Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

O tome pricamo mi sa zatvorenim egr-Ovima koji inace nemamo gasove na merenju ali mediji zato i sluze oduvek, da se glupostima skrece paznja sa bitnih stvari :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srbija od juna 2020. spremna da zabrani uvoz vozila sa motorom ''evro 3'', možda i ''evro 4''

 

vozilo d.jpg

 

Kako piše Politika, ministar zaštite životne sredine Srbije Goran Trivan je danas izjavio da će država biti ''administrativno spremna'' da od juna iduće godine može da zabrani uvoz polovnih vozila sa motorima standarda evro3, a možda i evro4.

 

''Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godine biti u prilici da završimo dokumenta da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi'', kazao je Trivan na sastanku sa predstavnicima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova. On je naveo da je preostala samo dilema da li će se država istovremeno opredeliti i za zabranu uvoza vozila sa motorima evro4. ''Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima evro3 ili evro4 ne sme se posmatrati samo kao socijalno pitanje, jer ekonomija ne može imati prednost nad zaštitom zdravlja i životne sredine'', kazao je ministar. Dodao je da neće odustatati od te zabrane iako ga kritikuju ''razne interesne grupe koje osećaju da im je biznis ugrožen''. Podsetio je da u Srbiji, po podacima Svetske zdravstvene organizacije, godišnje od posledica zagađenja vazduha umre više od 6.500 ljudi, a i da je u Srbiju poslednjih pet godina uvezeno 800.000 polovnih vozila starih više od 10 godina. ''Srbija je groblje automobila Evrope koja ih izbacuje iz upotrebe da bi zaštitila svoje stanovništvo i životnu sredinu'', kazao je ministar.

 

Trivan je rekao da se razmatra da se od naredne godine iz budžeta subvencionira uvoz električnih i hibridnih vozila. Kazao je da je još rano govoriti o iznosima, ali da se u Hrvatskoj za taj podsticaj godišnje izdvaja više od dva miliona evra, a u Sloveniji više od četiri miliona evra. Naveo je da je razgovarao sa predstavnicima NIS-a da postave što više punjača za baterije električnih vozila u Srbiji i ukazao da je u Evropi već više od milion električnih vozila kojih će biti sve više i u Srbiji. Dodao je da je bitno da građani znaju da svako polovno vozilo koje se više ne koristi predstavlja opasan otpad koji mora da se preradi. ''Srbija u ovom trenutku nema kapacitet da preradi tu vrstu otpada, a situaciju otežava i to što će EU od 2021. godine verovatno zabraniti izvoz takvog otpada, pa ćemo biti prinuđeni da ga ovde prerađujemo'', kazao je Trivan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana uvoza ''polovnjaka'' - polovično rešenje

 

polovnjaci zabrana.jpg

 

Poslednjih dana ponovo se govori o zabrani uvoza automobila sa motorom evro3, a možda i onih sa motorom evro4, prenosi RTS. I pre tog zakona, koji odavno imaju sve zemlje u Evropi, a sada već i sve zemlje u regionu, Siniša Avramović vlasnik auto-otpada na Zrenjaninskom putu ne može da otkupi onoliko starih automobila koliko se nudi. Sama zabrana uvoza neće dovesti do toga da stari automobili završe na otpadu, to nije ni cilj. Ali ako na tehničkom pregledu vozila počne kontrola količine štetnih izduvnih gasova, pretpostavka je da bi u tom slučaju najmanje 800.000 vozila moglo da, u najboljem slučaju, ode na popravku. U Srbiji ljudi najviše kupuju automobile koji koštaju od jedne do tri hiljada evra. U zemlji gde je prema podacima Komiteta za bezbednost više od 90 odsto automobila na ulicama starije od deset godina, pažljivo se osluškuje svaka odluka nadležnih o nekoj zabrani uvoza ili o strožem tehničkom pregledu.

 

Ali posle zagađenja vazduha koje smo imali u Beogradu upalila se crvena lampica da nešto moramo da uradimo, kako ne bismo ponovo gledali vazduh. Prema najnovjim istraživanjima, najveći zagađivač tada nije bio ugljen-monoksid nego azotni oksid koji se dobija direktnim sagorevanjem dizel-goriva bez katalizatora i DPF filtera, što znači da su od 800.000 uvezenih vozila 70 odsto dizeli, a na preko 65 odsto dizelaša su skinuti ti DPF filteri i katalizatori, saznao je Dragan Milutinović, novinar RTS-a. DPF filtere i katalizatore najčešće kod nas skidaju uvoznici, zatim ih dalje prodaju za 100 do 200 evra. To računaju kao dodatnu zaradu po automobilu. Njima nije bitno da li je motor evro3 ili evro4, da li je automobil stariji ili možda nov. U slučaju uvoza novog automobila, filter i katalizator su noviji, samim tim i skuplji. To znači da nisu samo stari automobili problem za naše zdravlje, već velika većina automobila iz uvoza, a u poslednjih pet godina uvezeno je najmanje 850.000 vozila. Ne treba zaboraviti ni vlasnike automobila koji su olako skidali katalizatore jer im je majstor rekao kako će automobil trošiti manje goriva i da će ići brže, pa ko ne bi prihvatio takvu ponudu.

 

Zabrana uvoza automobila sa motorom evro3 je neophodna iz prostog razloga: od svih evropskih država uvoz tih automobila dozvoljen je još jedino u Srbiji. Već ih imamo previše, a može se desiti da svi automobili sa tim motorom završe kod nas. Ali, čini se da bi tehnički pregled na kojem bi se merila količina štetnih izduvnih gasova svim automobila i tipovima motora bila mnogo efikasnija od same zabrane uvoza. Tada bismo za godinu dana saznali koliko je automobila bez DPF filtera i katalizatora, a procena je da će u tom slučaju milion automobila ostati neregistrovano.

 

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, svestan je koliki je to problem. Po njemu, moguća su tri scenarija ove priče. Tri moguća scenarija

- Ili će se odredba strogo primenjivati, pa ćemo imati ogroman broj vozila koji će biti van saobraćaja.

- Ili će se odložiti primena do daljnjeg.

- Ili će se to formalno primenjivati, a okretaće se glava u stranu na tehnikom pregledu.

 

Prvo rešenje je najefikasnije, ali ujedno može imati nekoliko posledica. Prvo, realno je očekivati ekonomski nemir u društvu jer ugradnja DPF filtera ili katalizatora košta od 500 do 800 evra, plus registracija. Malo ko će imati taj novac za automobil koji košta hiljadu do tri hiljade evra. Oni koji ne budu imali taj novac automobil će prodati nekom auto-otpadu, a onda nastaje drugi problem. U proseku automobil je težak oko jedne tone, a kao što se zna, procene su da oko milion automobila nema potrebne delove. Zato se postavlja pitanje - kuda sa tolikim otpadom? Rešenje neće biti ni lako niti jeftino, ali izbora više nemamo, videli smo vazduh u Beogradu, a saznali smo i da 6.000 ljudi godišnje umre zbog lošeg kvaliteta vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas, gledajući SAT, došao do zaključka da Asocijacija ili Udruženje uvoznika novih automobila ima poprilično veze sa tim, jer im to fora da dobiju dogovor da vladom oko ustupaka za hibridna i električna vozila....
Nisu još postavili emisiju na yt, pa ne mogu da postavim link, ali svakako pogledajte sko niste!
Kao da ne bih kupio nov auto da mogu.... Sve po našem džepu...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jedne strane podrzavam ekologiju a sa druge ocekujem drasticno bolje uslove za kupovinu automobila euro5/6 ili hibrida. Iskreno mislim da od poboljsanja uslova za kupovinu nema nista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvoz vozila sa Evro 3 motorima će biti zabranjen do kraja 2020. godine

 

98521-polovnjaci.jpg

 

Uvoz vozila sa Evro 3 motorima će, prema najavama države, biti zabranjen do kraja 2020. godine. Od polovine 2021. čak oko milion vozila u Srbiji možda neće moći da prođe tehnički pregled zbog emsije štetnih gasova, piše Tanjug. Takođe, još nije razjašnjeno kako će se tretirati stariji automobili sa benzinskim motorima koji imaju ugrađen plin. Stručnjaci kažu da kada budu stroži uslovi po pitanju merenja izduvnih gasova da većina motora Evro 3 neće proći, ali i ni pojedini motori višeg standarda, u zavisnosti od njihovog stanja.

 

Pravilnik o podeli motornih i prikljucnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti predviđa od 5. jula 2021. strožu kontrolu emsije štetnih gasova. Svaki četvrti polovanjak koji se uveze u Srbiju ima motor Evro 3 standarda, kaže direktor Centra za motorna vozila u AMSS-u Milan Božić, ali dodaje da iz godine u godinu njihov udeo pada u uvozu pada ''jer se pre par godina uvozilo i više od 50 odsto takvih vozila'' ''Očekujemo da će njihov udeo u uvozu vrlo brzo dodatno da padne, bez obzira na ovu zabranu koja se najavljuje'', kaže on i upozorava da će veći problem imati vozila tog i nižeg ekološkog standarda koja su u Srbiji već registrovana.

 

''Većina tih vozila neće moći da prođe tehnički pregled, a naročito vozila sa kojih su skinuti katalizatori ili DPF filter sa dizela'', kaže on. Problem tehničkog pregleda polovinom 2021. godine rešavaće se ili vraćanjem katalizatora, retrofitingom vozila odnosno čišćenjem motora kako bi prošao tehnički pregled, što se radi u nekim državama EU. ''Ali, to je skupo i najčešće će biti skuplje od samog vozila - tako da se to većini građana najverovatnije neće isplatiti'', kaže Božić i dodaje da će za takva vozila ''kraj priče'' biti na otpadu i u reciklaži. Prosečna starost putničkih automobila u Srbiji je preko 18 godina, a stariji su nam teretnjaci i autobusi, dok je prosek starosti traktora preko 30 godina, a i njih će limitirati emisija izduvnih gasova od 2021. godine. ''Šta će biti sa kamionima i autobusima, to je posebna priča, i još uvek se ne zna da li će se malo reterirati (odstupiti) od Pravilnika - mislim da neće, a to znači da će prevoznici biti u velikom problemu'', smatra Božić.

 

U periodu prilagođavanja koji sledi iz AMSS savetuju kupce polovanjaka u Srbiji da posebno obrate pažnju da li imaju katalizatore, jer postoje uvoznici koji ih skidaju da bi preko pleminitih metala koji su u njima ostvarili laku zaradu. Za nedavni period zagađenog vazduha u gradovima Srbije ključni krivac je saobraćaj odnosno vozila čiji su motori sa Evro 3 standardom, a ministar zaštite životne sredina Goran Trivan kaže da se radi na zabrani uvoza ovakvih vozila. ''Mislimo da je to jako važno za zdravlje naše nacije i siguran sam kada dodje trenutak, kada se svi administrativni poslovi obave, da tek od sledeće godine možemo razmišljati kada bi smo mogli to zaista i da uradimo'', rekao je Trivan. On je dodao da ''kakve god mere da budu donošene niko neće zabraniti našim građanima koji već poseduju automobile sa Evro 3 motorima da ih voze''.

 

Govoreći o primeni odredbi pravilnika o tehničkom pregledu koji će od polovine 2021. godine biti eliminatoran za vozila na osnovu emisije izduvnih gasova, Trivan je ocenio da ''imamo dovoljno vremena da se svi pripremimo'' i dodao da je teoretski moguće da auto star 20 godina ima prihvatljivu emisiju gasova. Pojačane subvencije za vozila na električni pogon i hibridna vozila Ministarstvo zaštite životne sredine će tražiti u budžetu za 2020. godinu, rekao je Trivan i ocenio da već ima pomaka, jer je GSP u funkciju stavio električne autobuse, a parking servis ima mere dodatne afirmacije ovakvih vozila.

 

Direktor Centra za vozila AMSS takođe smatra da bi država trebalo samo da preslika neke uspešne modele subvencija koji postoje u Evropi i ističe da su sva službena vozila u Estoniji na električni pogon, a da se u skandinavskim zemljama kupovina ekološki prihvatljivih vozila stimuliše smanjenjem poreza u iznosu i do 15.000 evra. U Upravi carine rečeno je da je tokom prethodne tri godine došlo do izvesnog rasta uvoza upotrebljavanih vozila u Srbiju. U periodu od 1. januara do 31. oktobra u 2017. uvezeno je 109.011 vozila, a u 2018. godini 121.806 vozila i ove godine u tom periodu 133.835 vozila. Podatak o Evro 3 standardu se ne unosi u carinsku deklaraciju jer je to uslov da bi automobil uopšte mogao biti uvezen, pa je nemoguće dati statistiku o tome koliko ih je sa motorima tog standarda do sada uvezeno, kažu u Upravi carine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PKS: Da li će biti zabrane uvoza polovnjaka?

 

U prostorijama Privredne Komore Srbije održan je otvoreni razgovor na temu ograničenja uvoza polovnih vozila i otvaranja našeg tržišta za savremena, ekološki prihvatlijva vozila. Inicijator sastanka bila je Srpska Asocijacija uvoznika Automobila i delova, koja već godinama razgovara o ovom problemu i sa ministarstvom i sa ministrom zaštite životne sredine. Prvi put su na jednom ovakvom dogadjaju učestvovali i predstavnici medija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj sad se ovi iz asocijacije  odjednom ekološki ostvestili? Au.. Da nema to mozda veze samo sa parama?Slabo im ide prodaja delova i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarkazam, kapiraš
Ovaj kružok prodavaca novih automobila se baš dobro učipio kod vlasti...Prvo euro3, pa ne moraju delovi...
Još malko, ako nemaš nov auto, 12 godina robije...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Woodoo said:

Kakve veze ima prodaja delova sa ekološkom svešću. Pa valjda više uveženih krševa implicira veću prodaju delova.

...veću prodaju da, ali ne kod članica pomenute Asocijacije.

Vlasnici tog velikog broja uvezenih euro3/euro4 automobila ne trče kod ovlašćenih da kupuju delove/rade servise...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesaju se babe i zabe, kupci euro 3 i 4 vozila zabranom uvoza istih nece preci na nova vozila, vec eventualno na euro 5 ili ostati pri istoj emisiji ali ce ih placati malo skuplje zbog nesto slabije ponude.

Takodje, uvoznicima novih automobila nisu interesantni kupci euro 3 i 4, ta vozila imaju 10+ godina. Postprodajni planovi se prave na osnovu broja prodatih vozila u garanciji i onih koji su par godina van garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ce roknuti neku taksu na euro3, da strpnu jos malo para u budzet ili ce pred izbore da spasu stvar da pokupe poene.

Glupo je sto se zabranjuje uvoz euro3, jer cim ogranicavaju ponudu, uticu i na traznju.

A i da starije od euro3 nije zabranjeno za uvoz tesko da bi neko uvezao sada golfa2 ili punta1 i slicno, da je u stanju da prodje ams i stroziji tehnicki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Woodoo said:

...kupci euro 3 i 4 vozila zabranom uvoza istih nece preci na nova vozila, vec eventualno na euro 5 ili ostati pri istoj emisiji ali ce ih placati malo skuplje zbog nesto slabije ponude.

Tačno, neće preći na nova jer nemaju pare za njih, ali neće ni na euro5 jer nemaju pare ni za njih. Da imaju, kupili bi ih već danas umesto što masovno kupuju euro3/euro4.

