Jump to content
FAS Goran
crni labud

Lancia Nuova Delta - iskustva, saveti, mišljenja

Recommended Posts

Ti motori su retko ugradjivani u Bravo i Deltu - em tada nov motor, em modeli koji bili pri kraju produkcije, em slabo prodavani.

Zato ih u Giuliettama (koja je krenula zajedno sa tom motorizacijom) ima koliko hoces, cak su mozda i brojniji od benzinaca.

Bravo ili Delta sa MA uglavnom da se uveze neka iz Svice, tamo je ta motorizacija bila bas rasprostranjena. A dobra stvar je da su problematicne revizije jedinica uglavnom vec menjane tamo. I sto uglavnom idu u kombinaciji sa odlicnom opremom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do koje godine je bila problematicna MA jedinica?

 

Imam jednog Brava u toj varijanti koji je 2009.g uvezen iz Svice

 

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

On 11/28/2019 at 9:19 PM, Ivan said:

 

Evo jos jedna caka za proveru verzije MA jedinice, ako ne uspe elektronski preko ovlascenih. Slikao sam kod sebe, pa da ti "prodam" foru :) .

Ako ti dozvole da malo kupusas, skines plasticni poklopac motora i malo mrdnes kabliranje MA razvoda. Sa zadnje strane jedinice, izmedju prvog i drugog konektora MA razvoda (gledajuci sa suvozacke strane) pomeris crni, plasticni jezicak i ispod njega imas FPT-ov hologram. Pored ostalog, imas ugraviran i serijski broj jedinice, preko koga mozes da vidis koja je od tri revizije u pitanju. Evo pozicije holograma i serijskog broja jedinice kod mene: 55257643, tj. poslednja revizija s kraja 2013. sa kojom ne bi trebalo da bude problema (menjao vlasnik auto kuce 2015., poklapa se sa elektronskom dokumentacijom kod ovlascenih):

 

281120196879.thumb.jpg.861f66086aa51f32ee63782c60efaa66.jpg

 

A stvari sa revizijama stoje ovako:

- najproblematicnije MA jedinice su sa samog pocetka produkcije i prvih verzija iz 2010. godine, SN: 55228221

 

Untitled4.thumb.png.4709ea2f4443eedfc6f58f52194751c1.png

 

- prva revizija je bila u martu 2011., SN: 55236341

 

Untitled2.thumb.png.7af8d3eb3681f07985a568cf04f84bd5.png

 

- druga revizija od koje maltene da nema problema je u prethodnom postu pomenuta iz oktobra 2012., uglavnom vozila 2013+, SN: 55249566

 

Untitled1.thumb.png.61aba20b562640bb42b97fdcfbb02c59.png

 

- i poslednja revizija iz oktobra 2013, uglavnom vozila 2014+, SN: 55257643

 

Untitled.thumb.png.b3b1cfcbcc820b89fb34a10ba57c6e2b.png

 

Tako i prakticno mozes da vidis sta je na autu, pozeljno je da bude jedna od poslednje dve revizije jedinice. Takodje mozes u ePer da uneses VIN auta i vidis sa kojom je originalno isao i da li je menjano. Trazis u CRANKCASE AND CYLINDERS HEAD->DISTRIBUTION->CRANKSHAFT AND GEAR TIMING SYSTEM .

 

Iz teme o GP je, ali valjda vazi za celu grupaciju.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imajte samo u vidu i da sam ovo iznad pisao pre nekoliko godina. Posto kod nas naravno stizu noviji polovnjaci u odnosu na tada.

Iza toga je postojalo jos revizija MA jedinice, moze se videti u ePer novijem od 2015. (samo cete tesko naci online verziju, onaj na Pekidiju je zakljucno sa tom godinom).

Pisali smo o tome u temama momaka koji su skoro kupili MA Puntice, koliko se secam. Negde jesmo sigurno.

50 minutes ago, rage_man said:

Do koje godine je bila problematicna MA jedinica?

Imam jednog Brava u toj varijanti koji je 2009.g uvezen iz Svice

Tesko da ce taj motor biti u Nuova Bravu iz 2009. Krenuo je sa ugradnjom tek od restyle i moze se naci u vozilima od polovine 2010. pa navise (restyle Nuova Bravo, Punto Evo pred kraj produkcije, restyle Delta, Giulietta od samog starta).

Pisali smo vec, najproblematicnije su bile prve 2-3 revizije jedinice (uzi uljni kanali, veliki intervali zamene ulja po inostranstvu). Sa svakom sledecom je po nesto ispravljano, da bi se preko MultiAir II, doslo do 3. generacije MA sistema koji ide u T3 i T4 Fiatove FireFly benzince. A kao i svaki drugi sklop na automobilu - sve moze da se pokvari :) , samo je sa novijim revizijama verovatnoca prilicno manja.

Na kraju krajeva, danas je u odnosu na pre 5-6 godina sve daleko jeftinije (sem ganc nove jedinice u ovlascenom), postoje solucije za popravku, nabavku "kao novih" polovnih jedinica... Na kraju krajeva i da se pokvari, cene su u rangu cena ili cak i manje nego na danasnjim turbo dizelima. Gde je mnogo veca verovatnoca da ce biti zurke sa DPF, AdBlue, diznama, zamajcem...

Bar meni ni tada MA nije bio neki bauk, a tek danas ne bi, u odnosu na to kako lepu voznju i manju potrosnju pruza. Pogotovo verzije od 135 i 140 KS na auticima od 1100-1200 kg (Punto, Bravo) ili 170 KS na Giuliettama.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje konkretno probleme pravi MA kad pocne da zeza, jel ima neki pocetni stadijum koji moze da traje pa imas vremena da provalis i reagujes ili samo se pokvari i sta vec napravi

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slaba ponuda benzinaca kojima enterijer nije izguzvan ko babina s*sa. Ko sredjuje ove enterijere da to izgleda "kak spada"?

 

 

edit: ona klot gore sto je neko pitao za nju mi je jos super - nema panoramu (komsiji su trazili bezobraznu sumu za Stila, u rangu pola auta sad posle stete od grada), nema "otrcajz" tapacire, nema automatsku klimu (iako priznajem da je gospodska, od manuelne manje boli novcanik). Nebo joj je menjano (ili ima fabrickih sa crnim nebom?), volan nije oguljen tamo gde oslonis palceve. Jedino onaj televizor mi nesto ne lezi.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevideo sam da je pisano o nebu.  Sta znam, meni se svidja ovako klotasta.

Stavis plin i finansijski trosi ko dizel, a nema DPF problematike za nas gradske vozace.

 

Kolega ima mjet 120 nije nezadovoljan kako ide, zali se samo na ofucan volan i par cvrcaka negde u tabli, ali on ima vise otvorenog puta, ja bi zapusio DPF za mesec dana.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mladje-sladje, nego nema. Najmladja benzina kod nas na oglasima 2010. (i ta sto ima vise joj si... enterijer).

Ima jos jedna klot srebrna u Smederevu, al mi se sa slika cini da su farbana vozacka ili vrata putnika iza vozaca, kao za inat ima samo jedna slika iz cudnog ugla.

 

Pitanje za poznavaoce, ovaj M32 moze da se "spasi" ako se nakrka uljem do balcaka (ako vec nije u problemu) ili samo odlazemo problem?

 

Inace, bio je bolji izbor pre nego sto sam otisao na godisnji...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

Koje konkretno probleme pravi MA kad pocne da zeza

Kao sto postovani kolega rece, obicno Missfire greska, uz prateci zvuk. Posto se gubi upravljanje usisnim ventilima na tom cilindru.

Kod MA nema direktne veze izmedju bregaste i ventila, vec je izmedju njih elektro-hidraulicni sistem (koji koristi motorno ulje za pravljenje pritiska i pokretanje ventila, a koji kontrolise motorni ECU). Na taj nacin se obezbedjuje rad usisnih ventila u nekoliko modova (od Idle do Full Perfomance). Recimo EIVC mod obezbedjuje upravo onako lep i maltene dizelski torque na nizim obrtajima (Early Intake Valve Closing).

1 hour ago, ostoja said:

Pitanje za poznavaoce, ovaj M32 moze da se "spasi" ako se nakrka uljem do balcaka (ako vec nije u problemu) ili samo odlazemo problem?

Po inostranstvu je i bila preporuka da se "nakrka" uljem i preko fabricke specifikacije. Ali i pored toga, jednostavno su korisceni losiji materijali. Tako da uz kombinaciju sa losijim podmazivanjem dolazi do problema.

I za Bravo i za Deltu, moj je savet da se "jure" restyle modeli. Noviji motori i menjaci, ispeglane sitnice i brljotine sa onih sa starta produkcije...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2023 at 2:49 PM, knezevic76 said:

@SalacUE ti si beše menjao MA na puntiću?

 

 

 

 

Menjao ja pre malo manje od 2 godine, izaslo me sve ukupno oko 700e, ali koliko znam sad je skuplje (preko 1000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nekom forumu procitah post iz 2022.g da je reparacija kod Brane iz Vranica negde oko 250€ bila, e koliko je sada valjalo bi proveriti.

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok vi raspravljate MA vs TJet, ja jos vozim atmosferca. Ne ide, al zato trosi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu sta da se raspravlja :D . Tehnologija koja vec u trecoj iteraciji ide u najnovije T3 i T4 Fiatove benzinske turbake.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Menjao ja pre malo manje od 2 godine, izaslo me sve ukupno oko 700e, ali koliko znam sad je skuplje (preko 1000).

Pa skupo, ako te doceka u startu losa turbina sto je normalno kod tb. i budes maler da mora druga MA jedinica...i uracunas jos registraciju i v.servis, odose ladno 1500e Ako pogodis da je sve ok, bice jeftino odrzavanje a lepo ide i nikad cuo za to default_D.gif

 

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Delta 1.4 T-Jet | Polovni Automobili
 

Svasta nesto izmenjano, servisirano, ide i zimski set guma na felnama, ima komplet sredjen plin (samo ugradnja je sad 650+ zbirno sa atestom). Kilometraza slicna sa onom sto je rage_man pomenuo pre neku stranu.

Jel prave problem za ove LED sijalice u farovima na tehnickom? Ako ih ja sad izvadim da me ne bi z, jel ima neke prepravke na kablovima da se to vrati u fabricko stanje?

Ostecenja od grada me ne tangiraju ako lak nije ostecen, i golf loptica leti dalje sa blagim rupicama :). A cvrchci unutra ce me tangirati, jel ima nekih problematicnih mesta gde moze da crvci? Zvucnici koliko vidim idu i od Stila, to je jeftino zameniti njene probijene...

 

Samo mi nije jasno sto ne ofarba onaj deo volana kad je vec skidao da presvuce kozom....

 

Ima li neko neki komentar?

delta2.jpg

delta1.jpg

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ostoja said:

Jel prave problem za ove LED sijalice u farovima na tehnickom? Ako ih ja sad izvadim da me ne bi z, jel ima neke prepravke na kablovima da se to vrati u fabricko stanje?

Kod mene su xenoni na kratkim a LED u maglenkama a uskoro ce tehnicki. Uglavnom sad vise i ne cimaju za to kao sto je bilo pre. 

Ako bas bude problem lako se vrati na obicne sijalice pred tehnicki samo ces morati da skines ceo branik da bi mogao da vratis na fabričke sijalice a nije nikakav problem sa žicama, prosto je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...