tahirdj 0 Posted January 23, 2011 I ja mislim da je moguce da je pumpa, a termostat sam vec drugi stavio! Ili mozda bude termoprekidac, termodavac tako nesto! A servis u utorak najvjerovatnije! Quote Share this post Link to post Share on other sites
tahirdj 0 Posted January 29, 2011 Eh momci, stilo jucer dosao sa servisa, kupio sam ga ljetos i dosad presao oko 10000km sto je sad ukupno 135000km a servis zupcastog i ostalih remenova nije NIKAD radjen, tako da hvala Bog sto me spasio belaja, a pumpa je vec bila u upitnom stanju i pocela je malo da curi! A glavni UZROK PREGRIJAVANJA je bio ZACEPLJEN HLADNJAK, naravno prevarant koji mi ga je prodao je uvalio kilu mase za zacepljavanje rupica jer mu je curio malo, i onda uspio da zacepi cijeli hladnjak! Eto sta sve ima da se kupi, zato dobro pazite od koga kupujete jer mi je slagao i da je remenje mijenjano!Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 30, 2011 Bitno je da si na kraju ipak na vreme otišao i sredio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted January 30, 2011 Zašto ne napišeš gde si kupio auto, ako je neki plac, da stavimo na crnu listu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted January 30, 2011 ja sam promejnio termostat prije 3 mjeseca, nije baš bio jeftin (Francuska proizvodnja) i sve je bilo super, zakuca se temeratura na pola ma šta radio sa autom.prije par dana sam primejtio da temperatura opet varira. dođe do polovine i onda za par sekundi padne za jedan čitav podiok. ako auto vozim malo brže na otvorenom onda stoji na pola i ne mrda, čim dođem u grad varira između polovine i predzadnje crte. da li je opet termostat ili neki drugi uređaj što radi "udruženo" sa njim, kako to provjeriti?pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bocca 2 Posted January 31, 2011 ja imam isti problem, i otisao sam u servis Goran, gde su mi rekli da termostat radi savrseno, i da je mozda problem u samoj kazaljki na kontrolnoj tabli. Tako da imaj na umu da postoji jos jedna opcija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Ja sam prvi rekao da mislim da je normalno da auto ne postiže radnu kad je upaljeno grejanje. Prvo sam naišao na osudu, zatim se ispostavlja da je to tako, a radi se o zdravom razumu, ne o poznavanju mehanike....A i to sa oscilovanjem...dok se voziš malo pojačaš ventilator, grejanje, onda smanjiš, staneš na semafor...sve to utiče na temperaturu a zimi se to osetno vidi..Ne. Zadatak ispravnog sistema je da se baš ne oseti...tako da kada jednom dođe do radne temperature, ne postoje okolnosti koje će je oboriti ako je sve ok...isto tako čim pređe da prelazi preko radne (a, to može da se dogodi imajući u vidu određene okolnosti poput npr. duge vožnje u prvoj, šlepanje drugog auta i uopšte vuča tereta...), onda sistem opet reguje i pali ventilator...ako i to nije dovoljno jer temp. nastavi da raste, onda definitivno auto ne može da vuče taj teret, ili da šlepa taj neki drugi auto, jer je to sve preteško za njega.Ljudi...tema ima skoro 25 strana...i nešto ne mislim da je teško uvideti da NE POSTOJI okolnost kada je normalno da temp. pada ispod radne. Znam da je lakše uvek prvo pomisliti kako je sve ok, a ne da nešto baš i nije ok sa sistemom, ali jbg-a...istina je surova.To ne znači da sada hitno treba ići u srvis...kada ionako imate blago izražen taj problem...ali, niti će se sam od sebe popraviti, niti će vremenom biti manje izražen...^^^Pošto i nije tako džabe taj termostat, molim te javi nam šta se desilo pošto kroz priču što ovde na forumu što sa drugarima dolazim do zaključka da ili ste vi u pravu ili SVI moramo da menjamo termostat Meni se auto ovako ponaša već četvrtu zimu, kako to da je do plus 15 stepeni sve ok a ispod nije i tako 5 godina a da ne crkne više taj termostat skroz ako je već neispravan Sad očekujemo Nešu Šta ima da čekaš mene... Sistem ti nije ispravan, temp. MORA uvek, bez izuzetka, u svakoj situaciji i na plus 40 i na minus 20 da stoji zakucana na pola. I kada stojiš u mestu, i kada si na otvorenom putu, i kada radi klima leti, ili si uključio grejanje zimi. NIKADA nije normalno da osciluje.Kada pređe pola, pali se vent. i vraća je nazad. Ako nastavi da raste, motor je previše opterećen (pod uslovom da vent. i ostali delovi sistema rade ok) I onda sledi:..Auto dize polako temperaturu. Priblizi se sredini, ja nestrpljiv i smrznut tada pustim grejanje i kazaljka padne za 2-3 podeoka, zatim nastavi da podize temperaturu do sredine, koju nikad nije presao.Sve je ok. Kao i masa narednih postova sa istim zaključkom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 Oktopode...temperatura mora da stoji zakucana na pola.Svake nedelje kod Intera...dođi sledeće nedelje...sedećeš u mom autu...upali grejanje na maksimum...stavi ventilator na maksimum i gledaj kako kazaljka za temperaturu motora padne pola milimetra...tako stoji 10 sekundi i onda opet ode gore za pola milimetra i tako stoji zakucana na dalje. Milion citata si stavio da bi se još jednom napisalo ono što se zna.NE POSTOJE USLOVI U KOJIMA JE NORMALNO DA KAZALJKA ZA RADNU TEMPERATURU NE BUDE NA RADNOJ.Prelazi radnu ako preforsiraš auto, šlepaš nekoga ili imaš vazduha u sistemu.Pada ispod radne ako je termostat ostao otvoren.Oscilacije zbog uključnog grejanja ili klime su KRATKOTRAJNE I SLABO IZRAŽENE. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 A ti buraz pročitaj prethodne postove gde ljudima padne za četvrtinu kad upale grejanje i nikad se više ne vrati na pola, a dok ne upale grejanje radna se postigne posle nekoliko kilometara, e isto je tako i kod mene, aj mi objasni?Šta meni onda ne valja ako mi auto postigne radnu "časkom" a kad upalim grejanje od toga nema ništa koliko god dugo vozio?Termostat, vazduh? Kako da ne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 31, 2011 kod mene radna stoji na pola... bez obzira sto je u 90% voznje duvanje na 4 i temp na max... mozda kod mene nesto ne valja Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Ja ne tvrdim da tako treba, ali mi nije jasno kako onda više nas ima te simptome, a ne vidim kakve veze termostat ima sa time da li sam pustio vodu u mali hladnjak ili ne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 300 Posted January 31, 2011 Kod mene moze da stoji zakucano na radnoj s upaljenim gejanjem samo dok se vozi,cim stanem,temperatura opada za jedan podeok i ne moze na leru da se vrati na radnu.Normalno cim krenem da vozim caskom dodje ponovo na radnu.Termostat je stavljen nov pre jedno mesec dana kao i antifriz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted January 31, 2011 Onda ni kod tebe ne valja.Stavio si nov termostat,verovatno made in "ko zna" iz ap sporta i opet ne valja.Uglavnom se na leru podize temperatura jer nema cirkulacije hladnog vazduha,a kod tebe opada.Kada pocnes da vozis,obrtaji motora su veci i zagrevanje motora je brze.KO ce ga znati vise.Auta su nam stara.Tesko je napraviti da valja.Moze ali kosta vremena i novaca.A napolju -10. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Kod mene je slično tako, s tim što ja imam samo gradsku vožnju pa je normalno da svako malo stajem na semafor...Zanima me kako može termostat da ima veze sa time da li sam upalio grejanje ili ne? Kad upalim grejanje, tečnost ide i kroz mali hladnjak, tu gubi na toploti, kako ne znam jer bez grejanja ne gubi, a opet ne vidim kakve sve to veze ima sa termostatom ako bez grejanja radi normalno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 300 Posted January 31, 2011 Pa meni je ovo moje logicno.U mestu se teze zagreva motor nego u voznji,a jos mu ja skidam toplotu s grejanjem kabine i na to dodaj -10 stepeni.Verovatno je benzincu lakse da odrzava tu temperaturu nego dizelu,ali u to vec nisam upucen. . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 ..Auto dize polako temperaturu. Priblizi se sredini, ja nestrpljiv i smrznut tada pustim grejanje i kazaljka padne za 2-3 podeoka, zatim nastavi da podize temperaturu do sredine, koju nikad nije presao.Sve je ok. A ti buraz pročitaj prethodne postove gde ljudima padne za četvrtinu kad upale grejanje i nikad se više ne vrati na polaTi pročitaj, jer se čoveku kojeg si citirao temepratura vrati na pola posle uključenog grejanja.Svakome kome se skala ne vrati na radnu nakon što upale grejanje sistem nije ispavan. Šta tu ne valja...- kod majstora.Može da bude i loš kvalitet termostata i ko zna šta sve još... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted January 31, 2011 I onda kada opadne za taj podeok,da li stoji tu ili opada i dalje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 Zanima me kako može termostat da ima veze sa time da li sam upalio grejanje ili ne?Jel' ti uopšte znaš kako funkcioniše grejanje kod ovih naših automobila? Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Rekao bih najpre da temperatura "šeta" kad upalim grejanje.Nisam stručnjak za to kako funkcioniše, ali sam shvatio da termostat pušta vodu iz hladnjaka da krene sistemom, tako da i dalje ne kapiram kakve veze ima upaljeno grejanje sa time da li je termostat otvorio?Ponavljam, bez grejanja postiže radnu, termostat se i u toj prilici otvori zar ne ili po vama ostaje otvoren, ali radnu postiže ako ne pališ grejanje...svašta, objasnite mi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 Oktopode, kako pišeš ove postove pomislio bi čovek da si siguran 120% kako sve to radi, a ustvari... ...ali sam shvatio da termostat pušta vodu iz hladnjaka da krene sistemom, tako da i dalje ne kapiram kakve veze ima upaljeno grejanje sa time da li je termostat otvorio?Ponavljam, bez grejanja postiže radnu, termostat se i u toj prilici otvori zar ne ili po vama ostaje otvoren...Termostat nije stalno otvoren. Nije ni stalno zatvoren. Šta će biti i koliko će biti zavisi od temeprature rashladne tečnosti.Ako je termostat otvoren i kada ne treba...onda se motor pothlađuje...pada mu temperatura ispod radne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Upravo tako, termostat se otvori kad se tečnost zagreje da bi je pustio u hladnjak da se hladi. Zato kvaran tj otvoren termostat utiče na postizanje radne temp., jer ako je otvoren stalno tj neispravan, tečnost kruži celim sistemom i još kroz hladnjak pa se teže zagreva.Jel dobro razmišljam?Onda ponavljam pitanje po peti put, kakve veze ima termostat sa time da li sam upalio grejanje ili ne, ako je neispravan zašto bez grejanja mogu da vozim ceo dan da temp ne mrdne, a kako upalim grejanje ode dole? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 300 Posted January 31, 2011 I onda kada opadne za taj podeok,da li stoji tu ili opada i dalje?Stoji tu i ne mrda,sve dok ne krenem da vozim. . .Stojim nekad u leru i po 15-20 min. i ne moze da se vrati na radnu dok ne pocne da se vozi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 Onda ponavljam pitanje po peti put, kakve veze ima termostat sa time da li sam upalio grejanje ili ne, ako je neispravan zašto bez grejanja mogu da vozim ceo dan da temp ne mrdne, a kako upalim grejanje ode dole?Šta se dogodi sa temepraturom tečnosti kada upališ grejanje...jel' opada ili ostaje ista?Naravno da opada, jer se njena toplota koristi da ti zagreje vazduh koji ti ulazi u kabinu. Jel' treba termostat da reaguje na to što ti opada temperatura rashladne tečnosti...ili nema veze...treba da ostane otvoren i dalje, dozvoli da tečnost kruži, da nastavi da prolazi kroz hladnjak i dodatno se hladi i tako u krug...?Oktopode, ne možeš pisati o ovome, a da veze nemaš kako funkcioniše...Nije termostat jedina stvar koja tu postoji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted January 31, 2011 Tako i ja razmišljam, nisam majstor, zato sam i na forumu i zato lepo i pitam, nije me sramota da kažem da ne znam, da znam sigurno ne bih pitao...OK, termostat treba da se zatvori kad pustim grejanje nakon malo vremena kad se voda ohladi, ali kako to da sa stalno otvorenim termostatom postigne temperaturu ako nema grejanja? Toliko taj ventilator u kabini krade toplotu, više nego veliki hladnjak i sva zima koja bije po njemu napred?Ja samo mislim da je to normalno, pitanje je samo u kojoj meri. Sam kažeš da ventilator krade toplotu preko malog hladnjaka, pitanje je koliko auto može da nadoknadi kad je zima.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 31, 2011 OK, termostat treba da se zatvori kad pustim grejanje nakon malo vremena kad se voda ohladi, ali kako to da sa stalno otvorenim termostatom postigne temperaturu...Pa, nije ni bio stalno otvoren, jer da je bio ne bi ni mogao da dođe do radne.Uostalom, lako se proverava odmah po startovanju motora pipanjem creva da li je otvoren ili nije...a, znamo da ne treba da bude otvoren sve dok ne dođe do radne temperature....pitanje je koliko auto može da nadoknadi kad je zima..Motor je oooooooooogromna peć. On nikada nema problem sa manjkom toplote, već sa viškom...zato i postoji čitav sistem za hlađenje motora.Nije moguće da motor svojim radom ne može da ''napravi'' dovoljno toplote. Zbog principa rada SUS motora, oni uvek kao proizvod svog rada oslobađaju velike količine toplote... Kada je motor pothlađen to nije zato što eto motor kao rezultat svog rada nije napravio dovoljno toplote, već činjenice da je termostat otvoren i kada ne treba da bude i tečnost stalno cirkuliše i hladi ga i kada ne treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites