Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

16 minutes ago, Nature said:

jer sam negde pročitao da treba dodati 0,3 bar kada su tople gume posle vožnje, što je bio tada slučaj

Gume se pumpaju i kontrolisu kada su hladne, nisu na suncu i sl... Preporuceni pritisak je izuzetno bitan iz gomile razloga - zbog performansi, bezbednosti, trosenja gume, potrosnje goriva... Sto se tice trosenja sare, prepumpana guma se vise trosi po sredini, ispumpana po bokovima.

Ako gledas vizuelno, moze da se desi da je recimo guma montirana na uzu felnu, pa deluje bokastije. S druge strane, na bivsem Stilu sam izmenjao gomilu guma za 10 godina :) - iako je sirina felne uvek bila ista, tj. 7'' - recimo 205/55/16 gume su razlicito "izgledale" od modela do modela, sve pumpane na isti pritisak od 2.1 Bar. Neke su imale i Rim Protectore, neke fine i mekane bokove, druge ojacane i tvrdje... Secam se npr. da mi je na istom pritisku "najbokastija" (ali i vrlo udobna) bila Dunlop Sport BluResponse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Dobro, ti si sportska priča, ja sa Pandom uglavnom držim desnu traku :lol: Šala naravno... Ne, znaš u čemu je fora, tada sam se vozio okolo-naokolo, tek sam par dana imao kola, svratio do benzinske nakon više od sat vožnje, a bio je topao dan prošlog meseca, asfalt vruć i dalje, itd. Na benzinskoj onaj kompresor deluje da ima tačan digitalni manometar, a gumu kada je doveo do 2,1 bar delovala je onako prosto loše naduvana kao na bajsu kada je izduvana guma. bio sam sveže pročitao FIAT uputstvo, pa mi je delovalo neverovatno. Nisam ulazio u suštinu priče, ali moguće je da je takva priča kao što si objasnio da vizuelna inspekcija daje lažnu sliku ispumpane gume, jer letnje gume su mi 14-tice, prethodni vlasnik je stavio 175/65 R14 82T i stvarno je vozilo sa njima neobično, možda čak i neprijatno živahno (za Pandu) kada se zaleti.Sa ovim zimskim 13-ticama je kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato ja svaki put kad montiram neke gume na svoj auto trazim optimalan balans auta i duvam gume prema potrebi, ne prema nekoj specifikaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gume se pumpaju i kontrolisu kada su hladne, nisu na suncu i sl... Preporuceni pritisak je izuzetno bitan iz gomile razloga - zbog performansi, bezbednosti, trosenja gume, potrosnje goriva... Sto se tice trosenja sare, prepumpana guma se vise trosi po sredini, ispumpana po bokovima.
Ako gledas vizuelno, moze da se desi da je recimo guma montirana na uzu felnu, pa deluje bokastije. S druge strane, na bivsem Stilu sam izmenjao gomilu guma za 10 godina  - iako je sirina felne uvek bila ista, tj. 7'' - recimo 205/55/16 gume su razlicito "izgledale" od modela do modela, sve pumpane na isti pritisak od 2.1 Bar. Neke su imale i Rim Protectore, neke fine i mekane bokove, druge ojacane i tvrdje... Secam se npr. da mi je na istom pritisku "najbokastija" (ali i vrlo udobna) bila Dunlop Sport BluResponse...
i dalje je. Kada gledas kola od pozadi izgleda kao da ima distancere samo napred

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: , znaci drze se moje bivse Dunlopke jos uvek :) . Jeste bokasta, ali dobra guma nema sta, a i bila je 1. ili 2. na svim testovima tada, zato sam je i kupio.

@Nature

Kazem ti, guma se ne proverava i ne kontrolise kada je vrela. Imalo je bagatela digitalnih manometara (uzeo sam odlican preko brace, cena smesna, ostavljao sam link), licno imam obicnu pumpu, mozes da kupis i kompresorcic na slot upaljaca... To sve uz alat stoji dole kod rezervnog tocka (jos mi je matori usadio sve te navike vezane za odrzavanje) i vozikam to 20 i kusur godina staza svuda sa mnom :) . Proveris kad ti zatreba ili kad je nesto sumnjivo, korigujes na ove promene vremena (zna da varira i po 0.3+ Bar), doduvas ako vozis opterecen auto ili na otvorenom... Sto kaze Yugisa, mozes i da se igras i vidis koji ti offset od fabrickog lezi za tvoje uslove voznje. Da ne moras da juris pumpe i vulkanizere, cekas u redovima ili izd*vas ako ne radi, gledas u pasulj da li im je uredjaj dobro bazdaren i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, zadnjih, pa sigurno 2-3 nedelje se "mucim" pokusavajuci da pronadjem nekakve korektne i konkretne podatke na ovu temu, ali sem ponekih fabrickih specifikacija nista drugo ne moguu da nadjem.


Naime, koliki pritisak u gumama koristite, zasto bas toliko, za koju namenu, sta ko preporucuje itd. itd.
Meni licno su ubrzanja, a pogotovo medjuubrzanja, najvaznija, pa shodno tome sam pokusavao da pronadjem neku idealnu meru za gume.


Testirao sam od - prednje 3.0 bar i zadnje 2.8 bar, pa sve do - prednje 1.4 bar i zadnje 1.2 bar.

 

Cini mi se da mi je, za moje neke potrebe i zelje najbolje sledece - prednje 1.8 bar i zadnje 1.6 bar, ali je "problem" sto ja licno ne mogu te nijanse toliko osetiti i primetiti, a ova "podesavanja" guma mi se cine kao najbolja iz razloga jer nemam podrhtavanja, proklizavanja pri startu, kazaljkica ide (ili je placebo) poprilicno bolje itd. itd...
Naravno, pricam o praznom, neopterecenom autu sa mnom kao vozacem i gumama dimenzija 235/40/R18.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nuova Delta

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Mozes da pogledas i pisanje na prethodnih 14 strana.

Vecinom se svi referenciramo na fabricku preporuku, pa se "trazimo" u nekom offsetu koji nama odgovara. Performanse/udobnost, pa kako kome lezi za voznju.

54 minutes ago, Nuova Delta said:

Cini mi se da mi je, za moje neke potrebe i zelje najbolje sledece - prednje 1.8 bar i zadnje 1.6 bar

Za 18'' te visine je to previse ispumpano. Na te pritiske se ne duvaju ni /65 balonke koje imaju dosta vise bokove. A kako guma ima nizi profil, ide na visi pritisak. Imaj u vidu da je ta guma visoka nesto preko 9 cm.

Konkrentno su recimo 18'' (225/40) kod Nuova Bravo isle iskljucivo na Sport verzije i preporuceni fabricki pritisak im je 2.6 Bar. Kod zimskih guma i prilikom voznje na otvorenom to moze da ide i malo uvis, a pod punim opterecenjem preporuceni pritisak im je 2.9 Bar.

Verovatno je i kod Delte vrlo slicno, verovatno si vec nasao, a ako ne imas Korisnicko uputstvo u nasoj "Uradi sam" sekciji.

PS: Ako ti toliko nizak pritisak guma "pase" u voznji - koliko si siguran da ti je manometar kojim meris tacan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak mu verovatno prija, jer je inace zbog niskog profila tvrda voznja na takvim gumama, pa se malo 'dobije' na meksem pritisku. Mozda gresim :)

 

Svakako prenizak pritisak za takvu gumu, minimum minimuma po meni, je 2.4, mada je i to nisko. Sto kaze Ivan, 2.5-2.6 je neka normala :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrika kaze za Deltu sledece Medium loaded - front 2.6 and rear 2.4 bar, ali sirina mojih guma je 235, ne 225 kako su i dolazile najvece fabricke, pritom auto ima vise od 200ks. Do relativno nedavno mi je bio na tim merama, ali kada auto nije opterecen i kad hocu da "jako startujem" prednji tockovi su uvek proklizavali poprilicno i uvek je zanosio u neku stranu, a u krivinana pri vecim brzinama je bio izuzetno nestabilan, a otkako sam ispumpao na 1.8 i 1.6 nista od navedenog negativnog se ne desava..
To sam dosao na ideju jedno vece kad sam po YT istrazivao ovu temu i slusao nekog Amerikanca kako prica da je najidealnije 25 PSI i objasnjavao po grafikonu nekom kako reaguje auto sa 25 PSI, 30 PSI itd. itd. 

 

 

Edited by Ivan
Skinuti nepotrebni citati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrteo se na forumu taj klip vec par puta.

8 hours ago, Nuova Delta said:

ali sirina mojih guma je 235, ne 225 kako su i dolazile najvece fabricke, pritom auto ima vise od 200ks. Do relativno nedavno mi je bio na tim merama, ali kada auto nije opterecen i kad hocu da "jako startujem" prednji tockovi su uvek proklizavali poprilicno i uvek je zanosio u neku stranu, a u krivinana pri vecim brzinama je bio izuzetno nestabilan

Ne verujem da je tu neka drasticna razlika na te dimenzije, 1cm sira guma i 4mm visi bok od fabrike. Tako da je i offset sa pritiscima slican.

Meni recimo bas u ostrijoj voznji ne odgovara iole ispumpana guma, pogotovo sa nekim malo visim profilom. Pa balansiram izmedju toga i udobnosti u voznji koja nam vecini predstavlja gro voznje, pogotovo kako sam stariji :) .

Koji je tacno model guma i koji DOT je u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_20201128_120146_com.android.chrome.jpg

 

Samo Riken, sto je verovatno isti djavo.. 

Kupicu i ove letnje uskoro.

 

 Screenshot_20201128_120457_com.android.chrome.jpg

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Nuova Delta said:

Samo Riken

To vec onda objasnjava prilicno toga ;) , pogotovo na suvom ili mokrom asfaltu (pisano je detaljno o njima na temi o pneumaticima, da ne offujemo ovde). Pa jos sve to na 235 sirinu gume i 200+ KS.

Zato sam i pitao koji je tacno model gume u pitanju i koliko je stara (koji DOT). Jer mi iznad opisano ponasanje ne lici na neodgovarajuci pritisak. Sa krstenim a ispumpanijim gumama mi je uvek ostrija voznja bila nesigurnija, dodatno sto tacno i osecas kako se guma uvija preko felne po krivinama.

PS: Molim te samo da na postove ne odgovaras sa Quote, nego sa Reply ;) (sem ako ne zelis konkretno da citiras nekoga). Da ne bi "isli" iza tebe po forumu i prepravljali svaki post, brisuci dupliran sadrzaj. Hvala unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo uzivaj i raspisi se ;) .

Cisto drugarska sugestija da i nama olaksas posao, kako bi nam forum svima bio pregledan i lak za snalazenje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nuova Delta

 

Napumpaj te gume na koliko fabrika kaže za tvoj auto. Ako imaš još malo širu gumu nego što fabrika kaže (imam i ja), onda možeš dodati još 0.1, nikako smanjivati.

 

Proklizava ti u prvoj (pri jačem startu) jer tako mora, to se i kod Yuga dešava, a kamoli kod auta od 200 konja. Kontrola proklizavanja tu treba da pomogne u određenoj meri.

Ako ti kliza u prvoj i pri normalnom kretanju iz mesta, po suvom - to je zato što si uzeo gumu veoma loših performansi. Rešava se kupovinom kvalitetnije gume, ne njenim ispumpavanjem.

Ako ti kliza i pri davanju gasa u trećoj, ili pri malo bržem prolasku kroz krivine...to je opet zbog gume lošijih performansi.

 

Imaj na umu da je svaka zimska guma mekša od letnjih, drugačijeg sastava, da prosto nije za testiranje punog gasa i najekstremniju vožnju. Takve provere možeš raditi sa letnjim gumama, po suvom.

Oko pritiska u gumama nema velikog eksperimentisanja, a naročito ne da 18-cu duvaš u rasponu od 1.4 do 3.0. Slobodno možeš takve ideje prvo ''provući'' kroz Forum da vidiš šta ljudi kažu. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam 18-ice spustio na 2.4 (ili bese 2.3) i osecaj je bio kao da sam presao u auto 2 klase ispod. Nestabilno, ljulja, ma uzas. Vratio na 2.6, dupe i oko. Guma je Sava UHP2 245/40/18. Na 1.8 mogu misliti na sta lici voznja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flex Ocigledno su misljenja neverovatno podeljena, ne samo kod nas, vec generalno svugde u svetu..

Sad su mi predne na 2.4, zadnje na 2.2 bara, ponasa se sasvim ok..

Testiracu jos, pa cu videti kako stoje stvari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko moje iskustvo je 0,2-0,3 veći pritisak nego propisan. 

Pošto zbog kvalitete naših oranica (zovu ih putevi) preferiram  balonke malo veći pritisak umanjuje podvlačenje gume pod felgu u oštriji krivinama. 

Pri prelasku preko udarnih rupa ako je guma praznija dolazi do udarca u felgu i trap i nakon toga postoji velik rizik od trajnog oštećenja gume i naravno felge. 

 

Ukoliko Beogradski vozači ne znaju kako izgledaju prave udarne rupe neka se provozaju  25km dalje od centra ili odu u unutrašnost pa će im stvari postati jasnije. 

 

Još jedan benifit jače napumpane gume je i ako se pokupi neki ekser na putu. Sa tom razlikom u pritisku će te možda doći do prvog vulkanizera. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zvezdo said:

Ukoliko Beogradski vozači ne znaju kako izgledaju prave udarne rupe neka se provozaju  25km dalje od centra ili odu u unutrašnost pa će im stvari postati jasnije. 

Veruj mi da ni ovde nije sjajno, što zbog autobusa, kamiona koji sve češće prolaze kroz male uličice po centru jer se bukvalno čim se ukaže prilika na 2 ara nekog placa napravi zgrada. Miksera, kipera koliko želiš pa kad se to provlači po malim ulicama sa ozbiljnim teretom onda možeš misliti u šta se ulica pretvori za kratko vreme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ja jako dobro kako je u Beogradu zbog toga i kažem.

Veruj mi to što ti kažeš razrovane ulice to su piste naspram magistralnih puteva po Srbiji.  Po Vojvodini je konfiguracija terena verovatno najgora u Evropi pa ne mogu zakrpati rupe po putevima koji se nisu popravljali 50godina od kada su izgrađeni. 

Najbolje je kada vođa prođe sa "starom Škodom" onda makadam i kocke presvuku sa nečim što liči na asfalt ali ga prvi pljusak odnese. 

Jebeni autoput od S Mitrovice do Šimanovaca liči na slalom pistu. Zatvorene trake već 6meseci a nitko ništa ne radi. 

Izvinjavam se na offfu

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zvezdo said:

Ukoliko Beogradski vozači ne znaju kako izgledaju prave udarne rupe neka se provozaju  25km dalje od centra ili odu u unutrašnost pa će im stvari postati jasnije. 

Ma jok, vrtimo se na velikim felnama iskljucivo tu oko Intera :P , otuda valjda i onoliki putopisi...

Salu na stranu, ocigledno nisi dublje zalazio - cim malo skrenes sa glavnih bulevara, celi delovi grada su u uzasnom stanju, neravno, udarne rupe koje i kada napune su u fazonu "drzi vodu dok majstori odu"... Najjace mi je kada nesto i zavrse kako treba, pomislis konacno ravno - prodje neki mesec i oni uzduzno raskopavaju celu ulicu i opet dr*aju instalaciju, da nije tuzno bilo bi smesno. Mehanizacija takodje, kopa se zbog novogradnje i ostavlja pokrpljeno u uzasnom stanju, po bulevarima koliko hoces peska koji se ne cisti i stoji bukvalno nedeljama, prosut i stvrdnut beton po asfaltu... A vrlo dobro znam i puteve u celom regionu, prosao sam ga uzduz i poreko, sto sluzbeno sto privatno, jos malo pa ce 2 i po decenije vozackog staza. Tako da smatram da imam bar minimum kompetencije da uporedim.

3 hours ago, Zvezdo said:

Još jedan benifit jače napumpane gume je i ako se pokupi neki ekser na putu. Sa tom razlikom u pritisku će te možda doći do prvog vulkanizera. 

To mi bas nije argument po kome bi odredjivao pritisak - da vozis prepumpane gume svo vreme, za nesto sto se mozda nece ni desiti... Pa valjda iole savestan vozac koji vise putuje i prolazi kroz vukoje*ine (pogotovo nocu) ima pre svega rezervni tocak. Bar copavac, a jos bolje tocak punih dimenzija. Licno dodatno ceo zivot u gepeku vozam rucnu pumpu i manometar. Ne racunam tu nas koji kruzimo oko Intera :D .

Posto ceo zivot vozim relativno nize profile (55, 45) - gledam da guma bude i udobna za svakodnevnu voznju, a ne da auto zvoni u voznji. Obicno to bude od fabricke preporuke pa do 2 desete preko, zavisno od auta i gume. Kada znam da cu na neku brzu turu na otvoren put (ili pun auto) ide opet malo preko. Nekog pravila nema, svako treba da vidi sta mu odgovara za njegove uslove voznje, naravno u okviru nekog normalnog offseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...