 

Neverovatno kako se PSA, koja je maltene stvorila ime na TU serijama benzinaca (kasnije i HDi), srozao na to da nema krsten benzinac u ponudi.

Ranije VTi, pa PureTech, a vrhunac je THP kao "nedonosce" BMW i PSA i kojeg se odricu ljubitelji i jednog i drugog brenda. Ne zna se gde su vise bisera osmislili.

Sto je jos gore, upropastise i dizele, prvo sa BlueHDi, potom i sa ovim manjim blokovima.

I sto je vrhunac, guraju se ta sra*a u Zabare, koji su imali relativno nove motore sa direktnim ubrizgavanjem u vidu FireFly.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se sada nisam šlogirao...  Pežo Brazil.

208

1.thumb.png.1e9521b3eefab780fb5ab65a2debe114.png

 

208 turbo

2.thumb.png.fea687a4cf3a0fac9d9a3c680ff1d298.png

 

2008

3.thumb.png.7cf84d8410b8f07f0a6e382cdf2c5e47.png

 

Da raščivijamo ovaj poslednji motor da nije kojim slučajem e torq, pa cirkus može da bude kompletan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Zakeralo said:

Da raščivijamo ovaj poslednji motor da nije kojim slučajem e torq

Po obrtnom od cca 150 Njutna deluje da jeste :D (plus 1.6 110).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

To je koliko znam PSA EC motor.

 

Službeni naziv za 1.2 je EB, a za 1.6 THP je EP. Pretpostavljam ovo EP od Essence Prince.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasno šta će Puretech u GrandePanda Hybrid pored Firefly... zato što je copy/paste eC3?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Po obrtnom od cca 150 Njutna deluje da jeste :D (plus 1.6 110).

I snaga deklarisana na benzinu je identična 113/113 ks. Kako u u oznaci stoji i Flex naleteh  na mreži i na ovo:

Quote

The new family of E.torQ engines is composed of two variants: the 1.6 16v and the 1.8 16v; both engines are available in flexifuel (petrol or ethanol) version for the Brazilian and Paraguayan markets.

Izgleda da je to to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Zakeralo

To nisu isti motori, Fiatov 1.6 torque ima 1598cm3 i prestao je da se proizvodi jos 2022.godine.

Peugeotov ima 1587cm3 i jos uvek se proizvodi.

Ima na wikipediji, potrazi...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

@italiano

Da, jedino ne mogu da nađem da je ikada postojala Pežoova flexi verzija bilo kog motora za dva goriva, etanol i benzin. No u krajnjoj liniji i nije to toliko bitno.

Meni mala zanimljivost, Fiat je dobio logo duginih boja, doduše samo u Evropi,

 

logo-1460x1106.thumb.png.2a269a5b438444ef1869a531d029f476.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ClubAlfa.it pište da će naredni modeli za Južnu Ameriku biti na Smart City Car platformi (C3, Grande Panda). Nema više Moby, Argo, Cronos, Toro...E sad da li će i oni biti sa 1.2 THP motorom, ne znam. 

Moguće je da će ukinuti razvojni centar FCA Brazil i da će razvoj za globalne modele ići iz Evrope. Još jedna greška vrha Stellantisa, ako se to desi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Zakeralo

Nasao sam da je to u stvari prastari benzinac koji je isao u P206, P301 pa i Yugo Floridu! :D

Kodna oznaka mu je EC5, 1587cm3

 

 

A evo i liste vozila Flex Fuel u Brazilu:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicles_in_Brazil#List_of_currently_produced_flexible-fuel_vehicles

 

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se na netu piše o novom Jeepu za 25000 eura, Avenger je plastikaner...

Mislim da su sa Jeepom napravili grešku. Umjesto da ga guraju u premium, kako bi bio konkurencije JLR i uzimao kupce JLR, oni ga još spustaju. Pa će Jeep imati Avenger na nivou Stepwaya i jedan Grand Cherokee i Wagoneer. Potpuni bućluriš.

A JLR je firma od danas do sutra, i neko će jedva čekati da pokupi tu klijentelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

A vidiš. Amerikanci misle baš suprotno. Smatraju da Jeep treba biti ono što je njima uvijek bio a to je pristupačno vozilo ponajboljih terenskih sposobnosti i uz to jednostavno za prerade.

 

Njima je Wagoneer obitelj baš ono što ne žele.

Čak novi Jeep Grand Cherokee je previše gore otišao cijenom što se vidi po prodaji, pogotovo kod nas u Europi ali i kod njih.

WL74 i WL75 se čak kombinirano slabije prodaju nego WK2.

 

U zadnja jedno 3 mjeseca su se skoro sve glavešine iz Sjeverne Amerike, a tu su bile iz vremena Sergia Marchionnea, su se povukle ili u penziju ili na drugo mjesta ali svi uz veliku kompenzaciju.

 

Dobit i marža je u SAD-u jako pala. Nema baš rješenja na vidiku. Prodaja da ne govorim. A taman sad im idu novi proizvodi. I nisam siguran da su ih dobro razvili tj. Da su dobro pogodili cijenu i motorizaciju. 

PSA to sve želi svesti na BEV i ako može 1 motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

GCherokee u Evropi ne prolazi jer nema dizel motor.

Jedan motor i BEV, nema od toga hljeba.

Kako se u Americi prodaje BEV Wagoneer?

Chrysler je mrtav, to treba prežaliti. Dodge ga prati. Challenger 2025 je ispao mlak i preglomazan. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Elra said:

Vidim da se na netu piše o novom Jeepu za 25000 eura, Avenger je plastikaner...

Mene je "na prvu" bio zaista oduševio.

Pa sam ga nedavno ponovo detaljno gledao. I nije mi bilo jasno čime sam se prethodno bio oduševio. Jer, enterijer baš deluje jeftino. Mislim na plastiku najviše.

I onda me strah na šta će da liči "naša" Grande Panda. Jer je ona klasa ispod ( valjda ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...