Jump to content
FAS Euroauto Goran

Nature

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About Nature

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 04/20/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @horvat @Zan Batist Nisam ranije video komentare, bio sam prezauzet prošle nedelje. Verujem da je tako, nisam baš dovoljno tehnički potkovan oko detalja Fiat je napravio sve varijacije na temu zadnje klupe, table sa brzinomerom i obrtomerom, retrovizorima, ... Teško je ukačiti kada se kupuju rezervni delovi. Ja sam odmah po kupovini, da ne kažem kupio pokvareno: - akumulator, - gasne amortizere gepeka, iako je otišao samo levi, oba sam promenio, da bih kasnije ukapirao da je samo jedan izgubio ulje/gas, ali oept zgodno je kada se takve stvari menjaju u paru, budući da je prethodni vlasnik menjao parcijalno očigledno; našao sam ih jedva, jer se prave u dve varijante dužine, ovaj moj je imao one ređe, ali nabavio mi ih je nove lik u autošopu preko puta mog posla u gradu, - dugme električnih retrovizora, o tome sam pisao ovde, dobio dobre i jako korisne savete i linkove na Forumu, kupio polovno i sam ga zamenio, - senzor volana, nije odmah otišao, ali za oko dva meseca; kažu na ntu da najčešće odu početkom zime; to mi je bio i prvi odlaak kod pravog majstora za Pandu. Ono što nemam i što nisam ni primetio tokom kupovine je daska između zadnjih sedišta i gepeka; nije nešto ružno, tražio sam da je kupim, ali nisam našao još uvek. Dobio sam dva seta guma na felnama, o tome sam isto pisao, što je jako korisno. DODATAK: Zamenio sam kvačilo prošle nedelje. Majstor kaže da se korpa rascvetala... ja osim što je dosta duboko hvatalo, nisam imao ideju da je aš toliko neophodna zamena. Sada je potpuno drugačije, gotovo me je zabrinulo to što sam sada tek primetio koliko ja nikada nisam vozio auto sa ispravnim kvačilom, uvek je bilo na neku foru ili hvata dole kao kod Pade ranije ili gore kod jednog Yuga što sa terao pre dvadeset leta, ili bez pravila kao nekada davno kod tatinog starog Fiat 125. A sada imam sve nijanse kvačila, hooray
  2. Ja sam davno planiro da napišem nešto o Pandi koju imam, ali realno je da nisam imao ni toliko iskustva sa autićem, pa bi stariji komentar bio samo okvirno prikazivanje. Sada nakon par meseci vozikanja po svakojakim vremenskim uslovima, gradu, van grada i seoskim drumovima, mogu ponešto dodatno da napišem. U pitanju je Panda 2 iz 2007. godine, i dalje sa plavim Fiat znakom Kupio sam je u oktobru prošle godine, uvezena iz Švajcarske malo pre korona katastrofe, dakle bila je na placu više meseci, pa s tim u vezi i ponešto je zbog toga bilo zrelo da se menja, prvo akumulator, naravno. Panda je dobar mali auto. Verzija iz 2007. ima odvojena zadnja sedišta, jer postoji i verzija sa klupom. To mi daje mogućnost da oborim parcijalno sedište, što stvarno znači, jer gepek prostor nije preterano veliki, ali kada se obori sedište to je već ogromno. Pozicija sedenja je dosta prijatna, meni lično prijatnija od Ideje i sadašnjeg 500L, ali dobro to su porodični automobili, a Panda sa četiri sedišta je više avanturističko transportna priča. Moja Panda ima i putni računar, pa mogu pratiti potrošnju u više modova. Po gradu zna da pojede dosta, kada je uhvati gužva ono kreni-stani i još zimi grejanje i same zimske gume, izađe to preko 10 L 95 oktanskog ekonomika. Na autoputu, kada se potrefi da je lepo vreme i put bez gužve, ta potrošnja mi je bila 5.1 L, a optimalna brzia joj je 100 - 110 km/h na autoputu, kada pretičem na 120 do 130 km/h tu se već oseća da auto nije sportski i kreće ona priča kao da se težište polako pomera napred, subjektivni doživljaj naravno, zato je u takvim situacijama najbolje ostati u levoj traci na 120 km/h duže da iza ostane dosta prostora, jer ubrzanje brzo opada čim se pusti gas u petoj. Ne znam da li je tako i kod ostalih FIAT-a sa istim 1.2 8 ventila benzincem sa 60 konja. Što se tiče hardvera slaba tačka su amortizeri, a to može biti i zbog toga što ljudi Pandu generalno vole da teraju po vrletima. Kvačilo zna da se brzo potroši, ja ga uskoro menjam i koštaće me oko 16000 (oko 7500 set kvačila i otpilike toliko ruka majstora) ali opet to je kvalitet izrade kvačila, a ne osobina mašine. Vidim da je ranije pomenuto da ulje izlazi iz motora, to se i meni dešava, nije to neka potrošnja i gubljenje ulja da curi ispod, ali dovoljno da motor bude mastan spreda. To je izgleda uobičajena priča kod tog 1.2 benzinca, vidim da ljudi iznova pričaju o dihtungu glave i kod puntića. Ja sam ulje dolivao smo zato što mi je prvi majstor stavio neodgovarajući filter ulja tokom malog servisa, pa mi je drugi majstor zamenio odgovarajućim i naravno tokom zamene prosuo deo ulja u filteru. Što se tiče goriva, tu ne vidim razlog da se kod benzinca sipa bilo šta drugo osim 95 oktanskog ekonomika. One više oktane 98 i 100 ne vidim kako bi uticali na performanse vožnje. Katalizator dugo traje kod Pande, tako sam našao na nekom UK forumu. Da, umalo da zaboravim, veoma brzo nakon kupovine menjao sam senzor volana. To se svi žale da ode brzo kod polovnjaka. Skup delić, ali bez njega servo ne radi, volan je krut i teško se upravlja, lampica svetli, a hoće i da pišti buzz-er u krivini. Fabrički stereo je zadovoljavajući, pored funkcije CD plejera ovaj moj podržava i mp3 CD, što je super, jer imam tonu kolekcija još iz studentskih dana od pre dvadeset godina Ukoliko želite da imate SUV Pandu iz tog doba, gotovo da postoji konsenzus među Pandašima da je tu najbolja 4x4 sa 1.3 dizelom. Ja sam je skoro gledao na netu. Taj Fiatov dizel je baš na dobrom glasu, imate više video klipova na YT sa njom kako gospodari Alpima.
  3. @Ivan Hvala! Ovo nisam znao, dakle ipak postoji kao opcija za 4x4 dizel Pandu. Ova moja je 1.2 benzinac, ali ima da izgleda kao SUV Sredinom marta sam išao tamo-vamo i autoputem i po selima kraja mog detinjstva , tek prešao sam nekih 576 km i 9h za volanom u jednom danu. Prosek potrošnje 5.1 L 95 oktanskog ekonomika. Poenta priče, jer neko će nekada naleteti na ovaj post Googlajući, ako razmišljate o malom autu koji je više od gradskog zvrka, Panda je sjajan izbor. Verujem da je 4x4 verzija još bolja stvar.
  4. @horvat Hvala. I ja sam u tom fazonu, budući da treba samo da ih zamenim, na svojim su felnama, imaju i ratkapne sa Fiat znakom, po mom nekom viđenju stvari nisu nešto pohabane i loše za vožnju, a i neko ih je tako terao po švajcarskim vrletima već
  5. Znam, od tada me devojka podseća da mejam TV inače ne gledam, srećom, već jako dugo.
  6. Pozdrav društvu sa Foruma Ja sa za zimu kupio četiri nove Viking 155/80 R13 79T za Pandu 2 i solidne su, zaista, dobro ide, dobro koči, ne proklizava, itd. Doduše, nije bila neka ledara na putu nikada, ali za mali auto super. Sada me zanima, kada sam kupio Pandu, došla je sa većim gumama nego što ih propisuje FIAT u knjižici, sa letnjim 175/65 R14 82T. Šara im je još uvek prihvatljiva i nameravam da ih vratim za lepo vreme. Međutim, ne mogu da se otmem utisku da FIAT takav profil guma ne navodi u knjižici, čak ni za robustnije verzije Pande iz tog doba (2007. godina). Kada sam proverio na TyresizeCalculator -u (link) poređenje originalnih i ovih većih, ispada da na 50 km/h ne postoji razlika u brzini koju pokazuje brzinomer, a da na 100 km/h koje pokazuje brzinomer kalibrisan prema fabričkim 155/80 R13, zapravo auto ide 101 km/h, što je nekih 1% razlike u brzini ka gore, što opet nije problem, kakav sam očekivao zbog dodatnog inča u prečniku točka. Da li bi tehnički pregled / saobraćajna pravio problem oko ovih guma? Kako utiču na performanse vožnje? (Nisam nešto dugo vozio sa njima, samo po gradu, Pandu sam kupio malo pre vremena da se menjaju na zimske.)
  7. Krušovice me je totalno razočaralo letos. Posle par dobrih limenki došle su dve u nizu sa ukusom/mirisom kiselog kupusa i viskoznim sadržajem. Kupljeno u Maksiju, na popustu, ali verujem da je čuvenu fabriku napustilo u tom izdanju, da nije zbog skladištenja i da je upakovano ukvareno. Još mi u frižideru stoji jedno iz te serije, ne znam zbog čega, valjda se toliko odomaćilo na polici i čeka kada će me znatiželja da li je kvarno naterati da ga konačno otvorim.
  8. Setio sam se grčkog piva Fix Hellas, proverio sam na googu trebalo bi tako da se zove. Pretprošlo leto sam se fino natapao tim pils pivom. Nije loše, lako i taman za riblje specijalitete i plažu noću. Kasnije sam saznao da je to pivce i priča o nacionalnom ponosu Grčke.
  9. Nature

    Filmovi, serije...

    Za sada samo kao najava: "NOMADLAND". Priča koja obećava, ideja o beskrajnom putu i životu na točkovima. Verujem da je teško klasifikovati kompleksnu radnju drugačije od drame. Voleo bih da pogledam ovaj film, nadam se na FESTU 2021. https://youtu.be/vfmm1-CdgIc
  10. Nemoj da se igraš sa tim stvarima Ma gde si mogao da me uvrediš takvom konstatacijom. Inače, koliko sam ja skontao tokom ovih par godina, uglavnom tehnolozi hrane sa Poljoprivrednog faksa rade po pivarama. Ranije su uvek bii tehnolozi sa Tehnološkog. Možda u tom grmu leži zec. Šta ko doživljava kao prihvatljiv tehnološki proces pivske fermentacije. Uzgred, ako se neko zanima za sam proces u malim bačevima, sasvim super pivce ispadne primenom onih kitova za homebrew kojih ima u BGu na nekoliko mesta. Jedini nedostatak, treba biti zaista strpljiv, od pripreme do piva na stolu prođe mesec dana No, vredi! Ujedno postaćete potpuno upućeni kako teče proces pivskog vrenja, zanimljiv eksperiment, ako ništa drugo.
  11. Samo da dodam da, apropo prethodne priče oko akumulatora, računar sve vreme prati napon u akumulatoru, tako da ako postoji mnogo veće pražnjenje (draining), olovni akumulator nema mnogo tolerancije i napon nesumnjivo pada nakon par sati u pravcu da akumulator postaje neupotrebljiv, verovatno punjenje od par sati ga tek može vratiti na oko 12 V. Ukoliko se akumulator ne puni, verujem da će se lampica upaliti već nakon kraće vožnje, jer bar u Pandi, svi potrošači su veliki, a akumulator oko 45 Ah, tako da je verujem knap i da nema mnogo prostora za rad bez dopunjavanja. U prilogu je slika iz Pandinog manual -a. Za servo povezano sa akumulatrom sam pronašao na internetu kada sam tražio u vezi mog problema, da se usled pada napona motor serva isključuje (Panda ima samo električni servo), dakle ne senzor, te je motanje uvek potpuno tvrdo kada nema dovoljno struje, što kod mene nije bio slučaj, naprotiv, volan je svega dva puta na kratko bio tvrd, a lampica je svetlela i buzzer buzzovao grešku mnogo duže.
  12. @ISV_01 Jeste benzinac, ona malo jača 1.2. Nemam ja te ambicije za neki offroad, ali prija kada može da se siđe na neki seoski drum ili krene kozjom stazom po velikoj uzbrdici, a da se motor ne muči mnogo, ne prelazi 3000 obrtaja u prvoj, drugoj, pa polako Za neki offroad, zna se 4×4 je mandatorno, a još koje šta. Nekom prilikom pre sada već dosta godina išao sam sa grupom studentarije da sakupljamo kojekakve uzorke na Divčibarama. Čovek koji nas je vozio imao je nekog starog džiponju, pojma nemam koji je, onako avanturističko - vojni fazon sa rez. točkom napred na haubi. Zaglavio mu se gadno zadnji točak i krenuo da tone, tako da je svaki dalji pokret izazivao dalje zaglibljivanje i u jednom momentu činilo se da ne ide dalje. Međutim, onda je izmenjao prenose na minimum dva menjača i izvukao ga očas posla. Posle sam viđao taj dizajn sa više menjača, odn. palica koje menjaju prenose i pretpostavljam vuču napred ili nazad, ali poenta ove priče je da je neophono da čovek dobro poznaje svoje vozilo i njegove sposobnosti.
  13. Nisam tehnolog po zanimanju, već biohemičar, ali sticaj životnih okolnosti da sam se obreo u takvom labu poslednjih par godina, pa sam zbog posla morao da izučim još koje šta, mada su primarni fokus uvek zdravstvena bezbednost i toksikologija. Sa te strane, naša piva su OK, neće se niko otrovati i zadovoljavaju bar minimum kvaliteta koje ih svrstava u pivo. Možda zvuči apsurdno u 21. veku, ali postoje razvijene i bogate zemlje u kojima to nije tako, čak i EU zemlje sa pivsarskom tradicijom poput Češke. Pivara je nacionalno blago, ozbiljno, tradicija nekog alkoholnog napitka govori o tome da li je neka država ozbiljna priča. U ovom kontekstu evo jednog skroz rokerskog citata Frenka Zape:
  14. Dobro kod tebe ima i prostora da bude i nešto drugo, a ne odmah senzor. Meni je novi akumulator, ja ga kupio kada sam preuzeo kola, ništa se ne čuje kada ujutro pustim auto (po majstoru to može biti alternator, ako se čuje) i gasio se servo bez nekog reda, te je majstor Laki otprilike odmah rekao senzor. Danas je promenjen, za sada nema problema, mada je i greška računarski obrisana prvo, pa ni sa starim ne bi neko vreme javljao kvar. Problem senzora je, koliko sam razumeo, što je to generalno kvarljiva stvar kod Fiata, te je malo verovatno da će neko terati kola u nedogled bez da ima problema sa istim u nekom momentu... Sa druge strane, skupa zajeb*ncija kada se desi... I ne postoji neko pravilo, ali moja detaljna pretraga po netu, a i mišljenje majstora je da se najčešće pokvari kada krene hladnije vreme.
  15. @ISV_01 Hvala puno! Sve ove informacije zaita znače. Videću, da ih promenim sigurno, samo da isplaniram kada. E to sa Pandom da je mali terenac gotovo da sam osetio, jer u gradu kao mali gradski auto štima, ali posebno me obradovao kada siđem sa asfalta. (Čak i sa ovim lošim amortizerom, ispostaviće se ) Možda sa tako malim autom od 60 konja čovek i ne očekuje mnogo, pa se prijatno iznenadi kada savlada neki kameniti uspon bez muke i dovođenja motora do nekih granica.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...