Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Više nije bitan motor, nego displej?

Recommended Posts

Korišćenje ekrana je opasno

 

202681-ekran.jpg

 

Britanska dobrotvorna organizacija IAM RoadSmart koja se nekada zvala ''Institut za napredne automobiliste'' (Institute of Advanced Motorists - IAM) opslužuje devet zemalja u cilju poboljšanja standarda vožnje automobila i vožnje motociklima i na taj način poveća bezbednost na putu, koristeći sistem britanske policije kontrola automobila i motocikala. Sada su napravili studiju na osnovu istraživanja kakve efekte na brzinu reakcije na autoputu ima upotreba ekrana osetljivih na dodir i otkrila šokantne podatke.

 

Istraživanje je utvrdilo da upotreba ekrana osetljivih na dodir u toku vožnje ima veći uticaj na vreme reakcije od alkohola i marihuane.

Prema njihovim otkrićima, upotreba infotainment sistema koji se kontrolišu preko ekrana osetljivih na dodir povećala bi put kočenja za čak pet dužina automobila. Studija je otkrila da vozači pri korišćenju info-ekrana osetljivog na dodir sklanjaju pogled sa puta do 16 sekundi, što znači više od 800 metara pri brzini od 112 km/h bez nadgledanja samog puta i saobraćaja. Drugim rečima, naprimer korišćenje usluga CarPlay ili Android Auto još je opasnije od slanja SMS poruka tokom vožnje, što je izuzetno zabrinjavajuće.

 

''Očekuje se da će poremećaj pažnje vozača biti faktor svake godine u čak jednoj trećini svih nezgoda koje se dešavaju na evropskim putevima. Iako smo do sada mislili da je korišćenje info-zabavnog sistema preko ekrana osetljivog na dodir bezbednije od tradicionalnih dugmadi i kontrolera, rezultati poslednjeg istraživanja šokirali su nas, a istovremeno su postavili ozbiljno pitanje o razvoju najnovijih sistema za zabavu. Sve što ometa fokus vozača loše je za bezbednost na putu'', rekao je Neil Greig, direktor za razvoj u IAM RoadSmart.

 

Tokom istraživanja vozači su morali da izvrše tri identična putovanja na simuliranoj ruti, gde su morali da koriste Android Auto ili Apple CarPlay tokom vožnje. Prve vožnje nisu se previše bavile time, ali kasnije su koristile i glasovne komande i ekran osetljiv na dodir. Obe metode pokazale su se krajnje remetilačkim, a kontrola nad ekranom osetljivim na dodir bila je, naravno, najgora. Tako je vreme reakcije bilo duže od 50% korišćenjem ekrana osetljivog na dodir. Korišćenje Apple CarPlay-a preko ekrana osetljivog na dodir bilo je skoro pet puta gore po vremenu reakcije od vožnje pod uticajem zakonom zabranjenih sredstava (alkohol, narkotici...). Ovim istraživanjem otvoreno je pitanje da li su ekrani osetljivi na dodir zaista dobri u modernim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkrili su toplu vodu :) To je svako mogao da im kaže još pre par godina, kada je počela ta manija, da se mnoge komande prebacuju u tablet... Pa, danas kupiš i "prokletu" škodu Scalu u Style paketu i ne možeš da rukuješ većim delom komandi klimatizacije, osim preko ekrana ...

Ali, šta će da se (pametno) desi u vezi sa tim "otkrićem"? Ništa ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ekrana je dovoljno?

Novi Mercedes S-klase imaće ekrane u svakom ćošku unutrašnjosti

 

s klasa 2021 06.jpg

 

Mercedes će u septembru ove godine predstaviti potpuno novu generaciju S-klase. Već smo videli brojne rendere i fotografije prototipova sa testiranja, pa je zato pomalo moguće i pretpostaviti kako će izgledati, ali najbitniji deo ovog automobila do sada je bio nepoznat - unutrašnjost. S obzirom na to da je S-klasa najluksuzniji automobil u ponudi Mercedesa smatramo da je unutrašnjost i najbitniji deo jer će upravo tamo najviše vremena provesti direktori, menadžeri, državni predstavnici...i njihova deca. Zato je nemački proizvođač objavio ''teasere'' kojima pokazuje detalje dorađenog infotainment sistema MBUX. Mercedes navodi da nijedna inovacija u poslednjih desetak godina nije toliko promenila njihove automobile kao što je to učinio ovaj sistem, pa će njegova druga generacija biti znatno bolja i posvećenija vozaču i putnicima.

 

s klasa 2021 05.jpg

 

s klasa 2021 04.jpg

 

Unutrašnjost nove S-klase će biti obogaćena mnoštvom displeja, pa se tako oni mogu pronaći umesto instrument table, na središtu kontrolne konzole između vozača i suvozača, kao i još dva displeja na naslonima sedišta za putnike koji se voze pozadi. Verovatno će i jedan displej biti ugrađen u naslon za ruke koji deli putnike koji sede pozadi. Svaki od tih displeja imaće MBUX infotainment pa bi sama unutrašnjost u budućnosti trebala biti još inteligentnija. Svaki putnik će moći koristiti glasovnog asistenta ''Hey Mercedes'', koji će prepoznavati i više jezika. Osim toga, za pojedine akcije više neće biti potrebne ključne reči kao što je to do sada bilo. Glasovni asistent pomagaće vozaču i putnicima u različitim radnjama poput npr. povezivanja pametnog telefona putem Bluetootha. Tu će biti i funkcije upozoravanja ako putnik želi izaći iz vozila dok se u mrtvom uglu nalazi drugi učesnik u saobraćaju.

 

s klasa 2021 02.jpg

 

Mercedes je uveo i više mogućnosti provere autentičnosti, koje mogu biti posebno korisne u brojnim situacijama. Sam automobil sada će imati mogućnost prepoznavanja lica, otiska prsta ili glasa, pa će se na taj način npr. lakše sprovesti verifikacija prilikom digitalnog plaćanja iz vozila. Vozač nove S-klase će dobiti brojne asistencije koje će mu olakšati vožnju. Tako je jedna od novosti tzv. head-up display sa funkcijom proširene stvarnosti. Nemački proizvođač je stvorio displej koji će se prikazivati kao da je veličine 77 inča, ali na desetak metara udaljenosti od vozila. Tako se ovaj prikaz stapa sa okolinom ispred vozila i manje ometa vozača tokom vožnje. S obzirom na veći nivo autonomne vožnje nova S-klasa od sada će paziti na vozača ako daje znakove da lagano tone u san. Tu je i tzv. Interior Assist koji može proveriti da li je dečije sedište pravilno postavljeno na suvozačko sedište.

Sve u svemu, novi Mercedes S-klase će biti veliko tehnološko čudo, a uz brojne displeje koji su rasprostranjeni kroz celu unutrašnjost, verujemo da će svi putnici uvek uživati u sigurnoj vožnji.

 

  s klasa 2021 03.jpg

 

s klasa 2021 01.jpg

 

preuzeto sa - vozim.hr

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caddilac Lyriq

 

lyriq 04.jpg

 

Ekrani u automobilima se samo povećavaju. Možda najbolji primer toga vidimo u masivnom, jednodelnom displeju koji će biti u novom električnom krosoveru Caddilac Lyriq.

Displej je dugačak 83.8 cm, a visok 12.7 cm. Sajt Electrek je ovu sliku velikog displeja iz jednog komada stakla objavio u sklopu intervjua sa Billom Thompsonom, koji je zadužen za dizajn korisničkih interfejsa u General Motorsu.

 

lyriq 01.jpg lyriq 02.jpg lyriq 03.jpg

 

Displej u Lyriq-u ima tri dela, uprkos tome što predstavlja jedan komad zakrivljenog stakla. Najudaljenije levo područje (sekcija) ima kontrole nivoa osvetljenja i HUD-a. Sledeći deo zauzimaju digitalni instrumenti, a zatim široka sekcija informacija. Sistem može prikazati jedinstvenu, objedinjenu sliku kada se Caddilac zaustavi ili puni. Vozač može da kontroliše ono što se nalazi na delu instrumenta pomoću rotacionog selektora, dok su druga dva dela osetljiva na dodir.

 

''Ugradili smo u korisnički interfejs mogućnost kupcu da odabere koliko informacija o elektrifikaciji želi da mu bude dostupno u bilo kom trenutku'', rekao je Thompson. Lyriq je u stanju da prepozna vozača po ulasku u vozilo i zatim prikazuje detalje o putovanju, uključujući pametnu navigaciju koja uzima u obzir preostali domet. Caddilac Lyriq će se praviti na modularnoj platformi General Motorsa za električna vozila. U okviru toga imaće nove Ultium baterije koje će podržavati kapacitete od 50 kWh do 200 kWh. Lyriq će imati svoju premijeru 6. avgusta,a proizvodnja će se odvijati u renovinarom pogonu za montažu u Detroitu, nakon ulaganja 2.2 milijarde dolara da bi ta fabrika (Detroit-Hamtramck) postala budući GM centar za montažu električnih vozila.

 

rsz_flcs_logo.png

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za touchscreen ekrane u automobilima?

 

jlr sistem.jpg

 

Mnogima od nas touchscreen ekrani izgledaju atraktivno, ali nakon što ostavite desetine masnih otisaka prstiju po njima, a pogotovo nakon dobrog doručaka ili ručka, nakon kojeg niste dobro oprali ruke - njegova arhitektura i dizajn blede u poređenju sa neuglednim mrljama. Jaguar Land Rover i univerzitet Cambridge tvrde da su rešili taj problem i da više nećete morati da čeprkate prstima po ekranu.

 

Kontrola gestovima (pokretima) je poznata stvar, ali kod ovog infotainment sistema u igri je mnogo više senzora koji omogućavaju da sa sigurne udaljenosti i navodno mnogo brže birate funkcije. U detektovanju vaših potreba učestvuje nekoliko senzora. Dovoljno je sa sigurne udaljenosti postaviti prst u ravan s nekom funkcijom na ekranu i ona će biti izabrana. Uz senzore pokreta tu su i oni koji nadziru vaš pogled, a u sve je uključena i veštačka inteligencija. Dve su prednosti, brži izbor funkcija (manje ćete gledati infotainment, a više put) te činjenica da će ekran ostati čist, bez virusa i bakterija (za druge korisnike).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi tvrdi da brzina procesora postaje važnija od konjskih snaga

 

audi ppe.jpg

 

Proizvođači automobila koji su se nekada takmičili ko će lansirati brži model automobila sa snažnijim motorom, sada ulaze u arenu gde je neka druga brzina relevantna - kompjuterska. Novi šef Audija, Markus Disman, sastavlja tim od oko 200 inženjera u okviru matične kompanije, VW grupe, u cilju razvoja novog sistema za vozila koja će biti pokretana kompjuterski. Projekat nazvan ''Projekat Artemida'' po grčkoj boginji lova, ima za cilj da sustigne i prestigne Teslu, američku kompaniju koja se smatra industrijskim liderom u oblasti softvera.

 

''Kada je reč o digitalizaciji, mi kaskamo, za sada'', rekao je Disman. Sa napretkom samovozećih automobila, vozilima su potrebni procesori i softverski operativni sistemi za analiziranje podataka iz radara, lidara, kamera i senzora, da bi se iskalkulisali vozni refleksi, tako da automobili mogu vršiti navigaciju i izbegavati incidente samostalno. U prošlosti, veći automobili sa moćnijim motorima automatski su bili i bolji. Sada su kompjuterska moć i inteligencija glavni parametri za definisanje onoga šta je premium, što je Audi i VW motivisalo da revidiraju način na koji dizajniraju automobile.

 

''Tehnički razvoj vozila se više ne organizuje u skladu sa veličinom vozila, već na osnovu električne i elektronske arhitekture'', kaže Disman, objašnjavajući da će skuplji, premium modeli od sada da se diferenciraju u skladu sa kompjuterskom moći, sofisticiranošću elektronskog sistema, brojem senzora... Da bi izgradio novi sistem, Disman je u fazi formiranja inženjerskog tima orijentisanog na rezultate, u cilju rada na ubrzavanju razvoja modularne platforme vozila. ''Projekat Artemida će biti manji od Formula 1 tima. Govorim o osoblju od oko 200 ljudi'', rekao je Disman. ''Razviti nov automobil sa tako mnogo novih atributa u periodu do 2024. do te mere je zahtevno da je verovatno bez presedana. Iz tog razloga smo odlučili da radimo sa odvojenom jednicom.''

 

Ideja je da će agilna razvojna grupa biti manje opterećena birokratijom unutar VW grupe, koja poseduje marku iz Ingolštata, a pored nje između ostalih i Bugatti, Bentley, Porsche, Škodu i Lamborghini. VW ima više od 10.000 zaposlenih, koji rade na istraživanju i razvoju samo u Volfsburgu. ''Projekat Artemida'' će voditi Aleksander Hicinger, čovek odgovoran za autonomnu vožnju u VW-u, koji je formirao Porscheov trkački tim, koji je osvojio legendarnu trku u Le Manu 2015. 2016. i 2017. Ovaj tim će iskoristiti inženjersku ekspertizu u VW grupi, ali će imati odobrenje da koristi i spoljne partnere. ''Ukoliko ubrzamo stvari sa snabdevačem ili softverskom kompanijom, to ćemo i razmotriti. Brzina je od ekstremnog značaja'', kaže Disman. Kina će takođe odigrati značajnu ulogu po njemu, ali je odbio da precizira o čemu se konkretno radi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozač sleteo sa puta dok je koristio touchscreen, sudija ga kaznio i otvorio Pandorinu kutiju

 

205640-tesla model 01.jpg

 

Nemački sud je kaznio vozača koji je svojim Tesla Modelom 3 sleteo sa puta i udario u drvo, jer je u trenutku udesa podešavao komande brisača na centralnom ekranu osetljivom na dodir. Naime, sud u Karlsrueu je doneo odluku da je vozač kriv jer je ''koristio elektronski uređaj tokom vožnje'', što nije dozvoljeno bez obzira na to što se radi o uređaju koji je fabrički ugrađen u vozilo a ne o smartfonu. Nemac će morati da plati kaznu od 200 evra, a dobio je i zabranju upravljanja automobilom u trajanju od mesec dana. Sreća u nesreći je da u udesu niko nije povređen.

 

Ovaj incident je, međutim, otvorio jedno mnogo značajnije pitanje i najavio ozbiljan problem sa kojim bi u budućnosti mogli da budu suočeni vozači, ne samo u Nemačkoj. Odluka suda znači da je svaki vozač koji tokom vožnje koristi touchscreen, pa čak i ako su u pitanju nužna podešavanja poput brzine rada brisača, u prekršaju. Problem je utoliko veći što sve više savemenih automobila ima velike ekrane osetljive na dodir preko kojih se vrše brojna podešavanja u vozilu. Od audio-sistema, preko svetala i grejanja, pa do klima-uređaja. U modelima kao što su električni automobili marke Tesla, ali i mnogi drugi, za sva ova podešava vozač mora da koristi centralni touchscreen. To često podrazumeva skretanje pogleda sa puta i na nekoliko sekundi, pa i duže, što može da bude izuzetno opasno, ali i da se završi tragično.

 

Proizvođači automobila koji zdušno forsiraju trend ugradnje ekrana osetljivih na dodir i smeštanje većine funkcija i komandi na njih, za sada nisu zvanično komentarisali odluku suda u Nemačkoj. Međutim, ako ova odluka posluži kao primer za sve slične slučajeve u budućnosti, automobilska industrija će se naći u problemu. Jedan od načina da se ovaj problem prevaziće biće i veća upotreba glasnovnih komandi u automobilu, ali je pitanje koliko će one biti pouzdane i da li će moći da zamene baš sva podešavanja koja se sada vrše preko ekrana osetljivih na dodir.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftinije  je sve natrpati negde po ekranima nego staviti prekidače koji se napipaju bez skretanja pogleda sa puta. 

Da bi se namestilo strujanje vazduha i temperatura  preko ekrana treba  vreeemena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo je ovo skrtarenje, trebali su da stave po jedan padajuci ekran koji bi bio iznad svakog stakla... I spustao se po potrebi, sa porukom za sve zivo, ovako prolaznik mora da se muci, zaklanja senku i zagleda ovaj ekrancic u kabini.

I jos jednom krstise.gif.b52a40895b1d42e2b9f29ebdd43c06b2.gif , po meni su ova dva zadnja posta vise za temu "Kuda ide ovaj svet". Najbolje da ovu temu odcekiram, samo se iznerviram svaki put kad udjem :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ne rade na novim naprednim hud-ovima, da cela soferka bude hud i da ti se svi prikazuje na putu.
Znam i zasto, jer je dobar hud drasticno skuplji od ekrana obicnog.

Volim dobar ekran, ali iskljucivo ako je funkcionalan i ne gubim funkcionalnost, a ekran radi ekana mrzim.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije HUD skup uopšte, prosta tehnologija ko pasulj. Sviraju da ne kažem čemu.

 

Tehnološko ograničenje je što ne može da bude svuda oko tebe, to nije moguće napraviti, može da se reflektuje samo direktno ka tebi. Ostali putnici ne mogu da ga vide.

 

Rešenje je kvalitetna implementacija glasovnih komandi, a minimum mehaničkih komandi da ostane prisutan, dokle god ovo prvo ne reše besprekorno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, totti said:

 

 

 

Ne znam šta mi je gluplje, Dog mode ili fore ovog kineskog Vikinga!?

Ustvari gluplje mi je da pacova zove kučetom! Deder ubaci unutra jednog Mirijevskog goniča/prevrtača kanti, ima da ne bude ni sedišta, ni volana, ni tog ekrana!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni SUV Bestune E01 sa hologramom

 

bestune 03.jpg

 

Kineska autoindustrija je na putu oporavka, a snage imaju i za lansiranje novih atraktivnih proizvoda. First Auto Works poznatiji pod skraćenicom FAW ima novi model. Zove se Bestune E01, a ono zbog čega izaziva poseban interes je jedan deo opreme.

 

Naime, sastavni deo infotainmenta je tzv. lični asistent, a da bi komunikacija bila uverljivija, tu je poseban dodatak. U ''kristalnom'' kućištu je hologram asistenta, a korisnik može da bira između nekoliko različitih figura. Brojni moderni dodaci su u automobilu pa tako kamera snima mimiku vozača, a asistent u zavisnosti od raspoloženja predlaže promenu muzike i ostalih parametara ugode. Takođe, odmah po ulasku se skenira lice vozača i automatski prilagođavaju postavke vozila.

 

bestune 02.jpg

 

Naravno, kokpit je digitalan, u visokoj rezoluciji, a odziv je solidne brzine.

 

bestune 01.jpg

 

Što se samog modela tiče, radi se o klasično krojenom SUV-u sa ponekim ekskluzivnim detaljem poput ručica koje se izvlače. Dugačak je 4.639 mm i širok 1.888 mm, dok je visina 1.640 mm. Masa vozila je 1.810 kg. Pogon je električni i čini ga elektromotor sa maksimalnih 190 KS i 320 Nm sa baterijom kapaciteta 61 kWh. Ide do 170 km/h, a domet je 450 km. U prodaju stiže idućeg meseca. Očekuje se početna cena od tek 30.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija pokazala da su ekrani u autu skoro četiri puta prljaviji od prosečnog WC-a

 

displeji u kabini.jpg

 

Iako je cela 2020. godina krenula nizbrdo iz brojnih razloga, postoji jedna stvar koja je zapravo pozitivna, a to je da smo postali svesni bakterija i virusa koji nas okružuju. Skoro svi stanovnici ove planete odjednom su povećali higijenu i stvorili nove navike čišćenja oko nas i za nama. Ali, jedno od mesta koje ljudi često zanemare sa čišćenjem je unutrašnjost automobila. Kompanija ''Compare the Market'' sprovela je istraživanje kojim je otkriveno pet najprljavijih delova u unutrašnjosti automobila, a neki od njih su ozbiljno zabrinjavajući.

 

Istraživanje je sprovedeno na deset različitih automobila, od onih porodičnih, preko luksuznih pa sve do poslovnih kombija. Iz svakog od vozila se uzimao uzorak sa volana, ručice menjača, sigurnosnih pojaseva i sedišta, unutrašnjeg retrovizora, ručice žmigavaca, infotainment sistema i ručki na vratima. Rezultati su poprilično neugodni. Prema rezultatima ovoga istraživanja najprljaviji deo unutrašnjosti je infotainment, odnosno displej osetljiv na dodir. Takvi ekrani se smatraju čak 371% prljavijima od prosečnog WC-a u kancelarijama. Zamislite, stručnjaci ističu da je zdravije jesti sa WC šolje u toaletu nekog poslovnog prostora, nego dirati ekran u automobilu dok se jede.

 

Na drugoj poziciji našla se ručica menjača koja je 331% prljavija od istog tog WC-a, ali barem manje od displeja. Nezamislivo je koliko radnji se samo napravi u automobilu, od jela, pića i sl. a da nismo niti svesni koliko okolina može biti prljava. Displeje osetljive na dodir i ručice menjača redom slede ručice žmigavaca, volan i ručna kočnica, ali te tri komponente nisu ni približno prljave koliko su prve dve. Stručnjaci su takođe zaključili da je prosečno poslovno vozilo poput dostavnog kombija čistije od prosečnog porodičnog automobila.

 

Cilj ovoga istraživanja nije uplašiti javnost, nego samo pokazati koliko često zanemarujemo unutrašnjost automobila dok sve ostale prostorije u okolini glancamo do sjaja. Zato krpicu u ruke i obavezno redovno čistiti i dezinfikovati automobil:

 

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

U blizini jednog korejskog grada gasi se multimedija na BMW vozilima

 

bmw multimedia.jpg

 

BMW ima pomalo bizaran problem! U blizini korejskog grada Gangwona dolazi do neuobičnog kvara - gasi se celi multimedijski sistem sa operativnim sistemom BMW iDrive 7 na vozilima tog proizvođača, uključujući i ekran infotainmenta. Vozači ne mogu da pristupe Apple CarPlayu, nema navigacije, a ne rade i sistemi poput automatskog kočenja. Čini se da je problem u modemu smeštenom u automobilu i frekvencijama u blizini grada Gangwona, koje onemogućavaju njegov rad. BMW je objavio da je popravio taj problem, ali korisnici tvrde da je programska zakrpa njihove brige učinila još gorim, odnosno da se kvarovi nastavljaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li vozači vole ekrane osetljive na dodir?

 

s klasa 2021 03.jpg

 

Proizvođači automobila žele da vas uvere da su multimedijski ekrani osetljivi na dodir najbolja stvar koja je mogla da se dogodi, ali mnogi vozači ne misle tako, a i gomilanje funkcija na jednom mestu je samo prilika da se uštedi, odnosno da se smanje troškovi proizvodnje.

 

Prema reprezentativnoj anketi Instituta za istraživanje mišljenja YouGov napravljenog u ime platforme za prodaju automobila Mobile.de, nemački vozači se radije oslanjaju na klasičnu dugmad i prekidače nego na ekrane osetljive na dodir i glasovnu kontrolu prilikom upravljanja svojim automobilima - iako sigurno prepoznaju prednosti nove tehnologije. Prema istraživanju, mnogi automobilisti u Nemačkoj još uvek ne uživaju u upravljanju glasom i gestovima ili dodirnim ekranima. U automobilu više vole da pritiskaju tipke na starinski način. Njih 37% više preferira tipke ili poluge. Sledećih 22% smatra da je kombinacija različitih upravljačkih elemenata najbolja, a 16% preferira ekran osetljiv na dodir i/ili kontrolu gestovima, dok samo 10% želi da kontroliše funkcije svog automobila pretežno ili u potpunosti glasom. Prema anketi, ispitanici pre svega žele stvarne dugmiće ili komande za otvaranje i zatvaranje prozora, za podešavanje klima uređaja i jačine audio sistema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...