Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Više nije bitan motor, nego displej?

Recommended Posts

U Fordu svoje električne automobile vide kao sjajno mesto za virtuelne sastanke

 

ford v.jpg

 

Ford sada svoja električna vozila zamišlja kao mobilne kancelarije i počinje saradnju sa Ciscom da bi svoja električna vozila učinili idealnim mestom za sastanke. Iako ništa ne sprečava korišćenje tehnologije u konvencionalnim vozilima, Ford se posebno trudi da integriše Ciscovu Webex tehnologiju za sastanke u svoju sledeću generaciju EV-a.

 

''Ne vidimo zašto ljudi ne bi koristili svoja vozila kao kancelariju fantastičnog kvaliteta, da bi mogli da sarađuju'', rekao je Darren Palmer, potpredsednik Fordovih programa za električna vozila. Prema Palmeru, kompanija ne želi samo da omogući ljudima da se pridruže onlajn sastanku iz automobila; Ford takođe želi da njegova električna vozila budu najbolje mesto za održavanje sastanka. Palmer navodi prednosti visokokvalitetnih zvučnih sistema, mikrofona i ekrana prisutnih u novim Fordovim vozilima, dok takođe napominje da, za razliku od većine kancelarija, dobro opremljen Ford F-150 Lightning ima grejanje, hlađenje i masiranje sedišta.

 

 

Sam Palmer je stavio sistem na test, nakon što je nedavno proveo punih osam sati na sastancima putem Webexa iz udobnosti svog F-150 Lightninga. ''Bio je klimatizovan, tih, s fantastičnim kvalitetom zvuka''. Sistem je takođe posebno prilagođen automobilskom okruženju. Webexova karakteristika Optimize for My Voice se fokusira na glas učesnika sastanka uz isključivanje drugih zvukova u kabini, bilo da se radi o buci s puta ili nemirnim putnicima. Za one firme koje već rade na Ciscovoj Webex platformi za sastanke, Fordova električna vozila opremljena Sync 4A bi mogla da se pokažu korisnim alatom za osoblje koje se često pridruži sastancima dok je poslovno izvan kancelarije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW najavio kraj suludog trenda

 

bmw i7 novi.jpg

 

Ekrani u automobilima postaju sve veći i pitanje je do kojih granica će rasti. Ako je suditi po najnovijim modelima Mercedesa i BMW-a, granice ne postoje. Mercedesova limuzina EQS u kabini nudi glomazni, čak 141 cm dugački Hyperscreen ekran koji spaja tri ekrana, dok je BMW u novoj Seriji 7 putnicima na zadnjim sedištima obezbedio 8K bisokopski ekran veličine 31.3-inča (oko 80 cm).

 

Međutim, ''rat ekranima'' uskoro bi trebalo da se završi. Na okruglom stolu u organizaciji Car Designa, dizajneri Pininfarine, Italdesigna, Polestara i BMW-a su podelili svoja mišljenja o budućnosti ekrana u kabinama luksuznih automobila. Najzanimljiviji komentar predimenzionisanih ekrana je dao Matthias Junghanns, šef dizajna enterijera bavarske kompanije. ''Sve ima svoj vrhunac, tako i veliki ekrani. Da li smo stigli do njega? Moguće. Pre ili kasnije, veliki ekrani će postati prošlost. Ali to ne znači da ih neće biti, samo će se pojavljivati po potrebi, kada putnici to požele'', završio je Junghanns.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi integriše Apple Music u svoje nove modele

 

audi apple.jpg

 

Vlasnici novih modela Audija moći će da koriste Apple Music preko svog infotainment sistema bez potrebe da povežu svoj iPhone preko Bluetooth-a ili USB-a.

 

Proizvođač automobila je uveo integraciju Apple Music-a za skoro sva svoja nova vozila u Evropi, Severnoj Americi i Japanu, počevši od 2022.godine. Takođe, automobili koji se već koriste dobiće ovu funkciju putem automatskog ažuriranja, odnosno bežičnim putem. Nakon što dobiju aplikaciju na svoje infotainment sisteme, vlasnici Audija treba da je pokrenu, prate uputstva na ekranu i ukucaju Apple ID prijavu koju koriste za Apple Music. Sistem će automatski poslati verifikacioni kod na telefon koji je potreban da se unese, ali to je uglavnom sličan proces za sva podešavanja.

 

U Evropi, vlasnici mogu da koriste prvih 3GB za besplatno strimovanje, zatim će im biti naplaćeni naknadni troškovi striminga. Audi vozila već dolaze sa Apple-ovim CarPlay softver-om u paketu od 2015.godine. Preko CarPlay-a, korisnici mogu da povežu svoje telefone sa svojim infotainment sistemom. Zatim dobijaju sva uputstva optimizovana za saobraćaj, mogu da upućuju pozive, šalju i primaju poruke i puštaju Apple Music na svom ekranu. Međutim, samostalno korišćenje Apple Music-a znatno olakšava pristup listama za reprodukciju i svim ostalim dostupnim numerama na servisu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako će izgledati Apple CarPlay sledeće generacije

 

225519-apple car.jpg

 

Apple je odgovorio na nedavnu Google-ovu najavu poboljšanja Android Auta. Infotainment sistem tehnološke kompanije u automobilu biće poboljšan da bi preuzeo više ekrana. Kompanija je najavila poboljšanja na Apple Worldwide Developers konferenciji, koja traje do petka, 10. juna. Poput Android Auta, novi sistem se optimizuje da bude funkcionalniji i da bolje radi na više ekrana, bilo da su oni u portretnom ili pejzažnom položaju. Štaviše, Apple je rekao da će njegov sistem moći da komunicira sa više unutrašnjih sistema vozila, i da će takođe moći da preuzme ekrane instrumenata iza upravljača koji postaju sve češći u automobilskom svetu.

