kolega.jankovic 23 Posted April 18, 2014 Daj sliku, ne vidim ja ove sajtove.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 18, 2014 nemogu da se skinu slike,to je sa sajta autoscout.de,prvi je fiat fremont,a drugi auto je fiat bravo koji ekstra izgleda Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 23, 2014 samo malo "muke" Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted April 23, 2014 ee tooo zhorz,to su ti automobili Quote Share this post Link to post Share on other sites
velimir.radlovacki 0 Posted April 28, 2014 (edited) Bravo 1.6 MJT DPF, test Edited April 28, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 27, 2015 još mrda Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 28, 2016 Fiat Nuova Bravo Servisni trening / Fiat Nuova Bravo training manual Upravo postavljen PDF na FLCS serveru, klik na: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38953-uputstva-fiat-nuova-bravo/&do=findComment&comment=1358041 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted December 7, 2017 2015. facelift za brazilsko tržište i black edition Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted December 7, 2017 Koliko bolje izgleda od nasih.. Cime su to Brazilci zasluzili da imaju ovo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted December 7, 2017 (edited) Pa kod njih je krenuo da se sklapa sa 3 godine zakasnjenja, cini mi se 2010. i nadziveo je produkciju u Evropi koja je zavrsena 2014. Otuda i ova "osvezenja". Meni se licno te brazilske verzije maltene bilo kog Fiata nisu nikada svidjale, pogotovo mi neke naknadne prepravke deluju prilicno nakiceno i vuku "na onu" stranu. Dok su modeli za Evropu svedeniji, elegantniji, bez suvise detalja sto je mnogo blize mom ukusu. Pocev od eksterijera pozadi pretrpanog dzidzama, do enterijera sa modulom klime sa Delte u kombinaciji sa ovim verovatno uConnect, sa nesrazmernim tockicima komandi. A svidjaju mi se recimo crni farovi na Black Edition, sve je cisto licno misljenje, naravno . Inace ti brazilski modeli su specificni i sa ponudom motora, mislim da je konkretno Bravo kod njih u startu imao brazilski 1.8 EtorQ i "nas" 1.4 T-Jet . Edited December 7, 2017 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 22, 2019 (edited) "Project 198": Fiat Nuova Bravo - design story Sve je pocelo od "liste zelja" koju je postavio "Centro Stile" - zahtev menadzmenta bio je da se napravi najlepsi auto u Compact segmentu. Dizajneri predvodjeni Frenkom Stivensonom, imali su zadatak da osmisle lep i emotivan automobil, bez preteranog upustanja u razmatranje tehnickih problema. Na osnovu prvobitne zamisli, trebalo je kreirati auto sa sirokim tragom tockova, nizom siluetom, zakosenim vetrobranom i zakosenim bocnim linijama prozora, koje bi doprinele dinamicnom i atraktivnom izgledu. Ceo projekat bio je razvijen za samo 18 meseci. Djanfranko Romeo ("Fiat Engineering & Design") bio je glavni inzenjer za "Project 198" (kodno ime za Nuova Bravo). Koordinisao je sva glavna odeljenja razvoja: za spoljnu i karoserijsku strukturu, elektroniku, sasiju, za enterijer, pogonsku grupu i upravljanje troskovima. Sto se dizajna eksterijera tice, krenulo se od prvobitnih skica... Na osnovu cega se doslo i do nekih prvih konkretnih predloga: Proces dizajniranja od 2D do prva tri prihvacena 3D predloga trajao je samo 3 nedelje, a zatim jos 3 nedelje do konacnog modela u stvarnoj dimenziji. Bio je to veoma kratak rok, jer taj proces traje obicno od 6 do 12 meseci. Frenk Stivenson bio je direktor dizajna za Fiat i Lanciu. Radio je i za BMW grupu, gde je bio odgovoran za dizajn Minija i X5. Nuova Bravo je bio njegov prvi projekat posle pridruzivanja Fiat grupi. - "Znamo da je dizajn subjektivna stvar, ne mozete da reci da je dobar ili pogresan. Moze da vam se svidja ili ne svidja. Uvek pokusavamo da kreiramo automobil, koji ce privuci najmanje 75% ljudi." - "Problem je sto zbog vrlo kratkog vremenskog roka, morate biti sigurni u to sto zelite od samog pocetka. Potreban vam je mali, ali dobro definisan tim koji je talentovan i moze dobro da radi zajedno. Nema vremena za greske i pravljenje kompromisa." - "Proces razvijanja osnovne ideje se uvek izvodi rucnim crtanjem. A to je posebno vazno za italijanske automobile, jer moraju izgledati upravo kao da su dizajnirani rucno. Nema ravnih linija, oni su kao skulptura." Sto se enterijera tice, razvoj je tekao od prvobitnih skica: Preko necega gde se vec nazire konacan izgled kokpita: Do realizacije ideje na prvom modelu u stvarnoj velicini: Nuova Bravo je bio baziran na dobro poznatoj "C2" verziji Fiatove "C-platform" (koju je ranije koristio prethodnik Stilo), a koja je dodatno unapredjena u saradnji sa kompanijom "Magna-Steyr", u velikoj meri koristeci alate virtuelnog razvoja. Tekst by Ivan, koristeci materijal sa: quellichebravo.it Edited April 3, 2020 by Ivan 5 8 Reacher Gilt, Bugeera, Danilo1 and 10 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted January 22, 2019 I iz svih onih crteza ja ga samo vidim kao kupe verziju i kupe verziju... ogroman promasaj (tipican za italijane ) je ucinjen zato sto nije uradjena i 3vrata verzija. Lepsi bi bio i od astre gtc a i od petovratnog debeljana naravno 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 22, 2019 Slazem se, meni je takodje najlepsa i najinteresantnija skica koju sam postavio kao prvu. A i kako su dizajneri naveli, prvobitna ideja je bila da se napravi Compact sirokog traga tockova i niske siluete, sto je tek do neke mere ispostovano jer je ipak u pitanju C klasa, u to vreme bila najprodavanija kao segment. Na skicama, sa velikim tockovima deluje kao pomenuta Astra J GTC, a pojavio bi se par godina ranije. Na slabu prodaju uticao je nedostatak karoserijskih izvedbi - karavan, kupe, kabrio... Pa cak mozda i neki "nakalemljeni" sedan za manje zahtevna trzista (od cega je aktuelni Tipo cak startovao i pokazalo se kao pun pogodak za prodajne rezultate, ne bas i za imidz). Takodje i svetska kriza - na nesrecu Brava, u najgorem mogucem trenutku, kada je model tek video svetlost dana. Za malo jace od pola godine u startnoj 2007. prodat je u lepih 80 000 primeraka, ali onda krece SEKA i u godini u kojoj je trebao da ima pik, prodato je samo 93 000 komada. U iducim godinama lagano izlazi iz fokusa i prodaja nastavlja da pada, do nekih konacnih samo oko 350 000. Steta za tada dizajnerski vrlo atraktivan auto, sa korektnom motorizacijom, kojim je Fiat jos uvek parirao konkurenciji u segmentu i koji je po svim testovima bio vrlo lepo sklopljen. Cak je i na nemackom ADAC, posle 100 000km pokupio sjajne rezultate. Ima vrlo interesantnih prica u kom smeru je trebao da bude razvijan, o predlozenim konceptima i dizajnu, ispisao sam i preneo samo neki osnovni deo... 3 bane1321, MS PK and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6007 Posted January 23, 2019 Sa kakvim predznanjem se ide u kafanu! Provalio sam da voliš crne farove na Bravu! 1 Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 23, 2019 'Si vid'o ? Za moj ukus, uz mali 500, Grande, Deltu, 159, jedan od najlepsih automobila svog vremena, tako da su mi za svaki od njih interesantni detalji razvoja. Po meni su Bravu nepotrebno omeksali dizajn, u odnosu na prvobitne odlicne ideje (nize siluete, ostrijeg prednjeg kraja, jos dinamicnijih bokova, skrivenih rucica zadnjih vrata...). Posao je namestio da sam imao zadovoljstvo da ga probam odmah posle predstavljanja, u jednom malom salonu u Italiji. A kolega je ovekovecio kako sacujem zazore na izlozbenom MultiJet Sportu, eto me iza : U to vreme sam vozio Stila (koji je ovde bio raritet) i bio sam ubedjen da cu preskociti Bravo i pazariti njegovog napucanog naslednika. Nazalost, Fiat je sa modelima tu gde jeste, naslednik je em kasnio, em je razvijen kao sedan za jeftina trzista, em kaska za konkurencijom... I eto, igrom slucaja, pored novijih modela koje sam gledao, pomalo neocekivano ipak dodjoh u posed jednog interesantnog restyle Sporta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 23, 2019 Ali i dalje ergonomija mu nije jača strana Sedišta u emotion opremi odvratna na oko i loša, u sport opremi vrlo lepa, ali i dalje loša. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 23, 2019 Svuda stari okrugli plavi znak...očigledno je, posle vremena u kome su nastali ovi radovi, doneta odluka da se znak zameni na svim modelima. Možda zato strada i otpada skoro svima Fiat znak na gepeku Dobro je što unutra ipak još jednom razmislili i promenili središnji deo oko ventilacije, radija...mada mi je ona varijanta tog dela gde se samo nazirao konačni izgled bila lepša. Sad bi odlično legla autima sa ekranima osetljivim na dodir, možda zato u to vreme nije ni mogla tako da se realizuje, ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 23, 2019 (edited) 22 minutes ago, neshaoct said: mada mi je ona varijanta tog dela gde se samo nazirao konačni izgled bila lepša. Sad bi odlično legla autima sa ekranima osetljivim na dodir Svakako je i na njega isao tada aktuelni ConnectNav pa InstantNav, doduse nize pozicioniran nego ovi moderni tableti koji su mi dizajnerski uzasni kako strce. Ali dobro, to je trenutna moda... A ako se malo bolje pogleda bas skica enterijera koju pominjes, vidi se da na ekranu pise "Stilo" , posto je model u razvoju jos uvek bio "Project 198" . Isto vazi i za prethodni plavi znak na skicama, posto je novi logo kompanije prezentovan krajem oktobra 2006., a Nuova Bravo je bio prvi model koji ga je poneo: Edited January 23, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted January 23, 2019 Kad smo kod znaka, ja žalim što nije //// i dalje napred. Meni je više dinamičan, sportski, a plus što bi savršeno nekom igrom linija mogao da se uklopi u masku, nešto kao što Citroen radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 23, 2019 Mogu da se poigraju sa tim crticama za ''potpis'' LED svetala...možda bi ispalo dobro, možda ne. Ko zna, verovatno su već probali pa im se nije svidelo. Npr. kad se upali ''žmigavac'' možda 2 spoljne (od 4 linije) mogu da odrade tu signalizaciju, pa kad se završi skretanje opet postanu dnevna svetla. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 23, 2019 (edited) Na tom logou o kome pricate je 5 crtica . ///// je svedena varijacija prethodnog /F/I/A/T/ logoa koriscenog do '91. Koji je meni nekako najprepoznatljiviji jer sam ga verovatno zapamtio kao klinac sa modela sa kraja 70-ih i pocetka 80-ih. Upravo se taj logo i najduze zadrzao od svih koriscenih, skoro cetvrt veka. A Zabar kao Zabar, promenio ih je gomilu do sada, kao i imena modela - umesto da kao i ostali na neki nacin i tim putem odrzava tradiciju i klijentelu. 1 hour ago, marko.jovanovic said: Ali i dalje ergonomija mu nije jača strana Ergonom, 'de nam ti izmeri rastojanje od pedala do zadnjeg sedista u pet'ci kada budes u stanju. Pa dopisi u temi o kupovini Brava posto je tamo vise nas diskutovalo, ja izmerih 195cm. Bez zezanja, jer i ja mislim da je Bravo tesniji pozadi iako je 13cm duzi i ima vece medjuosovinsko. Edited January 23, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted January 23, 2019 (edited) Ivane, pusti brojke. U novom bravu jendostavno ne mogu da se namestim udobno, kao i u starom bravu, kao i u Puntu... Nisam jedini koji ima ovakvo mišljenje. U Golfu 4, 5, 6 ne osećam nelagodnost, kao i u Oktaviji, Leonu, pa i u Polu i u Ibizi. Negde greše, to je očigledno, da li je u pitanju sedište, položaj ručice menjača, položaj volana, ne znam. Edited January 23, 2019 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted January 23, 2019 (edited) @Ivan Što se tiče karoserijskih izvedbi nije to ubilo Brava. U ovom segmentu se da živjeti samo sa hatchbackom, nije značajan udio ostalih karoserijskih izvedbi. No naravno karavan bi pomogao. Verzija sa 3 vrata nema smisla što se i dana pokazuje kada ju svi gase. Edited January 24, 2019 by neshaoct skinut višak Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17680 Posted January 23, 2019 (edited) Kupei su se vremenom sve manje prodavali, sto polako dovodi do ovoga sto i sam pominjes - da ih polako proizvodjaci u sve vecoj meri gase. Ali ovde pricamo o periodu od pre 10-12 godina, gde nije bas da tada nisu imali udela. Drugo, cisto sumnjam da je menadzment Fiata toliko daleko gledao u buducnost neizbacivanjem kupea, cak sam ubedjen da je to bio splet okolnosti. A modeli u ponudi bar tada nisu bili samo puke cifre prodaje - siroka paleta (hatch, sedan, karavan, kabrio,...) dovodi do atraktivnosti i raznovrsnosti nekog modela, slicno kao i siroka ponuda motora. Svakako bi malo kupaca bilo za neki motor od 200+KS, ali eto Fiat je u Bravu imao max od samo 165 KS, za razliku od nekih drugih. Na neki nacin to pokazuje moc i raznovrsnost nekog brenda, svakako je to danas prilicno drugacije gde se sve vise gleda zarada po modelu u segmentu, a kupci poprilicno nebitne stvari. 1 hour ago, marko.jovanovic said: Ivane, pusti brojke. Ja niti pokusavam, niti sam bilo gde opovrgao tvoje misljenje koje postujem, kao i misljenje svakoga ovde . Niti mislim da svaki auto moze svakome da lezi, hvala Bogu vozio sam i maltene sve sto pominjes, da mi pase kupio bih tako nesto. Moje pitanje bez ikakve ironije je da izmerimo i uporedimo prostor u kabini u istoj klasi, posto nas je prilicno diskutovalo i misljenja su od-do, cak do toga da su neki poredili sa GP. Nista vise . Edited January 23, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites