Jump to content
FAS Goran
MilosJTD

Chip Tuning (iskustva sa raznim firmama, pojedincima)

Recommended Posts

Prvo se da preporuka, a svi znamo da Gusar ima Fiat Uno sa benzincem. Tu nema čipovanja.

Malo je off, ali sam vrlo znatizeljan koji je razlog toga, tj jer razlog nemogucnost cipovanja tog motora, mali dobitak na tom motoru ili uopsteno se odnosi na sve benzince bez turba? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Male su kubikaže, pa dobitka skoro i da nema, tj. vozač ga ne može primetiti. Čak na tim starijim mora fizičko skidanje čipa, ne samo upisivanje druge mape.

Jedino od ovih novijih za koji sam čuo da ne može da se uradi je Stilo 1.8 16v jer ima japanski komp, a sa tim valjda nije bilo dovoljno zainteresovanih da se prave softveri kako bi i ti moglo da se radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja imam NOVASPEED CHIP na Yugu i moram reci da iako je tesko poverovati, ovo gore nije tacno za ovaj auto :harhar: Jos manje je poverovati ali pomeranje blokade sa 6250 obrtaja na 7500 obrtaja je napravilo drasticnu razliku. Ja nisam mogao da poverujem koja je razlika u povlacenju od 5000 do 6250 obrtaja a da ne kazem da jos bolje ide do 7000 obrtaja kad se gubi smisao za dalje vrtenje sem u prvom stepenu prenosa. Licno ja nisam mislio da ce ici nesto drasticno bolje i pogotovo da nece imati poente da se vrti preko 6500 obrtaja ali sam debelo pogresio. :smoke: Plus su mi zaokruzili cenu pa sam dobio 5% jeftinije cip i jos su mi poslali o njihovom trosku, tako da moja preporuka za njih :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomeranje blokade sa 6250 obrtaja na 7500 obrtaja je napravilo drasticnu razliku. Ja nisam mogao da poverujem koja je razlika u povlacenju od 5000 do 6250 obrtaja a da ne kazem da jos bolje ide do 7000 obrtaja

Kad sam ovo pokusao da objasnim jednom kolegi sa foruma , mislio je da ga zajeb....

Eto prodje vreme i YUgisa dokaza moju tvrdnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je chip tuner iz BG.Cipovao sam alfu 147jtd kod njih,izgorela turbina od prevelikog pritiska,bregasta se izlizala itd.Steta 650e

Kako bregasta može da se izliže od čipovanja? Napiši šta ti se desilo i kod koga si čipovao. Da ti nije auto uleteo u "iberturu", onda može svašta da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bregasta se izlizala zbog nedostatka ulja sto inplicira na manjkavost sistema za podmazivanje ili pogresan izbor ulja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja imam NOVASPEED CHIP na Yugu i moram reci da iako je tesko poverovati, ovo gore nije tacno za ovaj auto :harhar:

A, je l' si mooooožda ti još nešto radio na motoru na tvom autu osim dizanja blokade? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije samo pomerena blokada, pomereno je paljenje u cipu, bivsi vlasnik je skinuo katalizator (mada su dolazili i bez katalizatora fabricki), stavljena je duza 2-1 cev izduva (tako su dolazili noviji Yugici iz fabrike), pecurka u hermeticki zatvorenoj kutiji sa dovodom vazduha direkno iz maske, otanjena osovina leptira i podignut je stepen kompresije sa 9.2:1 na oko 10:1 brijanjem glave.

Sto se tice 12.000 obrtaja na fabrickom motoru, pa nisam bas siguran da to moze, mozda zu zamenu karburatora i izduva bi moglo da se to postigne, u mom drustvu su imali 1.1 i 1.3 motore sa dvogrlim karburatorima, jesu zakucali obrtomer na 8000 obrtaja i jos se vrteli, ali ne verujem da su uspeli preci 8500 obrtaja posto karburator jednostavno nije mogao dovoljno goriva da sprovede do motora... Nisam siguran ni na leru da to bas mogu da postignu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino od ovih novijih za koji sam čuo da ne može da se uradi je Stilo 1.8 16v jer ima japanski komp

Punto 1.8 16V ne moze da se radi, Hitachi komp je u pitanju, a Stilo isti motor ima Magnetti Marelli komp i on jos donekle i hoce da saradjuje...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu da navodim ime ko je u pitanju.Bregasta se izlizala od predjenih kilometara ne od chipa.A doticna gospoda evo kako rade:
Prvo sto urade jeste da pomere trajanje ubrizgavanja vec sa 0 obrt. tj.lera.Simptomi auto dimi cak i kad se idi u rikverc sa malim gasom.Druga stvar turbo pritisak toliko povecaju da se osovina na turbu raspala.A zasto to rade?Da bi vas impresionirali,jel vas auto zategne u sediste vec na 1500 obr i onda povuce do 2500 i onda umre.POsledice raspala osovina na turbinii,zamajac,kvacilo itd.Necu bzvz da navodim doticne...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sad to poceh da pisem na drugoj temi pa se vratih na ovu. Stvarno nije fer to sto neces da napises sa kojim tunerom si imao to lose iskustvo, ne doprinosis ovoj zajednici ovde. Ako bas nisi hteo da napises konkretno ko je, mogao si da pises da si sam radio svoj auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necu da navodim ime ko je u pitanju...

 

Ili ćeš navesti, ili se post briše. Ovako se obesmišljava poenta ove teme.

Nema ''lovačkih priča'', nego ja sam radio tu i tu, tad i tad, dogodilo mi se to i to...čiper nije hteo da prizna svoju odgovornost za to i to zbog toga i toga, ja smatram da to nije korektno, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MOja mala greska sto sam zaboravio da obrtni momenat odvrnu na 1500obrt i auto vas tu impresionira kako ide i onda umre na 2500obrt i sve tako do 4000 rpm.

U pitanju je NovaSpeed konkretno gumetina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogme, dok je Alfa bila remapirana pomerali su performanse mnogo više u višim obrtajima. U svim režimima je bila jača, a maksimalna brzina se povećala za 20km/h, odnosno najveći dobitak je bio zapravo preko 3000rpm. Nije dimila skoro ništa.

Remapiranje stavlja odgovornost na vozača i moraš više da paziš kada klepiš po gasu na 1500rpm (nije dobro ni sa fabričkim automobilom). Strada lamela, zamajac, a mogu i poluosovine.

Retko se turbo raspada od remapa, već uglavnom zbog problema sa podmazivanjem. Takođe, nije isto kada napržiš auto koji je prešao 100 ili onaj sa 300 hiljada. Remapom će do izražaja da dođu svi delovi koji su u svakom slučaju pred crkavanjem, a pogotovo ako ne paziš i zabadaš gas na 1500rpm. Ja to nikad nisam radio, jer i sa pola gasa za tren oka stigneš do 2200-2300rpm, pa onda potapaj gas koliko želiš.

Fabrika je namerno limitirala oslobađanje momenta i odziv na gas da bi smanjila zamore materijala koji nastaju kada auto vozi neko ko nema milosti (a takvih je mnogo). Kad se te granice sklone, ne može više tako da se vozi.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno objasnjeno.

I ja uvek cekam da predje 2k obrtaja tek onda ide pun gas i evo vec vise od pola godine nikakvih problema nemam ni sa cim.

A drugar je oktaviju skoro sahranio sa tim mucenjem i davanjem punog gasa na 1k obrtaja a auto je tek par meseci kod njega i nema nikakvu mapu.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do pre par godina, tuneri nisu ni uzimali u razmatranje tuniranje motora koji su presli 100 000km, dok se sad sve zivo radi. Neki automobili ne pokazuju odmah mane nego tek nakon cipovanja....t.j. posle nekog vremena. E sad objasni ti ljudima da motor nije krepao od chipa nego zato sto je neispravan sam po sebi... ne skroz ali je pri kraju. To sto se tebi desilo je verovatno zato sto je taj auto presao pola milke pa je tek sad pokazao taj problem, i sad je najlakse okriviti tunera jer je pokvario nesto. Prvo se zapitajte dal imate auto za chip pa onda radite, odvezite 100% ispravan auto i sve ce raditi kako treba a ne da budete ko jedan moj drugar koji je sam svoj majstor i posle chipa me je zvao svaki dan jer je imao probleme s puntom. Kad je promenio neispravne delove i lepo povezao sve sto treba auto je oziveo i nikakav problem vise nije imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako kao sto kazes, zasto je onda na golf 5 2007 god.koji je presao pravih 132000 kupljen ganc nov u srbiji 2.0 tdi 140ks,posle cipovanja kod gumetina,zasto je popusilo kvacilo,klonkretno druk lezaj je dobio lufta i zamajaca,tako da je sve komplet promenjeno?nemojte se praviti pametni mnogo,ovo je prica iz prve ruke.Mene bas zaboli **** za tamo nekog gumetinu i novaspeed,samo ko me bude pitao za njega uvek cu najgore reci,zato sto nemaju pojma da rade.

To moze moja baba da radi uzme ecm program i uradi ono sto sam spomenuo u prethodnom postu i vi onda vauuuu ala ide.a ono ide moj ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel mu je menjano kvacilo na prvom v.servisu? Ako i jeste, pitanje je kakv kvalitet delova je ugradjen, ovde na punticima 1,2 crkavaju setovi kvacila posle 10hkm i to bez ikakvih cipovanja i cimanja :D  Ne branim nikoga, nemoj pogresno da me shvatis, samo kazem da ima tu jos puno faktora koji su mozda doveli do tog slucaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako kao sto kazes,zasto je onda na golf 5 2007 god.koji je presao pravih 132000 kupljen ganc nov u srbiji 2.0 tdi 140ks,posle cipovanja kod gumetina,zasto je popusilo kvacilo,klonkretno druk lezaj je dobio lufta i zamajaca,tako da je sve komplet promenjeno?nemojte se praviti pametni mnogo,ovo je prica iz prve ruke.Mene bas zaboli **** za tamo nekog gumetinu i novaspeed,samo ko me bude pitao za njega uvek cu najgore reci,zato sto nemaju pojma da rade.To moze moja baba da radi uzme ecm program i uradi ono sto sam spomenuo u prethodnom postu i vi onda vauuuu ala ide.a ono ide moj ***

 

Zato što je vlasnik tog auta čipovao i mozak i non stop zabadao gas, i to sa malih obrtaja. I pobogu, ako je Golf nije od titanijuma ceo. Auto kao i svaki drugi, samo u Srbalja silno precenjen. I meni je riknulo zamensko kvačilo, pisao sam o tome. Đubre zvano Valeo. Stavio sam Sachs i nemam problema. I zamajac mi podrhtava. Pa se ne žalim. Ne može auto da ide dobro, da ima snage i momenta mnogo više nego fabrički i to bez posledica, da te ukuca u sedište sa 1500rpm i ne pušta do 4000, e pa ne može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako kao sto kazes,zasto je onda na golf 5 2007 god.koji je presao pravih 132000 kupljen ganc nov u srbiji 2.0 tdi 140ks,posle cipovanja kod gumetina,zasto je popusilo kvacilo,klonkretno druk lezaj je dobio lufta i zamajaca,tako da je sve komplet promenjeno?nemojte se praviti pametni mnogo,ovo je prica iz prve ruke.Mene bas zaboli **** za tamo nekog gumetinu i novaspeed,samo ko me bude pitao za njega uvek cu najgore reci,zato sto nemaju pojma da rade.To moze moja baba da radi uzme ecm program i uradi ono sto sam spomenuo u prethodnom postu i vi onda vauuuu ala ide.a ono ide moj ***

 

Što bi rekao Nele Karajlić u TLN profesoru Miljenku Popoviću:

"Profesore, odma' da Vas prekinem, ja se izvinjaem. Mislim, neću reći da Vam je priča glupa..."

 

 

00:41 - 01:05

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što je vlasnik tog auta čipovao i mozak i non stop zabadao gas, i to sa malih obrtaja. I pobogu, ako je Golf nije od titanijuma ceo. Auto kao i svaki drugi, samo u Srbalja silno precenjen. I meni je riknulo zamensko kvačilo, pisao sam o tome. Đubre zvano Valeo. Stavio sam Sachs i nemam problema. I zamajac mi podrhtava. Pa se ne žalim. Ne može auto da ide dobro, da ima snage i momenta mnogo više nego fabrički i to bez posledica, da te ukuca u sedište sa 1500rpm i ne pušta do 4000, e pa ne može.

Nije isto tih nekih 300-350nm napraviti odjednom sa velikim udarom kako je obicno kod losih mapa i napraviti pravilno da moze kvacilo da trpi...Meni nije jasno kako vi imate toliki problem sa kvacilom i zamajcem, ja sam na stilu jtd stavio Valeo set kvacila i presao sa optimumom i sada sa hard mapom 90 000km, jeste da sam stavio originalni set a sto se zamajca tice nije radjen nikako a auto ima 261 000km... Edited by skesic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako kao sto kazes, zasto je onda na golf 5 2007 god.koji je presao pravih 132000 kupljen ganc nov u srbiji 2.0 tdi 140ks,posle cipovanja kod gumetina,zasto je popusilo kvacilo,klonkretno druk lezaj je dobio lufta i zamajaca,tako da je sve komplet promenjeno?nemojte se praviti pametni mnogo,ovo je prica iz prve ruke.Mene bas zaboli **** za tamo nekog gumetinu i novaspeed,samo ko me bude pitao za njega uvek cu najgore reci,zato sto nemaju pojma da rade.

To moze moja baba da radi uzme ecm program i uradi ono sto sam spomenuo u prethodnom postu i vi onda vauuuu ala ide.a ono ide moj ***

 

 

Ne pravi se niko pametan, nego ne vozi se auto u takvom stanju na remap. Odvezao si Alfu JTD sa izlizanom bregastom na remap i posle za svaki kvar treba tuner da ti bude kriv. Na tom motoru bregasta ode ako je pregazio mnogo, ili ima neki problem sa podmazivanjem motora, bilo loše ulje ili nedovoljan pritisak. U svakom slučaju takav auto se ne vozi na remap. Ako je posle remapa toliko dimio zašto nisi tražio da ti promeni mapu ili vrati tvoju staru, kod gume i jeste prednost to što ume da prepravi staru i napiše novu mapu, nije osuđen da koristi generičke. Učita mapu vozim par dana i kažem šta mi odgovara, a šta bi trebalo da se promeni, meni je bar čovek uvek bez pogovora izlazio u susret, ako je moguće. Ako ne može to što hoćeš, uvek imaš opciju da vrati kako je bilo.

Najveći je problem što ljudi oteraju auto na remap bez ikakvog predzananja, samo znaju da treba bolje da ide.

Pričaj za novaspeed da su najgori, nisi zadovoljan i treba da pričaš, ali ne očekuj da svi aminuju samo zato što si ti rekao.

Taj isti G5 je poznat kao model koji inače ima problema sa zamajcem. Iz prve ruke, vozio sam isti takav, sve stock na njemu i menjan je zamajac na nepunih 150 kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...