 

Kroz ova poboljšanja, CarPlay će biti sposoban da se nosi s više od samo navigacijskih dužnosti. Korisnici će moći da kontrolišu klima uređaj i radio bez vraćanja na početni ekran vozila. iPhone će takođe moći ''da komunicira sa sistemima vašeg vozila u stvarnom vremenu na način koji je na uređaju, prilagođen privatnosti'', rekao je Apple u prezentaciji. To će mu omogućiti da prikaže brzinu, broj obrtaja, nivo goriva, temperaturu i još mnogo toga na ekranu instrumenta. Osim što se može prilagoditi različitim oblicima ekrana, CarPlay će takođe biti prilagodljiv. To će omogućiti vozačima da biraju između standardnih gabarita ili modernije estetike informacijske prezentacije. Apple je rekao da su proizvođači automobila iz celog sveta uzbuđeni što će ovu novu viziju CarPlaya doneti kupcima, dok pokazuju logotipe za marke kao što su Porsche, Jaguar, Acura, Volvo, Nissan, Ford...  Tehnološka kompanija je, međutim, dodala da je ovo samo deo onoga što očekuje da će moći da iznese na tržište sa sledećom generacijom CarPlay-a i da će svoju dostupnost na vozilima početi da objavljuje krajem sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Izbacujemo ekrane iz automobila, izgledaju glupo''

 

ds displeji.jpg

 

Thierry Metroz, šef dizajna francuskog proizvođača DS, smatra da je prekrivanje kontrolne table ekranima ''pomalo glupo'' i obećava da će uvesti ''revoluciju'' u dizajn unutrašnjosti.

Glavni dizajner francuskog premium brenda DS želi da eliminiše ekrane iz kabine u budućnosti, zbog toga što nisu ''baš seksi''. Thierry Metroz izjavio je da zajedno sa timom dizajnera unutar DS-a, planira ''revoluciju'' izgleda unutrašnjosti vozila ovog brenda jer je aktuelni trend sa velikim brojem ekrana ''pomalo glup''.

 

rsz_1ds010.jpg

 

''Naš cilj je da izbacimo sve ekrane iz kabina budućih automobila DS-a. Glavni problem nastaje kada ugasite ekran i jedino što vam ostaje jeste crna pravougaona površina prekrivena otiscima prstiju. To nije baš seksi, nije luksuzno'', navodi Metroz. ''Sada je aktuelan trend da imate što više ekrana, ali mislim da je to malo glupo, jer naša filozofija nije da ukinemo kontrolnu tablu u korist ekrana'', dodaje šef dizajna DS-a. Metroz je takođe rekao da DS posmatra koja bi nova tehnologija mogla da zameni sada već obavezne ekrane, a njegova ideja jeste korišćenje tehnologije koja je ''manje nametljiva'', ali koja pruža ''više spokojstva''. ''Naravno da želimo da isporučimo informacije vozaču. Radi se o velikom izazovu'', rekao je Metroz.

 

Šef dizajna DS-a takođe je nagovestio kako bi mogli da izgledaju budući modeli ovog brenda, koji od 2024. postaje potpuno električni. Trenutno, automobile francuske premium kompanije odlikuje velika maska hladnjaka, kao kod nedavno predstavljenog modela DS7, ali električni automobili nemaju potrebu za velikim usisnikom vazduha. Metroz smatra da ova činjenica daje više slobode dizajnerima, jer će imati potpuno novi deo automobila koji će moći da prikaže njihovu kreativnost, a prema njegovim rečima, radi se o vrlo uzbudljivom trenutku za sve automobilske dizajnere.

 

rsz_1ds_09.jpg

 

preuzeto sa - nova.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolji i najbezbedniji infotainment sistemi u automobilima

 

mazda 3 unutra.jpg

 

Koliko rešenja orijentisana na ekran odvlače pažnju u poređenju s drugim operativnim konceptima? Nemački autoklub (ADAC) je testirao šest vozila.

 

U saradnji sa naučnicima sa Univerziteta primenjenih nauka u Augsburgu, 24 test osobe su testirale ukupno šest vozila na ispitnom poligonu ADAC-a, izvršavajući različite radne funkcije bilo putem ekrana osetljivog na dodir ili kontrolera (touchpad ili rotaciono dugme) pri brzini od 40 i 50 km/h. Test je bio podeljen u tri kategorije: funkcije važne za bezbednost (50% ocene), klima uređaj (30%) i infotainment (20%), u sledećim vozilima: BMW serije 1 (rotirajuće dugme), Mazda 3 (okretno dugme), Mercedes A-klase (touchpad), Dacia Duster (ekran osetljiv na dodir), Tesla Model 3 (ekran osetljiv na dodir) i VW Golf (ekran osetljiv na dodir).

