Jump to content

Od 17.02.2020. oko 5 časova ujutro, Forum je na novom serveru. Ako vidite ovaj tekst, to znači da ste na novom serveru/Forumu.

Ali, na jednom manjem broju uređaja još nije odrađen automatski DNS refresh, pa zato jedan broj korisnika još uvek ne može da vidi ovu stranicu. U skladu sa politikom njihovih operatera i oni će u narednim satima, a najviše za 12 sati automatski dobiti nove parametre.

FAS Euroauto Goran Vlada
Dusman

Uvoz polovnjaka iz Evrope (norme, inicijative, katalozi...)

Recommended Posts

eko-auto-taksa-na-vozila-413x294.jpg

Najavljeno smanjenje carine na uvoz automobila poreklom iz Evropske unije, na osnovu primene Prelaznog trgovinskog sporazuma naše zemlje sa EU, neće, prvih dana 2012. bitnije uticati na cenu vozila u našim auto-salonima.

- Carina na vozila koja imaju kao zemlju porekla neku od država članica EU, biće smanjena na 2,5 odsto, ali je istovremeno država uvela primenu „eko takse“ za nove automobile, od 12.000 dinara po toni, pa će to anulirati uštedu – kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila i delova Srbije.
Ekološka taksa naplaćivaće se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da je država rešila da obezbedi sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila.

- Eko taksu će plaćati uvoznik odmah prilikom carinjenja. Na taj iznos treba dodati i taksu od 11,5 odsto za elektrootpad, sijalice, akumulatore, kablove, što znači da će za vozila koja se najviše uvoze ova taksa iznositi od 130 do 150 evra, što će na kraju, najverovatnije, platiti kupac jer dileri i sada posluju sa minimalnim maržama – ocenjuje Petrović.
Ekološke takse za automobile su uobičajene svuda u svetu, samo što je u većini slučajeva malo drugačije regulisano ovo „čuvanje životne sredine“. U Engleskoj i Nemačkoj vam cena registracije, odnosno polise osiguranja, zavisi od toga koliko štetnih materija vaš automobil ispušta po pređenom kilometru.
I kod nas, doduše, postoji ova kategorija ''eko takse'' koja se plaća prilikom registracije vozila. Ona zavisi od radne zapremine motora ali i od starosti vozila i iznosi od 148 do 2.677 dinara.

Subvencije države
Ministarstvo životne sredine je još prošle godine uvelo subvencije za kupce vozila na elektro i hibridni pogon od 100.000 dinara.
Odnedavno je akcija ''Eko frendli'' proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina Fiata 500 sa Twin Air motorom, Mini D, Smart MHD, Smart CDI, Corsa 1.3 CDTI, Astra 1.7 CDTI, Prius...
Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine ne plaćaju parking.

Preuzeto sa - Total car

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnedavno je akcija „Eko frendli“ proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina „FIATA 500“ sa „tvin-er“ motorom, „minija D“, „smarta mhd“ „smarta CDI“, „opel korse 1,3 CDTI“, „opel astre 1,7 CDTI“,

Kako to da Corsa 1,3 CDTI ulazi u ovu kategoriju, a Fiati sa istim motorom ne? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corsa i Astra 1,3 CDTI sa start stop sistemom to su izostavili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vw%20golf%20bulgaria.jpg

Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova predlaže da se uvoz polovnih automobila ograniči na ekološki standard "euro 4", odnosno vozila starosti od tri do pet godina. Građani smatraju da su jedino stariji automobili dostupni našem džepu. Svake godine na naše tržište sa zapada se uveze i proda oko 50.000 polovnih vozila. Trenutni standard "euro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi. Automobili koji zadovoljavaju ove propise prvi put su proizvedeni 2000. godine, tako da je sada faktički moguće da se uveze vozilo staro 12 godina. Ovakvi automobili u Srbiji koštaju u proseku od 2.500 do 3.500 evra i, kako kažu građani, jedini su mogući izbor u ovom ekonomskom trenutku.

Uvoznici novih vozila, kojima baš ne cvetaju ruže, morali su pre dve godine da prihvate da uvoze automobile sa motorima "euro 4". U međuvremenu, lestvica za njih je podignuta, pa traže da to važi i za uvoznike polovnih vozila. Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović kaže da će od 30. marta za uvoz novih vozila biti uveden "euro 5" standard.

"Samim tim, mi se zalažemo da se skala pomeri i za polovna vozila i smatramo da su 11 godina stari automobili, koji potpadaju pod 'euro 3' standard, prilično nebezbedni za naše tržište", ističe Petrović. Oni koji prodaju polovnjake smatraju da ekonomski standard u Srbiji trenutno ne može da prati evropske ekološke standarde.

Predrag Vukadinović iz "Integra motors polovna vozila" kaže da kada bi država uvela standard "euro 4" tržiše polovnih vozila bi se po ceni približilo ceni novih, jer bi svi polovni automobili bili stari po tri do četiri godine. "Samim tim, trenutna ponuda bila bi duplo skuplja", kaže Vukadinović. Ipak, teško je verovati, kažu stručnjaci, da će baš u izbornoj godini država propisati viši standard za motore. Tim pre, što naši susedi - Bugari, Rumuni, Makedonci, Hrvati i Slovenci - još mogu da uvoze i voze automobile u skladu sa "euro 3" standardom.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

75€ zadnji amortizer za punta. Eto šta utiče na "sigurnost na ulicama". I pored najbolje volje čovek ne može da održava automobil tehnologije prošlog veka kako treba... Pih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim kakve veze ima motor sa bezbednošću...godine imaju ali motor ne...ja bih pre da se zabrani nameštanje kilometraže tj da se na carini ili gde već utiskuje neki vodeni pečat sa tačno očitanom kilometražom, pa ko želi nek pazari :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

|samo dizanje tenzije koja ce se nekome obiti o glavu :thumbdown: . Ja sam vec besan kada cujem ili procitam nesto tako.

