Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Koliko treba da traje termostat uopšte? Ovaj moj nema godinu dana, pri čemu je komplet zamenjen i antifriz, a izgleda da je crkao. Ima iste simptome kao fabrički kad je crkao. Da bude još crnje, do pre 2 dana je radio normalno, evo juče i danas ne može da pređe pola puta do radne temperature, a kad odvrnem grejanje još krene da se spušta...

'bem ti i AP Sport i Fiata... Je'l postoji neka garancija na delove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,ljudi.

Imam problem sa mojim Puntom 16v.Naime,jako slabo mu dize radnu temperaturu,ponekad dodje samo do cetvrtine,cak i na deonicama od po 100km,Takodje,grejanje je jako slabo.U cemu je problem?Na normalnim temperaturama je sve bilo ok,problemi su poceli sa ovim minusima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko treba da traje termostat uopšte? Ovaj moj nema godinu dana, pri čemu je komplet zamenjen i antifriz, a izgleda da je crkao. Ima iste simptome kao fabrički kad je crkao. Da bude još crnje, do pre 2 dana je radio normalno, evo juče i danas ne može da pređe pola puta do radne temperature, a kad odvrnem grejanje još krene da se spušta...

'bem ti i AP Sport i Fiata... Je'l postoji neka garancija na delove?

ja zamenio takav termostat

i niv mi se ponasa identicno ko stari.

Mogu samo da konstatujem da je to normalno na jtd motorima.

u voznji mi slabo dize temperaturu a kad dodje do radne i kad vozim auto na malim obrtajima(ispod 1500)polako pocinje da mi opada temp

Ebi ga nisam pametan.Nov mi termostat iz AP sporta

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene na ovim temperaturama tesko dolazi do 90 (po satu), a greje ko nenormalna. Termostat jos nema godinu dana. Zato mislim da je ipak sve OK. Sutra cu na dijagnostiku da vidim koliko je stvarna temperatura jer kod Alfe nije bas precizan sat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao da ste svi naleteli na bofl (valjda se tako pise)robu ! Treba obratiti paznju na zadatu temp. termostata jer ce usuprotnom da se ponasa kao neispravni.

Po specifikacijama za odredjeno vozilo treba i traziti . Ako bude otvarao ranije , kao sto je verovatno slucaj, onda nista od radne temp. pa otud i grejane

slabo. :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam originalni zamenio Facet-ovim koji je bio 4900din. Original je bio 120EUR.

Ono što sam odmah primetio da malo sporije diže temperaturu ali, postigne radnu i drži je kako god hladno bilo napolje za razliku od starog gde je temp. padala.

Temperatura počinje da pada lagano jedino na leru i max grejanju posle 5min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facet je i kod mene, samo sam danas otkrio na sat laze. Na dijagnostici je temperatura bila 78, a na satu mozda 72.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lažna uzbuna i kod mene. Kad se normalno vozi sve je ok, zakuca na pola i ne mrda. Problem je spora gradska vožnja na niskim obrtajima sa jako upaljenim grejanjem. Prosto grejanje ohladi motor. Pipao sam i donje crevo od hladnjaka, led ledeno je, pa pretpostavljam da protoka ipak nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene je isto tako, polako kad idem po gradu nece skroz da se popenje na radnu, tj. treba bas dosta vremena i oscilira zavisno od toga na koliko je grijanje upaljeno. Ali na otvoreno ili autoput brzo postigne radnu i ne seta kazaljka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene slicna situacija, dostigne radnu temperaturu i onda kada pustim grejanje ona lagano pada, sve se to desava u gradskoj voznji, dok kod voznje na magistrali zakucava radnu na 90 i sa najjacim grejanjem ne mrda. Bio sam kod Tome i kaze da je to skroz ok, ja sam promenio tepmostat pre 2 meseca, Facet kupljen u KIt komercu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pravilu, nakon paljenja, ako je spolja T recimo -10C koliko dugo motor treba da radi da bi postigao optimalnu radnu temperaturu za voznju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene ista stvar , o tome sam pisao u drugoj temi. Cim sam u guzvi sto se kaze mic po mic temperatura gotovo se ne podize, kako krenem da vozim veoma brzo zakuca na pola. Tako isto ako dugo stojim u mestu sa upaljenim grejanjem lagano opada. Guglao sam i svi kazu da je to normalno da savremeni dizeli imajo veliko iskoriscenje i da ono malo toplote sto emituju mi pokupimo grejanjem kabine. Mnogi modeli iz tog razloga imaju dodtano grejanje za kabinu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos novom termostatu i cinjenici da je moj auto benzinac sa vodeno hladjenom turbinom oduvek imam problem sa teskim postizanjem radne temperature a samim tim i pocetkom bilo kakvog grejanja prvih 5-10 minuta voznje. Danas sam to resio sa 4 grejaca za vodu. To je nesto poput ovoga: http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CB8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.beru.com%2Fenglish%2Fprodukte%2Fgluehkerzen%2Fgn.php&ei=J2EjTbmDFsu38QOw3sjZBQ&usg=AFQjCNFt1kawnvWTzl6sXbF6HJK4c3Xzaw&sig2=RzkjCtgYQ-OObzVVvb7EZg . Razlika je neverovatna. U roki od 30 sekundi vazduh se umlaci a posle 2-3 minuta duva vrelo.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna stvar :thumbsup:

i interesantno je u da tekstu na ovom sajtu pise da je to cudo napravljeno posebno za moderne dizel motore sa visokim iskoricenjem,odnosno slabijim stepenom oslobadjanja toplote motora :coffee:

a i sami vidite da su navedeni skoro svi danasnji proizvodjaci CR motora :whistle:

E sad nam jos reci jesi ti sam nesto uradio,to jest napravio kao modifikaciju ili si kupio i stavio ovakav gotov proizvod na svoju makinu :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro je sto si nasao sliku,ovo cudo tehnike sam video na jednoj bravi jtd i par stilica.pisao o tome na nekoj temi ali nisam imao ni jednu sliku.mislim da su ta kola uvezena iz nekih hladnijih severnih zemalja samo nisam imao vremena da proucim kako je povezano ima li neki termostat ili vremenski rele.lici da je dobra stvar u ove hladne dane i za radnu temperaturu i za grejanje kabine :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo bih molio Martinija ako moze detaljnije o tom grejacu,da li je moguce ugraditi ga na nase stilice i koja bi bila cena tog dela i naravno majstorskih ruku :thumbsup:

Ja sam zainteresovan,a verujem da su i drugi :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram da se ovo stavljana neko crevo od rashladne tecnosti :whistle: ,odgovarajuceg precnika :unsure:

e sad tu je potrebna i neka instalaciaj za grejace,odnosno relej za pali-gasi ove sprave,koji se opet povezuje na nesto sto ima veze sa dostizanjem radne temperature i sto bi ga iskljucilo :huh:

Mozda gresim :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabasao sam na ovo slucajno u svom krsu. Ovaj je od Renaulta i ima 4 grejaca.Postavio sam ga na dovodno crevo od grejanja. Posto je moja Kappa ranije bila JTD ostao mi je krak instalacije od grejaca koji sam prepravio da mogu manuelno da palim i gasim njihov relej. Bukvalno kad je hladan upalim i kada se zagreje ugasim. Vrlo je efikasna stvar. Zanimljivo je da radna temperatura nema veze sa grejanjem u ovom slucaju jer iako iz duvaljke duva vreo vazduh temperatura jos ni ne krene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Punto 1.3 multijet

Na onim velikim minusima od -5 i -10 jako sporo postize radnu temperaturu.

Na to utice kako moja lagana voznja do 2000rpm posto je nezagrejan, tako i povremeno ukljuceno duvanje na soferku na 1 ili 2.

Kada postigne radnu temperaturu, odokativno i za 10-15 minuta, sa ukljujcivanjem i gasenjem grejanja kazaljka na skali padne i podigne se za koji podeok.

Grejanje je uzasno jako, kao da imam 3 furunceta pod haubom.

Ovih dana, kako je temperatura oko +5, znatno brze postize radnu temperaturu, i ostaje na njoj.

Prvo me to sporije postizanje malo zabrinulo, ali sam onda shvatio da jednostavno tako mora. Sve se "poklopilo": jak minus, spora voznja, poneka kratka relacija, manji broj obrtaja.

Koliko jak minus utice na sporije postizanje radne temp, ali ne i njeno nepostizanje, dovoljno govori sto se motor kao od sale o'ladi kad se posle jednocasovne voznje ugase kola, i ponovo upale za recimo 10ak minuta. Kazaljka bude skoro na nuli.

Obzirom na potencijalne probleme, nije na odmet po koji put pogledati: nivo i boju rashladne tecnosti kad je auto hladan, kao i ispod kola da li ima traga antifriza [ili trugih tecnosti], i spojeve creva da nema negde tragove [po]pustanja - isparavanja [vremenom se gubi kolicina rashladne tecnosti].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.9jtd 115ps, i imam problema sa pregrijavanjem kada sam na duzem putu ili se penjem uz duze brdo ili na planinu, znaci kad se auto forsira tada nabija temperaturu, ventilator se upali i radi dobro, a crijevo je gornje vruce i bude tvrdo a donje crijevo je hladno! Zamjenio sam termostat (60e) ali isto mi se desava samo sto ze malo bolje zagrije do radne temperature, nego onaj stari, jer onom starom je bas trebala voznja i do 20km da dodje do radne temp na ovim minusima! Auto sam uzeo prije 5 mjeseci i nisam uradio veliki servis (zbog para) a neki dan 2x mi se desilo kad sam ga tek upalio cuo sam strasnu skripu iz predjela alternatora i remenja, nakon 3min skoro da se i nije vise culo nikako!

Zanima me ima li neko slicna iskustva!? Sljedece sedmice vjerovatno idem u ovlasteni servis da sve to rjesim jer nista vise od avlijanera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze lako da bude pumpa za vodu da ti je provrtela,nije za zezanje moj savet pravac servis sto pre mozes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...