Test je pokazao iznenađujuće rezultate: naprimer, BMW Serije 1 se pokazao mizernim u radu infotainmenta (ocena 5.1), dok je isti taj model iz Minhena bio na vrhu kada je reč o funkcijama važnim za bezbednost. Zanimljivo je i da je niskobudžetna Dacia Duster završila ispred Mercedesa A-klase u ukupnom poretku, dok je Tesla završio na samom kraju poretka jer je vreme rada i odvlačenja pažnje bilo predugačko, posebno za važne funkcije bezbednosti. Tesla je takođe dobio loše ocene kada je u pitanju kontrola klime, jer se mnoge postavke klime moraju napraviti preko podnivoa menija, što oduzima značajno vreme.

 

Pobednik testa je Mazda 3. Operacija Japanca je dvodelna sa navigacijom i infotainmentom kojim uglavnom upravlja kontroler, dok je kontrola klime na zasebnom modulu sa tipkama i dugmadima. Jedino se u kategoriji Infotainment Mazda nije posebno pokazala (ocena: 3.9). VW Golf je završio u sredini poretka na 3. mestu jer su testeri kritikovali odložene reakcije sistema, a kritikovan je i nedostatak zasebne kontrole klime. Tesla je na samom kraju poretka, a samo je jedna od testiranih osoba uspela da pronađe dugme za svetla opasnosti bez prethodnog upozorenja. On se naime nalazi u plafonu vozila, a prema ADAC-u, to može da predstavlja veliku opasnost za novopridošle ili povremene vozače Tesle. Stručnjaci su se takođe žalili na nedostatak zasebnih dugmadi ili poluga za svetla za vožnju, zadnjih svetala za maglu i brisača vetrobranskog stakla, a to dovodi do dugog traženja, a time raste i odvlačenje pažnje.

 

Zaključak testa je da za često korišćene funkcije poput klima-uređaja najbolje imati zasebne dugmiće. Prema mišljenju stručnjaka, takođe bi imalo smisla postaviti određene standardizovane funkcije.

Ovo je ukupni rezultat ADAC testa:

  1. Mazda 3 (ocena 1.9)
  2. BMW Serije 1 (2.1)
  3. VW Golf (2.2)
  4. Dacia Duster (2.3)
  5. Mercedes A klasa (3.0)
  6. Tesla Model 3 (3.8)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će igrama zabavljati vozače tokom punjenja električnih automobila

 

bmw airc.jpg

 

Poznato je da električni automobili kompanije Tesla nude različite igre za zabavu vozača dok čeka u svom vozilu, a sada će nešto slično ponuditi i BMW.

 

BMW se udružio s kompanijom AirConsole da bi u svojim automobilima 2023. godine mogao da ponudi igre. Tehnologija preuzima igre u infotainment sistem, a za kontrole se koristi smartphone. Ovaj novitet je pre svega namenjen zabavi vozača dok čeka da se napuni baterija njegovog električnog automobila, ali i svakoj situaciji kada je potrebno čekanje u vozilu. Iz BMW-a nije saopšteno koji automobili su prvi na listi za dobijanje igara, ali je tehnologija kompanije AirConsole savršena za Curved Display ekrane koje već koriste modeli kao što je iX. Teslin pristup je nešto drugačiji jer omogućava kontrolu namenskim kontrolerima pa čak i upravljačem automobila, dok će u slučaju BMW-a biti potreban smartphone. Međutim, ipak bi novitet mogao da se pokaže korisnijim i zabavnijim od uobičajenog ''čačkanja'' po mobilnom. Infotainment sistem dobija sve veći značaj dolaskom ere električnih automobila tako da sada služi i kao medijski hab koji je jednako koristan kada se vozilo kreće i kada je parkirano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen vraća funkcionalne dugmiće i točkiće u kabine vozila

 

volkswagen e.jpg

 

Kao najveći proizvođač automobila u Evropi, Volkswagen retko donosi velike strateške zaokrete pa je pomalo iznenađujuće delovala odluka da će s novom platformom Golfa 8 i električnog ID.3  funkcije u kokpitu biti potpuno digitalizovane. Umesto dugmića, pojavila su se polja na dodir na upravljaču, klima uređajem se više nije moglo upravljati rotirajućim komandama, već samo klizačima na dodir (ili glasovnom funkcijom). Imao je Volkswagen i problema sa novim softverom, a očigledno se u digitalizaciji otišlo predaleko pa se sada stvari vraćaju na početak.

 

Sada bi sve trebalo da bude drugačije, najavio je šef marke VW Thomas Schäfer. Vraćaju se pravi dugmići i točkići te jasniji meniji. VW trenutno radi na većim ekranima, boljem korisničkom vođenju u menijima infotainment sistema - i povratku pravih dugmića na upravljačima. Novi sistem upravljanja funkcijama biće dostupan već sa redizajnom Golfa i ID.3 te na novim izdanjima Tiguana i Passata. Od nove/stare tehnologije u kabini velike koriste imaće i marke poput Škode i Seata, koje su takođe sledile Volkswagenovu softversko/kadrovsku avanturu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tracak normalnosti u celokupnom ludilu auto industrije :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revolucionarni head-up displej bi mogao da zameni klasične instrumente u automobilima

 

continental scenic.jpg

 

Head-up ekrani projektuju podatke na samo mali deo vetrobranskog stakla. Peugeot se mudro dosetio pa je podigao instrument ploču iznad obruča upravljača pa ni ne mora da ima klasični head-up displej. Continental sada ide korak dalje i projektuje head-up displej preko cele širine vetrobranskog stakla.

