neshaoct 9592 Posted December 7, 2010 Sačekaj, Fiat je to...možda te iznenadi i kada zahladni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 7, 2010 (edited) A sutra ce biti i 17 C Em sam dzabe menjao termostat ,ako ovako nastavi spoljna temperatura a i svi smo na zimskim gumama Edited December 7, 2010 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 7, 2010 Evo danas sam zamenio termostat na mom Bravu 1.9JTD (Facet u Kit Commerc-u 4830+ruke majstoru 1800). Baš me je nerviralo što nije mogao da dostigne radnu temperaturu, na primer, temperatura je +10C, idem od Mirijeva do Dušana Vukasovića na NBGD (cirka 18km), i dođe na plafon 3 crte odozdo, i loše greje u kabini i ne može lepo da odmagli stakla, i naravno više troši itd. Sada bi trebalo da je sve ok, javljam rezultate Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 8, 2010 Ajde Marko, da i mi čujemo šta se dešava. Naravno, sačekaj dan dva dok dođu najavljene hladnoće, pa onda komentariši. Da li si u toku izmene termostata sačuvao antifriz, ili si i njega zamenio ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted December 9, 2010 momci mene interesuje ovo skuzio sam nacin odzracivanja rashladnog sistema al niko nije napisao na zagrijanom motoru dal se mora cekat da se upali ventilator pa tek onda da se slavinice otvaraju naravno uz otvoren cep od posude za dolijevanje vode il se moze radit odzracivanje na zagrijan m,otor bez cekanja da upali ventilator....sta je od ovog ispravno i kako...hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted December 9, 2010 Ne moras cekati da se upali ventilator. Dovoljno je da postigne nekih 35-40C , da otvori termostat . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 9, 2010 Pa zar se termostat ne otvara kad krene da prelazi radnu temperaturu negde oko 90 stepeni Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 9, 2010 Sećam se da mi je uvek posle zamena Paraflua, auto ostajao upaljen u servisu u leru sve dok ne uključi ventilator... Quote Share this post Link to post Share on other sites
klepesina 0 Posted December 9, 2010 dal prije nego sto se upali ventilator ozracujem ili poslekoliko sam shvatio 1--auto je ugasen----ispustim stari vratim crevo selne stegnem razrijedim g12 il paraflu up nebitno pola pola dvrnem obe slavinice ona na hladnjaku i onu na crevu prije malog hladnjaka i sipam pa kad procuri na onoj prije malog hladnjaka nju zatvorim sipam dalje pa kad procuri na onoj na hladnjaku tad i nju zatvorim sipam jos dok nivo tecnosti ne bude na max zavrnem cep od eksanzione posude i to bi trebalo bit to...ako sam gdje pogrijesio nek neko ispravi koristice svima nama i clanovima foruma i posjetiteljima jer su ovo vrlo bitne stvari za motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 9, 2010 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=45174&view=findpost&p=719761 Quote Share this post Link to post Share on other sites
petricz 0 Posted December 12, 2010 Danas zamenjen termostat na lybri 2.0 20v 2001gog.Proces zamene trajao oko dva sata,stavljen Behr termostat.Problem se manifestovao tako sto se temperatura sporo postizalaznaci samo u gradskoj voznji sam imao 90 stepeni a na otvporenom skala je dolazila izmedju 50 i 90.Sada temperatura konstantno stoji na 90 i kada radi grejanje na maksimali. Evo par slika Termostat u gradu na otvorenom i slike skinutog i novog termostata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 12, 2010 Ajde Marko, da i mi čujemo šta se dešava. Naravno, sačekaj dan dva dok dođu najavljene hladnoće, pa onda komentariši. Da li si u toku izmene termostata sačuvao antifriz, ili si i njega zamenio ?Posle zamene drži temperaturu "zakucanu" na polovini, bez obzira na intenzitet grejanja. Punu radnu temperaturu dostigne otprilike posle nekih 7km (od Mirijeva do Autokomande autoputem), znači gužva na izlazku iz Mirijeva, manje više lepe vožnje Bulevarom i Ustaničkom, pa brza vožnja autoputem do Dušanovca, i onda zastoj kod Autokomande. I naravno brže kreće da greje (naravno ništa se ne može porediti sa grejanjem u Škodi Feliciji 1.9D, ali takođe ni duvanje tog motora 1.9D je teško uporedivo sa bilo čim drugim ). Inače, Felacija 1.9D pravi saunu posle 3km vožnje (pri spoljnoj temperaturi od 0C na primer), i imajte u vidu da ima samo spoljni vazduh za grejanje (nema recirkulacije), i greje bolje od Lada - bez obzira na to šta srbi pričaju .PSZamenu termostata sam platio 2000 din, a ne 1800 kao što sam napisao, nešto sam se preračunao, i častio sam majstora 200 dindži. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 12, 2010 Da li Bravo ima polen filter i kad si ga poslednji put menjao? Škoda verovatno nema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 12, 2010 Kakve veze ima polen filter sa grejanjem? Škoda ima ukupno 3 filtera: za gorivo, ulje i vazduh (al za motor ).Polen filter može da utiče samo na protok vazduha kroz grejač. Inače nov je, menjan je pre par nedelja, nisam prešao od zamene ni 1000km, i ne bi rekao da je zapušen, što će reći ventilator duva kako treba, i u vožnji pri većoj brzini nije ni potrebno ukjučiti ventilator.Ma Škoda mnogo brže dostiže radnu temperaturu (sigurno ima veze i to što je sam motor manje efikasan nego 1.9JTD (64ks naspram 105ks), a i to što Škodilak duva i srče ulje, tj ima veće toplotne dobitke od ispravnog motora, al zato po ovom vremenu garantujem da može da se vozi u majci kratkih rukava! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 13, 2010 Kakve veze ima polen filter sa grejanjem?Polen filter može da utiče samo na protok vazduha...Sam si odgovorio, samo nema on veze sa grejačem...nego sve što ulazi od vazduha u kabinu, svejedno da li je topao ili hladan vazduh, prolazi kroz njega. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 13, 2010 Danas zamenjen termostat,Facetov iz AP sporta,cenu sam napisao negde iznad.A utisci su da se brze zagreva,kad dodje do radne i sa upaljenim grejanjem ostaje na polovini skale i ne mrda,sve je vec receno u ovoj pooodugackoj temi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted December 15, 2010 @miklosa ti informacija , ja sam se raspitivo u ap sportu cisto da znam - 4500+ruke ebem li ga, neko je ovde lud... pre 3 minuta sam zvao AP prokleti sport i kaze mi 5890 rsd termostat za 1.6 16v.................... :question: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23015 Posted December 15, 2010 Ja danas zamenio na Lybri, rad, termostat, i antifriz 10.000 din. Mislim da je od toga termostat 5.500. Quote Share this post Link to post Share on other sites
uketic 0 Posted December 17, 2010 Ja sam danas zamenio na pandi termos 1900din inače je temperatura malo šetala ispod pola jednu i dve crte i kad stigne do pola kad ga poteram autoputem padne na dve crte ispod polaPosle zamene stoji zakucano na pola i ne pomera se iako je danas bilo -7 c Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted December 17, 2010 ja sam danas zamenuo termostat na puntu nasao sam ga juce u fiatinu, poslednji komad 4790 dinara za 1.9DS, toplo u kolima da se udavis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Don_Jefta 0 Posted December 19, 2010 Pitanje za poznavaoce.Jel normalno da veceras na ovoj temperaturi (-5/-7) da punto 1.9JTD ne dostigne radnu temperaturu, tj kazaljka ne dodje na polovinu posle voznje od Bogoslovije do Dobanovaca i nazad. Bez stajanja (samo 5 min u dobanovcima da ortaci izadju iz kola)???Grejanje ukljuceno na 1 i da duva u stakla, ali okrenuta temperatura na maksimum. I nije bilo guzve u gradu.Da li ne dostizanje radne temperature utice na potrosnju goriva??? Svakako se povecala koliko sam ja mogao da primetim...Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
klaywert 0 Posted December 19, 2010 on mora da dodje do pola posle max 10km pa ne znam sta da je, makar ti grejanje bilo na 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23015 Posted December 19, 2010 Morao bi da dostigne radnu temperaturu i normalno je da trosi vise kad termostat nije ispravan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted December 24, 2010 zamenih i ja termostat.pre posle izaslo me 7000. majstor kupio za 4300, ruke 2000, antifriz 500, za pice 200 i to je to @boleabarth@miklosa ti informacija , ja sam se raspitivo u ap sportu cisto da znam - 4500+ruke ebem li ga, neko je ovde lud... pre 3 minuta sam zvao AP prokleti sport i kaze mi 5890 rsd termostat za 1.6 16v.................... :question: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted December 25, 2010 Ne moras cekati da se upali ventilator. Dovoljno je da postigne nekih 35-40C , da otvori termostat . @ChobbyNSDa se ispravim ! Gore pomenuto se odnosi na pokazivac temperature na ins. tabli. Kada motor postigne radnu t. pokazivac na ins. tabli je negde u dnu na otprilike pomenutojtemperaturi. Termostat deli rashladni sistem na dva dela i kada se otvori tecnosti razlicitih temp. se pomesaju. Motor jeste postigao radnu t. ali sada treba ceo sistem zagrejati. Vec tada se moze isterivati vazduh iz sistema jer je motor otvaranjem termostata ozracen . Nakon nekog vremena rada motora i kazaljka na instrument tabli postigne poziciju radne t. a sve zbog toga sto je termo davac na hladnjaku sistema. Da nije tako vec da je na samom bloku motora , imali bi smo skokove i padove kazaljke na pokazivacu.Nadam se da nisam uneo neke zabune ?! Quote Share this post Link to post Share on other sites