Jump to content
FAS Goran
MilosJTD

Chip Tuning (iskustva sa raznim firmama, pojedincima)

Recommended Posts

Jel netko radio skoro chip kod ovog clana Bravo JTD u NS, vidim i on ima stilo jtd od 85kw treba do sad sa je usavrsio mapu barem za taj motor ?

Citao sam ove stare komentare, interesuje me u zadnjih par mjeseci ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam ja na Alfi 147,uradio je covek onako kako sam ocekivao,nema dima,nema gresaka po bordu i nikakvih nuspojava a auto ide osetno bolje,tako da ima preporuku od mene.

Ali ne ocekuj od njega neke ludacke hard mape,nece ti to raditi.

Ako te jos nesto interesuje pitaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru :)

Pa tako bi i trebalo biti, cim je safe chip tuning znaci funkcionalnosti i bezbijednosti na duzi period je prioritet uz povecnje snage ne sad da ima bruku konja da kida pa kroz mjesec da rikne nesto :p

To me je i zanimala jer je cijena bas povoljna a ne moze se suditi po jednom nezadovoljnom korisniku,kolko sam vidio medju ovim starim postovima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je ovaj čovek:

E sad to što su oni tebi napričali je šarena laža kojom se koriste garažni chip tuneri...

...Ali nije uvek sve tako, ima i ozbiljnih stručnjaka koji editovanje tih mapa umeju da odrade na stručan način...Ima samo jedan problem - Stručnjaci naplaćuju par stoja a ulični par desetina €. Koliko para toliko muzike.

Pitaj ga koliko on naplaćuje i gde spada po ovim njegovim rečima.

O tim virtuelnim konjima vranim koji se nude na katalozima tunera neću da raspravljam.

Traži mu da ti pokaže dijagrame snage i obrtnog momenta pre i posle čipovanja. Ali, izmerene snage, ne onaj dijagram koji mu napravi komp, nego sa valjaka na kojima npr. trkači koji voze razne domaće šampionate mere snagu na svojim automobilima.

Zamisli da su ing. iz Fiata bili pametni kao ti naši tuneri i da su umeli a naprave mapu kao oni sa 40% povećanja snage i obrtnog momenta. Čoveče ne bi morali da prosipaju toliku lovu za razvoj i ugradnju intercoolera i varijabilne turbine :whistle: Remap od 15 min. čakanja po parametrima mape i eto 30KS, čemu bacanje para.

Npr. možeš da ga pitaš kako su stručnjaci Fiata morali da povećaju pritisak na CR, stave druge dizne, promene čak i sam način ubrizgavanja, dodaju još 8v u glavu motora i dodaju još jednu turbinu da bi na kraju dobili 190 KS iz 1.9 Mjet motora, a on je to ''uspeo'' samo menjanjem mape...i to na UniJet motoru 1.9 od 115 KS?

Zašto oni Fiatovi ne uradiše samo remap?

Samo da ti napomenem da sam bar 10 puta chipovao JTD a sad ga vozim sa fabričkom mapom. Šta misliš zašto :question:

Pitaj ga, pitaj zašto je vozio... :D :D

...može taj auto da ima najbolje ubrzanje na 100m a da mu se snaga nije povećala ni za 10KS. Snaga se meri na valjcima, a ne na ulici.

E, tu ga pitaj zašto onda on postavlja sada gooomilu video klipova u kojima ''kida'' svog Stila baš na ulici?

...A činjenica je ustvari da jedno bez drugog ne može al time zalazim u vaše tunerske vode gde nisam toliko iskusan pa i ne želim da diskutujem.

Ok, posle više od godinu dana, stekao je iskustvo...valjda.

...kad sve pročitam sam sebi zvučim kao neki deda koji je protiv chip tuninga. Ali ne ja nisam protiv toga, ja sam samo mišljenja da 90% ljudi koji se tim bave u kućnoj režiji prodaju muda za bubrege i to sam 100 posto u pravu. Ne može niko da za 15 minuta uz pomoć laptopa napravi 30% više snage i 10% manje potrošnje. Pritom mislim na proceduru editovanja mape ne samo na write neke već postojeće mape.

Jel' on sad radi u ''kućnoj režiji'', jel' on sad obećava baš toliko više snage i manje potrošnje...jel' i on edituje tuđe mape...i kakve sve to veze ima sa bubrezima koje pominje? :D

...Još samo treba da se primim na to... Evo izgleda da deluje...

Do sad sam mislio da kupim 1.9 mjt od 140ks al eto otvoriste mi oči. Šta da bacam pare na to kad za par desetina eura mogu da iz ovih 116KS napravim 150 najmanje i još da mi litru manje troši na 100km (malo će da dimi to je zbog ne sagorele nafte al ne one iz rezervoara, to je neka druga virtuelna koja se ne odražava na potrošnju). :thumbdown:

Ma daj prodajte to nekom drugom :thumbdown: gori st eod ovih što prodaju osiguranje po kućama.

Pa, kako on napravi od 116KS skoro 190 KS na radilici (kad se već hvali sa preko 160 KS na točku)..i kome on to sada prodaje i jel' gori od onih iz osiguravajućih kuća? :D

...Navodno sam nešto naučio i napravio sam svoju prvu mod mapu posle godinu dana i od subote se vozim sa njom, za sad nisam primetio nikakve anomalije.

Ipak odavde počinje iskustvo...valjda.

...Menjao sam nekoliko tabela po sopstvenoj proceni i na osnovu skromnog znanja o tome i ako sam u pojedinim mapama sa neta i ovim garažnim nalazio da tuneri menjaju samo jednu tabelu, neki posle 1000 a neki posle 2500RPM.

Ipak ne...još treba vremena za iskustvo. Pominje skromno znanje...

Zanima me mišljenje vas koji se bavite ovim ili ste pokušavali da napravite sopstveni remap, kako utvrditi ispravnost mod. mape? Bez valjaka naravno!

Nažalost, i dalje to izgleda radi bez valjaka...al' zato kida auto na ulici. :D

Poenta je da ja naučim kako da napravim dobru mapu.

Ipak ne...još iskustva treba.

Ako bi na valjcima video krivu sa pikovima onda bi mi za doradu trebalo 10 dana a ne 10 minuta, u tome je poenta. Valjda zato dobre mape prave renomirani tuneri a ostali ih preslikavaju.

Pitaj ga jel' on pravi ili preslikava? I, ako je pravi, kako to radi kada nema dijagrame obrtog momenta?

Merenja obavljena danas u Bosch servisu Žeravice u Novom Miloševu. Merenje obrtnog momenta nije bilo moguće zbog kvara na mašini. Ljubazni ali slabo upućeni u korišćenje same sprave...

Al' nema veze što su slabo upućeni, on sada sve svoje ''klijente'' šalje tamo (ako žele) na merenja pre i posle. Mada...da nisu i oni do sada naučili, stekli iskustvo?

Ako jesu, onda sigurno sada izdaju dijagram obrtnog momenta...kakav takav...nije valjda da i dalje izdaju samo onaj famozni fiskalni račun?

Pošto radnik nije znao da nam objasni šta zapravo od ove dve krive predstavlja realnu snagu.

Kao što rekoh gore, ili danas nije isti taj radnik, godinu dana kasnije, ili jeste isti samo što je u međuvremenu naučio. Nema šanse da idu i dalje kod tog ljubaznog ali slabo upućenog osoblja...ipak je on sada ozbiljan tuner, ovo-ono.

Ja još ni jednog mjt-a nisam dirao, toliko nešto ne volim taj mareli da mi se ne da pokušam. Radio sam čak i vw pasata kog tek ne volim ali mareli zaobilazim.

Dobro, do sada je sigurno radio i neki MJet. E, eto konačno i iskustva. :thumbup:

Sve ove njegove postove u celosti, i postove ostalih članova foruma možeš pročitati ovde:

http://www.fiat-lanc...showtopic=36586

------------------------------------------------

Moram da dodam i disclaimer preventive radi...

- nije sporno da on veze nije imao oko čipovanja pre 18 meseci. Čovek je to i sam pisao. Na ovom forumu je o tome početno saznavao, onda guglao i dalje.

- nije sporno da je svoju prvu mapu editovao pre malo jače od godinu dana. Napisao je i to.

- nije sporno da MJet nije radio sve do pre godinu, ili manje od godinu dana...i to je napisao gore.

- nije sporno da svako u svom poslu, ili onome što želi da mu bude posao, napreduje. Mora da je i on bar malo napredovao.

Ali je po mom mišljenju problem kada upravo radiš sve ono što si ranije pljuvao. Postaneš baš onakav kakve si pljuvao dok nisi postao ''tuner''.

On sada prodaje priču o remapu koji diže sa 115 na 190 KS, on sada meri snagu tako što kida auto na ulici, a ne merenjem na valjcima, on i dalje svoje klijente posle čipovanja vodi kod ''ljubaznog ali nestručnog osoblja'', on edituje tuđe mape, itd...itd...

I što je najgore...kad ovo sve pročita ili mu kažu da pročita, opet će da se ljuti na mene jer ja sam zao čovek, šta li već..umesto da zapuši usta svima. Kako?

Idi izmeri, jednu, drugu, treću, petu mapu, ponesi 200 eura, ''kampuj'' ceo dan kod Bobana na valjcima i meri.

Soft mapa, optimum mapa, hard mapa, eco mapa...kakve god imaš. Ponesi sve, poneseš komp, nakačite tvoj Stilo na valjke i meri. Izmere ti, nema ni skidanja auta sa valjaka samo mu ubaci drugu mapu i opet meri. I tako koliko god puta treba, koliko god mapa imaš koje želiš da ponudiš tržištu.

Onda lepo sve to okačiš, ljudi vide šta si izmerio...ako budu želeli moći će i da provere merenja kod Bobana, tj. u njihovom kompu.

I, ako izmeriš raspone od npr. 120-130KS do preko 160 KS na točku, onda si postao glavni tuner za Fiatove dizele u Srbiji i šire...jer npr. tih preko 160 KS na točku niko nije izvukao iz 1.9 JTD motora (UniJet) samo zamenom mape. Fiat je to uspeo, ali kao što sam gore napisao tako što je promenio način brizganja nafte (sa UniJet na MJet), povećao pritisak ubrizgavanja nafte, promenio glavu motora tj. sa 8v prešao na 16v, i dodao još jednu turbinu, tj. napravio motor sa dve turbine...i onda na kraju napisao novu mapu za taj motor i eto 190 KS na radilici, tj. malo preko 160 KS na točku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prosto ne mogu da verujem da moze da se poveca snaga na turbo dizel motoru...mislim da je to ne moguce...!!!

P.S. za 6 meseci cu poceti da mapiram kola provereno... :D

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

chip tuning (remap) je u nasoj zemlji vrlo nezgodna stvar, kako zbog ljudi koji ga rade tako i zbog opsteg stanja autmobila... I posle se sve svali na tunera...

Onda ne znam zasto pricate o proslosti i HS i bilo koja firma se ucila! Ne poznajem coveka koji se rodio naucen i koji nikada nije paravio gresku iz bilo kog razloga... Drugo je sada ako neko nece da prizna gresku i da obesteti onog kome je napravio stetu... to je sasvim druga prica...

Da li smes da se kladis da pitas posteno ljudie iz HS da li su ikada imali neku NUS pojavu posle remapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da oni su imali verovatno nus pojavu ali se to desilo u njihovom dvoristu sa njihovim kolima o tome se ovde i prica...evo recimo OCT pre nego sto puste mapu za odredjeni auto u komercijalu taj auto se testira 10k - 20k km... ;)

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.hs-elektronik.com/automarken/ferrari-d.html

Oces da mi kazes da HS ima sve ove ferarije??? Ili su neke mozda u medjuvremenu rasprodali... :D:p:D Vrlo lepa kolekcija...

Ako bas oces svidja mi se i ova kolekcija Porschea... http://www.hs-elektronik.com/automarken/porsche-d.html Voleo bih da vidim sve ove automobile na jednom mestu... :D

Izgleda da imaju veliko dvoriste...xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bre, kada su skuplji automobili u pitanju oni skinu mape sa neta,uz pomoc krekovanog programa otvore mapu malo dorade posto jelte imaju iskustvo od 5-6 meseci iza sebe i na kraju uzmu galeto upucaju tu mapu i to je to,Ako vlasnik pozeli da vidi sta je dobio oni ga posalju kod zeravice na dayno" jer pravi tuneri znaju zasto"vlasnik zadovoljan a oni uzeli pare na brzaka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh Boze, ja sam mislio da je ovo prezvakana tema :)

A i rece neko, samo svi zaboravise da su i valjci kod Bobana prilicno netacni... Za sada samo Revochip ima apsolutno tacne valjke...

Uskoro ce i Novaspeed, samo sto ce bude i varijanta 4x4. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...samo svi zaboravise da su i valjci kod Bobana prilicno netacni...

Izmeriš auto sa fabričkom mapom i vidiš koliko će pokazati...zato se i meri pre i posle, kao što znaš. :thumbup:

Uostalom, ima i drugih valjaka, ali tamo gde nije ''ljubazno ali nestručno osoblje'' i gde stvarno dobiješ dijagrame, pa i te fabričke mape, taman da vidiš koliko su tačni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narvno, jasno kao dan. :)

Samo eto, to je ono sto sam cuo, pa cisto da prenesem. Ako neko zaista zeli da zna sta je dobio osim "osecaja", valjci su pravo merilo. Pogotovu tjun na istim. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da vam kazem samo jedno a to je da svi manje vise prodaju maglu, samo neko za manje para neko za vise...

U svetu se na remap gleda potpuno drugacije, i u Nemackoj sada postoji niz firmi koje za 100 tinjak evra rade remap na autima nize srednje klase.. Pa iz toga sledi da kod nas remap nije toliko rasprostranjen, i jos uvek se uzimaju podobre pare... Sve isto kao sa mobilnim telefonima i racunarima, samo sto to ljudi ne veruju... kad je izasao iphone 4 givej kartica za otkljucavanje je kostala i do 100 evra... sada je 10 evra... mozda i manje...

Tako isto kada se budu proizveli automobili sa ECU-ima koji u sebu budu sadrzali niz mapa koje ce vlasnici moci da biraju svakodnevno sami po svojoj potrebi (danas idem na put stavljam ECO mapu, sutra cu malo da ga cepam :D hard... :D ) tada ce sve ovo da padne u vodu... A do tada cemo vrteti sve u krug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se prisetimo da je Boki isao bolje sa 131ks nego sa 137ks na stilu, da li je je onda uopste bitno koliko ks ima auto na valjcima? ^_^

Tapatalk 997D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smatram da je bitno, zato se urade i jedna i druga stvar, tj. i izmeri na valjcima i izmeri kako auto ide. Jedno bez drugog nije potpuno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ček sad, pošto valjci koje ti ne priznaješ i na kojima sam ja izmerio 152KS na radilici (sa korekcijom) nisu tačni, kako mi onda auto preskače sve moguće multijetove i ide 7,8 do 100 na zimskim 15kama sa dve osobe u autu? :)

147 Ducati Corse mJet sa 170KS ide ravno 8, a ima samo 20 kila više od Brave :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ček sad, pošto valjci koje ti ne priznaješ...

Ne postoje valjci koje ja priznajem ili ne priznajem.

Postoje valjci na koje idu domaći trkači kad im treba i mere snagu na njima, i postoje oni na koje niko ne ide. Na kojima si ti bio?

Nisu bitni ni konji ni valjci, ako je korisnik zadovoljan - to je najbitnije...

Ma, da... :) još ako korisnik ništa ne zna o tome > idealno. C c c , a sam si pričao kako dodavanjem dosta Nm i vrlo malo KS može da se dobije subjektivni utisak kod korisnika da je dobio brdo konja, kad ono...nije.

Ali, neeee...nikako da ide da meri KS, Nm i performanse, da vidi šta je dobio za svoje pare. To nikako. To je teorija, Neša samo teoretiše. :D Bitno da je korisnik ''zadovoljan'' i da su mu uzete pare.

Obe stvari su bitne jer npr. možeš imati dooosta snage u malom rasponu broja obrtaja, pa ti je sva ta snaga onda slabo upotrebljiva. Ako odeš samo na valjke, imaćeš dobar rezultat, ali prilikom vožnje te KS nikako nećeš uspeti da iskoristiš. Takvih auta milion...

...kako mi onda auto preskače sve moguće multijetove i ide 7,8 do 100 na zimskim 15kama sa dve osobe u autu? :)

Stilo 1.9 Mjet sa 150 KS na radilici, verzija sa 3 vrata ima preko 1.350 Kg. On ide do 100 malo ispod 9 sekundi.

A, pošto kažeš da tvoj auto ide još sekundu bolje od toga i to sa ljudima unutra, što implicira da nisi ništa lakši od ovog MJet-a, ti onda ustvari nemaš 150, nego bar 170 KS...odokativno. :D I to merenje sekundi je bilo...ono...

Ili, pošto sam ja jednom ''gurao'' jedan Bravo JTD koji je imao 130 KS posle čipa (tako mu bilo rečeno), onda je i moj Stilo 1.6 imao 130 KS...jer taj Bravo nije mogao nikako da mi pobegne. Ono, nisam ga prestigao, ali nije mogao ni da mi pobegne.

Ili možda, samo mooooožda...sva ova priča ja sam ovog, ti si onog, a onaj je nekog trećeg nema veze sa ozbiljnom pričom. Vozač, menjač, iskustvo...ma, gde je to važno.

Daš bre ljudima isti auto i oni će 120% imati isto vreme...ili neće? ;)

Edited by neshaoct
skinut deo oko kilaže mog Stila, permutovao sam neke podatke

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ček sad, pošto valjci koje ti ne priznaješ i na kojima sam ja izmerio 152KS na radilici (sa korekcijom) nisu tačni, kako mi onda auto preskače sve moguće multijetove i ide 7,8 do 100 na zimskim 15kama sa dve osobe u autu? :)

147 Ducati Corse mJet sa 170KS ide ravno 8, a ima samo 20 kila više od Brave :)

Jesi li bio na motornoj kocnici kad si merio na radilici snagu?

Cime si izmerio 7,8 do 100 ?

Svi trkaci cak i iz Novog Sada dolaze u Centar Boban na merenje

Ako se prisetimo da je Boki isao bolje sa 131ks nego sa 137ks na stilu, da li je je onda uopste bitno koliko ks ima auto na valjcima? ^_^

Tapatalk 997D

Problem mape od 137ks je bio sto je ta snaga samo u jednom momentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnooogo faktora ima tu u igri, ks samo znace nesto na papiru...

Bolje ce ici automobil sa 130ks na 2000rpm nego li 159ks na 3350rpm, pogotovu ako se lepo razvuce snaga u celom opsegu obrtaja... Znam za mapu od 137ks, znam i sta je pravilo problem.

Ljudi iz HS-a su to odradili lepo i fino, dobra mapa fino osmisljena, na pravi nacin...

Aki ako zanemarimo to, pa nisu svi koji hoce malo bolje da idu trkaci, sta ce im valjci... Mogu i ja na kompu da simuliram koliko snage imam, al' nije Bobanov program....

Tapatalk 997D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.9 Mjet sa 150 KS na radilici, verzija sa 3 vrata ima preko 1.350 Kg. On ide do 100 malo ispod 9 sekundi.

