hansf 1 Posted June 23, 2013 Pozdrav ljudi, Cetvrtak uvece krenem ja sa mladjim sinom put Crne gore, stigoh do Sapca, skrenuh levo posle mosta pa pored zorke...Ispred Lukoil pumpe neka neravnina prelete preko nje (60na sat) nisam jurio, kad puce nesto ispod auta, metalni zvuk, auto je legao na put.... Brzo sam se zaustavio i okrenuo i video svoje delove trapa po putu....Prvo sam pomislio da sam naleteo na neki otvoren saht, ali sahta nema. Krenuo da sakupljam plasticne delove po putu kad eto ti moje dete vadi oprugu ispod auta i pita tata jeli ovo nase?Opruga je bila potpuno cela, a plasticni delovi su oni koji drze oprugu na mestu. Skontam ja da je letovanje gotovo pre nego sto je pocelo, ko za inat na more nosim drugu karticu u tel. u kojoj mi nema broja od mog mehanicara ...11 sati uvece, snadjem se ja nekako za slep nazad, vrate me ljudi kuci auto ostavom kod majstora. Sutradan on me zove, odmah je namestio, kaze mozes da krenes ponovo. Inace Vojvodic servis Dalmatinac u Veterniku jedan vrlo korektan lik kod njega servisiram auto od kad sam ga kupio.... Ja se smejem rekoh ne pada mi sad napamet.... Rece on, a to mi je rekao i ovaj sto me slepao, da u zivotu nije video ovo sto se meni desilo, da tako izleti zadnja opruga. "Znam ljude koji su tovarili kamionske gume u karavana, i prevrtali se dva puta pa im se nije to desilo". Sve je namestio i onda su ga terali preko nekih dzombi ka sajlovu da ga testiraju. Nista nije iskocilo, niti lupalo, rece mi da vozim slobodno pa da se cujemo ako nesto primetim.Inace rekao mi je da sam lako mogao to i sam namestiti: Samo dignes auto dizalicom i odvrnes sraf koji drzi amortizer, tocak ostane dole, uguras oprugu i sklopis sve, spustis malo dizalicu i zavrnes amortizer....Al kad bih ja to vece znao da je to tako jednostavno... Epilog je trosak 80 eur. za slepanje do NS.... Sta bi se desilo da nije bilo u gradu nego u nekoj vukoj.... iza Valjeva ne smem ni da pomislim.... Evo slike, leva strana je u pitanju, steta sto nisam slikao dok je sve bilo u delovima.... Inace krajem avgusta idem na Krf, pa mi sad vise nije svejedno, video da svasta moze da se desi, a citao sam i kako su neki prolazili sa tzv AMSS osiguranjem....Pa bih voleo da organizujemo jednu temu sa preporukama za servise po Grckoj i Makedoniji mislim da ce svima biti od koristi ako se moderatori slazu, Otvoricu negde drugde temu, konkretno me zanima sad Krf i usput do tamo ako je neko imao neka iskustva. Znam da su Grci duduci za dizel ali valjda znaju ostatak auta da poprave.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 23, 2013 (edited) Obično je opruga duža od hoda amortizera, baš da se to ne bi događalo. Iskreno zbunjen sam. U kakvom stanju su ti amortizeri ?Gledao sam trule Opele kojima opruga malene upadne u gepek ali nigde ne ispada. Edited June 23, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sirius9 29 Posted June 23, 2013 Stilo a, jeza me hvata kad pročitam ovakve doživljaje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted June 23, 2013 To prosto ne bi smelo da se dogodi,mada nije ne moguce. Bitno je da je sve dobro proslo,da nije izazvalo vece probleme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 (edited) Amortizeri bi trebalo da su dobri, gledani su skoro, nisu novi ali nista ne lupa, ne oseti se. Kao sto rekoh presao sam preko neke neravnine na kolivozu auto je samo malo poskocio, ali prelazio sam i preko mnogo gorih pa se nije nista desavalo. Inace majstor mi kaze da plasicni delovi samo drze oprugu na nmestu tj. nisu pod nikakvim opterecenjem. E sad kako se desilo da se to razleti po putu bog sveti zna.... Edited June 23, 2013 by hansf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted June 23, 2013 A da ti nije pukla opruga ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 Pa ne bi je puknutu vratio na mesto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted June 23, 2013 A...ok,onda nisam dobro procitao post. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 23, 2013 Amortizeri su tu da ne bi opruga odskakala. Ja bi da sam na tvom mestu oterao auto na treskalicu i sve proverio.Tako nešto ne bi smelo da se događa. Ljudima su pucale opruge pa ništa nije ispalo i prvi put čujem da je nekom ispala opruga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 (edited) Pametan predlog Ivane, to cu verovatno da uradim Moderatori, gde da otvorim temu gde bi ljudi mogli da postuju iskustva i preporuke sa Makedonskim i Grckim servisima Mislim da bi svima bilo od koristi nedaj boze....Moze i za druge letnje destinacije... Edited June 23, 2013 by hansf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted June 23, 2013 Meni je zadnja desna opruga pukla pa i dalje stoji i mislim da ne postoji sansa da ispadne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 Pogledaj sliku , ovo je karavan nezavisno su opruga i amort. kad bi pukla , nema sanse da ne ispadne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 a, onda ok nisam znao za druge izvedbe... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted June 23, 2013 Splet okolnosti, sta drugo reci, namestilo se tako. verovatno si jako udario u tu rupu i nekako se tocak jako cimnuo na dole ( meni su sumnivi ti amortizeri ) i ispala je opruga...Sad da probas i silom da je vadis nebi ispala garantovano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
diskusija 9 Posted June 23, 2013 jako jako cudna situacija mada s obzirom da amortizer ne prolazi kroz oprugu vidite da nije ne moguce. stvarno jeziva prica Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 Koliko vidim na slikama, koje je Ivan.ik postavio kod limuzine i kupea Amort. stoji uspravno, dok je kod karavana ukoso. kakve li to ima veze? Mozda zbog veceg opterecenja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 23, 2013 Mesto zločnina ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted June 23, 2013 Da, tuda se vidi da je ispala, ali kako? Sta drzi ovu plastiku unutar opruge, jel nataknuta, pricvrscena nekako na nesto ili je drzi samo opruga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted June 24, 2013 (edited) Znam to mesto gde ti se to desilo a znam i da je ceo grad u nekakvim rupama jer opstinska vlast nema ni cvonjka u budzetu za popravke puteva Edited June 24, 2013 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 24, 2013 Moderatori, gde da otvorim temu gde bi ljudi mogli da postuju iskustva i preporuke sa Makedonskim i Grckim servisima Mislim da bi svima bilo od koristi nedaj boze....Moze i za druge letnje destinacije... Samo nastavi da pišeš u već postojećoj temi:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=5125 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 26, 2013 ako sileni nisu dobri onda trap seta levo desno napred nazad onda i moguce da ispadne opruga prilikom neke velike preglabice drugu na golfu 5, 2005g se to desilo da izleti opruga cela preko rupe, neobjasnjiva situacija ali se desava jedino na automobile na koje na zadnjem trapu, amortizer prelazi kroz oprugu, to nemoze da se desi svuda gde su nezavisne opruge od amortizera je moguce da se desi ispadanje retka stvar ali desi se jednom u 1000 slucajeva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 6, 2013 Da, tuda se vidi da je ispala, ali kako? Sta drzi ovu plastiku unutar opruge, jel nataknuta, pricvrscena nekako na nesto ili je drzi samo opruga? Na krajevima opruga nalaze se plastični šeširići koji se oslanjaju na konuse (jedan na karoseriji drugi na trapu) visoke 3-5 cm i ništa više. Ono što zadržava oprugu na mestu je amortizer koji (uvek) ima kraći hod od opruge. Bitno je stanje amortizera, koji ako je otišao u večna lovišta nije bio u stanju da priguši oscilacije opruge.Ili .....?Da li si proveravao amortizere ? Kakvi su bili ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 3, 2013 Opozivi za vozila http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/default.asp?tx= i ima za Stila i njegove opruge http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=12EA20A341CD168F8025720600498CDE&freeText=Blank&tx=od 01.10.2001. god ili ZFA19200000000001 do 30.09.2006. god ZFA19200000644197 a text je Concern : SUSPENSION COIL SPRINGS MAY BREAKDescription : Under environmental conditions that require the intensive use of salt on the roads, corrosive deposits may infiltrate the rubber plate which supports the front suspension springs, initiating seats of corrosion which may lead to the spring breaking after a period of time.Remedial Action : To avoid damage to a tyre in the event of spring breakage, a plate will be fitted which will contain the spring.Vehicle Id : ZFA19200000000001 to ZFA19200000644197 Quote Share this post Link to post Share on other sites