Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

i meni je zakucana ali samo kad idem uzbrdo kaao sto sam gore naveo 1 brzinom na ovoj temparaturi on jednu crticu iznad polovine i upali se ventilator i odma vrati u normalu

a i ovaj tip sto je napisao da na multijet ne treba stavljati zbog pregrevanja turbine,pa valjda vazduh sa prednje strane hladi hladnjak i hladnjak turbine kakve veze ima suspleh sa tim nek malo to neko pojasni jer tih suspleova ima na ostalim autima koliko hoces mazde nove cak i nemaju nijednu rupu na susplehu odozdo :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suspleh ne dovodi vazduh, nego ga bolje odvodi iz motora. U tome je sav stos. ;)

Verovatno turbulencija koja nastane ispod motora u nedostatku suspleha moze da doprinese da se pod haubom vrti isti vazduh umesto da spreda ulazi svez, a preko suspleha odlazi van tog prostora ispod poda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šus pleh definitivno otežava hlađenje! Ja ga nisam stavio iz razloga što je motor kod punta baš visoko postavljen, a i svećice su okrenute ka pozadi. Još uvek nisam čuo da je nekom punto stao zbog vode i nedostatka šus pleha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da će bilo koji motor da stane zbog nedostatka šuspleha, ali je isto tako pogrešno reći da otežava hlađenje. :) Na Stildži čak ima neke perforacije za usmeravanje vazduha i sigurno nije tamo bezveze. Takođe je vrlo štetno za motor kada ga zalije voda odozdo, zato obavezno treba da bude montiran, bez bilo kakve dileme.

Takođe ne uspevam da shvatim kakve veze položaj svećica ima sa hlađenjem i šusplehom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisi se vozio u autu bez šus pleha po najvećem pljusku u BGu. Da vidiš šta se dešava kada se pokvase kablovi za svećice ili bobina!

Šus pleh služi da ti zaštiti kablove od vode i limariju od soli, a ne da ti olakša hladjenje motora. Bez perforacija, šus pleh bi sigurno izazivao problem. Kod punta je i spojler takvog oblika da štiti motor od vode. Tako da mislim da šus pleh nije potreban, barem ne kod punta, kod nekih drugih vozila,DA!

Edited by ficka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li imate, ili nemate šuspleh ne utiče na radnu temperaturu motora.

Sa tvojim autom je sve ok, tj. kada opteretiš motor (voziš u prvoj), radna temp. mu poraste, sistem odreaguje, tj. upali ventilator, vrati na radnu i sve je ok.

Sa druge strane, mislim da bespotrebno opteretiš motor vožnjom u prvoj jer šanse nema da taj dizel nema dovoljno obrtnog momenta da vuče bez problema u drugoj. Šta bi da voziš nekog atmo. benzinca...okrenuo bi ga i terao u rikverc uzbrdo... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalno si u pravu sve je ok i sa i bez suspleha isto probano juce zato sto je tu uspon veliki iz UE sam a znate kakvo je to mesto nekim ulicama jedva moze i 1 da se vozi tako da visoke temparature i ogroman uspon i velike krivine i nemogucnost strujanja zbog spore voznje utice da se vozilo sasvim normalno ponasa podigne 2 milimetra iznad normalnog i odma ohladi.Inace napominjem da po gradskoj voznji gde se auto krece bar 20 na sat skala stoji zakucana koliko god se vozio...

Hvala svima puno pozdrava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U poslednjih nedelju dana skazaljka za temperaturu mi je 2 mm preko polovine.Takodje prosle god preko leta sam menjao termodavac samo sto tada je tempearatura bila veca.Pitam se da li je i on dobio toleranciju pa i njega da zamenim.I interesuje me kako mogu rucno da isprobam 2 brzinu ventilatora zbog toga sto mislim da se ne ukljucuje.

I sta se menja ako ne radi druga brzina a prva radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadam se da neko ima rešenje za moj problem, STILO 1.9 JTD

dešava mi se da kazaljka temperature prelazi sredinu do sledeće crte (možda bi išla i dalje ali ga nisam forsirao). To mi se ne dešava kad vozim po ravnom ali čim krenem malo duže uz brdo temperatura raste. Naročito je izraženo kad je upaljena klima. Zamenjena mu je elektronika na hladnjaku i trebalo bi da ventilator normalno radi.Drugar vozi istog Stila i njemu nikada kazaljka temperature ne prelazi sredinu čak i kad vozi pod najvećim opterećenjem.

unapred hvala,

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

ni meni ne prelazi pola cak i kad je na maximalnom opterecenju...a jesi li proveravao tremostat?oni kada riknu u 99% slucaju ostaju otvoreni da nisi ti onaj 1% ;)

Edited by boki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa za vodu, ventilator-osigurač, termostat su mogući problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uradjen je veliki servis pre dve nedelje tako da pumpa za vodu ne bi smela da bude problem, a ventilator sam proveravao. Jedino termostat nisam. Zna li neko kako da proverim ispravnost termostata i kako se menja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne podrazumeva ali se desilo na par auta da je posle velikog servisa crkla pumpa i napravila haos od tada mnogi majstori PREPORUCUJU pri velikom servisu i zamenu vodene pumpe...

Najbolje je da odes u neki servis da vide sta se desava, ne bi bas valjalo da odes u crveno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokusaj da izmeris temperaturu laserskim meracem temperature direktno na hladnjaku ili u prelivnoj posudi, kod mog drugara na stilu je isto tako non stop pokazivao vecu temperaturu iako smo merenjem laserom uvek dobijali normalne vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mislis li ti da svi rade za NASU i da imaju kod sebe laserski merac temperature :question:

nije stvar koju treba tek tako zanemariti pogotovo sto najavljuju velike vrucine ovih dana,lepo idi tamo gde odrzavas auto neka ti provere sta se desava,ako ti oni kazu da nije nista onda ok ako treba nesto da zamenis zameni i peglaj,ako je tremostat on kosta nesto oko 8000din i malo ga je teze zameniti

Edited by boki

Share this post


Link to post
Share on other sites

kazes da ti je promenjena elektronika na hladnjaku,tj onaj rezistorili kako se vec zove sto pali 1 i 2 brzinu ventilatora?jesam li te dobro razumeo da si to zamenio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

majstor najvise sumnja na prljav hladnjak i mogu reći da je bio poprilično prljav (oba), ovih dana cu da ga testiram da vidim kako ce se ponašati pod opterećenjem, uzbrdo. Fruška goro eve me :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...