Dakle, posle uvođenja ove zabrane, građanima će biti skuplje da kupe jedini auto za koji imaju pare (euro3/euro4) = korist nikakva.

 

Smatram da su administrativne zabrane za uvoz polovnih automobila jedna od najglupljiih stvari koja može da se uradi jer...ako je barem za nešto sigurno, to je da narod ne trebaš motkom da teraš da kupi mlađi i bolji auto. Čim dođu do nekih para, ljudi odmah vole da kupe bolji auto. Setimo se onih davnih dana kada su ljudi dolazili do prvih većih para od prodaje akcija - najveći deo je odmah menjao auto od tog novca. :)

Pojedinci u državi se ponašaju kao da narod ima pare za euro5/euro6, ali taj bogati i zlikovački narod eto neće (ili nije dovoljno ekološki svestan) da kupi mlađi auto, nego ide i namerno kupuje euro3/4 iako ima pare za mlađi/bolji auto. I onda šta će jadna država, nema drugog načina da se izbori sa bahatim i bogatim svojim građanima, već mora administrativnom merom da ih tera da te pare, koje inače imaju, potroše na euro5/6 auto, a ne na one stare.

 

Znamo svi da je najbolja mera za podizanje prodaje mlađih i novijih automobila veći standard, bogatiji građani.

Navođenje bilo kog razloga za administrativno ograničavanje uvoza automobila je tu samo da prikrije onaj pravi razlog koji je čisto finansijske prirode...ali, pošto ne ide da se tako kaže, onda kao ae da saopšte da to traže zbog ekologije. Suština je: euro3/euro4 automobili nisu potencijalna mušterija mreže ovlašćenih, dok euro5/euro6 automobili jesu njihove potencijalne mušterije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko ste gledali SAT,na ovu temu,ali 2 stvari sam primetio...
1.stručnjak za zagađenje društvene sredine naglasio da ni jedna cela četvrtina zagađenja nije od motornih vozila...
2.da je do potrebe zabrane došlo uz pomoć uvoznika novih automobila (više se novca bruto potroši za nabavku polovni vozila)...
3.Svako će moći da digne kredit i da kupi novo vozilo (lepo su smislili)
4.manje opremljeno sa boljom emisijom je bolji posao...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, neshtry said:

Ne znam koliko ste gledali SAT, na ovu temu, ali 2 stvari sam primetio...
1.
2.
3.
4.

 

:lol:   :lol:   :lol:   

 

Ma nama su potrebne samo dve stvari:

Red,

Rad i

Disciplina!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Flex said:

Rigorozan tehnicki bi mnogo toga resio i sklonio kanturine sa ulica.

 

Ne samo rigorozan, sada imamo krajnje rigorozan pregled koji ne da ne pomaže nego i šteti suštini koju bi trebalo da postigne, 

 

treba kvalitetan tehnički pregled. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije bas da je rigorozan, prolazi sve zivo. I bez kocnica, i sa tonom korozije itd itd. To da se radi kako treba i bilo bi bolje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se, slažem se, nisi me razumeo, to je baš ono što sam ja probao da podvedem pod 'kvalitetan' pošto je sada kao jaaaaaaako 'rigorozan' pa ne može da prođe ništa što nije 'fabričko'...  

 

Meni lično su rekli da vratim fabričke farove za slikanje i ne moram da ih povežem uopšte, ne moraju da rade farovi, i prolazi tehnički pregled ispravnosti vozila... Rigorozni su bili po tom zahtevu, drugačije ne bi mogao da prođem tehnički  :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sviraju bez potrebe. Glupiraju se za neke takve stvari a prolaze sa neispravnim kocnicama, sa rupama po limariji i posle prodaju neke price o ozbiljnosti. Bitno da su podigli cenu tehnickog i da moras pola sata da cekas uz q. Uf, iznervirah se sad. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je uvek bilo strogo na tehničkom, pogotovo za rupe na limariji i za kočnice. Jedino mi je žao što ne mogu xenoni da prođu kod mene, ostalo mi ok

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...