Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

Koliko sam video exor je drzao 29% fca, sto bi sad znacilo 14.5% stelantisa, a agneli imaju mislim 52% vlasnistva exora.

Dakle kada bi sabrao sad procente od 0 do 100, ko ce koliko sad imati u stelantisu, makar otprilike.

Recimo 2% pezo familija, 14% exor, 10% francuska drzava, 5% dongfeng itd. Fali tu jos dosta, da ne kazem pola vlasnistva.

Pravno koliko shvatam ce biti 50-50% psa i fca, pola pola, ali oni opet imaju svoje vlasnike i akcionare, a ni tu nisam nasao nacisto od 0-100% ko su vlasnici psa i fca, nabrajaju se poneki bez % ili se samo spominje % najvecih vlasnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja jos shvatio, nisu ni sve akcije iste. Neki procenat akcija nije tzv. 'upravljacki' nego samo eto, mogu da ih poseduju, trguju njima i ubiru dividende, a neki procenat jeste upravljacki, sto im donosi pravo na svog coveka u upravnom odboru... Dosta je komplikovano to sve :(  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisao sam da je situacija komplikovanija od prostog sabiranja.

Nisu sve akcije jednake. Postoje one jače, pa iako je Exor imao nepunih 29% od ukupnog broja akcija FCA, imao je skoro 45% glasova...

 

EDIT: Pisali smo istvoremeno Horvat i ja...

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis u Kini

 

195755-chrysler 300 002.jpg

 

Redukovanja u ponudi se očekuju u Kini, ali bi to moglo da znači i manji broj modela na ostalim tržištima.

Krajem 2019. PSA grupa i Fiat-Chrysler Automobiles, potpisali su ugovor o pripajanju, a novi entitet je dobio ''futuristički'' naziv - Stellantis. Dug proces ujedinjenja dve velike kompanije bi trebalo da bude kompletiran sledeće godine, ali o budućim planovima vezanim za proizvodnju se već diskutovalo. Oni po svemu sudeći podrazumevaju manji broj modela i marki, pišu Vrele Gume.

 

U izveštaju se naglašava da je prodaja PSA u Kini drastično pala poslednjih godina.

Što se FCA tiče, Jeep je trenutno jedina marka čiji su proizvodi u ponudi u najmnogoljudnijoj zemlji sveta, a i njihov plasman je pao za 36% prošle godine. Jačanje konkurencije iz Kine i Japana u velikoj meri doprinosi tome, tako da čelnici PSA već sada razmatraju opcije koje će biti dostupne nakon finalizovanja Stellantisa. Šef francuskog konglomerata, Karlos Tavarez, podržava novi početak u Kini, s tim što šef finansija kompanije, Filip de Rovira, kaže da ne bi bilo racionalno nastavljati sa tolikim brojem marki i platformi pod krovom Stellantisa.

 

Naravno, u tako ranoj fazi  još uvek ne raspolažemo detaljima u vezi s tim koji modeli ili brendovi bi mogli biti ukinuti u Kini.

Stellantis će biti četvrti po veličini proizvođač automobila u svetu sa 13 automobilskih marki. Ovi brendovi će zadržati sopstvene identitete, što znači da na njima nećemo videti Stellantis oznake ili brendiranje, ali kreiranje zajedničkih platformi će sigurno biti veoma važna mera u kresanju troškova. Šta to znači za brojne modele u portfoliju, ostaje nam da vidimo. Možda je u čitavoj priči za nas interesantnije kako će se redukovanje broja modela i marki u Kini odraziti na druga tržišta. Smanjivanje troškova je primarni cilj pripajanja, a čak ukoliko nije racionalno očekivati da će sve moguće marke egzistirati u Kini, može se zaključiti da će ''giljotina'' raditi i na drugim mestima. Chrysler jedva preživljava kao marka, dok je Lancia jedva senka nekadašnjeg proizvođača. Da skratimo, u sledećih par godina bismo mogli da budemo svedoci interesantnih i drastičnih promena u okviru novog konglomerata zvanog Stellantis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkriven novi logo

 

stellantis logo.jpg

 

Automobilski koncern Stellantis će uključivati svih 14 marki automobila pod jednim krovom, vlasništvo će biti podeljeno u odnosu 50:50 između grupa FCA i PSA, a sada je poznat i logo četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svetu.