A, pošto kažeš da tvoj auto ide još sekundu bolje od toga i to sa ljudima unutra, što implicira da nisi ništa lakši od ovog MJet-a, ti onda ustvari nemaš 150, nego bar 170 KS...odokativno. :D

Pa eto, onda na kraju ispada da valjci u Miloševu još i oduzimaju snagu na rezultatu :laughing:

I to merenje sekundi je bilo...ono...

Izmereno je to i GPS-om kasnije, čak sam i bolji rezultat dobio jer sam bio sam u kolima, ali bolje time da se ne hvalim, jer će onda početi priče kako GPS ne valja, bili su oblaci, nakačio se na kineske satelite i to sve...

Ili, pošto sam ja jednom ''gurao'' jedan Bravo JTD koji je imao 130 KS posle čipa (tako mu bilo rečeno), koji ima 200 Kg manje od mog Stila 1.6, onda je ustvari moj Stilo 1.6 imao bar 140 KS...jer taj Bravo nije mogao nikako da mi pobegne iako je toliko lakši. Ono, nisam ga prestigao, ali nije mogao ni da mi pobegne.

To što si ti jednom gurao, ja sam gurao jedno 200 puta u protekle dve godine, pa je mogućnost iznenađenja i greške svedena na apsolutni minimum.

Ili možda, samo mooooožda...sva ova priča ja sam ovog, ti si onog, a onaj je nekog trećeg nema veze sa ozbiljnom pričom. Vozač, menjač, iskustvo...ma, gde je to važno.

Daš bre ljudima isti auto i oni će 120% imati isto vreme...ili neće? ;)

Ma jeste, sad samo ja znam da vozim i šaltam, niko drugi nema pojma i zato ih dobijam :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet se zakuvava:-)

Zar je bitno otici na valjke i meriti snagu?Ja sam chipovao i ne pada mi na pamet da pucam pare na valjke kod ne znam koga.

Ja sam zadovoljan uradjenim i to je valjda jedino vazno,ili nije?

Sent from my Nexus 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da sam na vašem mestu, ogromne pare bih zaradio.

Dakle, znam da napravim ono što niko ne ume. Iz starijih JTD-a koji imaju 101KS ili 105KS fabrički, izvlačim promenom mape preko 150 KS, preskačem MJet-ove kad hoću. Sekundu brže od njih idem kao dobar dan.

Ili, neki drugi lik zna od JTD-a 115KS da dobije oko 190KS samo promenom mape.

Idem bre samo još da sve to izmerim, postavim rezultate, dijagrame snage i Nm...izmeriću i performanse na relevantan način...i onda mogu slobodno da stavim i 300 eura cenu za čipovanje i neću stići da uradim svim zainteresovanim pošto će svi dolaziti kod mene, niko drugi ne može da ponudi te dobitke samo promenom mape i da sve radi, cima se desetine hiljade kilometara bez problema. :thumbup:

Daj bre manite se više Mišeluka i potezanja sa ovim ili onim svake nedelje, nego se dogovorite, skupite početnih 500 eura za potrebe firme, obavite merenja (valjci, sekunde) od tih para, postavite jedan lep sajt, okačite tamo sve to, dobićete i na ovom forumu reklamu. Evo, neka vam se firma zove NS chip tuning.

Ali, vi ste izgleda nešto gadljivi na pare. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam zadovoljan uradjenim i to je valjda jedino vazno,ili nije?

Čime si zadovoljan? Koliko KS, koliko Nm si dobio za svoje pare? Koliko delova sekunde ili sekundi ti auto sada bolje ubrzava, ima međuubrzanja u određenim opsezima u odnosu na stanje pre čipovanja?

Da se razumemo, svako za svoje pare na svom autu radi šta želi. Nemam ja problem sa tim da li je neko lično zadovoljan i da li on baš želi da nešto meri ili ne. Ako neće, ne mora. Njegova stvar.

Ali, imam problem kada se to počne gurati kao opšteprihvaćen stav, kao svi trebaju tako...kao nemojte uopšte da merite ništa, samo da vam namestim da lepi za sedište i da mi date pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...