Jump to content
FAS Euroauto Goran
milanzp

Fiat Stilo - Skidanje tapacirunga vrata (i lima ispod) / Zamena mehanizma brave

Recommended Posts

Brava u suvozackim vratima je zaglavila, nece da zakljucava. Na forumu sam procitao diskusiju o skidanju tapacirunga i onog lima ispod, ali nisam nasao uputstvo sa slikama.
Obzirom da sam ovde procitao brdo dobrih informacija, napravio sam malo uputstvo, da barem malo "vratim" forumu.

Proces mozda deluje komplikovano, ima dosta stvari da se uradi, ali je u mom slucaju sve islo prilicno glatko i nista nije preterano problematicno.
Da napomenem, u pitanju je Stilo 5v, verujem da je i na 3v slicna situacija.

Od alata, bice vam potrebno:
-krstasti i ravni srafciger
-torex
-imbus
Opciono:
-zip vezice (bilo kakve, da se prikace kablovi kasnije, koga ne mrzi da se zamlacuje, moze i izolir traka)
-neko ko ce malo da pripomogne

 

 

Pocnite rad sa skroz spustenim prozorom, kasnije ce biti jasno i zasto. Takodje , skinite poklopac od svetla u dnu vrata.

 

Korak 1:
-Skinuti trougao u prednjem delu vrata, gde se nalazi mali zvucnik. Drze ga samo 3 zabice, dovoljno je povuci vrhovima prstiju i lako se skida.
-Otkaciti kablic

 

slika5.jpg

 

 

Korak 2:
Odvrnuti 3 srafa (imbus)
-Jedan se nalazi u centralnom delu vrata
-Drugi ispod malog poklopca, iza kvake za otvaranje vrata (izvuci lagano poklopcic malim srafcigerom)
-Treci ispod dugmeta od podizaca stakla (poklopac se skida pocevsi s prednje strane)

 

slika1.jpgslika3.jpgslika4.jpg

 


Korak 3:
Odvrnuti 3 srafa sa dna vrata (mislim da su 4 na verziji sa troja vrata)

slika2.jpg

 


Korak 4:
Tapacirung drze i 4 zabice (dve slike ispod, obelezeno crvenom bojom gde su), lagano se prstima povlaci tapacirung od vrata, sa jedne, pa sa druge strane i one ce da popuste. (Ne brinite, nece pasti tapacirung kad ih sve otkacite)
Sada vrata drzi samo keder koji treba otkaciti (zato smo spustili prozor). Odvojite tapacirung malo od vrata i lupkajte ga sakom na gore. Ceo tapacirung mora da ode na gore nekoliko centimetara, da se otkaci sa metalnog dela vrata.

Kada se otkaci, pazite na sijalicu i nemojte da pokusavate da ga odvojite mnogo odmah, mora prvo kvaka da se otkaci. Drzi je jedan sraf, on se odvrne i tapacirung je slobodan (moracete rucici kvake malo da pomognete da se provuce kroz rupu u tapacirungu).

slika6.jpg


Sada dobijate ovako nesto, crveno su zabice koje su drzale tapacirung, a zuto poklopci koji ce nam biti bitni za vadjenje prozora.  (kvaka je preko jednog, pa se ne vidi, ali tu je) Prozor se mora izvaditi da bi se skinuo lim.

slika7.jpg

 


Korak 5:
-Otkacite sajlu od kvake i skinete kvaku.
-Mozete da skinete zvucnik, da se slucajno ne osteti, a i zgodna je rupa, moze lepo da se uhvati taj lim kasnije.
-Otvorite obelezene poklopce.

slika8.jpg

 

 

Korak 6:
Sada je potrebno podici staklo (ako ste poceli sa spustenim) taman toliko da kroz te dve rupe vidite njegove drzace. Tako je i na slici iznad, a evo i kako to izgleda izbliza.

slika9.jpg


Da bi se izvadio prozor potrebno je da se ova dva okrugla dumenceta koja prolaze kroz rupu u staklu izguraju i staklo ce moci da se izvuce (na gore).
Zgodno je da neko pridrzava staklo dok to radite. Staklo se prilicno lako vadi kada to otkacite. Povucete na gore dokle ide, malo na napolje, da pocne da ispada iz onih bocnih kedercica. Malo vise podizite zadnji deo stakla, da se staklo malo iskosi i zadnji deo ce prvi i da izadje iz vrata, pa ga vadite malo dijagonalno.
Mozda zvuci malo komplikovano, ali zaista lako ide, ja sam to prvi put radio i izvadio sam ga za 5 sekundi.

 

 


Sada mi malo nedostaje slika, ali obelezicu sve na ovima koje imam.

 

Korak 7:
-Otkacite sve konektore - obelezeno crvenim. Mozeda i ne mora bas sve, ali jednostavno je, pa nisam hteo da me kasnije nesto od toga zeza. Svi imaju neki osigurac/zabicu. Ovaj obelezen strelicom ima osigurac sa one strane koja je do vrata, tesko ga je videti.
-Odvijete izolir da otkacite kablove od dzaca - obelezeno zelenim. (kod mene na slici su tu zip vezice koje sam ja postavio pri sklapanju).
-Ove gumice stisnete rukom i nabijete unutra, u vrata - obelezeno plavim.

slika10.jpg

 

 


Korak 8:
-Odvrnete ova 3 srafa (torex)
-U gornjem delu slike, gde je rupa, tu se inace nalazi plasticni poklopcic. Skinete ga i unutra ovaj sraf otpustite (torex). Sraf se ne vadi, samo mora da se otpusti. On drzi cilindar brave koji mora da se malo izvuce da bi se kasnije izvadio mehanizam brave.

slika13.jpg

 

 

 

Korak 9:
-U plavom krugu se nalaze ova dva crna djavola, kako god da se zovu. Videcete vec... Njihov srednji deo, koji ne da tim kracima da se skupe, slobodno gurnite srafcigerom unutra, upasce u vrata, pa cete ih posle uzeti. Krake skupite prstima, da mogu kasnije da se prodju kroz te rupe.
-Odvrnete kljucem 10 obelezenih srafova

slika11.jpg

 


Korak 10:
Sada mozete da lim odvojite koliko vam to kablovi dopustaju. Prvo se odvoji gornji deo, pa onda ceo lim podje malo na gore, da bi mogao donji deo da se odvoji. Opet je zgodno da imate dodatan par ruku.
Potrebno da zavucete ruku izmedju lima i vrata, napipate kabl koji ulazi unutra (jedna od onih gumica koje smo nabili u vrata) i izdzekate ga iz mehanizma brave.

Tada mozete da ga izvucete napolje, sajlu od unutrasnje kvake gurate "unutra" kroz svoju rupu, kao i polugicu od onog stifta koji viri gore iz tapacirunga. Nema potrebe da prednji deo kablova razvaljujete i skidate ceo lim, imacete sasvim dovoljno prostora i ovako, a lim naslonite na pod. Dobije se nesto ovako:

slika12.jpg

 

 

Korak 11:
Potrebno je da mehanizam brave otkacite od cilindra brave. Mozda mozete spolja da ga povucete noktima, ako ne moze, onda moze iznutra da se malo pogura prstima. Ovako to izgleda unutra, kad se cilindar odvoji od mehanizma brave:

slika14.jpg

 


Korak 12:
Sada mozete donekle da izvucete mehanizam. Ostaje jos da se otkaci sajla spoljasnje kvake, videcete to vec kad ga izvucete iz dubine vrata.


Sam mehanizam nisam uspeo da otvorim, izgleda da nije predvidjen da se popravlja.
Sklapanje je obrnut proces. Ne zaboravite da iz vrata izvadite ona dva malena, crna cilindra koje ste ugurali unutra srafcigerom i ne pretezite onaj sraf koji drzi cilindar. Pricvrstite kablove za drzace izolirom ili vezicama.


Ukoliko nesto nije jasno, tu sam da pomognem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo uputstvo!

Ne bih bio ja ako barEM jedared godišnje ne svlačim neki od tapacira ali uz sitne razlike u procesu. Neki dan mi se sajla prozora ufronclala pa sam utvrđivao gradivo. Dobro, već sam se izveštio pa to sve ne traje više od 1-1,5h,jer tako smo u mogućnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi škrguce kad otvaram i zatvaram prozor. Smješka mi se skidanje ovoga svega pa da vidim sta se desava.

Da li ovim putem mogu priči podizaču. Mislim da da, ali eto bolje da pitam.

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor podizaca je ova budza tacno na sredini vrata (lima), drze ga ta 3 srafa koja se vide.

Za pristup mehanizmu podizaca se svakako mora skinuti i lim.

Da bi se skinuo mehanizam sa lima, mora prvo da se skine motor podizaca (obelezeno zelinim), a i da se razbuse 4 pop nitne koje drze mehanizam (obelezeno crvenim).

 

slika15.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav imam problem sa bravom nece da otkljuca a centralno radi ispravno (bar tako kaze majstor) ja sam skinio tapacire i doso do brave kako da je polomim pa da stavim drugu u pitanju su suvozacka i vrata iza njih hvala.

Ps. Ako postoji slicna tema izvinjavam se 

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milos989m

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom.

Mozes da procitas detaljan tutorial koji je kolega postavio, pa ako negde zapne slobodno nastavi sa diskusijom u ovoj temi.

A ako zelis, u slucaju uspesnih radova slobodno dopisi svoje iskustvo i postavi neku fotku (recimo za ta zadnja vrata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, jel neko skontao vec kako se skida spoljna brava na stilu? Vidim da je milanzp pisao da nije mogao da skine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se otvore vrata u visini kvake postoji crni cep, kad se skine vidi se sraf, torex ili inbus nisam siguran, koji se popusti i onda se cupa napolje deo u kojem je cilindar, posle toga se kvaka vuce ka tom delu koji je izvadjen i to je to. Veoma prosto.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna prvog posta, za 3v stila.

- U koraku 3 - postoje 4 zavrtnja

- Po sredini vrata, ispod rukohvata, nalaze se još dva zavrtnja koja drže tapacirung.

 

Ostalo je kao što je napisano u postu (ja sam menjao produvani zvučnik u vozačevim vratima).

 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat prvog posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav forumasi,

Trebao bih da zamenim sijalice led na prekidacima za prozore,crkle su ili ih nema.

Takodje to isto trebam da uradim i na tockicima za ventilator i regulaciju toplo/hladno...

Moze tutorial sa slikama ?

Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Prvo sve čestitke @milanzp na fantastičnom tutorijalu.

Imam problem na suvozaćevim vratima da brava sa spoljne strane ne radi a sa unutrašnje radi. Moje pitanje je da li moram da kompletno rasturim vrata i popravim to iznutra, ili je dovoljno da skinem spolju ručicu i da uradim nešto?

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, pošto je prošlo dosta vremena bez odgovora, moram ja da sam sebi odgovorim jer može nekome biti od koristi. Kao prvo, ne može se ništa uraditi spolja jer je sajla unutra i ne može joj se nikako pristupiti. Na moju žalost, dok sam čekao odgovor i nedelju da krenem izjutra da radim da bih do večeri sve završio, otkačila se i sajla za kvaku iznutra, tako da suvozačeva vrata nisam mogao  UOPŠTE da otvorim. Zato sam popio jedan veeeeliki bensedin i zavrnuo rukave.

 

Potrebno je rasturiti vrata kao što je @milanzp opisao u tutorijalu, s'tim što sam u koraku 8 ja potpuno otšrafio tri šrafa koji drže bravu da bih mogao kasnije da pristupim mehaniznu za otvaranje vrata. Kako sam ih ja rasturio - ništa me ne pitajte.  Kada oslobodite mehanizam, sajla za unutrašnju kvaku se jednostavno namontira jer se lepo vidi i pristupačno je. Problem je namestiti sajlu za spolju kvaku. Posle više bezuspešnih pokušaja, pošto je sajla kratka i savitljiva, pronašao sam rešenje. Sajla je pričvršćena za mehanizam brave sa unutrašnje strane (ka spoljnom limu vrata)  jednim belim plastičnim cilindrom tako da jednostavno šrafcigerom gurnete i otkačite držač sajle sa mehanizma i nakon toga ubacite sajlu u mehanizam. Nakon toga je malo jače prstima pritisnite nazad u ležište i gotovo. Evo slike kako to izgleda.

 

1700907333_bravavrata.thumb.jpg.4e9630933cd874fea96432566b879cea.jpg

 

Nakon toga samo sklopite vrata. Ja jedino nisam uspeo da zakačim one četiri žabice, pa sam onda prišrafio sve srafove, pritegao ih dobro a ona izlupao tapacirung na mestima gde su žabice i tomu je što mu je. Nema da zvecka ni klepeće, od koga je - odlično je.

 

Još jednom da se zahvalim @milanzp na tutorijalu, jer moj majstor ovo ne bi radio sigurno, jer kada mi je  pre 2 godine nameštao zadnja vrata rekao mi je ''da sam znao da je ovako zaje.ano ne bih ni počinjao'' Ovako sam se mučio sam čitav dan ali sam vrata popravio!

Pozdrav i puno sreće.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...