 

Planovi o spajanju italijansko-američke grupacije Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) sa francuskom Groupe PSA su objavljeni prošle godine, a pre nego što se taj veliki operativni zadatak privede kraju iz novog koncerna su objavljeni ime i logotip pod kojim će ubuduće PSA i FCA zajednički delovati. Uskoro i zvanično četvrti najveći automobilski koncern na svetu će se zvati Stellantis (što je objavljeno letos), a njegov logotip možete videti na slici.

 

Iz koncerna u nastanku poručuju da ovaj znak odražava ''bogato nasleđe kompanija koje su osnovale grupu Stellantis'', kao i ''jedinstvenu kombinaciju snaga novog portfolija i 14 marki automobila koje će postojati pod novom krovnom kompanijom''. Misli vodilje kod kreiranja novog znaka i imena grupacije bile su, kažu, ''optimizam, energija, inovativnost i obnovljivost, pogotovo što Stellantis želi da bude jedan od predvodnika u novoj eri održive mobilnosti''.

 

Proces će biti završen 2021. godine

Osim ovog tipičnog marketinškog rečnika kojim se opisuje identitet nove marke, saznaje se da bi poslednji pravni koraci prema spajanju grupacija FCA i PSA trebalo da budu preduzeti tokom prvog tromesečja 2021. godine. Nakon toga obe kompanije će održati vanredne skupštine deoničara koje bi trebalo da finalno potvrde spajanje. Ono će postati i zvanično kada ga odobre sva nadležna regulatorna tela u državama u kojima će Stellantis poslovati. Nova grupacija će uključivati marke automobila Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lanciu, RAM i Maserati, Peugeot, Citroen, DS, Opel/Vauxhall, Fukang. Moguće je da će optimizacija procesa dovesti do ukidanja pojedinih modela koji se preklapaju i ciljaju na iste kupce, ali sve pomenute marke automobila bi trebalo da ostanu u životu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcionari Fiat-Chryslera i PSA glasaju o spajanju 4. januara

 

stellantis logo.jpg

 

Akcionari FCA i PSA će se sastati 4. januara kako bi odobrili planirano spajanje i stvorili Stellantis, četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila, saopštile su dve kompanije. Italijansko-američki Fiat Chrysler (FCA) i francuski PSA su se dogovorili da će se udružiti u ugovoru o spajanju vrednom 38 milijardi dolara, ujedinivši marke kao što su Fiat, Jeep, Dodge, Ram i Maserati sa Peugeotom, Opelom, Citroenom i DS. Dve kompanije su se obavezale i da će spojiti do kraja prvog tromesečja sledeće godine.

 

Izvršni direktor PSA smatra da neki proizvođači neće ''preživeti'' ovu deceniju

Izvršni direktor PSA grupe Carlos Tavares očekuje dodatne konsolidacije u auto industriji u ovim vremenima kada je potrebno ubaciti milijarde i milijarde evra u razvoj električnih modela i infrastrukture. Tokom telekonferencije Reuters Automotive Summit on je podelio svoje predviđanje da neće svi proizvođači preživeti ovu deceniju. ''Preživeće samo oni najagilniji'', objasnio je Tavares potvrdivši pritom da će PSA i FCA grupacija delovati pod nazivom Stellantis. Tavares je istakao da je jedan od prvih zadataka poboljšati položaj grupacije na kineskom tržištu budući da, kako kaže, ''niti jedan veliki proizvođač automobila ne sme da dopusti da ne bude prisutan na najvećem tržištu na svetu''. Cilj Stellantis grupe biće i smanjenje broja modela i verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merger of Peugeot S.A. with and into Fiat Chrysler Automobiles N.V.
(incorporated in the Netherlands as a naamloze vennootschap)
TO BE RENAMED
Stellantis N.V
https://www.fcagroup.com/en-US/investors/stock_info_and_shareholder_corner/shareholder_meetings/FiatDocuments/2021/Extraordinary_General_Meeting_January_2021/US_Prospectus.pdf

 

Ako se kopa po dokumentu vidi se da je vlast (barem na neko vrijeme u rukama Agnellija.  

 

Evo za što je sve zadužen John Elkann:

Quote

Stellantis Board Regulations provide that, in addition to the Chairman’s other powers set out in Stellantis Board
Regulations, if the Chairman is an executive Director, he or she will be consulted and work together with the CEO on that
basis on important strategic matters affecting Stellantis:
• budget/long-term strategic planning;
• mergers and acquisition transactions, including significant joint-ventures, investments and divestments;
• strategic evolution of the brand portfolio and significant product investment;
• appointments, succession planning and compensation for key positions in the global executive committee;
• institutional relationships, including relationships with key governmental stakeholders, particularly on matters
of strategic significance;
• significant public relations matters and major communication events/topics;
• interaction with principal shareholders and key partners; and
• providing leadership to the Stellantis Board and, in crisis circumstances, to the executive management on
governance matters and ad hoc crisis management,
in each case, without prejudice to the powers of the Stellantis Board

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU odobrila spajanje Fiat-Chryslera i PSA grupe

 

psa fca grupa 2020.jpg

 

Evropska komisija je uslovno u ponedeljak odobrila 38 milijardi dolara vredno spajanje italijansko-američkog automobilskog diva Fiat-Chryslera i francuskog PSA, matične kompanije Peugeota, Citroena i Opela. ''Možemo da odobrimo spajanje Fiat-Chryslera i Peugeota jer će njihove preuzete obaveze olakšati pristup tržištu malih komercijalnih kombija i njihovo širenje'', rekla je potpredsednica Evropske komisije Margrethe Vestager u saopštenju za medije. Taj pristup je važan samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima u celoj Evropi, naglasila je Vestager.

 

stellantis logo.jpg

 

Uslovi su uglavnom usmereni na laka komercijalna vozila. Francuska kompanija će tako produžiti sporazum sa Toyotom u tom segmentu, povećati joj kapacitete i sniziti transferne cene vozila, rezervnih delova i opreme. Fiat i PSA će takođe konkurenciji osigurati pristup mreži za popravke i održavanje kako bi pomogli novim kompanijama u širenju na tržištu. Spajanje bi trebalo da se završi u prvim mesecima 2021. godine, čime će nastati četvrta najveća svetska automobilska grupacija, nakon Volkswagena, Toyote, i Renault-Nissan-Mitsubishija. Evropska komisija je u junu pokrenula detaljnu istragu planiranog planova zbog bojazni da će ograničiti slobodno tržišno takmičenje u sve važnijem sektoru kombija. EK ima ovlašćenja da postavi uslove ili da u potpunosti spreči spajanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.archyde.com/opel-will-cut-more-jobs-in-2021-engineers-in-their-sights/
 

Quote

 

In any case, Lohscheller is increasing the pace of cutting 2100 jobs by 2021 and wants to define new so-called “focus areas” in Rüsselsheim before the closing of the mega merger, according to corporate circles. Specifically, the manager wants to cut dozens of positions in Process & Manufacturing Engineering (PME), for example.

 

Opel explained: “There are currently discussions about assigning one or the other further department to the focus areas in order to be able to offer the employees who work there expanded offers as part of the volunteer programs. But there are no decisions. “

 

Several departments are on the hit list
If the personnel cuts have so far mainly affected specialists and administrative employees, the focus is now on engineers. The reason for this is the foreseeable excess capacities in development at Stellantis. Both PSA and FCA each bring a good 18,000 engineers into the network. Ferdinand Dudenhöffer, Head of the Center of Automotive Research (CAR), considers “at least one third” of the 36,000 positions to be obsolete.

 

The Opel development center ITEZ in Rüsselsheim is particularly under pressure. On the one hand because of the comparatively high wage costs in Germany. On the other hand, because Fiat has more know-how in the area of light commercial vehicles, for example, and Opel could take over the group-wide development competence here. The same applies to the certification of vehicles for the US market. “In the end there is hardly more than a design department left,” Dudenhöffer believes.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrysler, Lancia i Dodge se gase?

 

195755-chrysler 300 002.jpg

 

Spajanjem italijansko-američke grupacije FCA sa francuskim PSA, vrednim 52 milijarde dolara, nastaće novi proizvođač automobila - Stellantis, budući četvrti najveći automobilski koncern na svetu. Plan spajanja je ove nedelje i zvanično odobren, pa će Stellantis i formalno biti rođen 16. januara. Grupacija bi trebalo da godišnje proizvodi oko 8 miliona vozila i da ima prihode veće od 203 milijarde američkih dolara. Stellantis će okupljati 14 marki vozila - Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall. Prema analitičarima neodrživo je imati toliko aktivnih marki vozila sa gamama koje se međusobno preklapaju, pa je sasvim očekivano da će neke od njih biti ugašene.

 

Kao prvi kandidat za ukidanje ističe se Chrysler koji trenutno proizvodi tek dva modela automobila (Chrysler 300 i Pacifica/Voyager). U slučaju da brend Chrysler preživi spajanje grupacija FCA i PSA, verovatno će u Americi pod tim nazivom biti prodavani neki drugi modeli iz grupacije, posebno preimenovani i prilagođeni za to tržište. Drugi kandidat za gašenje je italijanska Lancia, koja trenutno ima jedan model (Ypsilon) dostupan samo na italijanskom tržištu - pa bi gašenje ove marke, iako ona sa sobom nosi veliko nasleđe i imidž, takođe bilo očekivano ako će rukovodstvo Stellantisa poželeti da reže troškove i optimizuje poslovanje. Lancia Ypsilon je, pomenimo usput, i 2020. godine bio drugi najprodavaniji model automobila u Italiji.

 

lancia y ch 004.jpg

 

Treća marka kojoj preti nestanak pod Stellantisom jeste Dodge. On se na ''listi za odstrel'' nalazi primarno iz razloga što proizvodi SUV Durango i moćne muscle car automobile Challenger i Charger, poznate po tome što nisu baš ekonomični sa gorivom, da se blago izrazimo. Nove američke vlasti, progresivnije od dosadašnjih, mogle bi da prihvate više ekološke standarde (poput onih evropskih) i tako označe kraj za proizvođače vozila ''žednih'' fosilnih goriva - pa bi kao jedna od žrtava mogao da padne i kultni Dodge.

 

dodge-charger 1.jpg

 

Neki analitičari pominju i da bi Stellantis mogao da ugasi i DS Automobiles, PSA-ovu marku luksuznijih i skupljih vozila koja se nije preterano diferencirala od Citroena iz kojeg je izdvojena pre pet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spajanje kompanija FCA i PSA je završeno

 

stellantis logo opet.jpg

 

Spajanje kompanija Peugeot S.A. (PSA grupa) i Fiat-Chrysler Automobiles N.V (FCA) koje vodi ka formiranju kompanije Stellantis, danas stupa na snagu.
Kao što je prethodno najavljeno, trgovanje običnim akcijama kompanije Stellantis će početi u ponedeljak 18.01.2021. godine na Euronext berzi u Parizu, berzi Mercato Telematico Azionario u Milanu, i u utorak, 19.01.2021. godine na Njujorškoj berzi pod berzanskom oznakom ''STLA''.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Compass i Renegade P2 MHEV bi trebali u proizvodnju pred kraj ove godine.
Tonale i Tipo početkom sljedeće.

Fiat 500X MCA (facelift) dolazi sljedeće godine i donosi i "Cabrio" izvedbu.

Dodge bi uz 3 nova RWD modela E segmenta trebao dobiti i blizanca Alfe Tonale.

Automobil sa GME T6 rednim šestakom bi trebao biti predstavljen prije kraja ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu 


Kompanija Stellantis N.V. (NYSE/MTA/ Euronext Paris: STLA)  je objavila 17. januara da, nakon spajanja grupacija Peugeot S.A. (Groupe PSA) i Fiat-Chrysler Automobiles N.V. (FCA) 16. januara 2021. godine, udružena kompanija menja naziv u Stellantis, imenovan je Upravni odbor kompanije Stellantis, i statut kompanije Stellantis je stupio na snagu. 

 

Kao što je prethodno najavljeno, Upravni odbor kompanije Stellantis se sastoji od dva izvršna direktora, Džona Elkana (Predsednik odbora) i Karlosa Tavaresa (Generalni direktor), i sledećih neizvršnih direktora: Robera Pežoa (Potpredsednik odbora), Anrija de Kastrijea (Viši nezavisni direktor, koji je predsednik odbora prema holandskom zakonu), Andree Anjelija, Fione Kler Ćikoni, Nikole Difoka, En Frensis Godbehir, Van Ling Martela, Žaka de Sent Egziperija, i Kevina Skota. Takođe, Upravni odbor kompanije Stellantis je danas imenovao Revizorski odbor, Odbor za naknade i Odbor za upravljanje i održivost, u sledećim sastavima - Revizorski odbor: En Godbehir (Predsednica), Van Ling Martelo i Anri de Kastrije. Odbor za naknade: Van Ling Martelo (Predsednik), Andrea Agnjeli, Anri de Kastrije, Fiona Cićoni i Rober Pežo. Odbor za upravljanje i održivost: Anri de Kastrije (Predsednik), Andrea Anjeli, Fiona Cićoni, Nikola Difok i Kevin Skot.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis: Stvaranje svetskog lidera u održivoj mobilnosti

  • Nova kompanija koja ima agilnost, kreativnost i efikasnost da iskoristi mogućnosti nove ere mobilnosti, nudeći inovativna rešenja koja će pomoći da se promeni način na koji se kreće društvo.
  • Bogato nasleđe koje proizilazi iz poznatih i kultnih automobilskih marki, inovativnih brendova mobilnosti i dubokih korena u zajednicama u kojima se posluje.
  • Dobro pozicionirana da se takmiči na globalnim tržištima sa 39 elektrificiranih vozila dostupnih do kraja 2021. godine.
  • Značajne razmere sa dobro utvrđenim komercijalnim pozicijama u Evropi, Severnoj Americi i Latinskoj Americi.
  • Snažan početni bilans stanja.
  • Ciljajući više od 5 milijardi evra godišnjih sinergija u stabilnom stanju.
  • Robusna upravljačka struktura od prvog dana posvećena stvaranju superiorne vrednosti za sve zainteresovane strane.
  • Nepokolebljiva posvećenost 400.000 zaposlenih da se premaše očekivanja potrošača i teži izuzetnosti.

John_Elkann_Carlos_Tavares.jpg

 

Obeležava se lansiranje kompanije Stellantis, svetskog lidera za novu eru održive mobilnosti posvećene pružanju slobode kretanja karakterističnim, pristupačnim i efikasnim rešenjima za transport, jedinstveno pozicionirana da ugrabi uzbudljive mogućnosti globalne industrije koja prolazi kroz brze i duboke promene. Nastala iz kombinacije dve grupe sa snažnim rezultatima i čvrstim finansijama, Stellantis je istinska globalna kompanija sa 400.000 raznolikih, visoko talentovanih i iskusnih zaposlenih koji dizajniraju, razvijaju, proizvode, distribuiraju i prodaju vozila i rešenja za mobilnost širom sveta, a istovremeno ostaju duboko ukorenjeni u zajednicama u kojima žive i rade. 

 

Bord direktora od 11 članova predvodi predsednik John Elkann.

Carlos Tavares kao glavni izvršni direktor vodi jedan od najiskusnijih i najuspešnijih menadžerskih timova u industriji, čije su ključne snage raznolikost, iskustvo i takmičarski duh. Sa mnoštvom izvršnih talenata neumorno posvećenih poboljšanju i inovacijama, Stellantis je u dobrom položaju da nastavi sa rezultatima svojih osnivača u stvaranju vrednosti za sve stejkholdere vodeći se zajedničkim principom: izazovi status kvo.  Sa ponosnim nasleđem koje se proteže 125 godina unazad, Stellantis je dom čitavom portfoliju slavnih brendova koji su krasili put i osvajali podijum u svetu moto sporta. Osnovani od strane vizionara koji su ovim markama ulili strast i takmičarski duh, ovi brendovi obuhvataju čitav spektar tržišnih segmenata, od luksuznih, premijum i mainstream putničkih vozila do hard-charging kamioneta, SUV i lakih komercijalnih vozila, kao i namensku mobilnost, finansije i brendove rezervnih delova i usluga. 


Stellantis već ima dobro utvrđeno prisustvo u tri regiona - Evropi, Severnoj Americi i Latinskoj Americi - pored značajnog neiskorišćenog potencijala na važnim tržištima kao što su Kina, Afrika, Bliski Istok, Okeanija i Indija. Sa industrijskim operacijama u više od 30 zemalja, kompanija ima sposobnost da efikasno ispuni i premaši očekivanja potrošača i isporuči vozila i usluge bez premca na više od 130 tržišta. Stellantis kreće sa pozicije značajne snage sa robusnim operativnim maržama koje odražavaju vodeće pozicije kompanije u Severnoj Americi, Evropi i Latinskoj Americi. Kompanija očekuje da iskoristi svoju veličinu i ekonomiju obima kao mogućnost za investiranje u inovativna rešenja za mobilnost svojih kupaca, ciljajući godišnje sinergije veće od 5 milijardi evra u stabilnom stanju. Ove procene sinergija postići će se primenom pametnih strategija kupovine i investiranja, optimizacijom korišćenja pogonskog sklopa i platforme, primenom najsavremenijeg istraživanja i razvoja i kontinuiranim fokusom na efikasnosti proizvodnje i alata. Ove procene sinergija nisu zasnovane na zatvaranju nijedne fabrike kao rezultat ove transakcije.  Devet upravnih odbora obezbediće efikasnu operativnu strukturu od prvog dana, uključujući performanse i strategiju širom kompanije, planiranje, regione, proizvodnju, brend i stil.

 

Portfolio kompanije Stellantis jedinstveno je pogodan da ponudi prepoznatljiva, održiva rešenja za mobilnost kako bi se zadovoljile rastuće potrebe njenih kupaca, jer obuhvata elektrifikaciju, povezanost, autonomnu vožnju i zajedničko vlasništvo.  Dok elektrifikovano tržište nastavlja da raste, Stellantis je danas dobro pozicioniran sa dostupnih 29 elektrificiranih modela i planovima da predstavi deset dodatnih vozila do kraja ove godine. Kompanija je snažno posvećena aktivnoj ulozi u doprinosu društvima u kojima posluje, jer radi na postizanju dugoročnog cilja karbonske neutralnosti u svim proizvodima, montažnim pogonima i drugim objektima. 


Obeležavajući ovu priliku, John Elkann je rekao:

''Nije slučajno da je Stellantis rođen upravo kada naš svet zahteva novu vrstu automobilske kompanije koja će se zalagati za čista i inteligentna rešenja koja će svima pružiti slobodu kretanja. Naše globalne razmere i doseg pružaju nam resurse za ulaganje u najsavremenije tehnologije, prepoznatljivu izvrsnost i nenadmašan izbor za naše kupce. Ali upravo je geografska i kulturna raznolikost ljudi u kompaniji Stellantis od prvog dana naša najveća konkurentska prednost. Oni svojom energijom, svojim znanjem i stalnim zalaganjem čine Stellantis onim što je danas. I oni su ti koji će iz dana u dan graditi još veću kompaniju za ovu novu eru mobilnosti.''


Komentarišući prvi dan putovanja kompanije Stellantis, Carlos Tavares je rekao:

''Ovo je sjajan dan. Godinu dana nakon što smo najavili ovaj projekat rođen je Stellantis, uprkos društvenim i ekonomskim poremećajima bez presedana izazvanim pandemijom Covid-19. Želim da se toplo zahvalim svim timovima koji su to omogućili, a takođe zahvaljujem i celokupnoj radnoj snazi koja je nastavila da gura napred naše poslovanje tokom ove izuzetne godine.  Ovo pokazuje agilnost, kreativnost i prilagodljivost naše kompanije koja teži da bude sjajna, a ne velika, odlučna da bude mnogo više od zbira njenih delova. To je takođe dodatni signal odlučnosti nove kompanije da bude vodeći igrač u automobilskoj industriji u ovom okruženju koje se neprestano menja Stellantis je posvećen 'težnji ka izuzetnosti' i poboljšanju blagostanja svojih zaposlenih.''
 

Nova kompanija započela je trgovanje 18. januara na berzama Euronext (Pariz) i Borsa Italiana (Milano), a 19. januara na Njujorškoj berzi. Rezultati za celu 2020. godinu biće objavljeni 3. marta 2021. godine.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par slajdova sa digitalne press konferencije:

 

fcapsa002.jpg fcapsa001.jpg fcapsa003.jpg 

fcapsa010.jpg fcapsa011.jpg fcapsa012.jpg

fcapsa013.jpg fcapsa014.jpg fcapsa015.jpg

 

Rečenica koja je najviše puta izgovorena tokom konferencije: ''Stellantis je štit''. :) 

Druga najčešća izjava je da ''žele da budu sjajni, a ne najveći''.

 

- Strategija im nije samo planirana ušteda od oko 5 milijardi evra u narednim godinama (zajednički razvoj, zajednička nabavka komponenti koje će onda biti jeftinije zbog poručenih količina...), već i zajednička novostvorena vrednost od oko 25 milijardi u istom tom periodu.

- Veoma su nezadovoljni kako rade u Kini, i veruju da moraju sve iznova da postave na tom tržištu jer ne vredi da nastave da rade tamo kao do sada.

- Fabrike u Brazilu i Argentini za sada nisu u bilo kakvom problemu jer Stellantis brendovi tamo drže 17% tržišta, i tih 17% im je i profitabilno. Ali, na tim tržištima uglavnom nema nagoveštaja oko struje jer lokalni kupci ne mogu da priušte takve automobile. Zato očekuju od vlada tih država da odluče hoće li, ili neće da imaju auto industriju. Da odluče da li će da samo prepisuju norme iz EU ili će da imaju svoje. Podsetio je na nedavno Fordovo zatvaranje tri fabrike u Brazilu. Nova tehnologija, tj. električna vozila su skupa stvar, i ukoliko se nudi nešto što lokalno stanovništvo ne može masovno da kupuje eto problema...

- U Americi ostaju brendovi koji su sada tamo zastupljeni, bez ubacivanja novog. Koncentracija će biti da oni koji se već prodaju u Americi i donose pare postanu još efikasniji, a ne na uvođenju novog brenda. To je sada tako, u narednim godinama će biti tako, ali u periodu iza toga nije isključeno da se proba i sa ulazom još nekog brenda iz Stellantis grupe na USA tržište. 

 

- Dosta je bilo pitanja oko rezova po pitanju fabrika, ili brendova...

Odgovor je uvek bio da bi do toga došlo sa PSA i FCA fabrikama da nije bilo udruživanja, ali je sada Stellantis štit i tome. Zajedničkim snagama, finansijama, tehnologijama sa kojima raspolažu sada mogu mnogo brže da omasove ponudu brendova u okviru Grupe za koje do sada nije bilo dovoljno novca da se pojedinačno poguraju. Pominjani su ''sestra modeli'', drugim rečima isti automobili će biti prepakovani pod različitim brendovima grupe. Ali, ono što se vidi će im biti različito kako kupac ne bi bio nezadovoljan time da mu se prodaje isti auto samo sa drugom značkom. Drugačiji dizajn, drugačije cenovno pozicioniranje, drugačije sve što se vidi...a komponente ispod toga će biti iste i time se ubrzati i pojeftiniji izbacivanje novih modela. U tom kontekstu je pomenut i Fiat u Evropi, napravljena analogija sa novom Corsom i njenim uspehom na tržištu. 

 

Nema otpuštanja jer smatraju da postoji mnogo drugih načina kako da im fabrike budu efikasnije, Nije im problem broj ljudi u njima, nego kako su ti ljudi organizovani, kakav im je radni proces. Navedeno je da od vrednosti proizvedenog novog automobila (napravljen, izašao iz fabrikie, natovaren je na voz ili kamion), u tom trenutku svega 10% njegove vrednosti je dodata u fabrici, a 80% njegove vrednosti su delovi/komponente...pa kad se već želi povećati efikasnost fabrika to će se onda raditi u aspektu koji ionako vuče 80% vrednosti proizvedenog automobila, a ne prvo na onom aspektu koji utiče samo sa 10%.

 

- Žele da koriste snagu svih 14 brednova sa kojima raspolažu, smatraju da za svakoga ima mesta. Ali, moraju da ulože i drugačije vode marketing, bolje da ih pozicioniraju imajući u vidu kome tačno nude taj auto (da tačno znaju kome se obraćaju sa svakim brendom), drugačije da im naprave pakete opreme...

- Velika Britanija može da bude u problemu jer je donela odluku da od 2030. zabrani prodaju automobila sa dizelima ili benzincima...pa samim tim šanse nema da Stellantis (ili bilo ko drugi) ulaže tamo u takvu tehnologiju. A, da se ulaže u EV je problematično jer sa aspekta veličine tržišta mnogo je pametnije ta ulaganja u EV imati u kontinentalnom delu Evrope, nego na manjem i izdvojenom tržištu Velike Britanije. 

- Alfa Romeo i Maserati se jasno i bez sumnje vide kao premium i luksuzni brendovi čiji pun potencijal treba da bude iskorišćen. Lancia nije direktno pominjana, već u smislu opšte priče kako sada imaju mogućnost za ''reboot'' mnogih svojh brendova kojima do sada nije posevećivano mnogo pažnje i novca...

- Do kraja 2021. najavljeno je još 10 modela grupe koji će biti elektrifikovani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Stellantisa uzletele prvog dana trgovine

 

stellantis berza.jpg

 

Deonice Stellantisa uzletele su osam posto prvog dana trgovine na Milanskoj berzi. Tržišna vrednost kompanije sada je na nivou od 42 milijarde evra.

FCA i PSA su procenili da Stellantis može smanjiti godišnje troškove za više od 5 milijardi evra bez zatvaranja pogona, a investitori su uz to zainteresovani i za Tavaresov akcijski plan i druge detalje, uključjujući i o transformaciji asortimana automobila za električnu eru, oživljavanju zaostalog bogatstva grupe u Kini, racionalizaciji njenog ogromnog globalnog carstva i rešavanje velikih prekomernih kapaciteta. Automobilski koncern Stellantis će uključivati svih 14 marki automobila FCA i PSA pod jednim krovom. Očekuje se da će Stellantis imati godišnju proizvodnju od 8 miliona vozila i prihode od čak 165 milijardi evra čime će se svrstati na četvrto mesto među auto divovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.reuters.com/article/idUSL8N2JX1SN

 

In a gesture welcomed by Italy’s unions, the CEO is visiting some of the group’s main production sites in the country: Turin’s Mirafiori on Wednesday, Melfi in the south on Thursday and Cassino in the centre on Friday.

 

FCA CEO “Mike Manley had never paid us a visit at the plant. Tavares seems to be more in line with the style of former CEO Sergio Marchionne,” Lomio added.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat bolje nego ovaj dizajner iz Jeep što vozi Lada Niva
https://www.histo-auto.com/fr/actualite/1089/designer-chez-ram-a-detroit-il-roule-en-lada-niva-aux-usalada_niva_usa_orange_logo_copier.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da li je za temu, ali svakako je zanimljivost.

 

Najvise pretrazivan auto brend u Kini :o

 

MostSearchCar2020.jpg (2495×1484) (comparethemarket.com.au)

 

image.thumb.png.ec2d18dce64f097278bfcdf5f895423a.png

 

Da se nije otvorila tamo neka firma njihova, nevezusa neka, uzeli ime, pa ispalo tako? Kao sto je u Keniji najpretrazivaniji "Alpine", po njihovoj klimi valjda... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...