bane1321 6007 Posted July 20, 2021 44 minutes ago, Markan98 said: Moram da napomenem da će najverovatnije biti benzinac u pitanju. Onda je stvar jasna, Evo! Bravo sa nekim drugim benzincem sem 1.4 FIRE od 95ks u našim oglasima je statistička greška! Ukoliko si solo, voziš većinom po gradu i nemaš garažu opet preporuka Evo... E sad budi otvorenog uma, pa ako upadne neki Braviša, ti reaguj! 2 Markan98 and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted July 20, 2021 @Markan98 Pozdrav i dobrodosao na forum, kao prvo. 48 minutes ago, Markan98 said: S obzirom da ću uskoro upisati master, pa sam samim time i dalje sam student, pitanje potrošnje, održavanja i drugo mi je od velikog značaja. Moram da napomenem da će najverovatnije biti benzinac u pitanju. Onda definitivno Subcompact, bar po mom skromnom misljenju. Imas jeftine 1.2 i 1.4 solucije atmo benzinaca, jednostavni motori, niska registracija, koliko-toliko OK potrosnja (za danasnje parametre, uz mogucnost ugradnje plina), snaga dovoljna da za tu masu zavrsi posao vecinom po gradu. Puntic ima i prilicno mesta u kabini (duzinski, po sirini se vec vidi da je klasa ispod, kao i po gepeku). Svez dizajn i enterijera i eksterijera, lagan za manevrisanje po gradu... Compact je za klasu veci, tezi, ozbiljniji, bezbedniji auto, trazi malo ozbiljniju motorizaciju... Jedini atmo motor u njemu (FIRE 1.4 90) je dovoljan za prevoz od A do B, tj. sve ostale varijante (i benzinske i dizel) su turbo motori. Malo skuplja registracija, potencijalno skuplji problemi (sto opet ne mora da znaci da ce te uopste zadesiti ako se probere lep primerak). Mana Brava je sto i dan danas ima vrlo malo restyle modela, tj. u tom godistu koje trazis (2011+). Pogotovo sto je trenutno i manja i losija ponuda zbog Corone, generalno gledano. 48 minutes ago, Markan98 said: mada sam video dosta modela Evo, takođe od 2011 godišta pa nadalje Do 2011. godista je Punto Evo, a od tada samo Punto (MY12), cisto da znas fabricku nomenklaturu. Mada nasi (pre)prodavci vecinom to ionako brljaju, pa im je to sve Grande Punto . Imas i ovu temu (kao i zasebne teme o kupovini Nuova Bravo i Punta), pa prelistaj malo, tu je gomila korisnih informacija. Ako si u BG, slobodno navrati na okupljanje nedeljom od 18h kod Intera, da vidis i sednes u modele, popricas sa vlasnicima, cujes iz prve ruke oko eksploatacije i odrzavanja... 1 minute ago, bane1321 said: Bravo sa nekim drugim benzincem sem 1.4 FIRE od 95ks u našim oglasima je statistička greška! Tacnije, ne postoji . Isla je slabija verzija od 90 KS i 128 Njutna. A em su retki (kao sto kazes), em su uglavnom isli sa klot opremom. Jedina prednost im je sto je motor jednostavan, a niti ima performanse, niti je stedljiv. U poredjenju sa nekom napucanijom verzijom (motorizacija, oprema, izgled) - kao da vozis dva razlicita auta. 1 Markan98 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markan98 0 Posted July 20, 2021 (edited) Hvala puno na odgovorima, malo su me bunili motori koje viđam u oglasima, plus sami nazivi, da li je Evo, Grande Punto Evo, samo punto, ali je sad sve mnogo jasnije ! A što se tiče tipa vožnje, recimo 90% gradska vožnja, plus je Zrenjanin relativno mali grad pa se svuda brzo stigne, tako da ću definitivno gledati ‚‚bolje" Evo modele. Edited July 20, 2021 by Ivan Skinut nepotreban citat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted July 20, 2021 (edited) 14 minutes ago, Markan98 said: malo su me bunili motori koje viđam u oglasima, plus sami nazivi, da li je Evo, Grande Punto Evo, samo punto, ali je sad sve mnogo jasnije Tome je dosta kumovao i sam Fiat, apsolutno nepotrebnim brljanjem sa imenom svog modela u Subcompact klasi. A onda i neznanje ljudi. Narocito sto su u pojedinim verzijama dodavane/izbacivane neke motorizacije, uvodjene nove Euro norme, itd. Tako da je to onda opsta sarada po oglasima. Formalno, startna verzija do 2009. je Grande Punto. Od 2009. do 2011. je nosio ime Punto Evo (prepoznaces ih najlakse po onim tamnijim maskama na branicima, LED svetlima pozadi, lepsem i modernijem enterijeru sa piano black plastikom, itd...) I od 2012. naovamo su vratili samo ime Punto (o njemu pisemo kao modelnoj godini 2012. ili krace Punto MY12), kod njih su izbacili recimo tamne umetke na branicima, poceli polako da ih skrnave sa opremom, itd... Ali u pretrazi na PA slobodno mozes da stavis i Punto i Grande Punto i Evo - pa uz filter po godistu, izbacuje sve i svasta . Apropo motorizacija, maltene sve sazvakano do u detalje imas na temama za kupovini za oba modela, teme su sa preko 160 strana. Naravno, ako bilo sta zapne, slobodno pitaj , okaci linkove automobila koji te zanimaju za komentar, itd... Edited July 20, 2021 by Ivan 1 Markan98 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 23, 2021 Odgovor na moje pitanje sigurno postoji u ovoj ili nekoj temi ali da ne preturam sad, u planu je kupovina grande ili brava sa 1.4 tjet motorom, sad me zanima razlika kod brava sa 120 i 150 konja, da li je ovaj 150 konja multi air? i generalno da li tjet motori imaju neke bitne boljke? ukratko ako nije problem, hvala. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted July 23, 2021 (edited) @OMP Razlika je u turbini (150 ks ima IHI VL36, a 120 ks ima IHI VL 37), bregastim osovinama i mapi. Sve drugo je identicno. 150 ks nije MultiAir, to su 135ks u Puntu Evo odnosno 140 ks u Bravo/Delti. Od problema sam cuo za pucanje izduvne grane, izduvnog kucista turbine, i raznih sitnih nepravilnosti u radu usled standarnih stvari na benzincima, poput klapne gasa, svecica i slicno. Motori ne trose ulje, jako su jednostavni, dosta lepo se voze. Mana je mozda malo jaca potrosnja od konkurencije sa slicno snage... Naravno, motor nije kliker, moz sve da se satere, ali definitivno je jedan od pouzdanijih turbo benzinaca te generacije edit: najvecu boljku sam zaboravio - jedu nosace motora Edited July 23, 2021 by horvat dodao tag 3 1 igor0511, neshaoct, Mijailović P. and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 23, 2021 hvala na odgovoru, ne znam koje su razlike u tim turbinama pa mi i njihove oznake ne znace nista ali nebitno, vise me generalno razlike zanimale....sto se brava tice vise bi mi odgovarao taj od 150 konja, ali sve zavisi sta i ako naleti, auto inace trazim u CH... grande punto uglavnom 120 konja i vidjam taj 135 je mahom u EVO koliko sam primetio a i redje se srece od ovog sa 120... kolika je neka realna potrosnja tih motora, grad/otvoreno? vidim one fabricke podatke ali njih ne uzimam bas kao relevantne, ako je realna potrosnja u gradu oko 10l to mi je ok posto na netu pise da trosi ispod 9 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted July 23, 2021 Varira malo od auta do auta. Najnize sam video prosek u Mitu 7L, a moja Giulietta kad sam je uzeo je bila na 7.5L. Meni je sveukupni prosek (na tipa ~30.000 km) = 9L, a po gradu mi ne prelazi 10, sto sam takodje video na bordovima dva Mita koja se voze po BG. Na otvorenom sam najnize imao 7.5 a uglavnom bude oko 8. Ali ja ne vozim stedljivo. Moze i clan @Rasta da napise koliko je njemu, posto on bas vozi Bravo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17679 Posted July 23, 2021 (edited) @OMP Da ne bi pravili kupusaru od teme o kupovini Brava - prica o dilemi Grande Punto/Nuova Bravo prebacena je u postojecu, odgovarajucu temu . 