Nekoliko ekrana koji se nalaze ispod ploče sa instrumentima su međusobno povezani. Za razliku od ranijih head-up ekrana, takozvani Scenic View HUD ne projektuje ekran na prozirno područje vetrobrana, već reflektuje informacije važne za vozača s posebno visokim intenzitetom svetla na crnu trku na donjoj ivici vetrobranskog stakla. To stvara oštru sliku. Continental obećava izuzetnu vidljivost u svim uslovima osvetljenja sa oštrim kvalitetom slike kao na klasičnom ekranu. Ekrani su prikazani u vidnom polju putu. Jasno su vidljivi svim putnicima u vozilu, čak i s polarizovanim sunčanim naočarima, pa zato mogu da zamene ekran brzinomera i ekran suvozača. U Continentalu najavljuju da će ovaj displej nuditi proizvođačima automobila od 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve više proizvođača automobila ukida AM radio

 

bmw ent.jpg

 

Iako verovatno niste u automobilu nikada koristili AM signal već FM, radi se o važnoj informaciji. Naime, AM, što označava amplitudnu modulaciju, metoda je koja uprkos lošijem kvalitetu zvuka ima veliku važnost jer se signal može prenositi na veće udaljenosti. AM radio se kreće od 535 do 1705 kHz, a radiostanice su moguće svakih 10 kHz. Najpopularnije su radiostanice koje prenose vesti i vremensku prognozu i baziraju se na govoru, a ne muzici.

 

AM ima još jednu manu, a to je osetljivost signala na električne oluje i radiofrekvencijske smetnje. Pogađate, to nije dobro u električnom automobilu. Naime, električna vozila stvaraju više elektromagnetskih smetnji nego vozila na fosilna goriva, pa utiču na kvalitet AM signala. Mnogi strahuju da će zbog toga AM biti nedostupan na svim budućim automobilima na struju, a to bi moglo da znači i gašenje određenih radiostanica. ''Ako radio nestane iz automobila, to bi bilo stvarno poražavajuće'', rekla je Nola Daves Moses, direktorka distribucije radijske mreže Native Voice One u Indijani. U Americi na AM radiostanice otpada 20% radijskih slušalaca, dok je u Evropi taj udeo osetno manji. Ipak, u kriznim situacijama, kad nema interneta i mobilnih mreža, AM signal čini razliku kao jedina mogućnost jeftinog širenja informacija na velike udaljenosti. BMW je objavio da AM više nije dostupan na električnim automobilima. ''Umesto da frustrira kupce lošijim prijemom i bukom, doneta je odluka da se to izostavi iz vozila koja imaju eDrive tehnologiju'', obaveštavaju iz BMW-a. Isto su napravili i Tesla, Audi, Porsche i Volvo, a ukidanje je najavio i Ford, bar za svoj električni kamionet. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je baš bio zgodan AM jer nijedna naša radio stanica nije prenosila utakmice Hrvatske, a ja sam navijao za komšije i hteo sam da slušam. Bogu hvala zahvaljujući tom starinskom signalu uhvatio sam jednu stanicu iz Osijeka i tako slušao prenos utakmice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ne znam da li sam u poslednjih 10 godina slusao nesto preko AM signala. Ranije je dosta radio stanica pored FM imalo i AM signal, ali sad ne znam kakva je situacija (mozda Radio Beograd ima).

Edited by Nikola031

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault integriše Waze u svoj infotainment sistem

 

renault waze.jpg

 

Aplikacija je sada dostupna u novim Renault Austral Hibrid i Megane E-Tech EV modelima. Waze je spreman da se proširi na druga vozila i brendove.

Waze je najpopularnija aplikacija za navigaciju u Francuskoj. Aplikacija je izabrala partnerstvo sa francuskim proizvođačem automobila Renault-om kako bi lansirao novu, namensku verziju aplikacije za automobile. Nova verzija aplikacije dostupna je na infotainment sistemima preko Google integracije i to u modelima Austral Hibrid i Megane E-Tech EV. Naravno, već uveliko je moguće koristiti Waze na Android Auto-u tako što se može instalirati kao aplikacija sa pametnog telefona. Šta je to što je sada drugačije? Sada će vozači Renault-a moći da instaliraju aplikaciju direktno u infotainment sistem i da je koriste bez potrebe za mobilnim uređajem.

 

''Kada vozite, možete iskusiti bezbednija i praktičnija putovanja. Na ovaj način eliminišete korišćenje pametnog telefona'', stoji u saopštenju kompanije na blogu. ''Sa ovim novim iskustvom, vozači Renault-a će imati sva Waze rutiranja u realnom vremenu, navigaciju i upozorenja. Zatim, biće im omogućena podešavanja, postavke i sačuvane lokacijei to sve u ekranu svog automobila.'' Najnoviji multimedijalni sistem u Renault-u podržava CarPlay i Android Auto i ima veliki broj unapred instaliranih aplikacija kao što su Google mape i Spotify. Waze je moguće instalirati ili iz Play prodavnice u navedenom infotainment sistemu vozila ili iz Renault-ove namenske aplikacije. Waze je spremna da se proširi na druga vozila i brendove. Kompanija navodi da se ''raduje što će ovo odlično iskustvo vožnje doneti većem broju korisnika širom sveta 2023. godine''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW tvrdi da će veliki ekrani nestati iz automobila, ali...

 

dee bmw 02.jpg

 

BMW je prilikom premijere svog koncepta koji je šokirao svojim dizajnom, ali i head-up ekranom koji se pruža preko celog vetrobrana, doneo i jednu neočekivanu tvrdnju.

 

Sajam potrošačke elektronike koji je u toku, imao je mnogo uzbudljivih premijera u tehnološkom sektoru. BMW je tako u Las Vegasu nastupio sa konceptom i Vision Dee, koji služi kao tehnološki izlog električnih BMW-a sledeće generacije. Među novim uređajima u automobilu je veliki head-up displej koji se prostire celom širinom vetrobranskog stakla. Ispostavilo se da je BMW ozbiljan u pogledu zamene konvencionalnih displeja u svojim automobilima velikim HUD-ovima, a izvršni direktor kompanije čak veruje da su dani velikih ekrana integrisanih u kontrolne table odbrojani.

Govoreći tokom konferencije za medije na CES-u 2023, Oliver Zipse je rekao da je ''apsolutno uveren'' da će veliki ekrani na centralnoj konzoli uskoro nestati. Zipse ih vidi kao veliku distrakciju za vozače, i da bi čak i propisi mogli naterati proizvođače automobila da promene dizajn interijera i napuste displeje kao rešenje. ''Za 10 godina toga nema'', rekao je Zipse predstavnicima medija. HUD u konceptu i Vision Dee ima prednosti, to je sigurno. ''Sa našom tehnologijom svi u automobilu mogu videti iste informacije, čak i ljudi pozadi'', rekao je šef dizajna BMW-a Domagoj Dukec. Oliver Zipse je sa svoje strane dodao da je ovaj novi sistem ''kvantni skok u smislu dizajna, tehnologije i održivosti''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veštačka inteligencija će biti u 2023. prisutnija u automobilskoj industriji nego ikada ranije

 

230764-ai.jpg

 

Veštačka inteligencija postaje zajednička nit koja će u velikoj meri pomoći rukovođenju automobilskih kompanija, ali i na planu inovacija i rešavanja problema.

Sa recesijom koja se nazire i sveprisutnom nesigurnošću, poslovanje automobilskih kompanija se će se u 2023. suočavati sa istim imperativima kao i do sada. Na prvom mestu to se odnosi na rukovođenje, inovacije i rešavanje problema. Veštačka inteligencija postaje zajednička nit u ostvarivanju tih ciljeva. Evo nekih prognoza vezanih za automobilsku industriju u 2023.

 

Obuka autonomnih vozila u metaverzumu

Više od 250 proizvođača automobila i kamiona, startapa, transportnih i prevozničkih provajdera koji razvijaju autonomna vozila, suočavaju se sa jednim od najsloženijih izazova po pitanju veštačke inteligencije u okviru vremena u kojem živimo. Naime, jednostavno nije moguće susresti se sa svakim scenariom u realnim uslovima na putu, tako da će se industrija tokom 2023. u velikoj meri obratiti virtuelnom svetu za pomoć. Prikupljanje podataka na putevima biće dopunjeno virtuelnim flotama koje generišu informacije neophodne za trening i testiranje novih funkcija pre njihove primene. Izuzetno verne simulacije će upravljati autonomnim vozilima kroz praktično beskonačan raspon scenarija i okruženja. Takođe ćemo biti svedoci kontinuirane primene digitalnih blizanaca za proizvodnju vozila, da bi se unapredila proizvodna efikasnost, pojednostavila operativnost i poboljšala ergonomija i bezbednost radnika.

 

Odlazak u cloud

U 2023. će doći do više ponuda softverskih usluga (SaaS) i infastrukture kao usluge u transportnoj industriji. Programeri će moći da pristupe sveobuhvatnom paketu usluga u ''oblaku'', da bi dizajnirali, implementirali i iskusili primenu bilo gde u metaverzumu. Timovi će diizajnirati i sarađivati na 3D radnim tokovima, poput simulacija razvoja autonomnih vozila, iskustva unutar vozila, igranja igara u okviru oblaka, pa čak i isporučivanja automobilskih konfiguratora putem interneta ili u prodajnim salonima.

 

Konsijerž unutar vozila

Napredak u konverzacijskoj veštačkoj inteligenciji, obradi prirodnog jezika, detekciji pokreta i animaciji avatara, probija put do vozila sledeće generacije u formi digitalnih asistenata. Ovaj svojevrsni AI ''konsijerž'' može da pravi rezervacije, pristupa kontrolnim jedinicama vozila i izdaje upozorenja koristeći razumevanje prirodnog jezika. Eksploatišući unutrašnje kamere, duboke neuronske mreže i multimodalnu interakciju, vozila će moći da osiguraju da pažnja vozača bude na putu, kao i da obezbede da nijedan putnik ili kućni ljubimac ne ostane ostavljen kada se putovanje završi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche osvežava svoje stare modele novim informativno-zabavnim sistemima

 

porsche sistem 02.jpg

 

Nisu uvek stil i performanse ono što čini nekada umetničko delo autoindustrije prilično prevaziđeno u poređenju sa današnjom mašinerijom. Nažalost u svetu konektivnosti, mediji i komunikacioni sistemi predstavljaju nešto što modernim vlasnicima uvek fali. U novim automobilima bluetooth, Apple CarPlay i digitalni radio uzimaju se zdravo za gotovo, ali oni su zapravo tehnologija koja itekako nedostaje modelima sa početka dvehiljaditih.

 

porsche sistem 01.jpg

 

Pre dve godine, kompanija Porsche je krenula sa rešavanjem ovog pitanja, nudeći retrofit jednodelni DIN Porsche Classic Communication jedinicu informativno-zabavnog sistema sa ekranom osetljivim na dodir, namenjenu klasičnim 911 modelima i nazvanu DIN PCCM Plus postavkom za 996 generaciju 911 i originalne 986 Boxter modele. Sada, nemački proizvođač slično rešenje želi da ponudi za 997 generaciju 911 modela i 987 Boxter automobile, zajedno sa 987 Cayman kupe i Cayenne SUV serijama koje su usledili posle. PCCM Plus sistem za 2003-2008 Cayenne seriju širi je od jedinica namenjenim sportskim automboilima i poseduje fizičke dugmiće na svakoj strani ekrana, umesto na njegovom dnu. Međutim, obe varijante koje se nude za dve vrste vozila stižu sa sedmoinčnim ekranom osetljivim na dodir, bluetooth konektivnošću, Apple CarPlay i Android Auto opcije, zajedno sa satelitskom navigacijom i mapama obezbeđenim u 2D i 3D formatu.

 

Svi vlasnici koji se odluče za menjanje starih sistema koji već poseduju navigaciju,  njima i dalje ostaje opcija da vide instrukcije sa strelicama na kontrolnoj tabli. Sa druge strane, Porsche je po prvi put razvio različite verzije ovih sistema za Evropsko i Američko tržište, sa jedinicama koje će se prodavati kod nas u pratnji DAB+ digital radio uređaja i onim koje će preći preko okeana opremljenim sa SiriusXM satelitskim prijemnikom. Tu su još i putni kompjuter i u 911, Boxster i Cayman verzijama ocpiono odlaganje ličnih podešavanja za stvari kao što su svetla, brisači, kontrola klime i zaključavanje vrata, u zavisnosti od toga koja se oprema već nalazi u automobilu. Novi informativno-zabavni sistem dolazi sa cenom od 1.520,37 evra u Nemačkoj, ali je potrebno platiti još nešto više za mapirane podatke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrysler Synthesis kokpit

 

chrysler syn 02.jpg

 

Kako se navodi u saopštenju kompanije, Chrysler će biti prvi brend Stellantis grupacije koji će predstaviti infotainment tehnologiju nove generacije u Severnoj Americi, baziranu na novoj Stellantis STLA platformi za električna vozila. To će po najavama uključivati velike ekrane koji obuhvataju čitavu kontrolnu ploču vozila, pored autonomnih tehnologija i drugih karakteristika. Chrysler prikazuje tu novu tehnologiju sa konceptom kokpita sa dva sedišta, koja je predstavljena na ovogodišnjem Sajmu potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu.

 

chrysler syn 01.jpg

 

Iako je predstavljena bez karoserije, njen dizajn i suština su baziranu na konceptu Airflow, koji je Chrysler pokazao na prošlogodišnjem izdanju CES sajma. Nazvan Chrysler Synthesis kokpit, ima ekrane od 37.2 inča za putnike u prvom redu na dva velika staklena dela koja obuhvataju celu kontrolnu tablu. Koristeći naprednu AI tehnologiju, Chrysler kaže da će infotainment sistem vremenom naučiti preferencije vlasnika. Takođe, bežična ažuriranja će omogućiti proizvođaču da ažurira softver. Sistem će pokretati i virtuelnog pomoćnika koji može da sinhronizuje sve dnevne aspekte vlasnika vozila. Asistent može da predloži rute vožnje, preporučuje lokacije za parkiranje i punjenje, da se poveže sa pametnim domom i pomaže sa uslugama e-trgovine.

Chrysler navodi da će STLA platforma ponuditi autonomnu vožnju trećeg nivoa. To će omogućiti vozačima da skinu ruke sa volana i oči sa puta, zahvaljujući STLA AutoDrive tehnologiji. Dizajn kokpita uključuje zelene materijale, kao što je reciklirana plastika, uz isključenje hroma. To dovodi do intrigantnih i ekoloških izbora materijala, koji unutrašnjosti daju moderan i luksuzan izgled. Po sadašnjim planovima, Chyrsler će svoje prvo potpuno električno vozilo predstaviti 2025. godine i ponudiće potpuno elektrifikovanu paletu do 2028.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qualcomm Snapdragon Digital Chassis

 

qualcomm 04.jpg

 

Američki Qualcomm je pripremio koncept kojim proizvođačima automobila pokazuje potencijal svoje tehnologije sledeće generacije, uključujući digitalni ekosistem, najsavremeniju kontrolu glasom i vrhunsku veštačku inteligenciju (AI). Koncept je dizajniran da predstavi njihovu novu tehnologiju Snapdragon Digital Chassis, koja omogućava vozaču ''veoma personalizovano i intuitivno'' iskustvo u automobilu. Prema kompaniji, on ''demonstrira mogućnosti za proizvođače automobila koji žele da inoviraju korisnička iskustva sledeće generacije''.

 

qualcomm 03.jpg

 

Qualcomm navodi da će vozila u budućnosti postati veoma personalizovana, koristeći podatke u oblaku, konfiguraciju uređaja i veštačku inteligenciju.

 

qualcomm 02.jpg

 

Dizajniran sa četvoro vrata, koncept ima oblik fastbacka u stilu kupea, sa prednjom svetlosnom trakom, panoramskim krovom i vrhunskim digitalnim displejima za vozača i putnike.

 

qualcomm 01.jpg

 

Prikazane tehnologije uključuju veštačku inteligenciju i prepoznavanje lica, koje mogu da otkriju svakog pojedinca u automobilu i urade podešavanja u skladu sa njihovim preferencijama, kao što su klima, položaj sedišta i nedavno korišćene infotainment aplikacije i sadržaj. Svaka ''zona'' može da koristi i pojedinačna podešavanja zvuka, sa personalizovanim poništavanjem buke i eho-poništavanjem, zonskim telefonskim pozivima i suzbijanjem buke motora, što implicira da tehnologija nije specifična za EV. Qualcomm kaže da je drugi softver, uključujući glasovne kontrole, pojednostavio tradicionalni ekran osetljiv na dodir sa moćnim novim sistemom glasovne kontrole koji pokreće Soundhound.

Drugi brendovi sa kojima se Qualcomm udružio za svoj novi sistem su Amazon Music, Bose, Zoom i dizajner igara Vector Unit. Prednji ekran, dizajniran u partnerstvu sa tajvanskom firmom AUO, ima 55 inča od stuba do stuba i zakrivljen je sa ugrađenom kamerom za video pozive. Veličina ekrana u zadnjem delu automobila nije precizirana, ali Qualcomm kaže da se mogu koristiti za online video igre i striming medija. ''Nema sumnje da je tehnologija dovela do značajnih promena u automobilskoj industriji, ali najveće tek dolaze'', navodi se u saopštenju kompanije. ''Konceptno vozilo Snapdragon Digital Chassis oživljava softverski definisano vozilo, prikazujući niz aplikacija i usluga koje omogućavaju potrošačima da produže svoj digitalni vek u svoje vozilo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW omogućava prenos Bundeslige u automobilu

 

bmw bundesliga 7.jpg

 

BMW je u dogovoru sa Nemačkim fudbalskim savezom (DFL) razvio aplikaciju za gledanje utakmica Bundeslige (prve nemačke fudbalske lige) u svom najekskluzivnijem modelu, Seriji 7. Ponuda je na početku ograničena na Nemačku, Švajcarsku i Austriju sa dve utakmice dnevno. Tokom prve polovine 2023. ponuda će biti dostupna i za SADi  Veliku Britaniju, gde će u vozilu moći da se odaberu čak tri utakmice dnevno. Sve, naravno, zavisi o nosiocima prava za prenos utakmica.

 

Prenos igre obezbeđuje DFL, BMW je razvio aplikaciju za vozilo i pruža tehnološki interfejs. Nije prikazana nikakva ponuda nosioca TV prava Sky-a i DAZN-a, već zasebna ponuda DFL-a s drugačijim komentatorima nego na televiziji ili strimingu. Važno je napomenuti da su, zbog bezbednosti, tokom vožnje utakmice dostupne samo kao audio strim. Video zapisi s istaknutim delovima uživo ili prenos uživo mogu da se odaberu samo kada vozilo miruje. BMW-ova aplikacija u automobilu je instalirana u novu ''Sedmicu'' putem bežičnog ažuriranja, a zatim se aktivira putem ličnog eSIM-a u vozilu. Ponuda Bundeslige je besplatna za kupce nove ''Sedmice'' i može da se koristi bez doplate ili posebne rezervacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će omogućiti gledanje filmova i TV-a u automobilu uz pomoć britanske firme

 

232976-porsche cayenne 2023 03.jpg

 

Porsche se obratio britanskoj fitmi da bi putnicima omogućio gledanje filmova i TV-a na ugrađenim ekranima, u znak sve većeg fokusa proizvođača automobila na pružanje sadržaja u pokretu. Nova funkcija prenosa videa u automobilu će omogućiti vlasnicima Porschea u 56 zemalja pristup svojim pretplatama na Disney+ i Amazon Prime, kao i TV uživo, putem platforme koju vodi ScreenHits TV. Proizvođač automobila je rekao da će njegov novi SUV Cayenne omogućiti vozačima da gledaju film i TV na centralnom ekranu kada vozilo miruje, te na ekranu suvozača - koji nije vidljiv vozaču - dok se automobil kreće. Tesla automobili mogu da emituju video kada su parkirani putem platformi uključujući Netflix i YouTube od 2019. iako je drugim proizvođačima automobila trebalo više vremena da uvedu dovoljno velike ekrane da se gledanje u automobilu isplati. Streaming takođe usporava brzine i troškove mobilne mreže.

 

Automobilska industrija se priprema za eksploziju trenda gledanja televizije u automobilu i drugih potencijalno unosnih usluga jer sve više i više vozila postaje sposobno da samostalno vozi. U Velikoj Britaniji je vlada prošle godine donela promene da bi omogućila gledanje filmova na autoputu, gde je vožnja strogo regulisana. Autonomne sposobnosti - zajedno sa ravnim ''skateboard'' platformama mnogih baterijskih električnih vozila - otvoriće put prema mnogo impresivnijim opcijama zabave za automobile.

