neshaoct 9592 Posted May 31, 2021 Lucid otkrio digitalni kokpit i pomični ekran Lucid Motors se polako sprema za tržišni debi i veliku premijeru digitalnog kokpita. Lucid Air je premijerno predstavljen kao najsnažnija limuzina na tržištu koja performansama može da stane uz bok gotovo svakom serijskom automobilu. U kompaniji su sada odlučili da detaljnije pokažu šta sve nudi digitalni kokpit koji čini zakrivljeni 34-inčni ekran podeljen u tri celine. Nudi 5K rezoluciju, uz napomenu da je leva strana rezervisana za kontrolu vozila, centralna služi kao ploča sa instrumentima, a treća je vezana uz infotainment. Tu se Amazon Alexa, Android Auto i Apple CarPlay podrazumevaju, kao i streaming funkcije. Nešto niže je tzv. ''pilot panel'' sa kontrolama klime i sedišta. Ono najzanimljivije je mogućnost stavljanje ekrana u poseban pretinac. U Lucidu za sada otkrivaju online povezivanje za update vozila, izbor boja tema u skladu sa izabranom bojom enterijera te povezivanje mobilnog telefona putem posebne aplikacije. A kada je u pitanju ono po čemu su se nekad razlikovali automobili, recimo da ponuda ide od 402 KS snažne Pure verzije sa 650 km dometa, pa sve do Dream Edition varijante sa 1.095 KS i 810 km dometa. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 27, 2021 Šta će se desiti ako razbijete displej na Tesla Modelu 3? Tesla Model 3 je auto kod koga se gotovo sva podešavanja automobila obavljaju preko velikog centralnog displeja. Fizičkih tastera gotovo da i nema, pa je ekran jedina mogućnost da nešto uključite i isključite. Amerikanci su došli na ideju da isporbaju šta će se dogoditi ako displej razbiju u toku vožnje. Otprilike, njihova pretpostavka je da je on srce automobila, pa su pretpostavili da će auto stati i da neće više moći da se vozi ako se displej razbije. Tako su tokom vožnje počeli lagano čekićem da kuckaju po displeju, koji se pokazao sasvim izdržljivim na lakše udarce. Ipak, kada su počeli snažnije da udaraju... Nastavak pogledajte u videu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted June 27, 2021 Kako tehnologija napreduje, deluje kao da su ljudi sve zaglupljeniji. Koje "odusevljenje" (ili njihove klasicne fake reakcije za skupljanje klikova i lajkova) kada su uvideli da sve najnormalnije radi sa razbijenim ekranom. Sa sve komentarima "vau", "that 's crazy", "car still driving with the screen off" . A taj ekran pretpostavljam da nije nikakvo srce automobila (kako navode), vec samo posrednik za komunikaciju sa srcem automobila. Idiotski bi bilo ocekivati da bez njega nista ne radi , a ne obrnuto. Kao da si razbio ekran multimedije ili digitalne klime i ocekivao da sve stane, umesto da nastavi da normalno radi kao do tada. Koji bi fail proizvodjaca bio da eventualno kompletan auto stane zbog toga, cemu se ovaj satro nadao. Samo jos jedna potvrda da se ljudima zivoti pretvaraju u touch screen-ove. Dzaba su razbijali, jos ovo *** kosta 1500 dolara . 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10884 Posted June 28, 2021 Skoro odgledah youtube, Mirko Rašić neovlašćen serviser, i Mladen Alvirović, jes da traje 2.5h, ali pustim ga na 1,5 brzinu. Činjenica koju je Mladen rekao, da novinarstvo ono istraživačko se gasi, i da je samo važan br klikova. Tako i ovo glupirnje sa lomnjenjem toucha, kao i bacanje Toyote sa 3000m. Lov za broj pregleda. A veruj, kao što masa gleda farmu, zadrugu, i slične budalaštine, tako se gledaju i ovi klipovi. 2 Ivan and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23015 Posted June 28, 2021 Displejeva i hleba, ništa nam drugo ne treba 1 3 moron, Dzimbo, MS PK and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3691 Posted June 28, 2021 Neka nam je svima Bog dragi u pomoći ... Ali, bojim se da nam spasa nema ... 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted June 28, 2021 (edited) Deluje tako... Od ovih sra*a dijagonale XX, pa sve do elektrifikacije. 2 hours ago, Woodoo said: Sta je ovo, radno mesto vozaca nekog modernog Ikarbusa ? Edited June 28, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 7, 2021 Koji automobili imaju najbolji i najlošiji infotainment sistem? Istraživanje koje je sproveo Ipsos za Gjensidige (norveško osiguravajuće društvo) i Udruženje za bezbednost saobraćaja (Traffic Safety Association - TSF) pokazuje da informacijski sistem u automobilu oduzima puno pažnje vozaču i može dovesti do nesreće. Čak polovina ispitanika je odgovarila da su doživeli da im je interaktivni ekran u automobilu skrenuo ili oduzeo pažnju od vožnje. 42% ispitanika, u dobi između 18 i 39 godina, priznaje da su doživeli neprijatne ili opasne situacije kao rezultat upotrebe ekrana. ''Kada skoro polovina vozača usmerava pažnju na ekran, a ne na put, to je ozbiljno. To je još jedan od opasnih prekida pažnje s puta, poput upotrebe mobilnih telefona, upotrebe društvenih mreža ili fotografisanja selfija za upravljačem vozila'', kaže Geirr Tangstad-Holdal, generalni direktor TSF-a. U Velikoj Britaniji je magazin What Car? testirao informacijske sisteme u 20 automobila i proučio koliko je s njima teško ili lako upravljati. Osoba koja je testirala sistem je dobila zadatak da povisi temperaturu za dva stepena, poveća brzinu ventilatora u klima uređaju, smanji sliku navigacijskog sistema, završi navođenje rutom navigacije, promeni radio kanal i pomoću glasovne kontrole pronađe najbližu benzinsku stanicu. Najviše zbunjuje informativni ekran u električnom MG-u ZS EV, koji je u šest različitih sprovedenih testova dobio samo 12 od 30 mogućih bodova. Drugi najgori bio je Fiat 500X sa 14 bodova. Automobil sa sistemom kojim je najlakše upravljati i najmanje ometa vožnju je BMW Serije 3 sa takozvanim Live Cockpit Professional sistemom. Na testu je dobio 28 od 30 mogućih bodova. Uglavnom, ako morate da učinite bilo kakave veće zahvate na infotainment sistemu, učinite to dok automobil stoji (namestite navigaciju, temperaturu u kabini…). Ovde možete videti koliko su loši ili dobri informacijski sistemi u različitim automobilima, s tim da je mesto broj 1 najgore, a mesto broj 20 najbolje. MG ZS EV 12 bodova Fiat 500X 14 bodova Škoda Citigo-e 16 bodova Peugeot 508 SW 17 bodova Lexus RX 18 bodova Honda CR-V 18 bodova Nissan Juke 19 bodova Toyota Corolla 20 bodova Volvo S60 20 bodova Jaguar XE 21 bod Škoda Kamiq 21 bod Opel Corsa 22 boda Hyundai Ioniq 22 boda Ford Fiesta 23 boda VW Passat GTE 24 boda Mazda 3 25 bodova Audi Q3 Sportback 26 bodova Porsche Panamera 27 bodova Mercedes CLA 27 bodova BMW serije 3 28 bodova preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 24, 2021 Kriminalci imaju novi predmet interesa - kradu cele centralne konzole Autoradio je dugo bio meta lopova koji su provaljivali u automobile, a onda su proizvođači počeli da te sisteme integrišu u infotainment uređaje, odnosnu ukinuli su mogućnost da sami ugradite hi-fi. Preko noći je nestalo celo jedno odeljenje u lopovskoj profesiji, ali opet se budi. Ovaj put, predmeti krađe su nešto drugačiji. Policija Saint-Étiennea u Francuskoj upozorava na jedan zabrinjavajući fenomen: kriminalci se ne ustručavaju da potpuno skinu celu centralnu konzolu, uključujući multimedijski sistem, posebno na modelima Volkswagenove grupe. Slomljen prozor i demontirana centralna konzola - upravo su to doživeli neki vozači u Saint-Étienneu tokom proteklih nedelja. Kako bi to sprečila, policija se odlučila na upozoravanje vlasnika vozila na svom Twitter profilu. Ipak, to ne znači da su ostale marke pošteđene, kao što je prikazano na fotografiji unutrašnjosti Mercedesa. Ova vrsta delinkvencije, koja je rasprostranjena u celoj Francuskoj, vrlo često prati narudžbine. Šta se traži na crnom tržištu, to se krade. Nakon što razbije prozor lopov bez problema skida centralnu konzolu. Ne zanima ga plastika već multimedijski sistem i njegov ekran. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 28, 2021 GM-ov konceptni volan izgleda poput konzole GM Design je predstavio konceptni volan za koji će mnogi reći da više liči na konzolu za igrice. Tehnički govoreći, ne radi se o klasičnom okruglom volanu, nego o konceptu koji podseća na igračke konzole kao što su Nintendo Switch, ali sa kontrolama presvučenim kožom. I pored toga, ovaj dizajn bi mogao nagovestiti budućnost volana gdje će autonomni sistemi obavljati većinu radnji, dok će vozač imati tek manju ulogu. Dizajn koncepta objavljen je na zvaničnom Instagram profilu General Motors Design studija, što bi moglo značiti da ga nećemo uskoro videti u pravim automobilima. Dosada smo videli mnogo konceptnih upravljača sportskih automobila sličnih onom u novom Modelu S, kao i one kakvi se nalaze u avionima. Svi oni imaju minimalistički dizajn. Na Instagramu nije objašnjeno kako bi volan funkcionisao, ali su neke stvari očigledne. Ekran osetljiv na dodir koji se može koristiti za okretanje prednjih točkova, a haptičke kontrole za odabir stepena prenosa sa leve strane znače da je moguće izabrati smer. Sa desne strane se vide kontrole koje verovatno služe za odabir stavki na ekranu, ali bi moglo biti i dugme za ubrzavanje. Sa funkcijom kočenja s leve strane, ubrzanje na desnoj strani ima smisla. To znači da bi se automobil u potpunosti mogao kontrolisati pomoću volana. Prikazane su dve verzije volana, jedan u autonomnom modu sa futurističkim ekranom, i drugi sa ''ljudskim modom''. Iako bi se moglo pretpostaviti da se radi o električnom automobilu, volan ipak pokazuje parametre za temperaturu i ulje, ali ne i za stanje rezervoara. Zbog ekrana, na volanu više nema mesta za vazdušni jastuk, ali treba imati na umu da se radi o konceptu i da se uobičajeni standardi u ovakvim slučajevima ponekad i ne primjenjuju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 23, 2021 Novi Teslin volan na testu: Postoje ozbiljni bezbednosni rizici Uz redizajn Modela S američki proizvođač električnih automobila Tesla je predstavio opcioni upravljač koji podseća na ono što viđamo u avionima. U odnosu na klasični upravljač, nedostaje celi gornji deo obruča, a sa razlogom su odmah počela da se postavljaju pitanja o bezbednosti. Američka organizacija koja se bavi zaštitom prava potrošača, Consumer Reports, testirala je novi upravljač, odnosno Model S i zaključci, očekivano, izražavaju sumnju u bezbednost i funkcionalnost ovakvog upravljača. Model S su vozila desetorica test vozača i sumirali su svoje impresije. Sve akcije koja zahtevaju veći input volana su teško sprovedive, a posebno bi opasne mogle da budu hitne intervencije za izbegavanje opasnosti. Pokazivači smera koji su sada dve tipke na volanu su takođe nespretni, a isto važi i za sirenu i brisače vetrobranskog stakla. Sve te funkcije su na volanu česta je mogućnost da dođe do greške, odnosno da čak i slučajno uključite neku od tih funkcija. Na sreću, Tesla i dalje nudi klasični volan. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 30, 2021 Jean-Philippe Imparato: ''Ja prodajem Alfa Romeo, a ne automobil omotan oko iPada'' Novi direktor Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, nedavno je izjavio da smatra da Alfini automobili moraju da uvek budu usmereni na vozača, što znači da bi trebalo da imaju najmanje moguće ekrane. ''Alfa Romeo ima poseban položaj u automobilskom svetu. Vozač u fokusu i najmanji mogući broj ekrana. Ne prodajem iPad sa automobilom oko njega, prodajem Alfa Romeo'', rekao je Imparato za francuski Caradisiac. Čak i u doba prelaska na električne automobile, direktor Alfa Romea planira da i dalje isporučuje privlačnu vožnju i centriranje automobila oko vozača, koje smatra ključnim za uspeh marke. Koliko je novi izvršni direktor predan dobrim performansama dokazuje činjenica da je odložio premijeru Tonalea. Iako je crossover trebalo da bude predstavljen sada, sve je pomereno za tri meseca da bi se poboljšale performanse plug-in hibridnog pogonskog sklopa. Imparato je stigao iz Peugeota nakon što je stvoren Stellantis, a pred njim je veliki zadatak. Za sada, čini se da govori sve prave stvari koje bi mogle da zadovolje entuzijaste italijanske marke. Njegov potez protiv velikih ekrana je suprotstavljen široj industriji, ali njegova predanost izgradnji vozačkih automobila bi trebalo da zasluži mnogo poštovanja od kupaca. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted October 1, 2021 14 hours ago, neshaoct said: Njegov potez protiv velikih ekrana je suprotstavljen široj industriji, ali njegova predanost izgradnji vozačkih automobila bi trebalo da zasluži mnogo poštovanja od kupaca. Apsolutno podrzavam, a sigurno da tako nesto uvek nailazi na postovanje entuzijasta - ali nazalost takvih kupaca je sve manje i manje. Dovoljno je pogledati u kom smeru ide auto-industrija, koliko se ulaze u sisteme potpune automatizacije voznje... Ili npr. ideje Car Sharing-a i slicnih, koje moderno drustvo operisano od bilo kakve tehnike (osim svega zivog na touch) jednostavno guta. Lepo receno da se moderni automobili jos malo prave oko infotainmenta, a sve drugo je savremenom kupcu manje bitno. Kada na nekom testu sednu i prvo komentarisu dijagonalu ekrana, responzivnost sistema i ostala sra*a, automatski prebacujem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 12, 2021 (edited) Top Hyundai ima veliku ideju - monitor na volanu Iz današnje perspektive, izgleda da su ekrani u novim automobilima oduvek bili tu. Monitori u automobilima nije ništa novo ni čudno. Radio, navigacija, sigurnosni sistemi, navigacija... nema inovativnih uređaja ili sadržaja. U osnovi, proizvođači automobila se nadmeću oko toga ko će staviti što više ekrana u unutrašnjost vozila kao da je to garancija bolje prodaje, čak ste i sami u komentarima to navodili ''milion'' puta. Hyundai, naravno, ne želi da zaostane, odnosno traži neki svoj Sveti gral u tehnologiji ekrana, nešto što bi ga izdvojilo ili napravilo pauzu nad ostalima. Tako je južnokorejska kompanija patentirala ekran u centru volana, gde se obično nalazi bezlična crna plastika - SRS vazdušni jastuk i oznaka je sirene. Pitanje je kako će Hyundai rešiti vazdušni jastuk, kako se ekran ne bi zalepio za vaše čelo u trenutku saobraćajne nesreće. Koje informacije će biti na ekranu, koje funkcije... Postoji mnogo pitanja, ali Hyundai samo može da odgovori na njih. preuzeto sa - b92.net Edited October 12, 2021 by neshaoct dodao sadržaj sa linka 1 1 Woodoo and djunis82 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted October 12, 2021 Moze da se resi ekran, isto kao sto se ne zalepi ni plastika za celo koja pokriva airbag trenutno, ali stvar je sto bi onda taj ekran bio ocima jos dalje od puta, tj. nize pa bi se morao spustati pogled, sto je jelte glupo. Ako vec idemo u smislu inovacija neka porade svi na dobrim HUD displejima i da prikazuje na putu, ali ta tehnologija kosta, a ekran vec sad imaju svakako... 3 djomla, MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted October 12, 2021 Kakva budalastina ovo je na nivou onih rendera i "prototipova XX" , nesto sto neko nacrta a nikada se ne napravi ni od kartona 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djomla 8386 Posted October 12, 2021 Angry Birds dok čekaš na semaforu 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted October 12, 2021 (edited) 1 hour ago, MS PK said: Kakva budalastina ovo je na nivou onih rendera i "prototipova XX" , nesto sto neko nacrta a nikada se ne napravi ni od kartona Vala bas, vise od besa ne znaju gde ce sa dokonim ekranima . Em sto bi se spustao pogled maltene u kolena, em pogotovo korisno za ocitavanje cajgera pri okretanju volana po krivinama. Onda bi verovatno implementirali rotaciju ekrana kao na mobilnom. Ali to samo uz masnu doplatu u visim paketima, za slabije izvucenu lovu korisnik ce iskretati glavu. A u najnizim paketima sledi najgora kazna, nema 10 ekrana. Neka samo rese taj airbag, verujem da ce biti opste prihvaceno resenje. Kao sto su to svojevremeno postali identicni biseri funkcionalnosti i dizajna, poput ovih na prototipovima Lancia Orce: I posle neko prica nesto o resenjima Citroena pre nekoliko desetina godina . Pa ljudi su bili genijalci za svoje vreme, u odnosu na ove moderne nebuloze i zaglupljivanje uz masnu zaradu. Edited October 12, 2021 by Ivan 2 djomla and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 14, 2021 Mnogi vozači uopšte ne koriste brojne nove tehnologije u automobilima Nedavno objavljeno istraživanje kuće J. D. Power otkrilo je da mnogi vlasnici novih automobila nemaju interesa da koriste neke od novih tehnologija u automobilu. Američki indeks tehnološkog iskustva (TKSI) otkriva da je za više od jedne od tri napredne tehnologije u novim automobilima, manje od polovine vlasnika koristilo tu tehnologiju u prvih 90 dana vlasništva. U stvari, 61% ispitanika reklo je da nikada nije koristilo tehnologiju digitalne kupovine u vozilima, a da 51% kaže da za tim nema potrebe. Studija je otkrila da su stvari poput digitalnih retrovizora i kamera za gledanje među najtraženijim delovima tehnologije koji se nalaze u novim automobilima. Sa druge strane, tehnologije upravljanja pokretima u unutrašnjosti prave probleme, pri čemu vlasnici prijavljuju 41 problem na 100 vozila. U poređenju sa tim, tehnologija ''vožnje sa jednim pedalom'' nekih električnih vozila dobila je vrlo visok nivo zadovoljstva, a vlasnici su prijavili samo 8 problema na 100 vozila. Tesla ima nezvanično najveću ocenu u studiji, dobivši indeks inovativnosti 668 na skali od 1.000 poena, ali pošto proizvođač automobila ne daje mogućnost da J. D. Power ispita vlasnike u 15 odabranih američkih država, njegov rezultat nije zvaničan. Kao takav, korejski premijum brend Genesis je ukupno najviše rangiran u premium segmentu sa ocenom 634. Iza njega su Cadillac sa 551, Volvo sa 550, BMW, sa 545 i Mercedes sa 523. Hyundai je dobio najbolju ocenu među masovnim automobilima sa rezultatom 519, stavljajući ga ispred Kije sa 510, Nissana sa 502, Subarua sa 499 i GMC-a sa 498. Američka studija indeksa tehnološkog iskustva J. D. Power zasniva se na odgovorima 110.827 vlasnika koji su ispitani nakon 90 dana vlasništva. Studija razmatra nivo usvojenosti novih tehnologija za svaki brend i uspešnost u primeni. Takođe se ispituje koliko se vlasnicima dopada tehnologija i koliko problema imaju kada je koriste. preuzeto sa - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 349 Posted October 14, 2021 Ovako kako reče čovek iz Alfe bi trebali svi da razmišljaju i to ne samo zbog vozačkog osećaja nego pre svega zbog bezbednosti. Zabrinjavajuće često se mogu videti ljudi koji bulje u moćni ekran umesto da gledaju na put. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 17, 2021 https://vm.tiktok.com/ZM86fbkQh/ 2 Woodoo and nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 349 Posted October 17, 2021 E super, eto taj će da hrani ribice u toku vožnje. Magarac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 17, 2021 Neće u toku vožnje. Na Horgošu dok čeka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted October 17, 2021 A brate.. Previse ekrana...prosto je odusevljen kako ce mu se prikazati check engine na svakom ekranu... 1 TheWickerMan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 349 Posted October 17, 2021 A auto rugoba neopevana. Quote Share this post Link to post Share on other sites