Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@Vule jesi li stavljao neku providnu sa UV zastitom na prednja ili samo iza vozaca zatamnio? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I napred, providna sa UV. Doduse cini mi se da ima neki blagi tint, do tih dozvoljenih 30%, primetim bas minimalnu razliku u nijansi izmedju soferke i prednjih stakala kad gledam sa vozačeve pozicije, kao da si ono uradio brajtnes -5% :D

 

Danas se lepo krckao auto na parkingu pola dana, seo posle posla, instrument tabla vrela a vrhovi tapacira bukvalno mlaki, jedva topli, iako su podjednako bili izlozeni suncu. Takodje, jos bitnija stvar, vozio malenu iz vrtica, bocno sunce kako inace przi da nije mogla oci da drzi otvorenim, sad nista, ide joj direkt u facu, ni da trepne nazad, tako da, misija uspesna u svakom smislu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada i koliko će pojeftiniti zatamnjivanje stakala?

 

kahn panamera 01.jpg

 

Dobili smo brojna pitanja u vezi ukidanja suvišnih troškova kada je u pitanju atest zatamnjenih stakala. Konkretno, to su tehnički pregled i saglasnost proizvođača. Već smo pisali o ovoj mogućnosti. Konkretno, Agencija za bezbednost saobraćaja predložila je da za manje prepravke na vozilima ne bude potreban novi tehnički pregled, kao ni potvrda/saglasnost proizvođača.

 

Koliko košta tehnički pregled?

Tehnički pregled uglavnom košta od 5.000 do 6.000 dinara. Međutim, kada je u pitanju tehnički pregled koji služi samo za utvrđivanje izmena na vozilu, tj. lepljenje folija za zatamnjivanje stakala, moguće je da naiđete na tehnički pregled koji će da košta i manje, npr. 3.000 dinara (ništa ne garantujemo). Uglavnom, samo ova stavka može da skine oko 40-50 evra sa ukupnog troška za zatamnjivanje stakala.

 

Koliko košta saglasnost proizvođača?

Saglasnost proizvođača košta od 0 do 12.000 dinara.

Stvar je u tome što:

  • neki uvoznici (predstavnici proizvođača) ovu saglasnost uopšte ne naplaćuju.
  • neki ne žele (ili ne mogu) da izdaju ovakav dokument, pa za njihove automobile saglasnost nije potrebna (nećemo da ulazimo u detalje kako i zašto - npr. BMW, Mercedes, Mazda, Hyundai, Ford, Infiniti, Volvo)
  • neke marke automobila uopšte nemaju predstavnika u Srbiji (npr. Chevrolet, Cadillac, Rover, Saab...), pa za njihove automobile saglasnost nije potrebna pošto je jednostavno nemoguće dobiti.
  • neki saglasnost naplaćuju samo 2.000 ili 2.400 din, drugi 3.000, 3.500 ili 4.000 din, pa to ide do 12.000 din (mada su u pitanju samo dve luksuzne marke)

Pritom treba imati u vidu da neki proizvođači imaju iste cene za sve vrste prepravki, dok je kod nekih cena saglasnosti za zatamnjivanje stakala npr. 3.000 din, a npr. saglasnost za ugradnju kuke za vuču košta 6.000 din, koliko košta i saglasnost za druge vrste prepravki. Zato obavezno na vreme proverite koliko će vas koštati saglasnost proizvođača - nekoliko meseci nakon što je ovaj tekst napisan situacija može značajno da se promeni.

 

Koliko košta atest?

Ispitivanje (tzv. atestiranje) u AMSS košta 5.700 din + 3.410 din ''državi'' (tako nam rekoše na više mesta na kojima se obavlja ispitivanje). Dakle, nešto preko 9.000 dinara.

 

Koliko košta samo zatamnjivanje stakala?

Cene mogu značajno da se razlikuju - od 100 do do 400 evra.

U zavisnosti od:

  1. folije koja se lepi (postoje razni proizvođači, koji pritom imaju razne vrste folija. Na primer, servis Black Glass ima folije proizvođača Llumar čije folije koštaju npr. za kupe vozila od 120 evra za Basic 4, preko 150 za Standard 4, do 175 za Nanoceramic 5, Nanoceramic 6 Plus 6 za 220 i Nanoceramic Lux 7 za 300 evra).
  2. servisa koji lepi folije.
  3. vrste vozila (hečbek, limuzina, SUV/karavan, kombi...)

Generalno, zatamnjivanje stakala bez atesta uglavnom košta od 100 evra pa naviše, zavisi od folije koja se lepi, od servisa u kojem radite zatamnjivanje. Naravno, negde možete da prođete jeftinije, negde skuplje - samo uvek treba staviti sve na papir kako bi se videlo koji kvalitet folije se ugrađuje, kolika je garancija, itd. Tu je i sam kvalitet radova, naravno.

 

Kada će obavezan tehnički pregled i saglasnost proizvođača da budu ukinuti?

Nažalost, za sada je nemoguće reći kada će do toga doći. Izmenama ''Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima'' u stvari će se omogućiti da se propišu bliži uslovi da se ova oblast definiše kroz novi ''Pravilnik o ispitivanju vozila.''

Dakle, tek kada Vlada i Skupština usvoje predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, biće omogućeno propisivanje bližih uslova da se ova oblast definiše kroz novi Pravilnik o ispitivanju vozila. Trenutno je nemoguće proceniti koliko je vremena potrebno da obe procedure budu završene.

 

Zaključak

Jasno je svima, od vozača do državnih institucija, da je apsolutno nepotrebno da se kod zatamnjivanja stakala plaća saglasnost proizvođača (kakve veze ima proizvođač sa time što će neko da zatamnjuje stakla?) i da se plaća dodatni tehnički pregled na kojem će se ''utvrditi'' da su stakla zatamnjena, kao da taj auto ne ide na ispitivanje u AMSS.

Nadamo se da će novi Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima doneti poboljšanja, ne samo po ovom pitanju nego i po mnogim drugim pitanjima.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pohvale za Ivana i SunControl. Sve po dogovoru, vrlo pedantno urađeno i ispade da mi je čovek u komšiluku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sad izadje to zadovoljstvo po novom ukupno?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, više nema vanrednog tehničkog ni potvrde proizvođača/uvoznika.

Odradi se zatamnjivanje i potom atest. Meni je ovaj lik sve rešio, u smislu zakazao je atest, a ovlašćeno lice iz firme za atest je odradio proceduru na licu mesta. 

Sutra treba da odem po papire.

Sam atest je poskupeo sa 9000 na 11800 rsd, ali kako već napisah, ne plaća se tehnički niti potvrda!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Meni su sad, na jednom autu iz uvoza odmah na homologaciji upisali folije na staklima, ranije nisu hteli da homologiraju dok ne skinem folije pa im posaljem fotke da sam skinuo, sad odradili bez problema doduse naplatili dodatnih 60e znaci nasli jos jedan nacin da uzmu dodatnu lovu.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sustinu samo atest je uradjen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kako samo atest, sta jos treba? , upisano je u homologaciji stepen zatamnjenja i na kojim staklima i na tehnickom nemas problem, registrujes tako

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, pitam i ja. U principu zvuci kao da su ti atest odradili u sklopu tog uvoznog pregleda.

Da li na tim folijama na uvezenom autu imas ABG brojeve? Nije ABG nasa izmisljotina, a ako ih ima, mozda ti zato nisu trazili da skidas folije...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa da uradjeno je u sklopu regularne homologacije samo dodatno naplaceno, nisam video nikakve brojeve ni oznake da ima zato me i cudi da nisu trazili da skidam jer su uvek trazili do sad ali izgleda sad ih bas briga samo da uzmu pare dodatno...mozda je  autu bio neki papir vezan za te folije pa ga uzeli ne znam

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jel ti se više isplati da skidaš ili da daš 60€?

Share this post


Link to post
Share on other sites

e pa jbg sad zavisi ko kako gleda, meni je 90% cackanja oko kola neki vid relaksacija, tako da sve sto mogu da uradim radim sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se mi lako naviknemo na besmislene namete! Atest na folije koje se stavljaju sa unutrašnje strane stakla,atest na novu atestiranu plinsku bocu, atest za gumene zavesice na točkovima... Po pravilu bi trebao i atest za mirisnu jelkicu jer je fabrika nije dala!

Sada izmislili i nalepnice za trotinet koje uopšte nisu jeftine !

Bitno je samo da se nešto plati i da to završi u državnoj kasi a za uzvrat se ništa ne dobije!

Folije nisam i neću da stavim samo  zbog toga! Sećam se nekada su brendirane (kvalitetne) folije koštale 60 e sa ugradnjom a sada jedan papir koji ništa ne znači košta dvostruko toliko.

Ne znam da li je istina da je na nekom transparentu pisalo "nismo mi Srbi" na početku protesta za nešto u Francuskoj?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Iz tog razloga ni ja ne bih stavljao folije, nije problem platiti 100tinak evra ugradnju ali necu drzavi da placam ostalo jer nema smisla, jeste i u drugim drzavama sve to zakonski regulisano i ne mozes staviti na auto sta ti padne na pamet pogotovo ako to moze da narusi bezbednost ali opet sa druge strane nas *ebu za razne gluposti i nesto se merimo sa zapadom a nismo im ni do kolena ni u jednom smislu pa i ne mozemo da se merimo sa njima u svemu sto nam padne na pamet.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalepnicu za trotinet iz inata necu da stavim pa nek mi pisu kazne da vozim neregistrovano vozilo

Sto se folija tice to sam morao da odradim prvo sto stalno vucem neki alat pozadi pa nisam bas rad da se vidi sta imam u kolima, a i zbog toga sto panda nema apsolutno nikakvu UV zastitu na staklima nikada nisam usao u topliji auto ugeje se ko rerna na suncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...