Ljudi vratili se krsevi u prodaju,opet krenula kola u c eni od 1000,1500,do 2000eura.

Narod nema repa,zove me ortak neki dan ima korsu C 2oo3 god i kaze ej prodajem je,kome da ponudim kad bre niko ne kupuje kola,ne u bukvalnom smislu,ali dosta manje.

Pogledajte samo forumase koliko se muce da prodaju kola gde su cene realne,ne naduvane.

Tako da o tom euro 4,hm//// :whistle: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno je ocigledno da "Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova" zastupa interese iskljucivo uvoznika novih vozila. Pa i pomenuti gospodin mesa babe i zabe i pokusava da pod plastom eko-normi provuce i termin "nebezbedan" (u ovom slucaju za euro 3 vozila).

Naravno da je najbolji auto nov auto (neko kaze i sluzbeni :rolleyes: ), ali ovim, kao sto vidimo, prodavci novih vozila pokusavaju da priblize cenu novih i polovnih automobila kako bi iz toga izvukli korist.

I naravno da se kao i uvek, mi sa najnizim standardom u okruzenju a i sire, busamo sa eko-normama, visinama taksi, itd...

Nisam rekao nista sto i sami niste procitali, ali ipak da prokomentarisem na drugaciji nacin...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je bilo za očekivati. Baš pre neki dan razmišljam o ovome, i gle stvarno počinje da se priča o euro 4 standardu. Sećam se samo kad su uveli zakon pre skoro 10 godina da stupa na snagu euro 3, što je značilo da možeš da uvezeš polovnjaka koji je star 2-3 godine :D .

Najveći deo polovnjaka iz uvoza je 2005 god. i noviji...što znači da su euro 4 standard. Ne uvoze se više toliko automobili stari po 10 i više godina...

Loša stvar je što kada bi čovek hteo da uveze nešto dobro, a malo starije u sopstvenoj režiji, ne bi mogao da uveze :wallbash: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako ružno sa njihove strane, kada bi malo zašli u unutrašnjost verovatno bi promenili mišljenje, jer ovamo ljudi jedva preživljavaju, a kamo li da kupuju euro 4... Ja imam 26 godina, a u Trsteniku od moje generacije, pa na niže, garantujem da u gradu nema skupa 10 ljudi koji imaju na svoje ime auto sa euro 3, a kamo li euro 4 motorom, to možda za par godina... Možda se 5-10% ljudi odluči na potez da kupi nov auto, a to u 90% slučajeva bude na kredit, i isto u 90% slučajeva bude zastava 10 ili dacia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim kakve veze ima motor sa bezbednošću...godine imaju ali motor ne...

Euro norme se ne odnose samo na izduvne gasove kada je motor u pitanju. To je jedna od stavki koja ulazi u određeni euro standard pored ostalih koje se tiču bezbednosti...

Međutim, kao što su ljudi već rekli, ništa se oni ne brinu za našu bezbednost jer ne mogu oni brinuti za moj život više od mene samog, nego žele ovakvim administrativnim aktima da poskupe polovnjake kako bi poboljšali poziciju prodavaca novih automobila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutni standard "euro 3" propisan je početkom ove decenije i još je na snazi.

Hoce li neko skrenuti paznju autoru da je pocetak ove decenije bio pre godinu dana? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel istina da od prvog januara nema carine ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da ce drzava da se odrekne velikog dela kolaca , bila bi ogromna rupa u budzetu kojih vec ima mnogo , negde sam citao da npr za auto od 10 000e usteda bi bila 300e , sto za automobile do 5k eura bi bila neosetna usteda , mada u ovakvoj situaciji svaki dinar je bitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se carina za uvoz iz EU i to benzinaca preko 1.000 kubika i dizelaša preko 1.500 kubika, dok se za manje kubikaže od ovih carina smanjuje sa 5% na 2,5% :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

polovnjaci%20novosti.jpg

Vlada Srbije namerava da uskoro, saznaju Novosti, zabrani uvoz polovnih automobila koji poseduju euro 3 motor, odnosno za naše tržište će u inostranstvu moći da se kupuju isključivo modeli koji imaju modernije motore koji nose oznaku bar euro 4. Ova izmena sprečiće pojavu koja je, u poslednje vreme, izražena, a to je da se iz zemalja EU uvoze automobili koji se tamo već smatraju ''ekološkim bombama''.

- U trenutku kada je za nove automobile na snazi standard euro 5 a za kamione euro 6, nije logično da se ne podigne i granica za uvoz polovnih automobila - kaže za Miloš Petrović.

Tražili smo od Vlade Srbije da taj uslov za uvoz polovnjaka ubuduće bude euro 4 norma. Ako se vodi računa o zagađenju i uvodi standard za nova vozila, onda je normalno da se on primenjuje i na polovna. To bi naravno pogodilo sve koji žele da kupe polovno vozilo jer je cena automobila sa motorom euro 4 za za oko trećinu veća nego sličnih vozila sa motorom euro 3.

Razlog je prost, vozila su znatno mlađa jer je euro 4 standard usvojen 2005. godine.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...