3 hours ago, OMP said: grande punto uglavnom 120 konja i vidjam taj 135 je mahom u EVO koliko sam primetio a i redje se srece od ovog sa 120 T-Jet 120 je isao u Grande Punto. A od Punta Evo (2009-2011), menja ga novi MultiAir Turbo 135 motor, sa Garrett turbom. Tako da ga mozes i naci iskljucivo u Puntu Evo, a T-Jet u starijem Grandeu. Takodje je od Eva izbacen 1.4 16v 95 atmosferac i umesto njega ubacen obican MultiAir (atmo) od 105 KS. MultiAir motori su modernija generacija Fiatovih turbaka, sa elektro-hidraulicnim varijabilnim usisom koji radi u nekoliko modova, Euro 5, a imaju cca 15% veci obrtni i snagu i za toliko manju potrosnju. Kod benzinaca generalno, potrosnja dosta zavisi od stila i uslova voznje, pisali smo detaljno svoja iskustva. Za mene je odlican i vrlo realan izvor podataka tog tipa za modele koji me zanimaju i Spritmonitor. Edited July 23, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted July 23, 2021 Uf ja sam danas doterao GP 1,4 Tjet 2008 Sporting iz carinskog skladista i na pravcu idem,motor zagrejan a u pozadinu vidim Golfa 7 kako obilazi ostale automobile i spreman sam u trecoj. Sacekam ga da stane kraj mene i onda ga pratim identicno ocekujuci da se kurci a onda u jednom momentu potopim gas i to ne da sam ga oderao nego se pusilo i macko vise nije pokusao da se priblizi. Ja happy a vec sam prodao jednog T-jeta i bilo zao jer sam ga mogao i ostaviti za sebe. Sad Sporting je vec izgledniji pa se i ocekuje da nesto moze ali meni je filing da se ima obican a da je srce junacko. Radi prelepo taj T-jet. 2 horvat and rage_man reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6007 Posted July 23, 2021 Objasnio ga @Dule 021sve u destercu! 1 3 Ivan, Dule 021, nobutado and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 24, 2021 ja jedino u sport opremi i gledam punta i brava, obicni mi se ne svidjaju, i naravno punto mora biti sa 5 vrata, kad nisam trazio auto bilo ih je cesto po CH oglasima sad ko zainat kako to obicno i biva nema nista povoljno i da vredi Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 30, 2021 (edited) koliko je pametna kupovina Evo u MA varijanti 135 konja sa 220k km, auto izgleda odlicno, uredni servisi, jedino me ta km malo brine, dal je cackan MA do sad nesto nije mi poznato, prodaje ga garaza koja ga je i odrzavala a koja se bavi uglavnom italijanskim vozilima, auto je od njihovog klijenta, znam da kod MA nema pravila, moze da rikne i na manje od 100k km a moze da tera i preko 200k, realno da nije MA ne bih se mnogo razmisljao a naravno jos se ganjam sa cenom auta ali mislim da bi mogli da se dogovorimo Edited July 30, 2021 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted July 30, 2021 Dobra stvar je sto MA moze da se sredi za manje od 300e, ako mozes to da uracunas sebi u trosak ( ako se desi ), onda kupuj i bices miran. 1 djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 30, 2021 (edited) znam da moze da se sredi ali je problem sto ovde kod mene to nema ko da sredi, moralo bi u BG kod Brane ili ko vec jos to radi a to je vec malo zez i pravi dodatni trosak Edited July 30, 2021 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted July 30, 2021 Jbg, MA je lutrija.. Ako mozes nekako da se iscimas bar da uradis preventivno sredjivanje i veliki kod Brane, bio bi miran sigurno. Mozda ima u servisnoj da je menjan MA. Ima ona provera koja je verzija jedinice sto je Ivan kacio, ali video sam da i te poslednje serije umeju da crknu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 30, 2021 (edited) ovaj auto je 2010 god. ne verujem da je novija verzija MA ona je valjda od 2012 krenula, ma nema sanse da dolazim u BG za servis i to, neisplativo i finansijski i vremenski, videcu jos, ovo je slucajno ispalo ja trazim klasican tjet. a jel ima neko iskustva sa turbinama na tjet, imam jednu opciju sa losom turbinom, pitah drugara sto radi remont turbina kaze nema delova za tjet tubine, samo polovna ili event da se proba kod ovih iz Uzica ali skupo je to dosta...ne znam ko ima polovne Edited July 30, 2021 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted July 30, 2021 Da, ali nije sigurno presao tu kilometrazu a da nije zamenjena jedinica. Ako su je menjali verovatno je poslednja generacija onda moze potrajati a i ne mora @horvat verovatno zna oko turba bolje, ali ne verujem da ne rade remont, mislim da sam i na forumu video da se rade remonti.. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 30, 2021 ma ovaj drugar radi remont ali nema delova za njih tamo gde on nabavlja. i ja se nesto nadam da je MA menjana na ovoj km ali opet ko ce ga znati, cisto sumnjam da je to upisano u serv. knjigu i da se moze proveriti ali pitacu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted July 30, 2021 Pa sto se remonta turbina tice, nisam upucen sad jel ima delova ili ne, generalno po netu pronalazim svasta, a mislim da cak i po otpadima bude. Njima je cesto problem izduvno kuciste, bude pukotina…Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted July 30, 2021 e da to sam cuo da hoce da puca, jel moze da se vari? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted July 31, 2021 (edited) Hm, pa od jednog sam cuo da je to probao i nije mu uspelo, morao je posle novo da kupi... edit: evo jedan polovan a navodno dobar turbo, kod nas : https://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/16318373/turbo Edited July 31, 2021 by horvat Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2185 Posted August 1, 2021 On 7/23/2021 at 8:52 PM, horvat said: Moze i clan @Rasta da napise koliko je njemu, posto on bas vozi Bravo Zaboravih na ovo. @OMPKod mene je prosek u zadnjih 2K ~8l po bordu, tačnije 8,1l, uz prosečnu brzinu od 34km/h. Realno, po gradu je 9-10l, van grada ~7l. Bravo 1.4t-jet 120ks. 2 Mijailović P. and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted August 2, 2021 sve do 10l u gradu mi je zadovoljavajuce, na otvorenom mi nije toliko bitno jer tu su svi slicni a i manje se mnogo vozi po potvorenom pa litar gore dole nebitno.....ja inace malo zustrije vozim, nebitno sta je u pitanju, dizel, benzin, bicikla tako da kod mene svaki auto trosi vise nego kod nekog ko je lak na gasu ali jbg 2 Reacher Gilt and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2215 Posted August 7, 2021 (edited) uzet gp tjet, sinoc stigao brzinski iz CH za 4 dana (nikad brze mi nisu stigla kola), 2009. god. lepo izgleda, motor lepo radi, trap i kocnice extra, videcemo za dalje kako ce se ponasati ovo je samo na osnovu par km sinoc po kraju sto sam okrenuo....., treba alternator da se sredi posto ne puni tj e puni stalno, cas pali cas gasi lampicu i hoce servo da baguje, verovatno regler zeza, vec sam imao slucaj na jednom fiatu ali icice u ponedeljak utorak kod majstora pa neka resava... takodje zadnji levi podizac stakla crkla sajla, e sad ovaj ovde kod mene sto radi sajle je na moru, ne znam kad ce doci, poslao mu poruku ne odgovara videcemo, gledam da uzmem polovan ili nov ako ovaj nece skoro da se vrati, dajte neki provereni kontakt za delove, mada svakako moram da sacekam homologaciju u toku sledece nedelje da bih ga registrovao. Edited August 7, 2021 by OMP 2 PremieRacing and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites