Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

17 hours ago, Mijailović P. said:

Ma kad se nisam poplašio od dvomasenog, sve mi je ovo luk i voda. emoji3.png

Sve ti je to moj kolega sve slicnije, ako je noviji turbak u pitanju (uveliko su prisutni ili stizu GPF filteri i za kosacice). Komotno si mogao konacno da kupis dizelasa :lol: .

U potrazi sam paralelno gledao i 1.6/2.0 dizele i 1.4 turbo benzince. Pa sta pre lepo naleti, da mi onako u kompletu zagolica mastu :) . Posle godinu i po, pocetna kalkulacija mi se ispostavila kao prilicno tacna.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino na šta treba obratiti pažnju je sve češća praksa EU država da dizelaša dodatno oporezuju eko taksama.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ventil – čemu služi, kako radi, blokiranje (zatvaranje, gašenje)...

 

EGR ventil pušta deo izduvnih gasova da se vrate nazad u cilindre. Zašto?!

Zato što se na taj način snižava temperatura sagorevanja u cilindrima, što smanjuje stvaranje azotnih oksida, koji su veoma štetni po zdravlje ljudi na različite načine.

EGR ventili se koriste još od sedamdesetih godina i u međuvremenu su postali vrlo sofisticirani. Stoga način rada, pouzdanost, cena (u slučaju zamene) i efikasnost u različitim režimima vožnje mogu značajno da se razlikuju između starijih i novijih vozila.

 

Šta znači „skraćenica“ EGR?
Pun naziv na engleskom je „Exhaust Gas Recirculation“, odakle i potiče akronim EGR. Tu je i nemački naziv „Abgasrückführungsventil“, s tim što je u tom slučaju skraćena verzija - AGR.

U prevodu, EGR ventil je ventil za recirkulaciju izduvnih gasova. Imaju ga i benzinci i dizelaši.

 

Kako EGR smanjuje količinu azotnih oksida koje auto izbacuje?
Tako što pušta određenu količinu izduvnih gasova da zajedno sa svežim vazduhom uđu u cilindar – svojim prisustvom izduvni gasovi snižavaju temperaturu prilikom sagorevanja goriva u cilindru. Naime, izduvni gasovi koji se vraćaju u cilindar ne sadrže ni kiseonik, ni gorivo (bar ne bi trebalo).

Dakle, oni ne idu na ponovno „sagorevanje“, što je uobičajena zabluda.

Njihova uloga je praktično da „razrede“ vazduh u cilindru, odnosno da smanje količinu kiseonika u smeši u cilindru koja treba da se zapali. Pošto sada umesto čistog vazduha u cilindru imamo mešavinu sa izduvnim gasovima, to znači da u istoj zapremini imamo manju koncentraciju kiseonika.

Ovde dolazimo do problematičnog dela, pošto je mehanizam nastanka azotnih oksida prilično komplikovan za objašnjavanje.

Azotni oksidi koji nastaju u motoru nastaju oksidacijom azota iz vazduha i azota vezanog u samom gorivu, pri čemu postoje čak tri osnovna mehanizma kako nastaju, a oni zavise od koncentracije kiseonika, odnosa količine kiseonika i azota, temperature u cilindru, brzine fronta plamena...

Stoga ćemo se zaustaviti na objašnjenju da ubacivanje izduvnih gasova u cilindre na više načina smanjuje emisiju azotnih oksida, ne samo snižavanjem temperature prilikom sagorevanja u cilindrima (što takođe postižu na više načina).

Ako smatrate da nije fer što smo ovako površno objasnili nastanak azotnih oksida, kliknite na ovaj link i uživajte u detaljnom objašnjenju.

Pređimo na ono što u stvari interesuje prosečnog vozača.

 

Da li i benzinci imaju EGR ventil?
Da, imaju - ali kod njih se znatno ređe kvari, pa o problemima sa EGR-om uglavnom slušamo od vlasnika dizelaša. To naravno ne znači da su benzinci imuni na probleme. 

 

Zašto se kvari EGR ventil?
On je stalno izložen izduvnim gasovima, pa se vremenom na njemu stvaraju naslage čađi. U nekom trenutku, te naslage počnu da mu smetaju u radu ili ga potpuno onesposobe. Može da ostane zaglavljen u otvorenom ili zatvorenom položaju, može da ima usporene ili odložene reakcije, itd.

U skladu s tim motor će pokazivati razne simptome neispravnog rada.

Naime, od mnogo faktora zavisi kada će ventil biti zatvoren, a kada otvoren i koliko (tj. koju količinu izduvnih gasova će vraćati u cilindre): od vrste goriva (benzin/dizel), načina i sofisticiranosti upravljanja radom motora, načina upravljanja radom samog EGR ventila, režima rada motora (ler, pun gas, suviše niski obrtaji...), radne temperature motora...

Na primer, ako date pun gas, EGR će biti potpuno zatvoren kako bi motor mogao da razvije što veću snagu, a za to mu je potrebno što više kiseonika neophodnog za sagorevanje velike količine goriva.

Otvoren je kada motor radi pri delimičnom opterećenju. Kada je ler u pitanju, priča je pomalo problematična, pa ne smemo ništa da tvrdimo. Neki kažu da je u leru, pri radnoj temperaturi, EGR zatvoren (mada to deluje nelogično).

Nismo našli dovoljno pouzdan izvor koji može iole detaljnije i pouzdanije da objasni situaciju i razlike između dizelaša i benzinaca, starijih i novijih generacija i slično. Stoga se ograđujemo od bilo kakve tvrdnje za rad motora u leru po pitanju otvorenosti EGR-a.  

Savremeni motori imaju „pametne“ kompjutere koji kontrolisanjem rada ventila, ubrizgavanja, turbo punjača i drugih sistema, a na osnovu informacija koje dobijaju od brojnih senzora, mogu da sinhronizuju rad svih tih sistema kako bi se postigla niža potrošnja, brže dostizanje radne temperature, mirniji rad, veća elastičnost, niža emisija štetnih gasova...

Što se tiče kvara EGR ventila, uzmimo kao primer da je ostao zaglavljen u otvorenom položaju – velika količina izduvnih gasova se vraća u cilindre i kada treba i kada ne treba, što će definitivno izazvati pad snage pri većem opterećenju, između ostalih nepravilnosti u radu.

Slično važi i za situaciju kada ostane zaglavljen u zatvorenom položaju. Pošto će neko u komentarima sigurno napisati da je blokirao EGR ventil na svom automobilu i da nema nikakvih problema, naglasimo odmah da je ovde reč o kvaru, dok je namerno blokiranje EGR ventila „malo“ drugačija priča, pošto se tu menjaju i parametri u kompjuteru, odnosno vara se kompjuter kako bi „mislio“ da je sve u redu – bar kod iole novijih automobila.

Stariji su u stanju da istrpe razne vrste „budženja“.

 

Čišćenje EGR ventila
EGR ventil može da se očisti. Međutim, ta operacija ne mora uvek da bude uspešna. Ponekad će problem biti kratkoročno rešen, a nekad neće uopšte.

U svakom slučaju, osim ukoliko 100% niste sigurni u to što radite, savetujemo da čišćenje EGR ventila prepustite profesionalcima. Skidanje EGR ventila kod nekih automobila može da bude prilično komplikovano.

Postoje i razna sredstva za čišćenje EGR-a bez skidanja, ali njihova efikasnost zavisi od slučaja do slučaja.

 

Za one koji imaju 1.6 HDi ili 1.6 TDCi motor, ovo objašnjenje (na engleskom) može da bude veoma korisno ukoliko žele sami da čiste EGR ventil:

 

 

Zašto čišćenje EGR ventila relativno često ne reši problem?
Ne samo da čišćenje EGR-a relativno često ne reši problem, već ni montiranje potpuno novog EGR ventila ponekad ne reši problem.

Zato što se čađ ne nakuplja samo na EGR ventilu, već i u cevima kojima se kreću izduvni gasovi, a njih obično nije baš lako očistiti. Stoga čak i kad vam u servisu montiraju novi EGR, motor i dalje može da se ponaša problematično.

U zavisnosti od vrste i generacije motora i EGR-a, problem mogu da izazivaju i senzori, elektronika, cev od vakuuma...

 

Da li je moguća popravka EGR-a ukoliko čišćenje ne pomogne?
EGR ventil može da bude prilično kompleksan. Stoga ukoliko je došlo npr. do kvara elektromotora koji pokreće EGR ventil, jedino rešenje je kupovina novog; tako su nam bar rekli...

Mogu da se pokvare i razne druge stvari na samom EGR ventilu koje u zavisnosti od njegove vrste, starosti, stanja i kompleksnosti mogu ili ne mogu da se poprave, a ponekad je isplativije kupiti novi, naročito kad su u pitanju „primitivnije“ verzije.

 

Kako produžiti radni vek EGR ventila?
Kao što smo rekli, on najčešće strada zbog toga što se na njemu skupljaju čestice čađi.

Do ubrzanog nakupljanja čestica čađi dolazi zbog:

a.) učestalih vožnji na kratkim relacijama (naročito kada motor ne uspeva da postigne radnu temperaturu)

b.) nepravilnog održavanja - npr. previsok nivo motornog ulja, neredovna zamena ulja i filtera, korišćenje neodgovarajućeg ulja...

c.) raznih neispravnosti na samom motoru - loše sagorevanje iz bilo kojeg razloga (npr. dizne), neispravan turbo punjač (npr. pušta ulje), pohabane vođice ventila, istrošene karike…

Dakle, EGR ventil je samo jedan deo koji (naročito kod dizelaša) može da strada zbog neispravnosti drugih delova ili sistema, a zatim da svojom neispravnošću počne da izaziva probleme sa drugim delovima. Na primer, kada zbog neispravnog EGR ventila dođe do povećanog izbacivanja čađi, vrlo brzo dolazi i do problema sa DPF filterom.  

Tako se stvara začarani krug koji vlasnika automobila dovodi do ludila. Zato vlasnici dizelaša treba na vreme da reaguju na bilo kakvu promenu u radu motora; gubitak snage, povećanu potrošnju i slično.

Jednostavno, savremeni dizelaši su osetljivi sistemi, pošto loše sagorevanje koje dovodi do stvaranja više čađi može da izazove probleme sa brojnim komponentama, uključujući EGR ventil, lambda sonde, DPF filter, razne senzore za pritisak i temperaturu, turbo punjač, „zagađenje“ motornog ulja…

Stoga je vrlo korisno, ne samo za EGR, već za sve gore nabrojane delove, ali i mnoge druge, da povremeno izvezete auto na otvoreno i „produvate“ motor dužom i oštrom vožnjom na visokim obrtajima. Kada do nekog kvara već dođe, ovakvo „produvavanje“ neće biti od pomoći, tako da se preporučuje samo preventivno.

Činjenica je da veliki broj vozača neopisivo mnogo vremena provede u saobraćajnim gužvama, u kreni-stani vožnji, a i kada se dočepaju otvorenog puta, gledaju da voze na što nižim obrtajima kako bi trošili što manje goriva. Uostalom, dizelaša su i kupili zbog niske potrošnje.

Međutim, praksa pokazuje da razni sistemi i komponente kod dizelaša ne vole ovakvu vožnju i da razni kvarovi lako pojedu svu uštedu postignutu niskom potrošnjom.

 

Zato ja skinem DPF, zatvorim EGR, „sredim“ lambda sondu, čipujem da manje troši...
Blokiranje EGR ventila je masovna pojava kod nas. Mnoge firme otvoreno na svojim sajtovima nude ovu uslugu, mada istini za volju blokiranje ili zatvaranje EGR-a nije zakonski zabranjeno.

Međutim, zabranjeno je da auto sa blokiranim EGR-om prođe tehnički pregled. Da li u praksi prolaze, to je već posebno pitanje na koje ne možemo da damo odgovor bez ozbiljnog istraživanja na terenu.

Mnogi koji su zatvorili EGR ventil tvrde da im auto ne dimi i da na tehničkom pregledu bez problema prolaze test izduvnih gasova. Sa druge strane neki mediji tvrde da skoro polovina vozila pada na ispitivanju izduvnih gasova.

Iskreno, ne znamo kome da verujemo. Možda ćemo saznati nakon 5. jula 2021. godine?

Inače, blokiranje EGR-a, zatvaranje EGR-a, uklanjanje EGR-a, skidanje, gašenje EGR-a ili kako god da nazovemo tu operaciju, ne obavlja se samo fizički tako što se u potpunosti zatvori prolaz izduvnim gasovima ka cilindrima, već se u zavisnosti od automobila, radi i na njegovom kompjuteru.

Navodno, kod starijih automobila je to prilično jednostavno, ali kod novijih je situacija mnogo komplikovanija zbog raznih senzora, kompjutera koji sve prati i integriše rad EGR-a sa svim ostalim sistemima i komponentama, pa treba nekako prevariti kompjuter – modifikacijom softvera, emulatorima...

Oni koji se bave ovim blokiranjem tvrde da neće biti nikakvih problema sa radom automobila. Naprotiv, neki obećavaju i da će se motor sada ponašati bolje, uključujući i smanjenu potrošnju i povećanje snage.

Sa druge strane, postoje vozači koji su primetili da im nakon blokiranja EGR ventila motor znatno sporije diže temperaturu i da mu zimi treba čitava večnost da dostigne radnu temperaturu. Mnogi drugi to ne primećuju, tako da to zavisi od slučaja do slučaja.

 

Može li auto sa blokiranim EGR ventilom da prođe tehnički pregled?
Ovo je već „filozofsko“ pitanje... Mi nemamo odgovor.

Istina, znamo za primere dizelaša sa blokiranim EGR-om čiji vlasnici kažu da im na tehničkom pregledu nisu ništa rekli u vezi izduvnih gasova. Zato veruju da će prolaziti i dalje, odnosno i nakon 5. jula 2021. kada na tehničkom više neće samo upozoravati ukoliko je emisija gasova preko granice već će obarati.

Sa druge strane, neki tvrde da auto sa blokiranim ili zatvorenim DPF-om dimi i ne može da prođe tehnički.

 

Da li zatvaranje EGR ventila povećava snagu motora?
Ne, to je uobičajena zabluda. Ispravan EGR ventil je zatvoren kada je motor pod velikim opterećenjem, tako da njegovim blokiranjem ne može da se poveća snaga.

Razliku verovatno primećuju oni koji su vozili sa neispravnim EGR-om. Vi date gas do daske, a EGR zaglavljuje i ne zatvori se dovoljno brzo ili se ne zatvori do kraja, što dovodi do nepravilnog rada motora i nemogućnosti da razvije odgovarajuću snagu.

Nakon toga, kada ga blokirate i date gas imate osećaj kao da je motor mnogo jači, a u stvari je problem bio u EGR ventilu.

Isto važi za potrošnju goriva, mada su mišljenja podeljena - situacija je tu komplikovanija. Neki tvrde da upravo zahvaljujući EGR ventilu motor može da radi sa siromašnijom smešom, što znači da će manje trošiti.

EGR može snižavanjem temperature u cilindrima da spreči pojavu detonatnog sagorevanja ili neželjenog ranijeg paljenja goriva/smeše (u zavisnosti od vrste goriva), čime se otvara mogućnost promene ugla pretpaljenja, „igranje“ ubrizgavanjem goriva i otvaranjem/zatvaranjem ventila, a time između ostalog može da se postigne veća elastičnost, smanjenje potrošnje goriva, mirniji rad i slično.

Treba imati u vidu da se prilikom blokiranja EGR-a ponekad obavi i dodatno sređivanje softvera kako bi auto manje trošio, ali to je tek posebna priča oko koje se lome koplja. A ukoliko auto ima DPF filter, obično i on „ode“ u sklopu blokiranja EGR-a.

 

Koliko košta zamena EGR ventila?
Cene se drastično razlikuju u zavisnosti od raznih faktora. Za starija vozila su obično jeftiniji, npr. od samo 6.000-7.000, pa sve do preko 50.000-60.000 dinara kod novijih.

Naravno, treba uračunati i „ruke“, odnosno zamenu, što je kod nekih kola prilično komplikovano.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo, ja imam problem sa EGR ventilom na Cromi restajling mjet 150ks.

Problem je sledeci:

Uvezen je sa blokiranim EGR-om, sa plocicom kod samog ventila, tako da se napunio cadji vremenom, haos... gresku nije imao na tabli pa kontam da je iskljucen softverski... 

Ja sam uzeo drugi EGR ventil, polovan ali u full stanju i montirao. Ali sada auto ima cudan zvuk pri dodavanju gasa, deluje mi kao da je ostao otvoren... Kako bi ja mogao i gde da softverski ukljucim EGR? Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RobbeNski

 

Mislim da je greška što želiš da vratiš u funkciju EGR. Svi to zatvaraju kako bi sprečili probleme, zatvaraju kako im čađ ne bi punila usisnu granu, a ti hoćeš obrnuto. :) 

Ali, ako već hoćeš tako, najbolje bi bilo da imaš originalnu mapu. Pošto to nemaš (uvezao si auto sa isključenim EGR-om), onda treba da odeš do nekog servisa koji se bavi čipovanjem/isključivanjem EGR-a/DPF-a. Oni će ti ili promeniti deo tvoje mape, ili upisati potpuno novu (originalnu) u kojoj EGR neće biti softverski ugašen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, RobbeNski said:

Zdravo, ja imam problem sa EGR ventilom na Cromi restajling mjet 150ks.

Problem je sledeci:

Uvezen je sa blokiranim EGR-om, sa plocicom kod samog ventila, tako da se napunio cadji vremenom, haos... gresku nije imao na tabli pa kontam da je iskljucen softverski... 

Ja sam uzeo drugi EGR ventil, polovan ali u full stanju i montirao. Ali sada auto ima cudan zvuk pri dodavanju gasa, deluje mi kao da je ostao otvoren... Kako bi ja mogao i gde da softverski ukljucim EGR? Hvala

Ma to samo EGR off. Sve ostalo uglavmnom je bacanje para. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, RobbeNski said:

...sa razlogom je tu egr, pa bih tako voleo i da ostane jer ima svoju svrhu...

Štetan je za auto, dobar je za ekologiju.

 

To ekološko dejstvo je, po meni, minimalno i ne opravdava veliku investiciju oko njega jer...čim auto dođe na radnu temperaturu EGR je ionako u 99% slučajeva zatvoren. To možeš proveriti kad sve namestiš, kreni da voziš sa priključenom dijagnostikom, podesi na dijagnostici EGR i gledaj zadatu i izmerenu vrednost (može i grafikon da se podesi), videćeš da je zadata vrednost da bude zatvoren skoro stalno čim motor dođe na radnu. Faktički, sve od njegovog pozitivnog ekološkog efekta se tako svede na onaj kratak period dok motor ne dođe na radnu temperaturu.

 

Sa druge strane, problem je kad se zaglavi (a hoće, ne postoji šansa da ne zaglavi). Onda eto izduvnih gasova u usisnoj grani kad ne treba, smeša zato više nije odgovarajuća jer ima više vazduha nego što treba (u usisnoj grani je tada vazduh spolja bogat kiseonikom za sagorevanje, plus izduvni gasovi siromašni sa kiseonikom jer je već najveći deo sagoreo), komp reaguje tako što dodaje gorivo, ali ono ne može da sagori jer nema kiseonika dovoljno...i rezultat otvorenog EGR-a (kad ne treba) je manjak snage i višak dima.

 

Pričam ti jer sam i ja čistio EGR (na Stilu 1.9 MJet 140), dva puta sam išao u servis zbog toga misleći isto kao i ti da on ima neku svoju svrhu...dok na kraju nije zatvoren i očišćena usisna grana od svega što je natrpao u nju. Prosto, nije vredelo. Sada sa 1.9 MJet 150 se nisam mislio ni sekunde, odmah je zatvoren.

Naravno, uradi na svom autu šta god misliš da treba. :thumbup: 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je DP filter izvađen i isključen. EGR nije. Aktivan je, ali ne funkcioniše pravilno. Primetio sam da dimi malo vie nego obično i da je turbo rupa baš izražena. Bio je zatvoren pločicom, da bih ja na njoj napravio 3 rupice - jer se on nikad ne zatvara u potpunosti. Upravo ta turbo-rupa, po rečima majstora znak da se geometrija na turbini zaglavljuje. Par puta je u 3-4 brzini paotsirao od 60 do 130 i lepo se "odglavila". Nemam problema jer se auto vozi na otvorenom putu pa se redovno luftira. Ali dovoljno je oko 5 km po gradu da krene da dimi.

 

Verovatno da ću softverskim gašenjem EGR rešiti problem crnog dima.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR pomaze da se motor znacajno brze zagreva, sto je pogotovo zimi primetno i znacajno, jer je "habanje" najizrazenije kod hladnog motora, a itekako znaci za komfor i grejanje kabine.

 

Pogotovo sam na alfi 1.9 16v primetio ovo kada sam napravio gresku i ugasio ispravan EGR u odlicnom stanju, tu gresku vise nikad necu ponoviti.

 

Nekad je popravka EGR jednostavno neisplativa i onda se blokira, od ciscenja uglavnom nema nista, pravo resenje je drugi nov EGR ventil, a za neka auta znaju biti uzasno skupi.

Takodje ako dizne proizvode dim i cadj usled pohabanosti, pa one onda prljaju EGR, tesko da ce neko uzeti da reparira dizne zbog dima, vec ce da izbaci EGR i ignorise dim.

Dizne se uglavnom ne rade ako auto moze da upali i ne trza u radu, tj. dok bas ne mora.

 

E upravo zbog svega toga je EGR takav bauk, zato sto ako hoces da ga vratis u funkciju, to moze biti uzasno skupo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

GR pomaze da se motor znacajno brze zagreva, sto je pogotovo zimi primetno i znacajno, jer je "habanje" najizrazenije kod hladnog motora, a itekako znaci za komfor i grejanje kabine.

Jeste, celih minut duže kad je baš minus napolju...npr. ove zime ne bi ni primetio razliku.

1 hour ago, vagenovac said:

Takodje ako dizne proizvode dim i cadj usled pohabanosti, pa one onda prljaju EGR, tesko da ce neko uzeti da reparira dizne zbog dima, vec ce da izbaci EGR i ignorise dim.

Kad nešto sagori mora dima da bude :D

Koliko će toga biti na kraju (na auspuhu) ne bih sada o tome opet otvarao priču, evo da bude da ne treba da bude ništa nikada.

Ali, to je zato što ima katalizatora/DPF-a, pa ako sve u lancu radi kako treba (počev od kvaliteta goriva do stanja katalizatora/DPF-a) na zadnjem loncu više nema dima. Ali, kao što znamo ne vraćaju se ti izduvni gasovi (sa samog kraja izduvnog sistema) u usis, već mnogo ranije kad su još kako ''prljavi''.

 

Ako sam dobro razumeo tvoju priču, ispade da ako su dizne ok dima neće ni biti uopšte već tu odmah na početku izduvne, pa onda eto EGR neće prljati vraćanjem tih izduvnih gasova u usis.

Ne znam samo ako je stvarno takva situacija zašto onda uopšte stavljaju katalizatore i DPF ako dima ionako nema pa nema jer su dizne dobre :) , tj. nisu ''pohabane'' i ''ne prljaju EGR''...već bi trebali samo da sprovedu te ionako čiste izduvne gasove do zadnjeg lonca i gotovo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da me nisi razumeo :D 

 

Ako tvoj auto postize radnu temperaturu za minut, ja takav auto nisam imao prilike da vozim. :) 

 

Ono sto sam primetio jeste da je pre blokiranja EGRa na alfi da kazaljku mrdne sa 50 stepeni nakon 5-6km, a radnu temperaturu postigne za 10-12km, sa blokiranim EGR tek nakon 15km mrdne kazaljku sa 50 stepeni, a za radnu temperaturu treba skoro 25-30km otvorene voznje, sto je daleko vise.

 

Takodje mislim da je koncept sagorevanja prilicno jasan, mislim da ne treba posebno da elaboriram da ce pohabane dizne da proizvode vise dima i cadji nego ispravne dizne.

Ne znam, jel to stvarno nekome iznenadjenje? Jel smatra neko da je to nerealno? :D 

 

Takodje nema potrebe siriti pricu na katalizator i DPF jer je laicki dim samo ono sto golim okom primetimo, a gorepomenuti uklanjaju i preciscavaju i nama golim okom nevidljive gasove.

 

Da rezimiram, sto su dizne u losijem stanju to ima vise cadji (dim nas sad ne interesuje), sto ubrzano blokira EGR.

 

U principu dok EGR radi nema potrebe dirati ga, a neispravan je najefikasnije resiti blokiranjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, vagenovac said:

Ako tvoj auto postize radnu temperaturu za minut, ja takav auto nisam imao prilike da vozim. :) 

Nisi dobro pročitao, pogledaj opet moj post. Nisam rekao ''za minut'', nego ''za minut duže'' nakon što se zatvori EGR.

 

19 minutes ago, vagenovac said:

Ono sto sam primetio na...alfi da kazaljku mrdne sa 50 stepeni...sa blokiranim EGR tek nakon 15km

Onda bih trebao po Beogradu da non-stop vozim sa autom koji nije na radnoj ako treba 15 kilometara vožnje, ali to se ne dešava. Ni blizu nije tako kad je termostat ispravan ni sa uključenim grejanjem zimi. Nešto kod te tvoje Alfe nije bilo ispravno...možda dizne :D 

 

19 minutes ago, vagenovac said:

Takodje mislim da je koncept sagorevanja prilicno jasan, mislim da ne treba posebno da elaboriram da ce pohabane dizne da proizvode vise dima i cadji nego ispravne dizne.

Mislio sam i ja da svi znamo da je EGR stavljen jedino, samo i isključivo zbog ekologije, kad ono...ispade da on prija motoru i da ga ne treba dirati dokle god radi, tj. dokle god ubacuje izduvne gasove nazad u usis po zadatom režimu. Kako može đubre (manje, ili veće...svejedno je đubre) od izduvnih gasova nazad u usisu da prija motoru pojma nemam...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad ti ne citas dobro, rekoh otvorene voznje, e sad moze on i u leru da postiugne radnu temperaturu, ali ce i u gradskoj voznji opet trebati duplo duze, sat vremena umesto pola sata ili pola sata umesto 15min zavisno od spoljne temperature, uostalom ocigledno je ogromna razlika.

 

Takodje termostat kada je neispravan auto ne postize radnu temperaturu jer otvara prerano, a alfa je sigurno jedna od boljih :) 

Mozda nisi vozio sa ispravnim EGR nikad, pa ne znas razliku, samim tim znamo sta kod tvoje alfe nije ispravno :D 

 

Motoru ne prija da radi ispod radne temperature, samim tim sve sto skracuje vreme habanja motora samim tim prija motoru, vrlo jednostavno.

 

Ovo je izuzetno izrazeno kod modernijih automobila koji imaju izmenjivace toplote u sklopu EGRa, te izduvni gasovi prakticno direktno greju rashladnu tecnost, pored toga sto vruci gasovi standardno greju motor iznutra.

Takodje osim sto EGR ubrzava zagrevanje motora, moze i da sprecava pregrevanje motora, tj. ima sposobnost da manipulise toplotom motora,

 

Pitanje je da li te iskreno zanima ovo oko EGRa i da li si spreman da prihvatis da mozda nije sve tako crno (cadjavo da ne kazem) ili ne jbg, mogao bih jos da kucam.

 

Quote

One of the additional benefits of the modern EGR system involves maintaining internal engine (cylinder and/or combustion chamber) air temperature. Thermal dynamics play a critical role in the atomization of fuel in gasoline and diesel engines. For this reason, internal engine temperatures must be carefully and precisely manipulated. Modern EGR systems are designed with this in mind.

 

Hot exhaust gases are frequently manipulated in order to elevate intake air temperature when the engine is cold. This is possible because exhaust gases elevate in temperature much faster than intake air.

 

EGR systems in diesel applications frequently use an EGR cooler to reduce the temperature of EGR gases in an effort to affect internal engine temperatures. EGR coolers are typically of the air-to-water variety and have engine coolant flowing through their cores. Cooling the EGR gases before they are re-introduced into the engine induction system allows them to be used to more dramatically manipulate internal cylinder temperature.

 

 

Edited by neshaoct
sređen citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, vagenovac said:

E sad ti ne citas dobro, rekoh otvorene voznje, e sad moze on i u leru da postiugne radnu temperaturu, ali ce i u gradskoj voznji opet trebati duplo duze, sat vremena umesto pola sata ili pola sata umesto 15min zavisno od spoljne temperature, uostalom ocigledno je ogromna razlika.

Ne, nego opet nisi pročitao lepo. :) 

Napisao si da ti je na Alfi sa zatvorenim EGR-om trebalo 15 km vožnje na otvorenom putu samo da mrdne kazaljka sa 50, odnosno 25-30 km da dođe do radne. Jel tako?

A, ja sam onda uzeo tih 15km, ali ne samo da mi mrdne kazaljka nego da dođe do radne i to uporedio sa gradskom vožnjom. Dakle, prepolovio sam baš zato što je razlika između otvorene i gradske vožnje. Nikada mi se nije dešavalo (ni sa aktivnim EGR-om, ni kasnije sa isključenim) da mi treba 15 km da dođe do radne temperature u bilo kakvoj vožnji. Ne znam nikoga kome je trebalo toliko vremena nakon zatvaranja EGR-a, niti sa aktivnim EGR-om.

 

Svi auti zagađuju više što više goriva sagorevaju. Svaki auto najviše goriva troši dok mu motor nije na radnoj temperaturi jer tada dizne brizgaju najviše goriva. Zato se svi problemi sa diznama više osete dok je motor hladan jer tada mapa traži od njih da ''ubace'' i 20%-30% više goriva nego kasnije kad je motor na radnoj (a one to ne mogu ukoliko imaju problem i zato se problem sa diznama najpre oseti dok se motor ne zagreje). Pojavljuje se EGR sa funkcijom da ubacuje đubre od izduvnih gasova (ali toplo đubre) nazad u usis, tj. u cilindre kako bi se motor brže zagrejao i kako bi time kraće trajao taj period kada dizne ubrizgavaju više goriva, tj. kako bi što kraće trajao taj period ''povećanog zagađivanja''. Kako se motor zagreva, tako se EGR postepeno zatvara, i kad motor dođe na radnu temperaturu EGR je skroz (99%) zatvoren.

E, sad...ako tvrdiš da ovo nije tačno, ili da su samo tvoji auti ispravni, ili da svi drugi koji takođe nisu primetili značajnu razliku (puna tema na kojoj smo takvih postova) u potrebnom vremenu da im motor dođe do radne ustvari nikada nisu vozili sa ispravnim EGR-om (pa zato nisu primetili razliku)...e, onda jbg-a, ne vredi kuckati dalje, :) 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, neshaoct said:

Ne znam nikoga kome je trebalo toliko vremena nakon zatvaranja EGR-a, niti sa aktivnim EGR-om.

Na mom bivsem puntu, zamenjen termostat, EGR zatvoren cim sam ga kupio.

 

Krenem ujutro iz Obrenovca za Beograd, zima, sneg, hladno... Ako sam u koloni do Beograda ne postigne radnu temperaturu.

Ako ga na Ostruznici razvucem pun gas onda se zagreje i do Cukarice je na radnoj, ako ga ne razvucem onda je na cukarici jos hladan i grejanje je kilavo. Jednom kad se zagreje drzi zakucanu radnu.

Na leru je mogao ceo dan da radi i kazaljka da se skoro i ne pomeri.

 

 

Sada sa Merivom, aktivan EGR i radi za sada dobro. Grejanje pocne da se oseca posle svega par minuta rada, posle dva, tri semafora duva toplo, sporo postize radnu ali moze i na leru (za razliku od Punta sa zatvorenim), samo mu treba malo vise vremena.

 

Sam EGR je drugacije konstrukcije i mnooogooo veca igranka je ciscenje, a blokiranje za sada nisam pokusavao, previse komplikovano.

Da je jednostavnije, zatvorio bih ga i na Merivi, odmah i bez razmisljanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojam "EGR" je previse uopsten. To su toliko medjusobno razliciti sklopovi da je pomalo bezveze porediti razlicite aute i motore... 

 

Samo sam jednom imao prilike da vidim kako izgleda EGR za Giuliettu 2.0 jtdm 140 ks, i stvarno sam bio iznenadjen koliko je to veliko i kompleksno. Postoji sam ventil (koji moze biti prljav/cist, ali to malo menja stvari zapravo), zatim iza postoji jos jedna klapna koja usmerava vazduh na hladnjak ili direkt na usis (sve to kada je ovaj glavni otvoren), a sam hladnjak su neke cevcice oko kojih prolazi antifriz. Druga stvar je ECU i kontrola svega toga. To bi trebalo da se proprati dijagnostikom od hladnog starta, pa sve do radne temperature, varijante sa lerom, normalnom voznjom, punim gasom, itd, da bi se videlo kako to sve zaista funkcionise. Recimo mene zanima kada ECU preusmerava na hladjenje (iliti grejanje antifriza) a kada direkt na usis. I koliko to zaista podgreva antifriz. Trebalo bi to sve isprobati, premeriti, pa bi se onda znalo tacno koliko utice na dostizanje radne temperature. A i onda bi zakljucak vazio samo za taj motor... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac Potrošnja mi je sjajna, čak je u zimskom periodu oko 6 litara, na Spritmonitoru moja Croma je među ekonomičnijim (6.5 litara). Redovno pratim dizne, korekcije su zanemarljive.

Osim dima zbog EGRa nikakvih drugih simptoma nema a da bih posumnjao na dizne. 

 

Jednostavno, dijagnostika je pokazala da je dim zbog EGRa, on je uzrok problema i toeto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima imam dva pitanja, Grande punto 1.9MJet mi je pravio trzaje u voznji ispitivanjem je majstor dosao do egr odnosno izdzekao dzek vozio sam sa lampicom dve nedelje posto trzaja nije bilo odlucio se da ugasim softverski egr, ugasena je lampica dzek je ostao izdzekan, pa me interesuje da li kod svakog ostane dzek izdzekan i da li je potrebno stavljati plocicu, hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@duca7

 

To je najispravniji nacin gasenja EGR-a. Da bude istekan iz struje, a da ne prijavljuje gresku, i naravno da sve to radi kako treba.

Nadam se da je majstor SAMO TU gresku eliminisao iz DTC-a, a ne "paket" gresaka kako neki rade. Pa ugase/eliminisu i sta treba i sta ne treba.

 

Nemas potrebe za plocicom....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...