Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Mozda samo sonde dobro da rade i mislim da je to dovoljno. Samo meni nije jasno sta ce biti referentne vrednosti jer se motor haba i vrednosti se menjaju ( a na losije, nece biti fabricke ), a dobar deo ne zna svoju tacnu kilometrazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraće motori na unutrašnje pranje i sl. jbm li ga,biće gusto.
Moraću INAno gorivo da vozim mesec dana pre tehničkog...

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi sipao kod INAno gorivo,3 klase je bolje od mađarskog.Već sam imao iskustva čišćenjem pa govorim iz iskustva



Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/12/2019 at 5:19 PM, Iggy88 said:

Ali kad gledam onaj kalkulator za reg cena ispadne ista kao i kad pitam u agenciji...

Jesi li na sajtu uneo ispravan premijsku razred za osiguranje (bonus/malus)?

Godinama unazad sam uvek dobijao tacnu kalkulaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jesam, mada je tu razlika smeeesna izmedju tih stepena... Poenta je u tome sto mi se ne isplati da se cimam sam sa uplatnicama i odlaskom u mup kad u agenciji za iste pare sve zavrse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

15% izmedju default (startnog) 4. stepena i prvog, npr...

Za neki 1.9 ili 2.0 dizel je to blizu 3000 din razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peripetije oko polisa osiguranja na tehničkom: Prvo na kanal, pa na šalter?

 

tehnicki pregled vn.jpg

 

Ukoliko se ne izmeni odluka osiguravajućih kuća da gazdama tehničkih pregleda za svaku polisu obaveznog osiguranja, koju naplate prilikom registracije vozila, daju proviziju od pet odsto vlasnici kola bi, vrlo brzo umesto plaćanja ''sve na jednom mestu'' morali da idu na šaltere osiguravača.

 

''Razmišljam da otkažem saradnju osiguravajućim kućama sa kojima dugi niz godina poslujem - kaže za ''Novosti'' jedan od vlasnika linije tehničkog pregleda u Beogradu. ''Jednostavno, sa pet odsto provizije ne isplati mi se da u mojim prostorijama izdajem polise.'' To praktično znači da bi vlasnici vozila prvo išli na tehnički pregled a zatim do najbliže ispostave neke od osiguravajućih kuća da plate polisu obaveznog osiguranja. Automatski bi to značilo da bi i po registracione nalepnice morali u MUP jer tehnički pregledi više ne bi mogli da nude kompletnu uslugu.

 

Da stav našeg sagovornika nije usamljen, potvrđuje nam predsednik Upravnog odbora Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP) Vladimir Marinković. ''Umesto provizija od 15-20, pa i 30 odsto koliko su osiguravajuće kuće davale vlasnicima tehničkih pregleda sada se daje svega pet odsto, pa su i prihodi znatno smanjeni.'' Prva reakcija je, kaže Marinković, bilo podizanje cene tehničkih pregleda, ali se ispostavilo da je to ''odluka na kratke staze''. ''Jednostavno, reagovalo je tržište pa su i cene tehničkih pregleda morale da idu naniže, a da bi poslovali rentabilno vlasnici TP moraju da smanjuju troškove, pa je ukidanje izdavanja polisa najlogičniji potez.'' Računica kaže, objašnjavaju naši sagovornici, da na liniji tehničkog pregleda, u jednoj smeni (po novim propisima vozilo mora da bude na pregledu najmanje 30 minuta), mogu da pregledaju prosečno 10 kola. ''To znači da ako po polisi obaveznog osiguranja ostaje 500-600 dinara zaradite maksimalno 5.000-6.000 dnevno. Pomnožite to sa 24 radna dana i shvatite da nemate dovoljno da platite dva radnika, a kamoli da nadoknadite druge troškove od računara, grejanja, interneta i slično'' - kaže Marinković.

 

Radna grupa

U udruženjima tehničkih pregleda u Srbiji kažu da su se, posle smanjivanja provizije na pet odsto od strane osiguravajućih kuća obratili Narodnoj banci Srbije, koja je jedina nadležna da odredi visinu provizija. ''Rečeno nam je da je formirana radna grupa koja će razmatrati, između ostalog, i visinu provizija'' - kaže Marinković. ''Rok je, kažu, kraj marta.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko neće vozače vraćati na šaltere

 

182786-pregled.jpg

 

Kupovina obavezne polise osiguranja od auto-odgovornosti direktno od osiguravača ili posrednika neće vratiti građane na šaltere MUP i u nove redove i gužve. Najave pojedinih vlasnika tehničkih pregleda, koji tvrde suprotno, nisu tačne, a cilj takvih tvrdnji je dezinformisanje i unošenje zabune - kaže za ''Novosti'' generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije (UOS), Duško Jovanović. On ukazuje da polisa i sada može da se kupi direktno od osiguravača ili zastupnika i plati gotovinom ili karticom.

 

''Polisa se potom daje na uvid prilikom kontrole ispravnosti vozila i na licu mesta, nakon plaćanja takse, dobija se registraciona nalepnica, ukoliko je tehnički pregled ovlašćen da ih izdaje. A, ako nije, vlasnik vozila sa polisom i potvrdom o tehničkom pregledu, odlazi u MUP. Njegov je izbor kako će i gde kupiti i polisu i registracionu nalepnicu'' - ističe Jovanović. Izdavanje nalepnice je, kako podseća, povereno ovlašćenje koje su dobili pojedini vlasnici tehničkih pregleda, a cilj je izbegavanje odlaska u MUP. ''Međutim, kupovina polise i mesto izdavanje nalepnice nisu ni u kakvoj vezi, kao što ni mesto prodaje polise i odlazak u MUP nisu povezani'' - objašnjava gensek UOS. ''U proces registracije vozila uključeni su osiguravači, koji polise prodaju direktno ili preko posrednika i vlasnici tehničkih pregleda koji kontrolišu tehničku ispravnost vozila i eventualno, uz dozvolu države, izdaju registracione nalepnice. Retko gde u Evropi se, kao kod nas, polisa osiguranja može kupiti na tehničkom pregledu'' - kaže generalni sekretar UOS.

 

Provizija od pet odsto za prodaju polisa od auto-odgovornosti definisana je Zakonom o obaveznom osiguranju u saobraćaju iz 2009. godine, da bi ostalo dovoljno novca za isplatu štete. To ne sme, kako napominje Jovanović, da ugrozi ničiji interes. U suprotnom, tvrdi, može da se postavi pitanje da li je neko otvorio tehnički pregled da bi se bavio tim poslom ili da bi prodavao polise osiguranja očekujući visoke provizije: ''UOS priprema brojne pogodnosti koje će olakšati i ubrzati registraciju vozila i naplatu štete. Već smo digitalizovali zapisnike MUP, pa više na taj dokument ne treba čekati više od mesec dana niti plaćati takse, a uskoro ćemo digitalizovati i saradnju sa tužilaštvima.''

Jovanović podseća i da je jula 2018. na predlog MUP, stupio na snagu novi Pravilnik o tehničkim pregledima. Jedan od glavnih ciljeva je da tehnički pregledi žive isključivo od svoje osnovne delatnosti - tehničke kontrole vozila. To znači da od osiguravača mogu da dobiju samo zakonom predviđenu proviziju za prodaju polisa. Nova pravila znače i da će biti smanjen broj nezgoda zbog neispravnih vozila, a to bi moralo da bude svima u interesu.

 

Izmena zakona

''Rad tehničkih pregleda nije u nadležnosti osiguravača, niti NBS'' - kaže Duško Jovanović. ''Svesni smo da trenutna cena, po kojoj najveći broj njih radi, nije adekvatna. Ipak, potreban je zajednički, partnerski stav osiguravajućih društava, vlasnika tehničkih pregleda i agencija za posredovanje u osiguranju. Na tome ćemo insistirati u radnoj grupi za izmenu Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju, kojim će biti regulisan i odnos osiguravača i spoljnih kanala prodaje polisa osiguranja od auto-odgovornosti, kao i tehničkih pregleda, prvenstveno u interesu građana.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimalo me da li mora da se skida, kažu mora. Problem mi je što nemam ključ od kuke, sutra ću zapaliti kod bravara da pravimo novi, trebalo bi da može da se reši.
Pre par meseci sam dobio informaciju da je dovoljna samo potvrda od ABS-a u kojoj stoji da je vozilo uvezeno sa istom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko mi je poznato, ako te neko otpozadi raspali u kuku i ošteti automobil, ti snosiš sanaciju štete i povreda, odnosno tvoje osiguranje. Za tvoje dobro je bolje da ne voziš sa montiranom kukom, ako nemaš priključno vozilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, nidza said:

Koliko mi je poznato, ako te neko otpozadi raspali u kuku i ošteti automobil, ti snosiš sanaciju štete i povreda, odnosno tvoje osiguranje. Za tvoje dobro je bolje da ne voziš sa montiranom kukom, ako nemaš priključno vozilo.

 

Eh da sam to znao pre 11 godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je taj clan zakona cista glupost posto ne vidim koja je razlika izmedju toga da li neko ima klasicnu kuku. a neko eurokuku, kao da eurokuka ima neki drasticno drugaciji efekat da zahteva demontazu. Mislim, licno je ne bih vozio da imam eurokuku zbog estetike ali je glupo sto na sestrinom autu je kao "eurokuka" koju ja montiram nekih 15min kao neko ko se bavi mehanikom, neko ko nije strucan/nema alat ne moze ni da je stavi ili ce da potrosi sat vremena. Totalno je glupo da se to smatra eurokukom kada moja sestra to ne moze sama da namontira i sad ispadne da kad dodje da joj namontiram kuku, ona vozi ilegalno do prijatelja od kojeg uzima prikolicu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je teško da montiraš, postoje i električne koje se pritiskom na dugme iz kabine izvuku.

Svakako ne sme da viri iza branika, jer je opasna u slučaju kontakta sa drugim vozilom. Zakon je tu potpuno jasan i smislen.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez uvrede, ali ovo je bas "politicarska" izjava, zanemaris cinjenicu i pravis se da je drzava savrsena i da je ugradnja druge kuke nesto sto se ne oseti u novcaniku i zavrsava se za saticak vremena. Mislim ajde, necu zanemariti cinjenicu da je verovatno vecina isekla kuke izmenom zakona od jula i da je to skoro bio slucaj i kod sestre iako govorimo o kuki koja je ugradjena u salonu u nemackoj pri kupovini auta, ali do proslog jula vecina vozila koju ja znam da je imala kuke su imali stari tip kuke, koji nije demontazan, pa mi je bzvz da se insistira da se euro kuke moraju skidati, ali ok, nadajmo se da ce se podmladiti dovoljno vozni park narednih godina da ce sva vozila imati eurokuke.

 

Ali ne zelim ti nista lose pa cu samo da ti zazelim da budes u situaciji da licno dozivis da skines fabricku kuku i montiras tu na dugme pa da odes da obavis atest kada je sve jasno i smisleno ;)

 

Ja ne kazem da zakon ne treba da postoji, ali u drzavi koja konstantno ima problem sa primenom propisa, ne vidim zasto zakon uvek mora da bude najobimniji i najstroziji. Postoje puno bolje drzave koje imaju puno otvorenija pravila po pitanju bezbednosti vozila, mislim mozemo krenuti od cinjenice da se u nekim drzavavama cak ni ne ide na tehnicki pregled.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...