Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FIREFLY motori

Recommended Posts

2 minutes ago, moron said:

1,0 i 1,3 GSE motori su novi. Ako ne grešim, imaju i cilindre iste zapremine (slično kao i kod renoa 1,0 i 1,33 TCe). Zašto bi Fiat, pored savremenog 1,33 GSE, odjednom razvijao i novi 1,5 GSE? To nema ekonomske logike. Suviše je skupo imati dva istovrsna i slična motora, a različite zapremine.

Ajmo ovako. Koliko ti motora znaš za su manji od 1.5, a da imaju twin scroll turbinu? Nema ih. Je li tako?

 

Svakako to bi i dalje trebao biti GSE smo sada 1.5.

 

Pogledaj samo što je VAG radio sa EA211 motorima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Nemam toliko znanja da bih tehnički sa tobom ravnopravno razgovarao (to sam davno shvatio), ali, mislim da sam i pored toga došao do zaključka da svi proizvodjači nastoje da maksimalno snize troškove, a jedna od stvari koje čine (mnogi proizvodjači, ne svi) u tom cilju je i uvodjenje cilindara "jedinične zapremine", pa onda imaju, izmedju ostalog, i iste klipove za motore sa 3, 4 ili 6 cilindara (a i još mnoge iste delove). Fiat je to uradio sa 1,0 i 1,33. Ima taj "jedinični cilindar" za N3, T3, N4 i T4, a sa tim motorima pokriva izuzetno velike raspone snage. I sad odjednom 1,5 GSE? Meni nema ekonomske logike. Osim ako će taj 1,5 GSE da bude zaista neko "čudo", koje se rasponom snage neće uopšte ni delom "preklapati" sa 1,33 GSE.  Već će možda "startovati" sa nekih 200 "konja" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ovako je krenula priča. 

 

Ne znam je li to bio 4. ili 5. mjesec 2018. U to vrijeme se svake godine održava tradicionalni Simpozij u Beču. Za inženjere iz automobilskog svijeta sa ciljem predstavljanja novih tehnologija.

 

FCA inženjeri su tu predstavili GSE T3 i T4. Bila je tu jako podrobna tehnička analiza i onda kažu spremamo twin scroll turbo verziju za Alfa Romeo.

 

I ja onda malo promozgam i gledam čak neke kataloge. Ka ono twin scroll turbine raznih proizvođača ne idu ispod motora zapremnine 1.5 ili 1.6 litara, kako koji.

 

I onda ja napišem članak. Doduše 1.5 litara obujma je stvarno mnogo za motori koji ima razmak cilindara od samo 77 milimetara. Sa aluminijskim blokom to znači iznimno dug hod da bi se postiglo 1.5 litra jer je provrt obično onda ograničen na samo 70 mm. Ovako iz glave ako je 70 mm rekao bih da je hod oko 96 mm.

 

Prema pisanju talijanskih sindikata koji su po meni ipak vjerodostojan izvor, a bilo je više neovisnih pres materijala jer i sindikata imaju pa jedno pola tuceta, u svakom spominju 1.5 i to kao hibrid.

 

Onda je nakon svega ovako nekako moje viđenje. 1.5 će vjerojatno biti isključivo kao P2 mild hibrid. Cilj će biti i što niža potrošnja. Tko zna možda stvarno bude Alfa ekskluziva. Sa druge strane 1.3 će biti ulazni motor u mnogim modelima i u toj 150 KS verziji neće imati nikakav hibridni sklop.

 

Ima dalje tehničkih pitanja. U današnje vrijeme kod velikih i težih automobila mali ili manji turbo motor ne znači manju potrošnju.

 

Što se tiče mjesta proizvodnje. Kod 1.0 i 1.3 je to Poljska. Za 1.5 se spominje samo Italija.

 

Volkswagen sam spomenu jer EA211 je prvo imala 1.2 i 1.4 TSI, oba 4 cilindra koji su zamijenili EA111 iste zapremnine. Kasnije su došli EA211 motori koje imamo danas i to 1,0 sa 3 cilindra odnosno 1.5 sa 4 cilindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Ne razumeh jednu stvar, da li bi motoru 1,33 GSE, izmedju stalog, bio povećan hod klipa "da bi se došlo" do zapremine za 1,5 GSE, ili bi se menjao i promer? Ili ta dva motora uopšte ne bi imala dodirnih tačaka ?

On 4/9/2020 at 10:45 PM, Ivan said:

MultiAir kod mene na Sportu (140 KS) ima max torque na samo 1750 rpm (230/255 Njutna, Normal/Sport). Da li je to istina i koliko odstupa, nisam jos merio na valjcima - ali stvarno ubedljivo poteze vec sa 1800 rpm, maltene kao generaciju stariji dizeli

Pogledao sam na https://www.automobile-catalog.com/ podatke o medjuubrzanjima za taj tvoj motor i meni su podaci prosto impresivni. Ono danas verovatno nema većina mnogo novijih/savremenijih turbo benzinskih motora.Ali, mislim da tu (oko startnosti i medjuubrzanja) ima dosta i do dužine finalnog prenosa koji je uparen uz taj motor (koji je više podešen za dobre perfomanse). Jer, dok jeonoj "prokletoj" fobiji TSI 95 teorijska maksimalna brzina u petoj brzini preko 260 km/h ( a faktički joj je Vmax 185), kod tvoje alfe je teorijska maksimalna brzina u šestoj "samo" 210 km/h ( a faktička Vmax 204 km/h).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Za provrt nema baš mjesta povećanju. Zašto? Aluminijski blok sa čeličnim košuljicama teško ili nikako ne ide na više od ovih 70 mm sa razmakom od 77 mm među cilindrima.  Ovih 77 mm razmaka su zadržali još od FIRE motora.

 

Alu blok bez čeličnih košuljica ali tretiran sa nekim premazom. Možda može ali opet preko 71 ili 72 mm teško. Recimo stari 1.4 FIRE sa blokom od sivog lijeva ima provrt od 72 mm.

 

Što hoću reći? GSE T4 povećan sa 1.33 na 1.5 litara će vrlo vjerojatno imati samo duži hod. Za 70 mm to bi bilo čak 97 mm za postići 1.5 litara. Sadašnji 1.3 ima hod od 86.5 mm.

GSE jest dizajniran kao motor dugog hoda ali 97 mm mi se čini baš puno. 

 

FIRE i sada GSE motori su iznimno kompaktni motori. Ja stvarno ne znam motor sa manjim razmakom između cilindara, a da se trenutno ugrađuje u produkcijski automobil u Americi i EU. 

 

Mene ovdje također zanima što ovo sve znači za buduću motorizaciju jednom kada se udruže FCA i PSA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, moron said:

Pogledao sam na https://www.automobile-catalog.com/ podatke o medjuubrzanjima za taj tvoj motor i meni su podaci prosto impresivni. Ono danas verovatno nema većina mnogo novijih/savremenijih turbo benzinskih motora.Ali, mislim da tu (oko startnosti i medjuubrzanja) ima dosta i do dužine finalnog prenosa koji je uparen uz taj motor (koji je više podešen za dobre perfomanse).

Da stvar bude jos bolja - koliko sam gledao, ti podaci su mereni u Normal modu :D . Natrcao sam na fabricki servisni trening za taj motor, gde su detaljni podaci koje sam tesko ovako nalazio. U Sport modu se dobija jos nekih 25 Njutna i sve to onda deluje jos ubedljivije. Provozao ga i kupio me na prvu voznju potpuno neocekivano, u jeku potrage za dizelom ili T-Jet :) . Bas tako kako kazes - malo kraci prenosi na C635, kao da je pravljen za neku krivudavu magistralu, odzivan i "iz bunara", snaga kroz pun raspon obrtaja, bas uzivancija za voznju. Za Compact klasu i nase puteve i vise nego dovoljno.

Da ne offujem sa prethodnom verzijom - mozda zato i puno ocekujem od FireFly, sa trecom generacijom MultiAir sistema. Ali vidimo da su price i recenzije poprilicno kontradiktorne :dizzy: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, veoma malo znam o motorima Fiat grupacije (generacijama, specifikacijama ... ), ali ne razumem kako to da je ukinut "kasnije rodjeni" 1,4 MultiAir Turbo (poslednje meni "poznato mesto" gde je nudjen bio je Renegade/500X), a nadživeo ga je "ranije rodjeni" 1,4 T-Jet (koji se i danas nudi?). Zar nije bilo logično obrnuto? Zar je "čistiji" i za Tipo bio bolji 1,4 T-Jet nego li 1,4 MultiAir Turbo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odluke o takvim stvarima cesto nisu tehnicke prirode. Niko (osim nekakvog dousnika) ne moze tacno odgovoriti zasto je to uradjeno tako, ali evo, iz nagadjanja, neki od razloga mogu biti prosto cena izrade samog motora. 1.4 TJet kao jeftiniji i jednostavniji, i dalje ima 'primenu' u jeftinijim autima, dok mladji, efikasniji i skuplji motor, eto, ranije biva odmenjen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Razlog je LPG. Zašto se uopće našao u određenim vozilima.

 

No plin bilo LPG bilo CNG je stvari prošlosti. Jednoga je ubila nekompatibilnost sa direktnim ubrizgavanjem, a drugog velika cijena proizvodnje takvih vozila sa malom potražnjom.

Evo baš sam nedavno pročitao da VAG gasi svoj CNG program tj. TGI motore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar je moguće da se 1,4 T-Jet u Tipu našao samo zbog mogućnosti za TNG/CNG?

A evo i šta je i Tipu 1,4 T-Jet sa TNG rekao Perica Rajković u testu od prošlog leta ( AutoRepublika), deo:

 

Quote

" ... Kontakt ključ u bravu (Tipo se ne može startovati na dugme) i motor se diskretno pokrene, uvek napajan benzinom. Obavezno je znači imati u rezervoaru barem koji litar, jer dok je hladan, izmerili smo da funkcioniše i do 2 minute isključivo na benzin. Ukoliko je prethodno zagrejan, već za 10-15 sekundi automatski će preći na gas, što signalizira jedna lampica na komandoj tabli. Podrazumeva se da vozač u vožnji može izabrati gorivo koje mu odgovara, a za stanje u rezervoaru zadužena su dva pokazivača. Tamo gde je kod čisto benzinskog Tipa instrument za temperaturu motora, sada je za TNG.

Što se tiče agregata, gas je uparen iskuljučivo sa 1.4 Turbo od 120 ks, sa kojim smo se već imali priliku sresti u hedžbeku. Moderan i diskretan blok, čak i kada se pogura u visok režim rada. Za tako nešto realno ni nema veće potrebe, zahvaljujući turbo punjaču, kao i maksimalnom obrtnom momentu od 215 Nm (206 Nm kada se napaja gasom) i dobro odmerenom šestostepenom ručnom menjaču, pokazao se dovoljno elastičnim i u nižim obrtajima.

Ruku na srce, razlike između vožnje na gas ili na benzin nema, barem dok vozilo nije maksimalno opterećeno. Možda se i oseti sa pet putnika i punim prtljagom na nekoj jačoj uzbrdici, ali u svakodnevnoj vožnji performanse su sačuvane. A kad smo već kod performansi, recimo da uopšte nisu za potcenjivanje, ovaj Tipo pogura do 200 km/h i ubrzava do stotke za desetak sekundi.

 

Bez ikakve opasnosti, jer Tipo je siguran i savremen automobil, postavljen na platformi modela 500X. Ujedno je i veoma udoban, rekao bih po meri naših puteva. Jedina realna mana ovog agregata je visoka potrošnja, prilikom prve vožnje hečbeka 1.4 T zabeležili smo prosek od dobrih 9 litara. Sada nismo bili u situaciji da je precizno izmerimo, iz prostog razloga što uz TNG putni računar nema ovu funkciju!? Verovatno zato jer bi bio zbunjen prelaskom s jednog na drugo gorivo, tako da su ovde navedeni podaci izmereni “po starinski”, do ispražnjenog  rezervoara za gas.

Uzgred budi rečeno, ovaj je savršeno integrisan u dno prtljažnika, na mestu predviđenom za rezervni točak. Njegova zapremina, od 53 litra, na prvi pogled deluje velika, ali tu ima jedna “caka” koja značajno smanjuje autonomiju. Vozači koji imaju iskustva s plinom verovatno znaju da iz sigurnosnih razloga u rezervoaru uvek ostaje oko 20% istog, pre nego li automatski pređe na benzin.  Znači u njega realno staje oko 40 litara tečnog gasa, a kako je potrošnja viša za još 15-20 %, u najoptimalnijim uslovima moguće je na gas prevaliti do 400 kilometara.

 

To se potvrdilo i u praksi, nakon 300-350 kilometara upalila bi se signalna lampica za rezervu, da bi pedesetak kilometara kasnije motor počeo da radi na benzin. Šteta, posebno jer TNG nije dostupan na svim pumpama, pa sam zato bio prinuđen voziti i po stotinak kilometara na dvostruko skuplji benzin. Naime, u Francuskoj se prodaje po ceni od oko 0,85 evra (u Srbiji sam zapazio da se kreće oko 80 dinara), dok je cena benzina porasla na nekih 1,6 evra u proseku. A kada se i pronađe pumpa koja ga poseduje, kako bi se sipao gas mora se zavrnuti metalni adapter, odmah pored grla za sipanje benzina.

 

Dakle pored maksimalno 400 kilometara autonomije na gas, Tipo može da računa na još oko 500 kilometara kada se napaja benzinom. Lepo, jedini problem je što se za ugradnju TNG mora doplatiti 1.500 evra, no i tada je za 1.000 evra jeftiniji od dizela 1.6 Multijet/120 ks. Cene se odnose na francusko tržište, gde je i obavljen test, jer Tipo 1.4 TNG, nije ponuđen na našem tržištu. Bez njega, dakle samo na benzin 1.4 T/120 SW košta najmanje 17.640 evra.

I ukoliko u Srbiji količina štetnih izduvnih gasova i dalje ne igra značajnu ulogu, u Francuskoj je presudna kada je njihov nivo iznad propisanih vrednosti. Za neupućene, od početka godine sva motorna vozila ovde poseduju vinjete, različitih boja i sa oznakama od 0 do 5. Najčistija, odnosno električna vozila nose oznaku 0, a hibridna i ona pokretana na gas broj 1, zbog čega im je dozvoljena da se kreću po gradovima i kada je ostalima zabranjeno. A zabranjeno im je bilo više puta ove godine, sa tendencijom da se kriterijumi pooštre. Već sada, automobilima s vinjetom broj 4 zabranjeno je da cirkulišu po Parizu, radnim danom od 8 do 20 h, a dogodine isto čeka i one koji nose oznaku 3. Vozila s vinjetom broj 5 više ne smeju da cirkulišu po velikim gradovima. A kad smo se već dodakli cene, tek informacija da se trenutno kod nas najjeftiniji Tipo 1.4/95 SW prodaje za bagatelnih 11.690 evra (akcija), umesto 16.300 evra. To se zove popust, ukoliko je istina…

 

IMG_2102 tipo.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, N.N. said:

Mene ovdje također zanima što ovo sve znači za buduću motorizaciju jednom kada se udruže FCA i PSA.

Ako na kraju zaista i dodje do najavljenog spajanja FCA i PSA (ako to ne spreči ekonomska kriza izazvana pandemijom), ja ne znam da li će to ugroziti dolazak tog 1,5 GSE. Jer, što će toj budućoj grupaciji ( ako ona nastane ) dva veoma slična motora, odnosno, čemu "bacanje para" na razvoj novog, koji bi praktično bio isti što bi ta grupacija kao celina već imala. Mislim na taj mogući budući 1.5 GSE, a u svetlu kod PSA već postojećeg Euro 6d 1,6 THP, koji se trenutno kao nehibrid nudi (ako ne grešim), sa 180, 205, 225, ali sa 270 ks (ovaj poslednji ima 330 Nm u rasponu od 1.900 do 5.500 rpm). Grupacija bi već imala 1,0 GSE kao T3 (190 Nm), imala bi 1,2 e-THP u rasponu od 100-155 ks (130 i 155 ks su 230 Nm), imala bi 1,33 GSE (150 do 180 ks i do zaista fantastičnih 285 Nm), a imali bi već i taj 1,6 e-THP, od 180 do 270 ks i do najviše 330 Nm. Čemu bi im služio i koje raspone bi pokrivao taj novi 1,5 GSE? To bi bilo "bacanje para" (koje nema ni PSA, ni FCA), pri čemu i FCA i PSA već imaju i Plug-In hibride.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

ali ne razumem kako to da je ukinut "kasnije rodjeni" 1,4 MultiAir Turbo, a nadživeo ga je "ranije rodjeni" 1,4 T-Jet (koji se i danas nudi?). Zar nije bilo logično obrnuto? Zar je "čistiji" i za Tipo bio bolji 1,4 T-Jet nego li 1,4 MultiAir Turbo? 

I 1.4 T-Jet i 1.4 MA su nastali na osnovu matorog 1368 ccm bloka i FIRE atmosferaca koji korene vuku jos iz 80-ih.

T-Jet je turbo verzija, koja je krenula u drugoj polovini prosle decenije. Ako nadalje pricamo o Fiat Compact klasi (od Nuova Bravo) isao je u verziji od 120 i 150 KS.

Paralelno sa implementacijom T-Jet, razvija se i MultiAir sistem, koji je nadgradnja na T-Jet. U smislu dodatne MultiAir jedinice (elektro-hidro sistema) "nakalemljenog" na blok, koji omogucava kontrolu rada usisnih ventila u 5 modova: full-lift, early intake closing, late intake opening, no-lift i multi-lift. Pisali smo detaljno u odgovarajucim temama, ukratko sve to je donosilo 10-15% manju potrosnju i za toliko veci torque i snagu. Taj motor krece od 2010. kao Euro 5 i menja Euro 4 T-Jet 150, koji je imao problema sa prevelikom potrosnjom i eko-normama. T-Jet 120 je preziveo, i uz novi C635 menjac nastavlja kao Euro 5.

Slabiji T-Jet je opstao zahvaljujuci jednostavijoj tehnologiji, gore pomenutim da je poznat da odlicno podnosi plin i isao je kao takav u gomilu modela. MultiAir tehnologija je bila nesto komplikovanija i rezervisana uglavnom za visi nivo ponude, recimo u Alfama ih ima gomila. Ono sto sam iz iskustva video i sto je odlicno - redovno odrzavanje i T-Jet i MA motora je u sustini vrlo jednostavno i jeftino, maltene na nivou atmosferaca. MA motor ima dodatni, mali filter u samom hidro-bloku. Pricam naravno o redovnim troskovima (veliki+mali servis). Pored MultiAir Turbo, imas i atmo verziju MultiAir. Iz glave znam da je isla npr. na Punto Evo, u tom modelu npr. atmo MA je bio sa 105 KS, a MA Turbo od 135 KS.

I za kraj, MultiAir tehnologija nije ukinuta ;) (kako kazes)... Posle verzije MultiAir II na istom 1368 ccm, samo je "preseljena" na najnoviji FireFly sa alu-blokom, u vidu MultiAir III sistema. 

Sto znaci da i u slucaju Tipa u ponudi ostaje jednostavni turbo u vidu T-Jet (jos sa gasom, odlicno za tu budget koncepciju). A MultiAir opet imas, samo u novom odelu u vidu GSE T3 (za sada sigurno u Tipu) i T4 turbaka.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Moj rezon je da PSA benzinski motori nisu potrebni. Čemu dva potpuno različita motora što se 1.2 EB poznatiji kao PureTech i 1.6 EP poznatiji kao Prince kada mogu imati samo jednu familiju motora u vidu GSE sa 1.0, 1.3 i 1.5 motorima. Za sve ostalo tu je veći GME koji ne ide nigdje i koji postoji kao 2.0 sa 4 cilindra, a ove godine dolazi i 330 KS verzija u Maserati Ghibli kao BSG mild hybrid. Doduše izlazak GME rednog šestaka su koliko znam odgodili. 

 

Ono ranije za LPG. 

Je, 1.4 T-JET je tu prije svega za LPG i na nekim tržištima se nudi sa njim. Znači nije riječ o naknadnoj ugradnji. 

Čak se nudio 500X i Renegade sa njim baš radi LPG-a.

 

 

Jako je bitno vidjeti gdje ide industrija. Razvoj motora i mjenjača vezan za CO2 redukciju. Konkretno PSA je u plan stavio da 2022. počimaju sa proizvodnjom P2 mild hybrida sa novim Punch DCT mjenjačom. Trenutno PSA uopće ne nudi PSA. Riječ je o mjenjaču koji će imati integrirani električni motor. Isto tako su rekli da do kraja 2025. u Europi će svi njihovi motori biti barem mild hybrid. Znači bye bye manualni mjenjač.

 

Istovremeno FCA ima plan ponuditi P2 mild hybridi na vozilima sa prednjim pogonom tijekom 2021. godine. Znači barem koji mjesec prije PSA. Nisu javno rekli koje mild hybrid rješenje će koristiti. Meni 2 realna padaju na pamet.

 

No ovo je vezano i sa mojim postom ili postovima gdje pišem da je manualni mjenjač prošlost. Je, i u zapadnoj Europi se sve manje kupuju osim sa ulaznom motorizacijom. U D segmentu ih je npr. već skoro nemoguće naći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda ce u ovom sveopstem ludilu i tumbanju, opstati i neki model za nas entuzijaste :D .

Meni se licno ne svidja u kom smeru generalno auto-industrija ide zadnjih godina (crossoveri, elektrifikacija, autonomna voznja, konektivnost, LED ekrancine,...). Ali verujem da se slicni meni mere ne u procentima, nego u njegovim delovima :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, N.N. said:

@moron

 

Moj rezon je da PSA benzinski motori nisu potrebni. Čemu dva potpuno različita motora što se 1.2 EB poznatiji kao PureTech i 1.6 EP poznatiji kao Prince kada mogu imati samo jednu familiju motora u vidu GSE sa 1.0, 1.3 i 1.5 motorima.

1.2 motor je 4 godine za redom proglašavan za najbolji od 1.0 do 1.4 litra u organizaciji International Engine of the Year. 1.6 mi se ne sviđa ali za 1.2 reći da je nepotreban...

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Ivan said:

Valjda ce u ovom sveopstem ludilu i tumbanju, opstati i neki model za nas entuzijaste :D .

Meni se licno ne svidja u kom smeru generalno auto-industrija ide zadnjih godina (crossoveri, elektrifikacija, autonomna voznja, konektivnost, LED ekrancine,...). Ali verujem da se slicni meni mere ne u procentima, nego u njegovim delovima :) .

Gledaj... Ja koliko pratim baš je PSA jedna od vodećih grupacija kada se radi o mehaničkoj skromnoj ponudi. AWD je recimo nepoznat pojam, neovisni stražnji ovjes također. Čitam isto da najnoviji verzija 1.2 motora nema hidropodizače. Kada naprave poluaktivni ovjes ima samo 2 položaja dok u konkurenata je to dvocifrena brojka. 

 

Pa čak ni elektronska pomagala nisu na vrhuncu. Virtualni kokpit je tu da se nađe, ne da bi bio najbolji. Čak im je i infotainment lošiji nego kod FCA ali bitno da je veći. Doduše ovaj dio se mijenja početno sa ovom godinom.

 

Ali njima je dobit nikad veća. Po dobiti u Europi vodeća grupacija. Nitko im nije ravan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, N.N. said:

Moj rezon je da PSA benzinski motori nisu potrebni. Čemu dva potpuno različita motora što se 1.2 EB poznatiji kao PureTech i 1.6 EP poznatiji kao Prince kada mogu imati samo jednu familiju motora u vidu GSE sa 1.0, 1.3 i 1.5 motorima. Za sve ostalo tu je veći GME koji ne ide nigdje i koji postoji kao 2.0 sa 4 cilindra, a ove godine dolazi i 330 KS verzija u Maserati Ghibli kao BSG mild hybrid. Doduše izlazak GME rednog šestaka su koliko znam odgodili.

Vidiš, ja se ne slažem sa Tobom. Tačno je da bi ta buduća "FCA-PSA" porodica u slučaju paralelnog zadržavanja za ubuduće i PSA 1,2 Pure Tech (75-100-130-156 ks), kao i FCA N3/T3 i N4/T4, postojalo jednim delom "prekalapanje" raspona snage tih motora (pri čemu PSA 1,2 snagom ulazi i u zonu T4), ali, sve su to novi motori, pri čemu mislim da se deo tih motora već sada nudi i kao mild hybrid.

Ono što trenutno snagom i momentom pokriva PSA 1,6 "Prince", tu je rupa kod FCA, a i kod PSA je rupa u onome što sada pokriva taj FCA 2,0 GME. I tu je obostrana korist za budući "brak" (mada PSA uopšte i nema modele za koje bi koristio taj 2,0 turbo benzinac). I stvarno ne vidim korist od bacanja (nekih zajedničkih) para na razvoj 1,5 GSE, osim kao odstupnicu/rezervu za FCA u slučaju "razvoda braka" jednoga dana (sa čime svako razuman mora unapred da računa), a ta odstupnica je po meni razlog i zašto će obe grupacije verovatno da zadrže i postojeće motore koji su saglasni sa sadašnjim eko normama ili koji mogu da posluže kao dobra baza za nadogradnju i usaglašavanje sa budućim eko normama. Pa bi zato u nekom periodu paralelno postojali motori i koji se preklapaju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, N.N. said:

Proglašavan je i 1.4 Twincharger od vau-vau pa je govno.

Da li to sto se 1.4 lose pokazao automatski znaci da su svi motori sa liste losi?

2 hours ago, N.N. said:

Čitam isto da najnoviji verzija 1.2 motora nema hidropodizače.

Daj molim te izvor za ovo, koliko znam svi motori PSA imaju hidropodizace.

4 minutes ago, moron said:

Ono što trenutno snagom i momentom pokriva PSA 1,6 "Prince"

Taj motor je djubre.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, moron said:

A evo i šta je i Tipu 1,4 T-Jet sa TNG rekao Perica Rajković u testu od prošlog leta ( AutoRepublika), deo:

Šta god da bilo ko kaže o ovoj kombinaciji u Tipu, meni se čini da će dobar deo nas foruma sa koji ostanu pri Fiatu (ja lično npr) da je razmatra kao opcija za dobar polovni auto. Naravno,ako Tipo ne podbaci na nekom drugom planu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:

Vidiš, ja se ne slažem sa Tobom. Tačno je da bi ta buduća "FCA-PSA" porodica u slučaju paralelnog zadržavanja za ubuduće i PSA 1,2 Pure Tech (75-100-130-156 ks), kao i FCA N3/T3 i N4/T4, postojalo jednim delom "prekalapanje" raspona snage tih motora (pri čemu PSA 1,2 snagom ulazi i u zonu T4), ali, sve su to novi motori, pri čemu mislim da se deo tih motora već sada nudi i kao mild hybrid.

Ono što trenutno snagom i momentom pokriva PSA 1,6 "Prince", tu je rupa kod FCA, a i kod PSA je rupa u onome što sada pokriva taj FCA 2,0 GME. I tu je obostrana korist za budući "brak" (mada PSA uopšte i nema modele za koje bi koristio taj 2,0 turbo benzinac). I stvarno ne vidim korist od bacanja (nekih zajedničkih) para na razvoj 1,5 GSE, osim kao odstupnicu/rezervu za FCA u slučaju "razvoda braka" jednoga dana (sa čime svako razuman mora unapred da računa), a ta odstupnica je po meni razlog i zašto će obe grupacije verovatno da zadrže i postojeće motore koji su saglasni sa sadašnjim eko normama ili koji mogu da posluže kao dobra baza za nadogradnju i usaglašavanje sa budućim eko normama. Pa bi zato u nekom periodu paralelno postojali motori i koji se preklapaju. 

 

Kada se radi o spajanju onda će tu sigurno jedno vrijeme, bilo kraće kao 2-3 godine ili duže kao do kraja ovog desetljeće, biti jako malo sinergije. Ali nakon što to vrijeme prođe će se jasno vidjeti koja će tehnika opstati. To vrijedi i za motore i za platforme. 

 

Što se tiče spajanja FCA i PSA kao i zajedničkog razvoja tu se ne može ništa prije nego se prođe kroz sve antitrust regulatorne kontrole. A i samo spajanje nije još potpisano. 

 

Ne, ne postoje kao mild hybridi. OK, iznimka je Fiatov novi GSE N3 koji ide u 500 i Pandu. Ali to je "šaljivi" BSG 12V sistem. Daleko je to od 48V P2 sistema koji može biti efikasniji i od prethodne generacije Toyota hibrida i koji imaju tj. imati će električne motore snage i do 30 kW. 

 

GSE T4 završava sa 180 KS i 270 Nm, a GME T4 M kreće već sa 200 KS i 330 Nm. Gdje je rupa? Mislim rupa koju bi popunio Prince koji je bio na zlom glasu. Ne znam je li još na takvom glasu, mislim da ne.

 

1.5 GSE ne postoji samo ako je riječ o štamparskoj grešci 6 različitih sindikata. Nije valjda PR odjel svih 6 sklon istoj grešci.

Po istima priprema za proizvodnju istoga je započeta tokom 1. mjeseca ove godine u Melfiu. Prethodno se rastavila proizvoda traka namijenjena FIRE motorima. 

Isto treba imati na umu da razvoj motora traje 5+ godina. Dosta duže od razvoja automobila.

 

Što ja znam i što je izgledno je 1.5 kao P2 mild hybrid. Namjena niska potrošnja. Vidjet ćemo.

3 hours ago, Woodoo said:

Da li to sto se 1.4 lose pokazao automatski znaci da su svi motori sa liste losi?

Hoću reći da ta nagrada znači ali ništa. 

 

Imam i neke zamjerke u odabiru. Recimo kako 690T motor FCA grupacije ne može do nagrade u svojoj klasi.

 

Taj izbor je čista politika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, gile smederevo said:

Šta god da bilo ko kaže o ovoj kombinaciji u Tipu, meni se čini da će dobar deo nas foruma sa koji ostanu pri Fiatu (ja lično npr) da je razmatra kao opcija za dobar polovni auto.

Nas covek i taj cak i prvi i najprostiji turbo benzinac, u nekom iole vecem procentu - iskreno, cisto sumnjam... Tipujem da ce najzastupljeniji biti najjednostavniji 1.4 atmo, koji se ovde dominantno kupuje kao nov iskljucivo zbog povoljne cene. Kao i kasnije opet dizelasi iz uvoza. Dok se ovde nesto ne prihvati i ne omasovi, treba puno vode da protekne.

A kako kome dolazi zamena vozila za nesto par godina staro iz grupacije, problem nece biti nedostatak motora, nego nedostatak modela :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, N.N. said:

@moron

 

Razlog je LPG. Zašto se uopće našao u određenim vozilima.

 

No plin bilo LPG bilo CNG je stvari prošlosti. Jednoga je ubila nekompatibilnost sa direktnim ubrizgavanjem, a drugog velika cijena proizvodnje takvih vozila sa malom potražnjom.

Evo baš sam nedavno pročitao da VAG gasi svoj CNG program tj. TGI motore.

 

Baš čudno. Ubijeđen sam da je CNG drastično jeftiniji od elektrike i hidrogena, ali lobiji su čudo.

18 hours ago, N.N. said:

Gledaj... Ja koliko pratim baš je PSA jedna od vodećih grupacija kada se radi o mehaničkoj skromnoj ponudi. AWD je recimo nepoznat pojam, neovisni stražnji ovjes također. Čitam isto da najnoviji verzija 1.2 motora nema hidropodizače. Kada naprave poluaktivni ovjes ima samo 2 položaja dok u konkurenata je to dvocifrena brojka. 

 

Pa čak ni elektronska pomagala nisu na vrhuncu. Virtualni kokpit je tu da se nađe, ne da bi bio najbolji. Čak im je i infotainment lošiji nego kod FCA ali bitno da je veći. Doduše ovaj dio se mijenja početno sa ovom godinom.

 

Ali njima je dobit nikad veća. Po dobiti u Europi vodeća grupacija. Nitko im nije ravan.

PSA je našao formulu. Kupcima danas treba blještavilo, ekrani, dizajn, fancy brand i to je to. Ispod lima možeš staviti šta god, to niko ne primjećuje. Pogledajmo samo 3008/5008, većinom su to skuplji modeli, GT, GT Line, Allure. Ili npt C3, i zvanično je bilo da je preko 50% prodatih modela bicolor verzija i neki od 2 najskuplja paketa opreme. 

DS7 - na ytb testovima najviše se zadržavaju kod prednjih i zadnjih svjetala. To što ne može metar van asfalta, nema problema, jer niko danas i ne ide van asfalta.

 

Vjerujem da su novi Fire motori bar jednaki novim TSI, tCE i THP motorima, ali čemu, kad se ugrađuju u 2 modela i niko o novim Fire motorima ne priča. Danas je sve stvar u prisutnosti i marketingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tema su GSE motori.

 

Pa da pokušam skratiti priču.

 

Ono što sa ja gledao je sljedeće. 

 

Motor GSE N3 koj je zamjena za 1.2 FIRE 12v se u Fiatu 500 pokazao kao štedljiv. Ostvaruje ono za što je napravljen. U nekim režimima rada uštede su i preko 2 litre goriva na 100 km. To nije malo. Djelom je to radi samoga motora, nešto malo valjda i radi 12V BSG mild hybrid sistema, a dijelom i radi prelaska na mjenjač sa 6 brzina.

Isto tako sa emisijom CO2 od oko 90 g/km ovisno o izvedbi je ispunio cilj prosječne godišnje flotne emisije koja je 95 g/km do 2025.

 

Motor GSE T3 za sada troši puno iako ne povlači loše. Problem može biti u kombinaciji motor, jako star mjenjač C630, teška i neaerodinamična auta što su 500X i Renegade gdje je mali motor uvijek u full boos modu.

Ne znam je li taj C630 neefikasan. @Ivan bi taj mjenjač mogao poznavati iz auta sa 1.9 JTD motorom. Ima i verzija sa 5 brzina C530.

Motor je svakako nov i tu će biti još uštimavanja softvera, uštimavanja mapa. Pa i 1.6 JTD u startu nije bio dobar kao danas, a vidimo da ga danas jako puno ljudi hvali. 

 

I za kraj GSE T4. Taj je po meni u 500X ispunio očekivanja. 150 KS ima oko 15 km/h veću Vmax od 1.4 sa 140 KS, do 100 km/h je oko sekunde brži. A ono najbitnije je da pri vršnom opterećenju troši dosta manje goriva od starog motora.

I ovdje vjerujem da će biti poboljšanja u novim aplikacijama. Barem znamo da je C635 jako efikasan mjenjač i da on nije usko grlo. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...