 

ScreenHits TV, iza kojeg stoje investitori među kojima je i šef hedge fondova Crispin Odey, osnovan je 2012. godine, a 2019. je pokrenuo uslugu kombinovanja streaming usluga u jednom interfejsu. Ima 50 zaposlenih i namerava da bude profitabilan ove godine. Neki analitičari su skeptični oko toga koliko brzo će autonomna tehnologija preuzeti primat na putevima, nakon što je nekoliko kompanija godinama izneverilo vlastite ciljeve za samostalnu vožnju na javnim putevima. Međutim, ScreenHits TV se nada da će početi da preporučuje sadržaj na bazi toga koliko dugo će vozači električnih automobila provesti besposleni na javnim punjačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spike kao novi lični asistenta brenda MINI

 

mini spike 02.jpg

 

MINI-jev Spike (Spajk) je animirani pas koji služi kao virtuelni lični asistent u kolima.

Maskota će premijerno biti prikazana na ekranu osetljivom na dodir u MINI Aceman konceptu na sajmu u Šangaju, pre nego što nađe svoj put u modelima sledeće generacije. Oliver Hejlmer, šef MINI dizajna, opisao je Spajka kao ''karakternog pratioca za korisničko iskustvo''. Ovo je novi MINI-jev inteligentni lični asistent, koji vodi vozača i putnike kroz sve funkcije infotainmenta uz pomoć prepoznavanja glasa.

 

mini spike 01.jpg

 

Korišćenjem animiranog psa umesto jednostavnog glasa, MINI se nada da će ''okrepiti'' emocionalnu vezu između ljudi i njegovih automobila. Spajk će živeti u okruglom OLED ekranu osetljivom na dodir MINI Aceman concepta, ali može i da prošeta kroz ostatak kontrolne table kada mu zatreba rastezanje. Ovo verovatno neće biti moguće u serijskim modelima, iako se očekuje da će ekran biti prenet u svim modelima. Mali pas je inspirisan engleskim buldogom koji je poznat po svom ''kompaktnom i moćnom stasu, britanskom nasleđu i dopadljivoj prirodi'', što ga čini ''savršenim životinjskim ekvivalentom MINI-ju''.

MINI Aceman concept opremljen psom će se prvi put pojaviti na sajmu Auto Shanghai u Kini, između 18. i 27. aprila, zajedno sa umetničkom igračkom (skulpturom velikog formata) Spajka. Kompanija će pokazati više funkcija i trikova ličnog asistenta tokom 2023. Prvi serijski model koji će imati koristi od ove tehnologije će verovatno biti novi Countryman kasnije ove godine, a zatim sledeća generacija Coopera 2024. i Acemana u 2025.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari će u nove modele ugrađivati Samsungove komponente

 

Ferrari Purosangue kabina mala01.jpg

 

Iako bi neki pomislili da će Samsung sa Ferrarijem deliti mehaniku, bar oni koji znaju da je svojevremeno postojao Samsung Motors koji je završio pod Renaultom, stvari su kudikamo drugačije. Naime, Ferrari će od Samsunga preuzeti tehnologiju koju samostalno ne može da razvija te ne utiče na sam doživljaj vožnje.

 

Pogađate, radi se o ekranima, tačnije OLED koji postaju sastavni deo Ferrarijevih automobila. ''U luksuznom sektoru poboljšanje klijentovog iskustva je ključnoćć, rekao je Benedetto Vigna, izvršni direktor Ferrarija. ććKroz ovo strateško partnerstvo sa Samsung Displayom za namenski razvoj prilagođenih OLED tehnoloških rešenja ekrana napravićemo značajan korak napred u digitalnom okruženju naših modela sledeće generacije.'' Nije poznat opseg saradnje, kao ni terminski raspored implementacije njenih plodova. Jedino sigurno je da će Samsung svoje tehnologije u potpunosti prilagoditi Ferrarijevim zahtevima te razviti posebnu liniju proizvoda.

 

''Na bazi naše opsežne stručnosti u OLED tehnologiji spremni smo da predstavimo vrhunska ekranska rešenja koja zadovoljavaju stroge Ferrarijeve standarde'', rekao je JS Choi, predsednik i izvršni direktor Samsung Displaya. Ferrari je postao svestan da se ne može odupreti novim trendovima, posebno po pitanju digitalizacije. Dobra vest je da će tehnologija biti prilagođena i optimizovana potrebama Ferrarijevih klijenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesovi automobili će imati ''performanse superkompjutera''

 

mercedes eqs 2021 7.jpg

 

Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius je najavio da nemačka marka namerava da postane softverska kompanija. Na konferenciji u Kaliforniji, Kallenius je objasnio planove:

 

''Mi smo na putu da postanemo softverska kompanija. U svaki naš automobil ugradićemo tehnologiju koja će pružati performanse superkompjutera. Trenutno stvaramo stvari u fizičkom svetu, ali sve više se prebacujemo i u digitalni svet'', navodi Källenius. Mercedes trenutno radi s partnerima na razvoju novih proizvoda i usluga, uključujući proširene mogućnosti infotainmenta, sofisticiranijih sigurnosnih karakteristika i velikih ekrana. Svi će raditi na Mercedesovoj MB.OS platformi, za koju se očekuje da će debitovati krajem 2024. godine. ''Mi smo arhitekte vlastitog operativnog sistema. Budući da ciklusi razvoja automobila traju godinama, u poređenju s mesecima ili čak nedeljama za softverske programe, postoji rizik da tehnologija u automobilu postane zastarela mnogo pre nego što životni vik automobila završi. Uz MB.OS i povremena ažuriranja, naš proizvod neće stariti i s vremenom će u stvari postati još bolji'', zaključuje Källenius.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...