Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FIREFLY motori

Recommended Posts

@Ivan

Ne sporim ja nista u voznji, samo sto 25 godina napretka je doprinelo da to nije nista specijalno tesko. To se najbolje vidi na nekim japanskim autima koji su imali po 2 turba, neki paralelno, neki sekvencijalno i kada se montiraju moderne varijante turba, jedan turbo ima i bolji spul i vecu snagu.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam neke kalkulacije čisto iz zabave.

 

FCA ima sada 2 motora specifične snage 165 KS/l. Jedan od njih je GME. U startu su se GME i manji GSE pratili što se tiče specifične snage.

 

Ako će to biti i dalje kod 1.5 bi to bilo blizu 250 KS, a 1.3(3) na 220 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitah danas vest o novom fejsliftu za fiat 500X, a deo te vesti je glasio da se "najavljuje dolazak novog benzinskog agregata kodne oznake T5, koji ima radnu zapreminu 1,5 litara i koristi turbo punjač. Lepa vest je to što se radi o motoru sa četiri redno postavljena cilindra. Kolege sa Apeninskog poluostrva pišu da će isporučivati između 130 i 160 ks (biće dostupno nekoliko varijanti), te da će ova pogonska jedinica zameniti motore T3 i T4 u gami kod modela 500 X."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedva cekam na sta ce liciti taj 1.5 turbak i koju ce tehnologiju koristiti posto ce biti 16v po svemu sudeci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, kroz noviju istoriju, dosta je "savremenih" ( i na početku marketinški "veoma hvaljenih" ) motora, realno imalo relativno kratak tržišni život ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokazalo se da su novi motori 1.0, 1.2 1.3 litra "prevara" i da troše puno. Stoga se sada ide na veće zaprenine 1.5 npr 

I VW je digao ruke od 1.2 i sada gura 1.5 (e)TSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW ima 1.0 TSI, i mnogi drugi. Što je prevara?

 

VW i Ford recimo uparuju 1.0 sa mHEV. Sa tim motorom sam vozio Focus u oktobru po DE, fino to ide skroz. Struja mu očigledno taman pomogne pri polasku i da premosti niže obrtaje, tako da se vozi baš lepo.

 

Nije problem u ukupnoj zapremini, već u zapremini 1 cilindra, koja se pokazala bolja kad je malo veća, jer može da održava nižu temperaturu sagorevanja, a da ima dovoljno obrtnog momenta. Manji cilindri su dobri za performanse, ali nisu dobri za ekologiju, i to je problem.

 

Ako drugi mogu te motore da uklope u današnje stroge standarde, ne vidim što ne bi mogao i Fiat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda je 1.5 T4, a ne T5. Uostalom tak i piše na autima, a bome i nekim LinkedIn profilima.

 

To je veće verzija 1.3 T4 motora uz taj dodatak P2 MHEV sklopa. Važno je ovo P2. Nema toga sad na tržištu.

 

1.3 T4 i dalje živi, tržišta van Europe i PHEV u Europi. 

 

Sve je ovo očekivano. Samo gledajte VW i koliko im je trebalo da 1.4 TS EA211 zamjene sa 1.5 TSI EA211 Evo motorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni greška Fiata je što su u C SUV segmentu odustali od AWD pogona i Multijet motora. Ostao je samo 1.6 Multijet u Compasu ali kao 2WD. Compas sa 2WD pogonom mi nekako ne ide...

Hyundai/Kia su do dobro riješili u kombinaciji 1.6 dizel+struja, čak ide i uz 6MT.

 

Da li uz Tonale definitivno ide i AT6 mjenjač?

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba ljudima AWD, odnosno, ne treba im ništa sem šminke. SUV trend je eksplodirao zbog iracionalnih kupaca, ne racionalnih, a fabrici je zadatak da proda, zaradi, napravi posao, pa je sled razvoja događaja očekivan. Compass se meni jako sviđa, btw. Svakako sve njih čeka neka struja na osovini koja nije pogonjena, to će se sigurno kad-tad desiti. Nema potrebe da komplikuju vozila mehanički.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odustajanje od dijela tržišta po dijela tržišta je i dovelo Fiat u Evropi na to što imamo zadnjih 10ak godina. 

Mišljena sam da treba pratiti konkurenciju i zahtjeve tržišta. Hyundai/Kia, VAG, Mazda u SUV klasi nude dizel+struja uz AWD pogon. 

Renault-Nissan je odustao dCi motora, a mislim da su mogli još gurati ovih 5 godina i zaraditi. Ali RN svakako luta.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Elra said:

Po meni greška Fiata je što su u C SUV segmentu odustali od AWD pogona i Multijet motora. Ostao je samo 1.6 Multijet u Compasu ali kao 2WD. Compas sa 2WD pogonom mi nekako ne ide...

Hyundai/Kia su do dobro riješili u kombinaciji 1.6 dizel+struja, čak ide i uz 6MT.

 

Da li uz Tonale definitivno ide i AT6 mjenjač?

Pa, imaš 1,6MJ još uvek u Renegade, a imaš i u Tipu, a ne samo Compasu.

49 minutes ago, nidza said:

Ne treba ljudima AWD, odnosno, ne treba im ništa sem šminke. SUV trend je eksplodirao zbog iracionalnih kupaca, ne racionalnih, a fabrici je zadatak da proda, zaradi, napravi posao, pa je sled razvoja događaja očekivan. Compass se meni jako sviđa, btw. Svakako sve njih čeka neka struja na osovini koja nije pogonjena, to će se sigurno kad-tad desiti. Nema potrebe da komplikuju vozila mehanički.

 

Znači, ako sam kupio SUV ja sam "iracionalan kupac"? Interesantno razmišljanje :)

Istina je da mi 4WD nije bio nužan (što sam zaključio još kada sam imao prethodni 4WD, koji sam prodao još davne 2004), i u SUV klasi gadjao sam inicijalno 2WD u Kadjaru, ali, a ono što sam na kraju ipak odabrao ( CRV-a) u željenom paketu opreme se u Srbiju nije uvozilo kao 2WD (svuda u okruženju postoji i kao 2WD i kao 4WD, u svim paketima). Kao što se to danas u Srbiju ne uvozi ni sa 6MT, već samo AT (a svuda u okruženju možeš da biraš).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaju se Renegade i Compas 1.6 Mjet, ali samo kao 2WD. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ali, ako hoćeš 4WD, imaju oni i to danas, ali, samo uz plug-in pogonski sklop (koji se ne uvozi u Srbiji ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kažem da su trebali imati i opciju Mjet+struja uz AWD pogon, kao VAG, Hyundai, Kia, Mazda.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat generalno ima glupe motorizacije zadnjih 10ak godina, ranije si u puntu obicnom sto je B segment mogao uzeti jace motore, a posle u C segmentu nude losiju paletu motora nego ranije u puntu i grandeu.

 

Recimo da se meni licno ne svidjaju najvise ni palete motora hyundai kia npr., ili recimo toyote, ali oni pronalaze svoje kupce, njihovi tradicionalni kupci su mahom zadovoljni, a sa druge strane vidim da tradicionalni fiatovci nisu zadovoljni ponudom motorizacija zadnjih 10 godina.

 

Evo uzmes npr. vlasnika fiat brava 2.0mjet 165ks, on ne moze da predje na novijeg fiata iste klase osim da se ozbiljno downgrade-uje po pitanju perfromansi.

Grande punto necu ni spominjati jer je naslednik mrtav, nema novog punta, podgrevali su grandea.

 

Krivo mi je jer si kod fiata nekad mogao uzeti povoljno jak i kvalitetan motor, a meni je motor srce auta i najbitniji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:

 a sa druge strane vidim da tradicionalni fiatovci nisu zadovoljni ponudom motorizacija zadnjih 10 godina.

Evo uzmes npr. vlasnika fiat brava 2.0mjet 165ks, on ne moze da predje na novijeg fiata iste klase osim da se ozbiljno downgrade-uje po pitanju perfromansi.

Sve si lepo rekao, apsolutno si u pravu. Upravo zato retko ko od nas, cesto vlasnika i po vise generacija Fiat Compacta, ne planira opet Fiat ako zeli da ostane u istoj klasi.

Nego se uglavnom menja grupacija, tj. kupuju obicno Nemci ili Francuzi. Sto se vidi i na forumu - retko se ko od vlasnika i entuzijasta uopste interesuje za aktuelni Compact model. Licno ga od starta i vec od samog razvoja dozivljavam kao da svojevremeno poredim Lineu i Nuova Bravo. Bukvalno po svim parametrima - platforma, motorizacija, enterijer, trziste za koje je prvenstveno namenjen i gde se pravi, itd.

Motorizacije su tek prica za sebe, 'ajde 1.6 MultiJet i nekako - mada kada uporedis, u Nuova Bravu je to bila neka sredina ponude koju smo vecinom preskakali (a sada se dozivljava kao raketni pogon). Sto se benzinaca tice, bar da cesce generalno u modele ugradjuju T4 FireFly, kada ga vec imaju... Mislim, ni tih 150-180 KS nije nista "vau", ni nesto sto Fiat decenijama unazad nije imao.

Btw, sve ovo pisem kao veliki ljubitelj zabarske auto-industrije, njihovog dizajna, brojnih sjajnih motora, sportske tradicije, legendarnih (i nazalost dobrim delom srozanih) brandova.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1.5 turbo 96 kW za Tipo i 500X će imati DCT7 sa 15kW elektromotorom (130+20 KS)
  • do 15% niža potrošnja vs 500X 1.3 turbo DCT
  • 18% niža CO2 emisija vs 1.3 DCT
  • EV mod 3 km do 20 km/h
  • zamjena za dizel u urbanim sredinama
  • tišina: kod pokretanja motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...