Vladika 0 Posted November 6, 2010 (edited) Kao prvo da pozdravim drustvo na forumu i da pitam za jedan savet. Naime, pre tri meseca sam kupio punta mk2 1.2 8v 2001.godiste uvezenog iz Nemacke i poprolicno sam zadovoljan kako za sada izgleda i radi, ali me nervira sto na instrument tabli nema pokazivac temperature motora, vec samo lampicu koja se pali ako podje do pregrevanja. Za sada nema problema sa tim i majstor kod koga idem godinama (ranije sam vozio WV pola) ima samo reci hvale kako izgleda i radi motor, ali mi preporucuje da ugradim eksterni merac koji se negde oko ili na instrument tablu. Koliko kosta takav merac i kakva su iskustva ako je neko ugradio nesto slilcno? PUNO POZDRAVA IZ UZICA Edited November 6, 2010 by Vladika Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 535 Posted November 6, 2010 Ja koliko se secam kostao je oko 30-ak evrica a za ugradnju u puntica ne znam nisam u njega ugradjivao mada mi je malo cudno da nema pokazivac temperature osim ako nije van verzija . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vladika 0 Posted November 6, 2010 Nije "van" nego je fiat izbacio jednu verziju koja nije imala merac temperature, pa kad su uvideli gresku na sledecoj su je ispravili. Moj kolega ima punta koji je mesec dana mladji od mog ni on nema merac temperature, ali opet komsija ima punta sa kraja 2001. i ima normalnu instrument tablu koja ima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted November 7, 2010 Bilo je već priče o tome, za te pare možeš da ugradiš kontrolnu tablu sa modela koji ima pokazivač temperature, pa čak i obrtomer možda http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38298 Quote Share this post Link to post Share on other sites
berni1756 0 Posted November 22, 2010 Još jedan uspešno rešen problem... Zamena termostata je urađena, sada može zima da dođe... Nakon zamene radnu temperaturu auto postiže posle pređenih 3-4 km, tj. isto kao i na mom predhodnom puntu sa 8v... Delovi:Nov termostat: 950 dinAntifriz: 1000 din (Paraflu crveni 2x1 litar)Destilovana voda: 50 din (2 litre)Rad (ruke): besplatno (burazer-automehaničar) Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 4, 2010 Meni da bi brže postigao temperaturu ne smem odmah da palim grejanje i ventilatore, ako ih odmah upalim NIKAD ne postigne radnju temperaturu, ovako joj se prilično primakne ali nije to to...Jel to problem termostata, nisam upućen? Ovako auto realno više i troši... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 4, 2010 Mora da postigne, sporije. Ali, mora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted December 4, 2010 ajde da i ja pitam nesto , u poslednje vreme sam primetio nesto a mozda i tripujem ne znam nekako mi auto veooma spooro postize radnu temperaturu ?! a onda kad je postigne , i polse lupam izvesnog vr. ona malo opadne ... tako nesto sam primetio u ovih poslednjih par dana od kako je hladno , ali to ne uvek nego ponekad , doduse nisam imao neke duze relacije (Bg-Valjevo) i mislim da se tad nesto cudno desavalo , inace do sad je sve bilo normalno , tj nisam primecivao - kazaljka je uvek bila na radnoj temperaturi pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 4, 2010 Pa i meni je tako, ali mislim da je to normalno za zimoću, jednostavno ako odmah upališ grejanje onda će da ti se zagreva motor pola sata. Ako prvo provozaš bez grejanja, časkom nabije koliko toliko...A i to sa oscilovanjem...dok se voziš malo pojačaš ventilator, grejanje, onda smanjiš, staneš na semafor...sve to utiče na temperaturu a zimi se to osetno vidi...To je neko moje mišljenje jer je i kod mene tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted December 4, 2010 pa i ja tako nekako razmisljam , cas se pojacava grejanje cas smanjuje , pa onda se menja i temperatura vasduha i sve to . . . a recimo pre par dana kad nije bilo ladno kao danas recimo (Bg naravno) temperatura nije oscilovala uopste , zakucala se na radnu i to je to . . . ja mislim da tu nema problema sa termostatom , ali reko da pitam iskusnije ljude sta misle ?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
petricz 0 Posted December 4, 2010 To mi se desavalo i na Cromi kada vozis po gradu dostigne radnu temperaturu do pola cim krenem malo dalje temeratura opada i normalno slabije greje.Problem resen zamenom novog termostata,posle toga temperatura moze da opadne na otvorenom putu za debljinu kazaljke.Sada isti problem i na Lybri,narucen nov termostat pa cu da vidim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted December 4, 2010 posto me je ovo oke termostata bas kopkalo i bacilo u rebus resio sam da izvedem jedan mali eksperiment , tj ogled auto sam jutros ostavio na parkingu oko 05h i do malopre ga nisam palio , i posto sam morao na brzaka da odem da obavim nesto , resih da eksperimentisem , ovako relacija je bila bas kratka od vozdovca (saob. fax) do pravnog fakulteta (malo ispod) , i nije dugo trajala nekih 15 min , u kolima nisam palio grejanje , vozio sam se u jakni (sve za nauku ) , i vrlo brzo temperatura se zakucala na pola tj na radnu i tako je bilo dok ga nisam ugasio !Tako da je sa termostatom sve ok , i da je to mozda bio plod moje bujne maste Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 4, 2010 ...A i to sa oscilovanjem...dok se voziš malo pojačaš ventilator, grejanje, onda smanjiš, staneš na semafor...sve to utiče na temperaturu a zimi se to osetno vidi..Ne. Zadatak ispravnog sistema je da se baš ne oseti...tako da kada jednom dođe do radne temperature, ne postoje okolnosti koje će je oboriti ako je sve ok...isto tako čim pređe da prelazi preko radne (a, to može da se dogodi imajući u vidu određene okolnosti poput npr. duge vožnje u prvoj, šlepanje drugog auta i uopšte vuča tereta...), onda sistem opet reguje i pali ventilator...ako i to nije dovoljno jer temp. nastavi da raste, onda definitivno auto ne može da vuče taj teret, ili da šlepa taj neki drugi auto, jer je to sve preteško za njega.Ljudi...tema ima skoro 25 strana...i nešto ne mislim da je teško uvideti da NE POSTOJI okolnost kada je normalno da temp. pada ispod radne. Znam da je lakše uvek prvo pomisliti kako je sve ok, a ne da nešto baš i nije ok sa sistemom, ali jbg-a...istina je surova.To ne znači da sada hitno treba ići u srvis...kada ionako imate blago izražen taj problem...ali, niti će se sam od sebe popraviti, niti će vremenom biti manje izražen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 4, 2010 Upravo tako Nesho,samo sto je moj cale old school pa me non stop ubedjuje da je termostat ispravan,kaze ne moze da dodje do radne ako mi je ventilator upaljen na dvojku,a ja kazem da MORA I tako ja u ponedeljak idem po termostat u AP=4300 din s popustom i da vec jednom se ugrejem kao covek Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 5, 2010 (edited) Pošto i nije tako džabe taj termostat, molim te javi nam šta se desilo pošto kroz priču što ovde na forumu što sa drugarima dolazim do zaključka da ili ste vi u pravu ili SVI moramo da menjamo termostat Meni se auto ovako ponaša već četvrtu zimu, kako to da je do plus 15 stepeni sve ok a ispod nije i tako 5 godina a da ne crkne više taj termostat skroz ako je već neispravan Kako to da boletuabarth isto kao meni nabije radnu časkom kad je grejanje isključeno, kakve veze ima termostat sa grejanjem? Edited December 5, 2010 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 5, 2010 To je cena termostata za stilo jtd,za punta bi trebalo da je dosta jeftinije,ne znam tacnu cenu pa da ne lupam.Meni zimi ni sa ugasenim ventilatorom nikad ne dodje na radnu,kad upalim ventilator situacija je jos gora,ne moze da predje ni prvu crtu.Od nedelje menjam termostat pa javljam rezultate Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 5, 2010 ...kakve veze ima termostat sa grejanjem?Au Oktopode... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 5, 2010 (edited) pitam, nisam stručnjak pa da me sramota...sve moraš nekad da čuješ prvi put...znači zašto se problem sa termostatom manifestuje samo zimi sa upaljenim grejanjem a leti i zimi bez grejanja taj isti termostat radi ispravno? šta to rikne u samom termostatu? Edited December 5, 2010 by Oktopod Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted December 5, 2010 oktopode mora da se salis! procitaj celu temu ako vec nisi,isplati se veruj mi.sreca u nesreci kod crkavanja termostata na fiatu je da ostaju otvoreni u vecini slucajeva.tako ti rashladna tecnost stalno kruzi kroz ceo sistem,i kad ne ukljucis grejanje ne uzimas deo toplote koji oslobadja motor i lakse stigne do radne temperature ali vozi malo brze na otvorenom putu pa ces videti kako kazaljka pada ispod pola.kad upalis hladan auto pipni crevo koje vraca tecnost u hladnjak i ako ono postaje toplo kad i crevo do termostata,onda nema sta da razmisljas,kupuj nov termostat i menjaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 5, 2010 Priznajem da nisam pročitao celu temu Znači crkne ustvari tako što ostane otvoren...jasno ko dan Nije mi bilo jasno šta tu crkne pa u nekim situacijama radi u nekim ne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted December 5, 2010 leti je zbog visoke temperature uglavnom otvoren i onda ventilator odradjuje posao da dovede temperaturu na potreban nivo.tako da nemas utisak da nesto nije u redu.valjda ga konstantna otvorenost i zezne pa ga ''zaglavi'' u tom polozaju (znalci same konstrukcije i funkcionisanja termostata bi mogli reci nesto vise o tome). ali kad krene hladno vreme primetis da nije sve bas kako treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 5, 2010 znači da bi sad njegova funkcionalnost otprilike trebala da se proveri na sledeći način, upališ auto i pipaš motor i pratiš temperaturu, temperatura treba da skoči ali crevo od motora do hladnjaka treba da je hladno...na nekoj temperaturi treba i ono da postane toplo, to znači da se termostat otvorio.Ako je stalno otvoren, onda će crevo od početka zagrevanja motora takođe da bude mlako pa sve toplije od samog startovanja motora...Jel zna neko na kojoj temperaturi otprilike? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 5, 2010 Dakle, evo sa prvim zimskim danima shvatam tj. pretpostavljam da sa termostatom nije sve u najbooljem redu. Jutros sam vozio oko pola sata po gradu, doduše nije bilo gužve, i motor nije uspeo da dostigne radnu temperaturu ! Zanimljivo je da se temperatura za grejanje kabine dostigne za manje od 5 minuta, ali 90 celzijusa - nikako ! Priznajem, (ako sam kriv) grejem kabinu sve vreme, i znam da tako dodatno hladim rashladnu tečnost, ali ipak, koliko se ja razumem u auto mehaniku - za pola sata je morao da dostigne radnu temperaturu. Mislim, jeste hladno, ali nije -20 !Zanimaju me iskustva ostalih vlasnika Lybre 1.9 JTD. Koliko vašoj Lybri treba vremena da postigne radnu temoperaturu ? Koliko bi inače potpuno ispravnoj Lybri trebalo vremena, na spoljašnih 0 C, da postigne radnu temperaturu ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted December 5, 2010 upravo tako.na koliko stepeni otvara termostat kod punta i koja je pozicija kazaljke tad, stvarno ne znam.konsultuj user manual ili sacekaj da odgovori neko ko zna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted December 5, 2010 (edited) Tako je . Sve to zavisi od vrste termostata , t.j. od njegove konstrukcijski zadate temperature. Sta to znaci?! Na kojoj temperaturi ce da otvori u zavisnosti od vrsta motora i uslova eksploatacije . Pa zato postoji vise vrsta . Cak su podeljeni na letnje i zimske. Poenta je uzeti odgovarajuci.Sama konstrukcija termostata je takva da u slucaju njegovog kvara uvek ostane otvoren . Drugo necu ni spominjati. Temperaturu ne znam. Edited December 5, 2010 by zulurbr Quote Share this post Link to post Share on other sites