Jump to content
FAS Goran

Nature

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About Nature

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 04/20/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Zan Batist Svaka čast! Ja sam tako hteo da pregledam svećice, video sam na YouTube -u i dobio ideju da se zanimam malo u slobodno vreme, ali sam odustao jer nemam uslova da rasklapam blizu zgrade gde stanujemo, strmo je i usko, a da se igram na nekom parkingu nisam se usudio. I ostavio sam kao zanimljivu aktivnost kada odem kući, pa u selu na tenane.
  2. @Ivan Super imenjače, hvala! To je neko sumanuto rešenje da korisniku (meni ) izgleda kao da je u fabrici zvonilo za ručak i ostalo na pola posla sa crevom. Iskreno reakcija (polurazbuđenog mene rano jutros, jer ni kafu nisam pošteno popio žurili smo) je bila "...pa dobro bre, sad' mu neko crevo visi, sigurno je iz hladnjaka..." Svakoga dana naučim nešto novo, zapravo shvatam da je sva kompleksnost inženjeringa u tim finim detaljima i začudum se koliko je neko mozgao kako da tehnički reši taj problem, da bi na kraju u proizvodnju ušlo rešenje sa "fiknutim" crevom.
  3. Hvala puno @Zan Batist. Pitao sam i majstora Lakija kod koga popravljam, rekao mi je isto da je za odvod od akumulatora. Jedino što ja sada ladno nakon tri godine prvi put vidim to crevo, verovatno se od truckanja jutros više izvuklo nego obično. Izgleda kao da je "fiknuto" od nekuda, a nakon iskustva sa pumpom za gorivo i šlepanja, sve mi je sumnjivo
  4. Dragi prijatelji ljubitelji Fiat vozila, pisao sam ponešto o Pandi 2 1.2 benzin koju imam već par godina. Dosta stvari sam i naučio sa foruma. Međutim, nešto neobično sam primetio jutros dok sam dolivao tečnost za šoferku i malo ulja u motor. Naime ispod akumulatora sam sada prvi put video crevo koje dolazi odnekud i ne vodi nikuda. Šaljem sliku, jer bolje opisati ne umem rečima. Da li neko zna šta je u pitanju? Ne mogu trenutno kod majstora zbog posla, trudna žena, ... :-) Auto radi, nema nekih problema trenutno. Poslednje što sam menjao je pre više od mesec dana pimpu za gorivo, o čemu sam napisao iskustvo tada. Hvala vam puno, nadam se da će neko prepoznati o čemu je reč i da nije ništa strašno.
  5. Nije isti model automobila (Panda 2, 1.2, 8 v, 2007. godište), ali je motor kontam isti i dosta stvari liči. Elem, imao sam problem sa pumpom za gorivo prošlog meseca. Spuštao sam se nizbrdo, sve je radilo OK, dok u jednom trenutku nije ugasio motor i posle više nije mogao da startuje. Da ne davim da mi je bila užasna frka tada iz drugih razloga, kako to biva, ali nekih dva - tri sata sam se smrzavao i pokušavao da pokrenem, dok sam čekao šlep i srećom bio je radni dan, pa sam došao i do majstora. Kvar je bila pumpa za gorivo. Koliko sam razumeo majstora zamenio je celu pumpu. Ono što je zanimljivo sada prvi put otkad sam kupio Pandu čujem rad (kao zujanje) pumpe prilikom startovanja vozila. Stara je bila tiha skroz. To mi je prvo bilo OK, ali sada me malo i plaši, budući da je auto življi kada je rezervoar pun, mada sve radi kako treba. Kontam da je u pitanju neka jeftinija pumpa, iako je cela igrarija oko šlepanja po BG i zamene pumpe koštala oko 150 €, ali teši me to što sam bar bio u BG-u, jer me je auto po prvi put tako iznervirao da sam ga psovao veći deo dana Sve u svemu, majstor mi je rekao da je to pre svega maler, da je dan ranije imao Fiću 2014. godište kome je isto otišla pumpa, a neverovatno dok sam odvozio vozilo, došao je čovek sa istim problemom. (To sve kao odgovor na pitanje da li sam nekako mogao ranije da skontam da nešto nije uredu sa pumpom, budući da ništa nisam primetio, samo cap.) Ove godine sam se naslušao od kolega i poznanika o neverovatnim kvarovima, kontam da je dobrim delom posledica sve starijih vozila, loših puteva i goriva nižeg kvaliteta.
  6. Nature

    Filmovi, serije...

    Zanimljiv je ovaj filmski kutak. Svratim jednom nedeljno ili u dve nedelje na forum, prilično retko pokećem računar kući, posao i obaveze, ali uvek me obavesti i posetim ovaj topic, pa tek onda tekstove o četvorotočkašima. Inače, ranije u zlatno doba foruma često je postojao i topic o ostalim medijima, npr. knjiga i strip, verujem da je to posebno zanimljivo baš sada kada se sve čita sa telefona, ili je bar moj telefon pun tekstova
  7. Verovatno nisam najlepše naslovio ovaj tekst. Ne provodim puno vremena na Forumu, obaveze pre svega. Forumm je super i svakakve stvari sam naučio, puno praktičnih *hakova* za Fiat Pandu koju trenutno vozim. Budući da auto uglavnom koristim za relacije van BG-a, trudim se da je uvek u dobrom stanju, pa sam sa tom logikom bio uveren da neće biti nekih posebnih priprema oko tehničkog pregleda, koji sam zakazao za ponedeljak u sedam i trideset ujutro. I zaista u nedelju smo se provozali do kasno popodne i sve je bilo uobičajeno. Iskoristio sam lepo vreme da pre povratka u stan operem auto, pa zbog tehničkog sam baš bio detaljan i nagazio mlaz u sve šupljine i prevoje koje rutinski zaobilazim. Da li je to kasnije bio izvor problema, tek kada sam se parkirao, rekoh da proverimo svetla, koja su 100% bila sva ispravna, plus Panda ima dosta pouzdanu najavu kada neko svetlo ne radi, ali to nije pokazivala sada, tek levo normalno svetlo nije radilo. Zanimjlivo je da je ta H4 sijalica kombinovana i da je dugačko svetlo na njoj radilo, a kratko nije, pa nije ni prijavljivala kao problem signalna lampica za pregorelu sijalicu. Budući da je to bila nedelja oko šest popodne, nije bilo mnogo prodavnica koje rade, ali sam se setio da radi tržni centar u Rakovici, da ima lep parking i puno prodavnica, pa ću negde kupiti sijalice. Prava stvar kreće kada sam stigao u Rakovicu. Centralno zakjlučavanje na dugme je prestalo da radi. Potpuno. Rekoh baterija u ključu, pa ću i to kupiti. Naravno sijalice i bateriju sam našao za 5 minuta. Ispostavilo se da imam ukupno jedan zvezdasti šrafciger, pa sam kupio i nešto alata. Zamenio sam sijalicu, zamenio sam bateriju u ključu. Svetlo radi super, centralno zaključavanje nikako. Posle inicijalnog pižđenja od 15-tak minuta, naravno telefon i guglanje. Gomila preporuka za majstore sa samo jednom idejom - ključ se raskodirao, kraj priče, 50+€ za novi, ako nemaš karticu. OK... Gde da nađe majstora u ovo doba, ujutro tehnički. Samo jedna nit na Forumu koju sam našao preko Gugla, a u vezi "raskodiranog" Stila, pominje mogućnost resetovanja kompjutera tako što se izvadi akumulator. Skinuo sam klemu, sačekao jedno 15-min. Kada sam vratio sve se resetovalo. Probam ključ, blicne jednom i to je sve, nema više reakcije. Ali taj blic, na dobrom sam putu. Elem, oko sat vremena sam skidao klemu i vraćao, serija eksperimenata sa različitim vremenskim intervalima, da bih na kraju pronašao nekih 10 min kao optimum i ključ je proradio u potpunosti. Ujutro sam bio na tehničkom. Prve provere - svetla, zaključavanje, obavezna oprema. Čovek koji je došao na pregled u isto vreme kaže sada gledaju svaki šraf. I stvarno su istresli Pandu. Nije bilo nekih zamerki, majstora nervira auspuh... Sve u svemu, da nije bilo Foruma u celom nerviranju, jer se sve dešava u minut do dvanaest, verovatno ne bih rešio problem sa zaključavanjem. Posle sam razmišljao zbog čega se to dešava, opet našao na Forumu da je frekvencija od 400 i kusur MHz dosta zauzeta i da su interferencije česte, da posle kompjuter auta preventivno stopira opciju i da se samo karticom može reaktivirati, a ko nema karticu, onda preostaje kodiranje.
  8. @horvat @Zan Batist Nisam ranije video komentare, bio sam prezauzet prošle nedelje. Verujem da je tako, nisam baš dovoljno tehnički potkovan oko detalja Fiat je napravio sve varijacije na temu zadnje klupe, table sa brzinomerom i obrtomerom, retrovizorima, ... Teško je ukačiti kada se kupuju rezervni delovi. Ja sam odmah po kupovini, da ne kažem kupio pokvareno: - akumulator, - gasne amortizere gepeka, iako je otišao samo levi, oba sam promenio, da bih kasnije ukapirao da je samo jedan izgubio ulje/gas, ali oept zgodno je kada se takve stvari menjaju u paru, budući da je prethodni vlasnik menjao parcijalno očigledno; našao sam ih jedva, jer se prave u dve varijante dužine, ovaj moj je imao one ređe, ali nabavio mi ih je nove lik u autošopu preko puta mog posla u gradu, - dugme električnih retrovizora, o tome sam pisao ovde, dobio dobre i jako korisne savete i linkove na Forumu, kupio polovno i sam ga zamenio, - senzor volana, nije odmah otišao, ali za oko dva meseca; kažu na ntu da najčešće odu početkom zime; to mi je bio i prvi odlaak kod pravog majstora za Pandu. Ono što nemam i što nisam ni primetio tokom kupovine je daska između zadnjih sedišta i gepeka; nije nešto ružno, tražio sam da je kupim, ali nisam našao još uvek. Dobio sam dva seta guma na felnama, o tome sam isto pisao, što je jako korisno. DODATAK: Zamenio sam kvačilo prošle nedelje. Majstor kaže da se korpa rascvetala... ja osim što je dosta duboko hvatalo, nisam imao ideju da je aš toliko neophodna zamena. Sada je potpuno drugačije, gotovo me je zabrinulo to što sam sada tek primetio koliko ja nikada nisam vozio auto sa ispravnim kvačilom, uvek je bilo na neku foru ili hvata dole kao kod Pade ranije ili gore kod jednog Yuga što sa terao pre dvadeset leta, ili bez pravila kao nekada davno kod tatinog starog Fiat 125. A sada imam sve nijanse kvačila, hooray
  9. Ja sam davno planiro da napišem nešto o Pandi koju imam, ali realno je da nisam imao ni toliko iskustva sa autićem, pa bi stariji komentar bio samo okvirno prikazivanje. Sada nakon par meseci vozikanja po svakojakim vremenskim uslovima, gradu, van grada i seoskim drumovima, mogu ponešto dodatno da napišem. U pitanju je Panda 2 iz 2007. godine, i dalje sa plavim Fiat znakom Kupio sam je u oktobru prošle godine, uvezena iz Švajcarske malo pre korona katastrofe, dakle bila je na placu više meseci, pa s tim u vezi i ponešto je zbog toga bilo zrelo da se menja, prvo akumulator, naravno. Panda je dobar mali auto. Verzija iz 2007. ima odvojena zadnja sedišta, jer postoji i verzija sa klupom. To mi daje mogućnost da oborim parcijalno sedište, što stvarno znači, jer gepek prostor nije preterano veliki, ali kada se obori sedište to je već ogromno. Pozicija sedenja je dosta prijatna, meni lično prijatnija od Ideje i sadašnjeg 500L, ali dobro to su porodični automobili, a Panda sa četiri sedišta je više avanturističko transportna priča. Moja Panda ima i putni računar, pa mogu pratiti potrošnju u više modova. Po gradu zna da pojede dosta, kada je uhvati gužva ono kreni-stani i još zimi grejanje i same zimske gume, izađe to preko 10 L 95 oktanskog ekonomika. Na autoputu, kada se potrefi da je lepo vreme i put bez gužve, ta potrošnja mi je bila 5.1 L, a optimalna brzia joj je 100 - 110 km/h na autoputu, kada pretičem na 120 do 130 km/h tu se već oseća da auto nije sportski i kreće ona priča kao da se težište polako pomera napred, subjektivni doživljaj naravno, zato je u takvim situacijama najbolje ostati u levoj traci na 120 km/h duže da iza ostane dosta prostora, jer ubrzanje brzo opada čim se pusti gas u petoj. Ne znam da li je tako i kod ostalih FIAT-a sa istim 1.2 8 ventila benzincem sa 60 konja. Što se tiče hardvera slaba tačka su amortizeri, a to može biti i zbog toga što ljudi Pandu generalno vole da teraju po vrletima. Kvačilo zna da se brzo potroši, ja ga uskoro menjam i koštaće me oko 16000 (oko 7500 set kvačila i otpilike toliko ruka majstora) ali opet to je kvalitet izrade kvačila, a ne osobina mašine. Vidim da je ranije pomenuto da ulje izlazi iz motora, to se i meni dešava, nije to neka potrošnja i gubljenje ulja da curi ispod, ali dovoljno da motor bude mastan spreda. To je izgleda uobičajena priča kod tog 1.2 benzinca, vidim da ljudi iznova pričaju o dihtungu glave i kod puntića. Ja sam ulje dolivao smo zato što mi je prvi majstor stavio neodgovarajući filter ulja tokom malog servisa, pa mi je drugi majstor zamenio odgovarajućim i naravno tokom zamene prosuo deo ulja u filteru. Što se tiče goriva, tu ne vidim razlog da se kod benzinca sipa bilo šta drugo osim 95 oktanskog ekonomika. One više oktane 98 i 100 ne vidim kako bi uticali na performanse vožnje. Katalizator dugo traje kod Pande, tako sam našao na nekom UK forumu. Da, umalo da zaboravim, veoma brzo nakon kupovine menjao sam senzor volana. To se svi žale da ode brzo kod polovnjaka. Skup delić, ali bez njega servo ne radi, volan je krut i teško se upravlja, lampica svetli, a hoće i da pišti buzz-er u krivini. Fabrički stereo je zadovoljavajući, pored funkcije CD plejera ovaj moj podržava i mp3 CD, što je super, jer imam tonu kolekcija još iz studentskih dana od pre dvadeset godina Ukoliko želite da imate SUV Pandu iz tog doba, gotovo da postoji konsenzus među Pandašima da je tu najbolja 4x4 sa 1.3 dizelom. Ja sam je skoro gledao na netu. Taj Fiatov dizel je baš na dobrom glasu, imate više video klipova na YT sa njom kako gospodari Alpima.
  10. @Ivan Hvala! Ovo nisam znao, dakle ipak postoji kao opcija za 4x4 dizel Pandu. Ova moja je 1.2 benzinac, ali ima da izgleda kao SUV Sredinom marta sam išao tamo-vamo i autoputem i po selima kraja mog detinjstva , tek prešao sam nekih 576 km i 9h za volanom u jednom danu. Prosek potrošnje 5.1 L 95 oktanskog ekonomika. Poenta priče, jer neko će nekada naleteti na ovaj post Googlajući, ako razmišljate o malom autu koji je više od gradskog zvrka, Panda je sjajan izbor. Verujem da je 4x4 verzija još bolja stvar.
  11. @horvat Hvala. I ja sam u tom fazonu, budući da treba samo da ih zamenim, na svojim su felnama, imaju i ratkapne sa Fiat znakom, po mom nekom viđenju stvari nisu nešto pohabane i loše za vožnju, a i neko ih je tako terao po švajcarskim vrletima već
  12. Znam, od tada me devojka podseća da mejam TV inače ne gledam, srećom, već jako dugo.
  13. Pozdrav društvu sa Foruma Ja sa za zimu kupio četiri nove Viking 155/80 R13 79T za Pandu 2 i solidne su, zaista, dobro ide, dobro koči, ne proklizava, itd. Doduše, nije bila neka ledara na putu nikada, ali za mali auto super. Sada me zanima, kada sam kupio Pandu, došla je sa većim gumama nego što ih propisuje FIAT u knjižici, sa letnjim 175/65 R14 82T. Šara im je još uvek prihvatljiva i nameravam da ih vratim za lepo vreme. Međutim, ne mogu da se otmem utisku da FIAT takav profil guma ne navodi u knjižici, čak ni za robustnije verzije Pande iz tog doba (2007. godina). Kada sam proverio na TyresizeCalculator -u (link) poređenje originalnih i ovih većih, ispada da na 50 km/h ne postoji razlika u brzini koju pokazuje brzinomer, a da na 100 km/h koje pokazuje brzinomer kalibrisan prema fabričkim 155/80 R13, zapravo auto ide 101 km/h, što je nekih 1% razlike u brzini ka gore, što opet nije problem, kakav sam očekivao zbog dodatnog inča u prečniku točka. Da li bi tehnički pregled / saobraćajna pravio problem oko ovih guma? Kako utiču na performanse vožnje? (Nisam nešto dugo vozio sa njima, samo po gradu, Pandu sam kupio malo pre vremena da se menjaju na zimske.)
  14. Krušovice me je totalno razočaralo letos. Posle par dobrih limenki došle su dve u nizu sa ukusom/mirisom kiselog kupusa i viskoznim sadržajem. Kupljeno u Maksiju, na popustu, ali verujem da je čuvenu fabriku napustilo u tom izdanju, da nije zbog skladištenja i da je upakovano ukvareno. Još mi u frižideru stoji jedno iz te serije, ne znam zbog čega, valjda se toliko odomaćilo na polici i čeka kada će me znatiželja da li je kvarno naterati da ga konačno otvorim.
  15. Setio sam se grčkog piva Fix Hellas, proverio sam na googu trebalo bi tako da se zove. Pretprošlo leto sam se fino natapao tim pils pivom. Nije loše, lako i taman za riblje specijalitete i plažu noću. Kasnije sam saznao da je to pivce i priča o nacionalnom ponosu Grčke.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...