dekirs 4818 Posted May 28, 2020 On 5/27/2020 at 10:31 PM, ISV_01 said: Deki to sutne i ako se odbije, tera se to i dalje. Kakvi bakraci manometri Ako te zaboli prst, teras. Kakvi meraci i zajebancije. 4 Milutinac, ISV_01, Danilo1 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 28, 2020 Pa, sledeća operacija mi je da osposobim postojeće senzore u točkovima (zamena baterija) pa da se i ja pohvalim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 28, 2020 On 5/27/2020 at 10:23 PM, Ivan said: Sa ovim se nikako ne bih slozio, a kod mene potvrdjeno iz prakse od 20 i kusur godina staza. Uvek sam se trudio da imam "krstene" gume, a ispustale su jedino ako je postojao neki problem. Od kada imam svoj auto, uz gomilu alata u gepeku uvek vucem i manometar. Ranije analogni, zadnjih godina digitalac (sa merenjem u stotu Bar). Cak ni sa All Season gumama koje su bile non-stop na autu nisam nesto ovako primetio. Moje sve gume ispuštaju i zahtevaju korekciju. Baš mi je čudno ovo što čitam, a pogotovo za all-season koje ne skidaš sa auta po 2-3-4 godine, da drže toliko stabilan pritisak. Za zapisnik: na nove felne 19", sa kojima je stigao auto, je pred prošlo leto stavljena PS4S, nova naravno. Zimus su stajale odložene malo duže, zbog situacije sa virusom, i oko pola bara su izgubile za okvirno 5 meseci nevoženja. S obzirom da mi je svaki set van sezone _uvek_ gubio pritisak, ja to naduvam malo jače pred odlaganje, da bi me za montiranje čekao odmah vozan automobil. I tu sledi manja korekcija, ali nije neophodna istog momenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 28, 2020 Zavisi i kako ih zalepe na felni, ja sam 4 vulkanizera promenio dok nisam naisao na jednog koji redovno namontira gumu. Pre toga sam imao probleme sa odredjenim tockovima da moram da ih dopumpavam stalno, otkad je namontirano i otkad imam metalne ventile, imam zanemarljivo ispustanje, tj primetio sam kad vise vozim auto da je konstatniji pritisak, kada ga ne vozim tipa 10ak dana, onda primetim da obicno neka guma izgubi malo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted May 28, 2020 On 5/28/2020 at 1:18 PM, nidza said: Moje sve gume ispuštaju i zahtevaju korekciju. Baš mi je čudno ovo što čitam. Takodje x2 Bukvalno jednom mesecno doduvavam...operem kola, produzim do NIS pumpe i odradim i gume. NIkada odstupanja nisu veca od 0.1-0.2, ali mora da se proverava. Iskreno ne verujem da ih ne proveravam po 5-6 meseci da odstupanje ne bi bilo vece od 0.1... 1 nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted May 28, 2020 (edited) To je moje iskustvo Nidzo, bukvalno mesecima ne moram da doduvavam gume. Sve do nekog veceg pada spoljne temperature, eventualno ako se opterecuje auto, poslednje bas retko. Ne bih naravno ni pominjao da je drugacije. Ovaj zadnji manometar bas lepo i lagano nalegne na ventil da ni tu ne izgubim maltene nista (s obzirom da prekontrolisem bar 3 puta mesecno). A na toj jednoj turi CrossClimate koje sam imao pre neku godinu, naravno da sam morao da doduvavam pred zimu ili ispustam pred toplije vreme (ili na nagle promene uslova i temperature). Ali kada su temperature stabilne u duzem periodu, nikakvih problema. Opet, sa trenutnim P7 Cinturato ne pamtim da sam manje razmisljao o kontroli pritiska, drzi i ne mrda. Desavalo mi se naravno vise puta da guma ispusta "na kvarno". Ono sitno, da te nervira , da moras da kontrolises i doduvavas - ali je uglavnom uvek u pitanju bio neki problemcic koji se resavao u hodu (ventil, montaza, nagazen ostar predmet u gumi, i sl...). Naravno da merim i poredim sa istim, licnim manometrom. U gepeku, pored svega ostalog, vucem i pumpu da mogu da korigujem kuci u dvoristu ili na putu (ne daj Boze). Kao i da ne zavisim od toga da li negde na benzinskoj kompresor radi ili ne. Edited May 28, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 28, 2020 Ne dovodim u pitanje ništa rečeno, samo ne delim to iskustvo. Meni je nov auto stigao iz fabrike, sa P-Zero gumama i ispuštale su isto kao i sve gume koje sam do sad vozio i kao i ovaj sad ovaj Mich. Kad god se setim da proverim pritisak, nedostaje malo. Prosto sam navikao da ne može drugačije. Evo šta kaže internet: https://www.utires.com/articles/car-tires-lose-air-time-find/ Quote About 1-3 psi per month is normal for air loss, but you still should check inflation rates often, and re-inflate your tires. 1 psi = 0.07bar 3 psi = 0,21bar Mislim da bi pednatnijom proverom i sam utvrdio da ipak gubi malo, prosto ne može drugačije. Izmeri sad i za mesec-dva dana, ujutru rano oba, pa da se ovde nađemo na istom mestu i da vidimo razultat. 2 Woodoo and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted May 28, 2020 Pratim ja to mnogo duze . Takodje, ne sporim nista napisano i naravno da postujem tudja iskustva i znanje, niti tvrdim da sam 100% u pravu. Isto kao sto i ja imam svoje iskustvo, sigurno ovde nismo na tom nivou konverzacije da baronisemo . Za mene je -0.2 Bar (vrednost koja se iznad navodi kao gornja normalna granica) vec poprilicno veliko odstupanje koje itekako primetim i u voznji (na prosecnim 45-55 profilima), tako da mi u tim slucajevima nije ni potreban manometar da bih notifikovao razliku. I to primetim jedino ako spoljna temperatura naglo padne, a ne stignem da doduvam gume odmah. Isto tako, trudim se da uvek merim u istim uslovima, uvek je sa istim manometrom i tako 20 i kusur godina. Cisto kazem da poprilicno unazad imam uglavnom odlicna iskustva sa gumama generalno, a i da (opet iz moje prakse) nema potrebe da dopumpavam u duzem periodu. A vec i 0.5 bar razlike pocinje polako da mi cacka zivac . 1 nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 28, 2020 Ne stigne tebi da se ispolji ovo svojstvo gume ako vodiš računa na način kako si opisao. Trebalo bi da ih pustiš i ne diraš do sličnih uslova kad si uradio prvo merenje i vrlo naučno izvesno bi izmerio koliko je vazduha napustilo topli dom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted May 28, 2020 Moguce, ne sporim tvoju logiku. Samo kazem da (iako kontrolisem) nemam potrebu doduvavanja, niti je to nesto o cemu razmisljam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 28, 2020 Vredi li nešto duvanje guma azotom ili je to više marketing? Mislim vredi li prosečnom vozaču? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 28, 2020 Marketing za sve sem na profi trkama 1 BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 28, 2020 To sam i mislio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 28, 2020 Mislim prvi problem je osloboditi se postojeceg vazduha u gumi, da bi uopste postigao 100% azot unutar gume, to se na trkackim tockovima resava sa 2 ventila po felni, jedan sluzi za duvanje, dok se kroz drugi luftira. Takodje sve te price kako se ovo ili ono dobija nije razlog zasto se koristi na trkama, na trkama se koristi samo zbog konstantnih karakteristika. 1 nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted May 28, 2020 Znam da je temperaturno stabilniji, ali mi nije bilo jasno koliko to može da se oseti na običnim kolima. Ovo za luftiranje nisam znao, ima logike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 29, 2020 (edited) Ne mogu nazalost da nadjem snimak ja jubito, ali gledao sam neki razgovor sa inzenjerom iz F1 i usustini 3 razloga su za koriscenje, dostupnost, tako da nije skup i mogu da ga nabave bilo gde, drugi razlog je cistoca, ne mora da se filtrira kao vazduh od prasine (itd) i treca stvar je da nije podlozno vlagi kao obican vazduh. I rekao je da sve prednosti koriscenja dolaze upravo iz toga da nema zagadjenja kao kod vazduha, a ne iz cinjenice da ima kiseonika i ostalih gasova kao u slucaja vazduha. Postoji i tehnika vakumiranja guma nakon montaze pa da se onda pune azotom, to moze preko 1 ventila, ali je problem sto zna guma da se odlepi od felne. Usustini cak i da uradis sve to u praksi, to bi podrazumevalo da svaku korekciju pritiska opet korigujes sa azotom. Edited May 29, 2020 by YUgisa 2 Milutinac and BGMilos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted May 29, 2020 Na razna postavljena pitanja ovde postoji odgovor. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 29, 2020 Bas sam to hteo da postavim 1 nidza reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted October 1, 2020 Da ne otkrivam rupu na saksiji , cisto drugarski podsetnik - ne zaboravite da doduvate gume na ovu naglu promenu spoljne temperature. Varira od -0.15 do -0.2 Bar, za ovo sto sam kontrolisao od privatnog do sluzbenih auta... 5 Flex, dach@, Mijailović P. and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted October 2, 2020 Koja je priča sa azotom. Dali varira manje nego kad je guma naduvana vazduhom. Smeta li nešto kad je azot u pitanju posle dopunjavati vazduhom gumu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted October 2, 2020 Ne mozes da punis vazduhom. Tj mozes ali onda si dzabe ubacivao azot. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted October 3, 2020 On 5/28/2020 at 11:16 PM, YUgisa said: Mislim prvi problem je osloboditi se postojeceg vazduha u gumi, da bi uopste postigao 100% azot unutar gume, to se na trkackim tockovima resava sa 2 ventila po felni, jedan sluzi za duvanje, dok se kroz drugi luftira. Takodje sve te price kako se ovo ili ono dobija nije razlog zasto se koristi na trkama, na trkama se koristi samo zbog konstantnih karakteristika. On 5/29/2020 at 9:00 AM, YUgisa said: Ne mogu nazalost da nadjem snimak ja jubito, ali gledao sam neki razgovor sa inzenjerom iz F1 i usustini 3 razloga su za koriscenje, dostupnost, tako da nije skup i mogu da ga nabave bilo gde, drugi razlog je cistoca, ne mora da se filtrira kao vazduh od prasine (itd) i treca stvar je da nije podlozno vlagi kao obican vazduh. I rekao je da sve prednosti koriscenja dolaze upravo iz toga da nema zagadjenja kao kod vazduha, a ne iz cinjenice da ima kiseonika i ostalih gasova kao u slucaja vazduha. Postoji i tehnika vakumiranja guma nakon montaze pa da se onda pune azotom, to moze preko 1 ventila, ali je problem sto zna guma da se odlepi od felne. Usustini cak i da uradis sve to u praksi, to bi podrazumevalo da svaku korekciju pritiska opet korigujes sa azotom. 10 hours ago, dach@ said: Koja je priča sa azotom. Dali varira manje nego kad je guma naduvana vazduhom. Smeta li nešto kad je azot u pitanju posle dopunjavati vazduhom gumu Ta je prica U idealnim uslovima ima uticaja, u komercijalnim uslovima koji vladaju za siroke narodne mase tako nesto je suplja prica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 7, 2020 On 10/2/2020 at 10:12 PM, Flex said: Ne mozes da punis vazduhom. Tj mozes ali onda si dzabe ubacivao azot. Gde da nađe azot posle radnog vremena ili u manjim sredinama. Veoma nezgodno. Spoljni vazduh ima veliki procenat azota..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nature 45 Posted November 3, 2020 (edited) Ja sam pre dve nedelje kupio sve četiri nove zimske gume "Viking" dimenzija 155/80 R13 79T. Isprva sam bio ubeđen da ću kupiti samo dve nove, jer sam dobio četiri zimske na felnama kada sam kupio Pandu, pa ona ideja da ću napred staviti dve nove, a dve novije stare pozadi. Međutim, vulkanizer me je ubedio dokazima da su iako dobre po sredini na "gazu" (oko 6 mm), potpuno otišle sa strane. (Što stvarno jeste bio slučaj, koji me je malo i zabrinuo kada sam se informisao o razlozima zašto gume odu samo sa strane... no to je druga tema.) Posle ove uvodne priče ono što me zanima za diskusiju je vaše mišljenje koliko je bitno pridržavati se FIAT uputstva da se u prednjim pneumaticima održava pritisak od 2,1 bar, a u zadnjim 1.8 bara? To mi je prilično nebulozno, ja sam na benzinskoj letnje napumpao na 2,1 bar svee četiri i prednje su izgledale ispušteno, posle sam ih nabio na 2,4 bar, jer sam negde pročitao da treba dodati 0,3 bar kada su tople gume posle vožnje, što je bio tada slučaj. Koliko održavanje preporučenog pritiska utiče na vek trajanja gume? I da još nečega se setih, video sam na YouTube -u svojevremeno da neko u Kanadi izduvava gume da prilično legnu kada je kolovoz sa onim finim ledom nakon ledene kiše. Povećava se dodirna površina, trenje i automobil ide stabilnije. Koliko je to tačno, a koliko YouTube lovačka priča. Edited November 3, 2020 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 3, 2020 @Nature Napumpaj kako knjižica kaže što se pritiska u gumama tiče. Gume se ne pumpaju ''na oko''. Razlika između hladnih i toplih postoji, to je sve ok...i ako npr. voziš autoputem, staneš na pumpu i vidiš 2.4 - to je ok jer kad se ohlade biće 2.1 ili 2.2, kao što si i rekao. Nema potrebe za tim egzibicijama zimi, nećeš nikada voziti po dubokom snegu. Po ledu se izbegava vožnja jer nema guma u prodaji kod nas (sa ''spajkovima'') koje jedine mogu po ledu. 1 Nature reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites