dejica 21 Posted March 17, 2014 (edited) To i ja kazem na svim vozilima pucaju opruge pogotovo na staroj opel suzi zadnje opruge to je nista novo meni popucale obe prednje u roku od nedeju dana i to u mestu dok je bio parkiran jedna pukla sama a jedna kada sam sedao u kola i nista zamenio obe prednje i sad lepota i u planu mi je da zamenim i zadnje ako su dobre jer kupio sam ove svedske http://www.lesjoforsab.com/default-uk.asp i prezadovojan sam naj vise udobnoscu auta malo se vise naginje sad u krivine i pliva ali udobnije je dosta sto mi odgovara. Edited March 17, 2014 by dejica Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 17, 2014 Imam dve opruge od R21 nesalomive, ko hoće da prepravlja nek izvoli.Jedino da napravimo anketu odakle dolaze Stildžani kojima pucaju opruge. Tj u kojoj godini vožnje kod nas se dešava pucanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 17, 2014 Meni treba jedna opruga da napravim sinu konjića Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted March 17, 2014 Imam dve popucale ali na krajevima ovako su cele javi se kad si u paracinu da ti dam pa prav sinu konjica Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted March 17, 2014 Kad se samo setim kad je mom matorom pukla opruga na staroj mecki 123 pre skoro 3 decenije.. Krilo je htela da probijeMoja teorija je da opruga puca zbog loseg trapa i dotrajalih amortizera. I naravno, sve ima svoj vek trajanja. Ne bi trebalo da niko ocekuje da amortizer ili opruga zivi duze od auta.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 18, 2014 Nesno mislio sam na starije automobile,procitaj moj novi post... A za novija relano si objasnio Nego nije valjda opet neki post po sablonu pa C/P ? Zpo Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 18, 2014 Majstor sam stavio,nista me nije ni pitao. Los materijal ili los proracun pri konstrukciji.Nema druge. Na Yugu opruge trule zajedno sa njim Jao, sta bi rekli kada ne bi Yugo postojao... Ja jos nisam cuo za slucaj pucanja opruge kod Yuga, cak i totalni nedostatak plastifikacije odnosno farbe na njoj ne dovodi do pucanja i truljenja ako cemo bas da budemo realni i to govorim iz licnog iskustva sa jedno 40-50 opruga iz raznih godista do najstarijih a i iz iskustava nekoliko hiljada ljudi sa raznih foruma... Najgore sto se desi je da se sabiju koji cm, ali ni to nije bas cesto (manje nego ovo vase pucanje opruga) i za sada sam samo vidjao kod Z101. Sto se tice automobila, koliko vidim sto su noviji to su ucestaliji problemi sa oprugama (verovatno jurnjava za profitom dovodi do lose termicke obrade materijala i opruge nisu dovoljno elasticne, plus su vozila sve teza i teza), ja imam rodjake u Nemackoj i isto im pucaju opruge... Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 18, 2014 ^Podrzavam pricu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 18, 2014 Sta uzeti od opruga: CS GermanyKilenMonroeKYB Moze neka preporuka.Cene su od 3000-4000 din. U Inbaco pruzaju uslugu besplatne ugradnje opruga koje se kupe kod njih.Meni ta opcija ne odgovara jer ne mogu bez opruge voziti do Beograda,ali mozda ce nekom znaciti ta informacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 19, 2014 KYB je po preporuci servisa koji mi je ugradjivao vrhunski,garancija koliko hoces al bukvlano,pominjao je losa iskustva za nekim drugim oprugama koje su jeftinije dosta ! 4250 je jedna u kit komercu Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipovic 0 Posted March 19, 2014 dve fabricke polovne 3000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 19, 2014 Pa polovnu je vec stavljao pa je pukla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 19, 2014 Nije pukla polovna vec ona druga.Al vise ne smem da se zaj... moram nove staviti. @ fica uzeo bih te tvoje ali mi ne pasu na benzinca. @ sale kakvo je tvoje iskustvo posle ugradnje KYB ima li promene u udobnosti/upravljivosti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 20, 2014 (edited) Udobnost maltene ista ali oseca se nekako cvrstina u smislu kad se prelazi preko lezecih i to, a najvise sam osetio bas na upravljivosti u krivinama chvrsce drzi nema ono ljuljaskanja-uvijanje tokom ostrih poteza na volanu.Znas onaj osecaj kad uleces u krivinu cini mi se da se ranija vise uvijao a sad dosta manje sad jos ostrije lomatam kroz krivine ...Inace osecam da se razlika jos vise oseti ko nema ESP I veruj mi da sad nakon zamene prednjih, vise osecam kako se zadnji kraj uvija u odnostu na prednji, verovatno su i one oslabljanje.Malo sam bacio oko na njih,pune su korozije i oljustene su na dosta mesta menjacu i njih cim dodjem do para... Gledano u ceni 4 kayabe izadju skoro 200 e , ko menja sve 4tri moze da razmisli i o sportskim oprugama kao one sto is ti bio naveo eibah jer imaju neke sa kojima ne mora da se stavljaju kraci amortizeri a spustaju auto a cena slicna ! Edited March 20, 2014 by saledelagano Quote Share this post Link to post Share on other sites
vukajlo 4 Posted March 20, 2014 Potpisujem ovo sto je saledelagano rekao u vezi cvrstine i upravljivosti u krivinama (sa novim prednjim oprugama). Bas je velika razlika. Kod mene su stavljene CS Germany (to je jedino imalo u tom trenutku da se nadje, a auto na dizalici). Prednji kraj je podignutiji sa novim oprugama i manje cesem (skoro i da ne) kada se penjem po ivicnjacima. Da sam znao da ce biti takva razlika ranije bih zamenio opruge. Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted March 21, 2014 Upravo tako,vidis kolega tog dana kad sam uzimao auto delovao je vise par cm vec sutra je bio maltene isti verovatno dok su nalegle malo bem li ga... A sto se tice kacenja i to ej istina,kod devojke ima neko uzvisenje ispred garaze i skoro uvek sam kacio suh pleh cak i kad milim a sad istom brzinom i sve a ne kaci ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 2, 2014 Da sam znao da ce biti takva razlika ranije bih zamenio opruge. Stavih KYB konacno.Auto se preporodio.Jeste visi prednji kraj sada tako da planiram zamenu i zadnjih.Takodje sam uocio da je na njima lak popucao na par mesta i da se vec stvorila rdja Moram da napomenem da sam se opasno iznervirao kad sam video prilikom montaze da mi je majstor prosli put stavio ne odgovarajucu oprugu,Opruga je imala jedan prsten vise,verovatno sa jtd-a.I najverovatnije je ona bila razlog pucanja ove druge. Uzas sta uradi majstor koji vazi za najboljeg u gradu ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 2, 2014 Treba majstor da zna i brojanje.Gledam po ulicama na sve strane delovi opruga. I to sve u blizini većih rupa, prelaza preko šina ili bržih krivina. Ovako ranijih godina nisam viđao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted April 2, 2014 sta vam je ljudi danasnji automobili su tvrdji i stabilniji zato i pucaju opruge meni na nekadasnjoj zastavinoj floridi su se skupjale opruge i auto legne ali nisu pucale ali zato u krivine moglo se pogine svi stariji automobili su se jujali i podizali u krivinama zbog mekih opruga takva je i legura celika bila e sad ova nova tehnologija je bolja tvrda e sad sto nisu usavrsili i kvalitet da ne pucaju to je druga stvar ali nista strasno na svim novijim automoilima pucaju sta da kaze moj komsija sto kupio novog audija A6 2012 godiste i sa samo predjenih 30 000km pukla mu prednja desna opruga znaci nista cudno desava se svima . Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 2, 2014 imao si i na starim vozilima vrlo tvrde opruge, zavisi od konstrukcije trapa, tj polozaja opruge. Mnogi automobili imaju kontrukciju trapa da su opruge namontirane na same amortizere i kao takvi zahtevaju mnogo manje tvrde sile u odnosu npr na koncepciju trapa kakvu ima Fica i Peglica pozadi ili stare Lade napred npr gde zbog polozaja opruge dobija se efekat poluge i opruga mora da bude drasticno tvrdja... Takodje i kod novijih vozila su cesti slucajevi sabijanja opruga, pogotovo pozadi. Danasnji automobili nisu nesto preterano stabilniji jer najveca razlika u odnosu na starija vozila su dimenzije guma i felni... Nekada se 155/70 R13 guma smatrala niskoprofilnom a sada je to cist balon... Probajte na stariji auto staviti neke gume koje odgovaraju danasnim trendovima pa ce te videti koliko je drasticnija razlika... Takodje ono sto igra glavnu ulogu su i balans stangle, sada je normalno da postoje i napred i nazad (ako je nezavisno vesanje ili polukruta osovina koja i sama izigrava ono sto b. stangla poksuava) dok u proslosti je imanje iste samo na prednjoj osovini bilo namenjeno sportskim modelima a ona ima samo jednu funkciju, povecanje stabilnosti... Danasnja vozila su mnogo teza i veca te imaju i teza oslanjanja plus nisu pravljena kao nekad da traju 20 godina nego mozda 5 godina uz jurnjavu za profitom daje samo los kvalitet opruga i vrlo otezane uslove rada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted April 2, 2014 Davno bese, kad se samo setim Pug 305, prvi auto koji sam bas dosta vozio. Kako je to fabricki ljuskalo, a gume 165/70 R14 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
cobra11 1 Posted May 2, 2014 I meni pukle opruge i leva i desna, leva pukla na dva kruga desna na pola kruga. Imam onaj spring catcher pa nije se nista desilo. Kupio polovne leva pasuje desna kriva cak na tri strane, reko vraticu staru, nikako da je napasujem da ide direktno kroz sredinu, leva je pravljena kao bombona ali ona desna me ubija. Opruga nesme da dodiruje amortizer ili se to ispravi kad se stavi po pritisak (mislim pod auto) to ne znam??? Al mislim da amortizer treba da ide ravno kroz sredinu opruge a ne na jednu stranu.Nove u slovackoj 60e komad x 2 =120e + ruke kod majstora 50e Majstor sam bio ja i bicu a opruge bile polovne, sutra idem da kupim nove. Auto mi stoji na na dvoristu na dizalici Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 2, 2014 (edited) Ako nemas "kandze" nisam siguran da ces sam moci da ih montiras.To je sprava specijalno izradjena za montiranje opruga kroz koje prolazi amortizer. Hidraulicni alat za sabijanje opruge amortizera btw: jesu obe pukle u isto vreme? Edited May 2, 2014 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted May 2, 2014 Postoji mnogo jeftiniji i prostiji alat, navojna sipka sa kandzicim gore i dole i rucno se steze, kljucem,gedorom ili pneumatskim pistoljem. Quote Share this post Link to post Share on other sites