YUgisa 2467 Posted May 17, 2020 (edited) @Ivan Ne sporim ja nista u voznji, samo sto 25 godina napretka je doprinelo da to nije nista specijalno tesko. To se najbolje vidi na nekim japanskim autima koji su imali po 2 turba, neki paralelno, neki sekvencijalno i kada se montiraju moderne varijante turba, jedan turbo ima i bolji spul i vecu snagu. Edited May 17, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted July 27, 2020 Radio sam neke kalkulacije čisto iz zabave. FCA ima sada 2 motora specifične snage 165 KS/l. Jedan od njih je GME. U startu su se GME i manji GSE pratili što se tiče specifične snage. Ako će to biti i dalje kod 1.5 bi to bilo blizu 250 KS, a 1.3(3) na 220 KS. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2979 Posted December 21, 2021 Pročitah danas vest o novom fejsliftu za fiat 500X, a deo te vesti je glasio da se "najavljuje dolazak novog benzinskog agregata kodne oznake T5, koji ima radnu zapreminu 1,5 litara i koristi turbo punjač. Lepa vest je to što se radi o motoru sa četiri redno postavljena cilindra. Kolege sa Apeninskog poluostrva pišu da će isporučivati između 130 i 160 ks (biće dostupno nekoliko varijanti), te da će ova pogonska jedinica zameniti motore T3 i T4 u gami kod modela 500 X." 1 Branislav reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 597 Posted December 21, 2021 Jedva cekam na sta ce liciti taj 1.5 turbak i koju ce tehnologiju koristiti posto ce biti 16v po svemu sudeci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 390 Posted December 21, 2021 @moron Auu, zar vec? T3 i T4 se tek pojavili a vec zamena? ispada da ce prastari 1.4 16v nadziveti ove novije... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2979 Posted December 21, 2021 Pa, kroz noviju istoriju, dosta je "savremenih" ( i na početku marketinški "veoma hvaljenih" ) motora, realno imalo relativno kratak tržišni život ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 194 Posted December 21, 2021 Pokazalo se da su novi motori 1.0, 1.2 1.3 litra "prevara" i da troše puno. Stoga se sada ide na veće zaprenine 1.5 npr I VW je digao ruke od 1.2 i sada gura 1.5 (e)TSI. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 601 Posted December 21, 2021 VW ima 1.0 TSI, i mnogi drugi. Što je prevara? VW i Ford recimo uparuju 1.0 sa mHEV. Sa tim motorom sam vozio Focus u oktobru po DE, fino to ide skroz. Struja mu očigledno taman pomogne pri polasku i da premosti niže obrtaje, tako da se vozi baš lepo. Nije problem u ukupnoj zapremini, već u zapremini 1 cilindra, koja se pokazala bolja kad je malo veća, jer može da održava nižu temperaturu sagorevanja, a da ima dovoljno obrtnog momenta. Manji cilindri su dobri za performanse, ali nisu dobri za ekologiju, i to je problem. Ako drugi mogu te motore da uklope u današnje stroge standarde, ne vidim što ne bi mogao i Fiat. 2 debelizmaj and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 21, 2021 Valjda je 1.5 T4, a ne T5. Uostalom tak i piše na autima, a bome i nekim LinkedIn profilima. To je veće verzija 1.3 T4 motora uz taj dodatak P2 MHEV sklopa. Važno je ovo P2. Nema toga sad na tržištu. 1.3 T4 i dalje živi, tržišta van Europe i PHEV u Europi. Sve je ovo očekivano. Samo gledajte VW i koliko im je trebalo da 1.4 TS EA211 zamjene sa 1.5 TSI EA211 Evo motorom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 194 Posted December 22, 2021 (edited) Po meni greška Fiata je što su u C SUV segmentu odustali od AWD pogona i Multijet motora. Ostao je samo 1.6 Multijet u Compasu ali kao 2WD. Compas sa 2WD pogonom mi nekako ne ide... Hyundai/Kia su do dobro riješili u kombinaciji 1.6 dizel+struja, čak ide i uz 6MT. Da li uz Tonale definitivno ide i AT6 mjenjač? Edited December 22, 2021 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 601 Posted December 22, 2021 Ne treba ljudima AWD, odnosno, ne treba im ništa sem šminke. SUV trend je eksplodirao zbog iracionalnih kupaca, ne racionalnih, a fabrici je zadatak da proda, zaradi, napravi posao, pa je sled razvoja događaja očekivan. Compass se meni jako sviđa, btw. Svakako sve njih čeka neka struja na osovini koja nije pogonjena, to će se sigurno kad-tad desiti. Nema potrebe da komplikuju vozila mehanički. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 194 Posted December 22, 2021 (edited) Odustajanje od dijela tržišta po dijela tržišta je i dovelo Fiat u Evropi na to što imamo zadnjih 10ak godina. Mišljena sam da treba pratiti konkurenciju i zahtjeve tržišta. Hyundai/Kia, VAG, Mazda u SUV klasi nude dizel+struja uz AWD pogon. Renault-Nissan je odustao dCi motora, a mislim da su mogli još gurati ovih 5 godina i zaraditi. Ali RN svakako luta. Edited December 22, 2021 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2979 Posted December 22, 2021 51 minutes ago, Elra said: Po meni greška Fiata je što su u C SUV segmentu odustali od AWD pogona i Multijet motora. Ostao je samo 1.6 Multijet u Compasu ali kao 2WD. Compas sa 2WD pogonom mi nekako ne ide... Hyundai/Kia su do dobro riješili u kombinaciji 1.6 dizel+struja, čak ide i uz 6MT. Da li uz Tonale definitivno ide i AT6 mjenjač? Pa, imaš 1,6MJ još uvek u Renegade, a imaš i u Tipu, a ne samo Compasu. 49 minutes ago, nidza said: Ne treba ljudima AWD, odnosno, ne treba im ništa sem šminke. SUV trend je eksplodirao zbog iracionalnih kupaca, ne racionalnih, a fabrici je zadatak da proda, zaradi, napravi posao, pa je sled razvoja događaja očekivan. Compass se meni jako sviđa, btw. Svakako sve njih čeka neka struja na osovini koja nije pogonjena, to će se sigurno kad-tad desiti. Nema potrebe da komplikuju vozila mehanički. Znači, ako sam kupio SUV ja sam "iracionalan kupac"? Interesantno razmišljanje Istina je da mi 4WD nije bio nužan (što sam zaključio još kada sam imao prethodni 4WD, koji sam prodao još davne 2004), i u SUV klasi gadjao sam inicijalno 2WD u Kadjaru, ali, a ono što sam na kraju ipak odabrao ( CRV-a) u željenom paketu opreme se u Srbiju nije uvozilo kao 2WD (svuda u okruženju postoji i kao 2WD i kao 4WD, u svim paketima). Kao što se to danas u Srbiju ne uvozi ni sa 6MT, već samo AT (a svuda u okruženju možeš da biraš). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 194 Posted December 22, 2021 (edited) Prodaju se Renegade i Compas 1.6 Mjet, ali samo kao 2WD. Edited December 22, 2021 by Elra Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 2979 Posted December 22, 2021 Dobro, ali, ako hoćeš 4WD, imaju oni i to danas, ali, samo uz plug-in pogonski sklop (koji se ne uvozi u Srbiji ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 194 Posted December 22, 2021 (edited) Ja kažem da su trebali imati i opciju Mjet+struja uz AWD pogon, kao VAG, Hyundai, Kia, Mazda. Edited December 22, 2021 by Elra 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4394 Posted December 22, 2021 Fiat generalno ima glupe motorizacije zadnjih 10ak godina, ranije si u puntu obicnom sto je B segment mogao uzeti jace motore, a posle u C segmentu nude losiju paletu motora nego ranije u puntu i grandeu. Recimo da se meni licno ne svidjaju najvise ni palete motora hyundai kia npr., ili recimo toyote, ali oni pronalaze svoje kupce, njihovi tradicionalni kupci su mahom zadovoljni, a sa druge strane vidim da tradicionalni fiatovci nisu zadovoljni ponudom motorizacija zadnjih 10 godina. Evo uzmes npr. vlasnika fiat brava 2.0mjet 165ks, on ne moze da predje na novijeg fiata iste klase osim da se ozbiljno downgrade-uje po pitanju perfromansi. Grande punto necu ni spominjati jer je naslednik mrtav, nema novog punta, podgrevali su grandea. Krivo mi je jer si kod fiata nekad mogao uzeti povoljno jak i kvalitetan motor, a meni je motor srce auta i najbitniji... 3 Ivan, moron and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 14157 Posted December 22, 2021 (edited) 4 hours ago, vagenovac said: a sa druge strane vidim da tradicionalni fiatovci nisu zadovoljni ponudom motorizacija zadnjih 10 godina. Evo uzmes npr. vlasnika fiat brava 2.0mjet 165ks, on ne moze da predje na novijeg fiata iste klase osim da se ozbiljno downgrade-uje po pitanju perfromansi. Sve si lepo rekao, apsolutno si u pravu. Upravo zato retko ko od nas, cesto vlasnika i po vise generacija Fiat Compacta, ne planira opet Fiat ako zeli da ostane u istoj klasi. Nego se uglavnom menja grupacija, tj. kupuju obicno Nemci ili Francuzi. Sto se vidi i na forumu - retko se ko od vlasnika i entuzijasta uopste interesuje za aktuelni Compact model. Licno ga od starta i vec od samog razvoja dozivljavam kao da svojevremeno poredim Lineu i Nuova Bravo. Bukvalno po svim parametrima - platforma, motorizacija, enterijer, trziste za koje je prvenstveno namenjen i gde se pravi, itd. Motorizacije su tek prica za sebe, 'ajde 1.6 MultiJet i nekako - mada kada uporedis, u Nuova Bravu je to bila neka sredina ponude koju smo vecinom preskakali (a sada se dozivljava kao raketni pogon). Sto se benzinaca tice, bar da cesce generalno u modele ugradjuju T4 FireFly, kada ga vec imaju... Mislim, ni tih 150-180 KS nije nista "vau", ni nesto sto Fiat decenijama unazad nije imao. Btw, sve ovo pisem kao veliki ljubitelj zabarske auto-industrije, njihovog dizajna, brojnih sjajnih motora, sportske tradicije, legendarnih (i nazalost dobrim delom srozanih) brandova. Edited December 22, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 30, 2021 1.5 turbo 96 kW za Tipo i 500X će imati DCT7 sa 15kW elektromotorom (130+20 KS) do 15% niža potrošnja vs 500X 1.3 turbo DCT 18% niža CO2 emisija vs 1.3 DCT EV mod 3 km do 20 km/h zamjena za dizel u urbanim sredinama tišina: kod pokretanja motora 4 1 horvat, dach@, moron and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted January 29, 2022 2 horvat and Zakeralo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites