Jump to content
FAS Euroauto Goran

Nature

Members
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

About Nature

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 04/20/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nemoj da se igraš sa tim stvarima Ma gde si mogao da me uvrediš takvom konstatacijom. Inače, koliko sam ja skontao tokom ovih par godina, uglavnom tehnolozi hrane sa Poljoprivrednog faksa rade po pivarama. Ranije su uvek bii tehnolozi sa Tehnološkog. Možda u tom grmu leži zec. Šta ko doživljava kao prihvatljiv tehnološki proces pivske fermentacije. Uzgred, ako se neko zanima za sam proces u malim bačevima, sasvim super pivce ispadne primenom onih kitova za homebrew kojih ima u BGu na nekoliko mesta. Jedini nedostatak, treba biti zaista strpljiv, od pripreme do piva na stolu prođe mesec dana No, vredi! Ujedno postaćete potpuno upućeni kako teče proces pivskog vrenja, zanimljiv eksperiment, ako ništa drugo.
  2. Samo da dodam da, apropo prethodne priče oko akumulatora, računar sve vreme prati napon u akumulatoru, tako da ako postoji mnogo veće pražnjenje (draining), olovni akumulator nema mnogo tolerancije i napon nesumnjivo pada nakon par sati u pravcu da akumulator postaje neupotrebljiv, verovatno punjenje od par sati ga tek može vratiti na oko 12 V. Ukoliko se akumulator ne puni, verujem da će se lampica upaliti već nakon kraće vožnje, jer bar u Pandi, svi potrošači su veliki, a akumulator oko 45 Ah, tako da je verujem knap i da nema mnogo prostora za rad bez dopunjavanja. U prilogu je slika iz Pandinog manual -a. Za servo povezano sa akumulatrom sam pronašao na internetu kada sam tražio u vezi mog problema, da se usled pada napona motor serva isključuje (Panda ima samo električni servo), dakle ne senzor, te je motanje uvek potpuno tvrdo kada nema dovoljno struje, što kod mene nije bio slučaj, naprotiv, volan je svega dva puta na kratko bio tvrd, a lampica je svetlela i buzzer buzzovao grešku mnogo duže.
  3. @ISV_01 Jeste benzinac, ona malo jača 1.2. Nemam ja te ambicije za neki offroad, ali prija kada može da se siđe na neki seoski drum ili krene kozjom stazom po velikoj uzbrdici, a da se motor ne muči mnogo, ne prelazi 3000 obrtaja u prvoj, drugoj, pa polako Za neki offroad, zna se 4×4 je mandatorno, a još koje šta. Nekom prilikom pre sada već dosta godina išao sam sa grupom studentarije da sakupljamo kojekakve uzorke na Divčibarama. Čovek koji nas je vozio imao je nekog starog džiponju, pojma nemam koji je, onako avanturističko - vojni fazon sa rez. točkom napred na haubi. Zaglavio mu se gadno zadnji točak i krenuo da tone, tako da je svaki dalji pokret izazivao dalje zaglibljivanje i u jednom momentu činilo se da ne ide dalje. Međutim, onda je izmenjao prenose na minimum dva menjača i izvukao ga očas posla. Posle sam viđao taj dizajn sa više menjača, odn. palica koje menjaju prenose i pretpostavljam vuču napred ili nazad, ali poenta ove priče je da je neophono da čovek dobro poznaje svoje vozilo i njegove sposobnosti.
  4. Nisam tehnolog po zanimanju, već biohemičar, ali sticaj životnih okolnosti da sam se obreo u takvom labu poslednjih par godina, pa sam zbog posla morao da izučim još koje šta, mada su primarni fokus uvek zdravstvena bezbednost i toksikologija. Sa te strane, naša piva su OK, neće se niko otrovati i zadovoljavaju bar minimum kvaliteta koje ih svrstava u pivo. Možda zvuči apsurdno u 21. veku, ali postoje razvijene i bogate zemlje u kojima to nije tako, čak i EU zemlje sa pivsarskom tradicijom poput Češke. Pivara je nacionalno blago, ozbiljno, tradicija nekog alkoholnog napitka govori o tome da li je neka država ozbiljna priča. U ovom kontekstu evo jednog skroz rokerskog citata Frenka Zape:
  5. Dobro kod tebe ima i prostora da bude i nešto drugo, a ne odmah senzor. Meni je novi akumulator, ja ga kupio kada sam preuzeo kola, ništa se ne čuje kada ujutro pustim auto (po majstoru to može biti alternator, ako se čuje) i gasio se servo bez nekog reda, te je majstor Laki otprilike odmah rekao senzor. Danas je promenjen, za sada nema problema, mada je i greška računarski obrisana prvo, pa ni sa starim ne bi neko vreme javljao kvar. Problem senzora je, koliko sam razumeo, što je to generalno kvarljiva stvar kod Fiata, te je malo verovatno da će neko terati kola u nedogled bez da ima problema sa istim u nekom momentu... Sa druge strane, skupa zajeb*ncija kada se desi... I ne postoji neko pravilo, ali moja detaljna pretraga po netu, a i mišljenje majstora je da se najčešće pokvari kada krene hladnije vreme.
  6. @ISV_01 Hvala puno! Sve ove informacije zaita znače. Videću, da ih promenim sigurno, samo da isplaniram kada. E to sa Pandom da je mali terenac gotovo da sam osetio, jer u gradu kao mali gradski auto štima, ali posebno me obradovao kada siđem sa asfalta. (Čak i sa ovim lošim amortizerom, ispostaviće se ) Možda sa tako malim autom od 60 konja čovek i ne očekuje mnogo, pa se prijatno iznenadi kada savlada neki kameniti uspon bez muke i dovođenja motora do nekih granica.
  7. @horvat E hvala za detaljno pojašnjenje oko amortizacije! Iskreno, i meni je bilo neverovatno skupo ono što sam u hodu sračunao, sutra svakako idem za senzor volana, pa ću ga pitati opet onako uzgred koliko to izađe tačno kod njega, a proveriću i po radnjama. Videću tada kada budemo čačkali taj deo da uradimo i reglažu trapa. Ovako kolca idu solidno, taj servo me isprepadao, jer se isključivao bez pravila, pa onda javlja grešku, pišti buzzer, ali najgore od svega je kada volan otvrdne, bar dupla sila je potrebna u odnosu na Yugića da se mota, k'o FAP kamion, negde pročitah to poređenje.
  8. @werp690 To je odličan predlog, nisam ranije imao iskustva generalno sa servisom, stari ćaletov auto je održavao njegov bivši učenik i kum, tako da se sve svodilo na oteraš auto i vratiš se po njega za nedelju dana, a i zaista druga vremena su to bila, kola motor i točkovi. Ja sam nešto kao mator, sa trideset i kusur, nedavno nabavio prvi auto, Fiat Pandu Hvala još jednom!
  9. @werp690 HVALA! Pa to nije koliko smo napamet sračunali, meni je čovek i rekao tako nešto, ali za jedan, ili sam ga pogrešno razumeo, pa sam u glavio pomnožio sa dva i došao do 40K dinara, što mi je otprilike trenutno mnogo... Ako je do 20K to ću do Nove zameniti, nadam se, svakako u narednih mesec dana neću, jer sam se istrošio sada, znaš i kola sam relativno nedavno kupio, nove gume, mali servis, i tako dalje, te se odjednom nakupilo, ali ideja mi jeste da sredim sve da bude OK, samo ću morati vremenski da razvučem/isprogramiram troškove
  10. Dragi prijatelji forumaši, Tek danas sam otišao na pravi pregled auta kod majstora. Nisam imao adekvatnog majstora, pa sam na osnovu tekstova sa Foruma odabrao Lakija u Žarkovu, nije mi toliko daleko, a i nahvaljen je kao dobar. Osnovni problem je bia lampica serva koja se sporadično uključivala, a zatim je i volan sporadično bio tvrd, svega par puta, ali dovoljno da me to baš zabrine u sred vožnje. Laki je odmah rekao senzor volana, to ću sutra menjati, ode 130€ očas posla... Druge stvari me sada brinu. Na pregledu je sve ostalo sa elektronikom bilo OK, ali kada je podigao auto konstatovao je sledeće stvari: desni prednji točak, iscureo amortizer, a i malo blokira, verovatno zbog selena... ukratko, moraće da rasturi da vidi šta je, ali po njemu nije baš toliko kritično, kada budem imao para za to, filter ulja, prošli majstor stavio neki veći, ima da otpadne i da iscuri, mora da mi stavi odgovarajući filter (prošli majstor uglavnom radi Francuze, sigurno je omašio za Fiata), senzor volana (to sam već rekao) Ovo oko desnog točka je selen mislim, jer je i prodavac nešto tako napomenuo, ali na tehničkom mi nisu to komentarisali. Brinu me amortizeri, jer iako je rekao da nije super strašno i da mogu da teram još neko vreme, ipak je konstatovao da su i obe čašice ispale, da amortizere obavezno menjam u paru i na kraju da je to BAŠ cifra da se sve promeni. Šta vi mislite koliko je opasno voziti sa iscurelim amortizerom neko vreme? Kako na tehničkom to nisu ni konstatovali, a u pitanju je bila prva registracija? Kao i obično, hvala puno!
  11. @DULE5 Šta je na kraju bio problem? Imam Pandu isto godište i pojavljje mi se isti problem sporadično. Juče dok sam vozio isključio se servo na par trenutaka i to nekoliko puta. Običan servo, City ne uljučujem. Buzzer javi bip, lampica svetli. Jednom kada sam se isparkiravao isto tako i tvrd volan, ali onda je tokom vožnje vratio OK. Juče jednom na kratko tvrd volan, posle OK volan, ali svetli lampica i poruka kao proveri power steering u priručniku, a u priručniku stoji da se kontaktira fiat ovlašćeni servis. Na internetu ima gomila objašnjenja o tome da je to sa servom fiatova boljka i da ponekad samo računarski skinu grešku, a najčešće je sa naponom, mada sam ja stavio novi akumulator od 45 Ah čim sam kupio Pandu. Hvala!
  12. Ha, sada sam tek otkrio ovaj deo foruma. Neke random stvari sa kojma sam primetio da počinjem vožnju često (quick-note: tek formiram playliste, pa nije teško počinjati sa istim stvarima kada je lista sa dvadesetak unosa, do hiljaditog kilometra biću full ) https://youtu.be/UzGhTCAPD_4 https://youtu.be/Bb9pjvfLanY (Zeppelin -e imam već u kompletnom opusu iz davnih studentskih dana kao jedan CD-ROM i sreću da audio sistem podržava MP3 CD, a stari Princo disk sa Zelenjaka još uvek OK, video sam usput u listanju postova da se diskutovalo o Plantu, evo mog večerašnjeg auto favorita )
  13. @Flex Pravo da ti kažem to sam mislio na proleće, tada veliki servis, nešto sam se već ispucao, kola, registracija (full sa saobraćajnom i tablicama), mali servis, kočnice, čtiri nove zimske gume i zamena, ... a tek mesec i malo jače otkad sam kupio auto Naravno da me razumete, auto u našem društvu pokazuje i kupovnu moć vlasnika. Majstor je rekao da može jedno 10K km da cepa do velikog bez problema. Sledeće što mi je preporučio je desni (ili beše levi) selen blok, a stvarno na pun levi pri veoma maloj brzini čuje se škrip, samo tada. Videću, sada polako sređujem, vidiš da sam došao do antifriza.
  14. Hahaha, stvarno si me nasmejao dobro Dao mi je i ostatak u plastičnom pakovanju da dolijem po potrebi, Fiat uputstvo kaže oko 400 g na 1000 km, naravno za novo vozilo i njihovo preporučeno ulje, videću za ovo moje kada dođem do te kilometraže, pa ću sračunati. Kao i svaki majstor ima neki dil sa prodavcem, pa fura tu priču, to je sigurno. To je svuda tako kod nas, ista priča je i kod servisiranja skupih laboratorijsih uređaja, navikao sam već. Nadam se da mi je stvarno proverio ostalo oko vodene pumpe i kaiša, kao što je tvrdio. Videću to već, da mi novi majstor to isproverava kada budem išao.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...