Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

auto je kod mene od novembra meseca tako da je ovo prvo leto kod mene ovih 6,7 meseci koliko ga vozim kad se zagreje temperatura mu stoji 2 crte iznad polovine danas je prvi dan da je temperatura presla 30C napolju i oko tri sata ja u gradu u guzvi pogledam a on je podigao za 4 crte iznad polovine fali mu 2 crte i u crvenom je da li vam se desava

aV1iM7g0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura, ako je sistem ispravan, UVEK MORA biti zakucana na radnoj...

Uvek....uvek...bez izuzetka - uvek.

Ako upalis auto, i on radi u leru pola sata - ne sme da predje pola.

Kad si u guzvi...stani-kreni - ne sme da predje pola.

Leto...ili zima - ne sme da predje pola.

Jedina razlika je sto ce zimi trebati vise vremena da dodje do radne temperature...Ali, mora da dodje do nje.

Ventilator se, po potrebi, ukljucuje u 1. brzinu...

To je redovna situacija.

Ako ona nije dovoljna, i kazaljka krene za milimetar preko pola, ventilator krece da radi u 2. brzini, i tada uvek vraca na pola.

Ni u jednoj varijanti, ako je sistem ispravan, nije normalno da predje pola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podhitno kod majstora i trazi uzrok kvara. Tebi kazaljka ne treba da predje polovinu. Proveri termostat, termoprekidac. Mozda ti je crkla prva brzina ventilatora, pa ukljucuje samo drugu. Dakle tek idu topli dani, nemoj da rizikujes da izbijes dihtung bezveze ili da iskrivis glavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad sam uzeo auto odmah sam primetio da temperatura prelazi pola i da skazaljka stoji kad se auto zagreje na 2 crte iznad pola u 2 servisa su mi rekli da je za motor 1.6 to uredu ali ovo sto je otisao juce iznad moram da vidim sta se desava

Share this post


Link to post
Share on other sites
...u 2 servisa su mi rekli da je za motor 1.6 to uredu ali ovo sto je otisao juce iznad moram da vidim sta se desava

BEZI od tih servisa... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako,i kod mene temperatura stoji zakucana na milimetar ispod 90c(tempra) bilo da je leto ili zima...resavaj to na vreme da ne bi dzabe menjao dihtung glave.Pogledaj preporucene servise za fiata,ima stvarno ok servisa u bgd-u.Ja sam preporucio mareu iz zemuna,momci su do sad bili uvek korektni...

edit: mozda je neispravan i sat za pokazivanje temperature,pa pre nego li ista promenis izmeri temperaturu rashladne tecnosti na zagrejanom motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas tako,i kod mene temperatura stoji zakucana na milimetar ispod 90c(tempra) bilo da je leto ili zima...resavaj to na vreme da ne bi dzabe menjao dihtung glave.Pogledaj preporucene servise za fiata,ima stvarno ok servisa u bgd-u.Ja sam preporucio mareu iz zemuna,momci su do sad bili uvek korektni...

edit: mozda je neispravan i sat za pokazivanje temperature,pa pre nego li ista promenis izmeri temperaturu rashladne tecnosti na zagrejanom motoru.

Marea u zemunu je odlican servis.

I na mom Tipu stoji temperatura radna 2 crte iznad sredine.....zadnje 3 godine promenio 2 termostata,3 termoprekidaca i jedno 2 termodavaca...danas sam opet stavio NAJORIGINALNIJI termodavac :lool: :lool: :lool: kad se popne na 3 crtu od pola pali ventilator i spusta na 2..do crvenog ima 5 crta od pola......danas merio temperaturu rashladne tecnosti kod majstora i pali ventilator na 92-93 na njegovom satu a na mom pokazuje jedno 110 stepeni :lool: :lool: .Sutra ugradjujem novi eksterni merac kupljen u ap sportu....btw,poenta....Ja bih zamenio,da sam na tvom mestu,termostat,termoprekidac i termodavac,ozracio sistem i tek ako onda opet pokazuje tu veliku temperaturu,isao na racunar i merenje unimerom ili necim slicnim...opciju da ne valja sat bih stavio na zadnjem mestu....zasto,pa zato sto mozda nevalja i sat i termostat ti glavi pa da se ne zakucas kao ja prosle godine za 1 maj.....sva sreca pa sam parkirao u kraj cim je presao onu crtu gde po pravilu pali ventilator....dosao ams i majstor srafcigerom izbi oprugu iz termostata i kaze teraj dalje :shock: KO zna zna.....ti majstori.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

promenio sam termodavac stavio sam neki sto otvara ranije medjutim kad je to zamenio tek smo onda ustanovili da mi je izgoreo rezistor to je nesto sto pali drugu brzinu i sad je sve ok 1,2 crte iznad pola predje i to mu je to neide dalje ,a inace i ja auto odrzavam kod belog u marea trade i oni su mi rekli da je normalno za motor 1.6 16v sa klimom da stoji 2 crte iznad pola, i moze li neko da mi napise broj od gorana u zemunu i kako se dolazi do njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasao sam broj od gorana,prethodni vlasnik kad je ugradjivao plin postavio je rasprsivac na dosta visoku tacku stavio ga je odmah ispod posude za vodu(antifriz) i postoji mogucnost da je to uzrok sto on meni dize C 2crte iznad pola sad sam mu sve zamenio jedino je ostalo da prepakujem plin

Share this post


Link to post
Share on other sites
auto je kod mene od novembra meseca tako da je ovo prvo leto kod mene ovih 6,7 meseci koliko ga vozim kad se zagreje temperatura mu stoji 2 crte iznad polovine danas je prvi dan da je temperatura presla 30C napolju i oko tri sata ja u gradu u guzvi pogledam a on je podigao za 4 crte iznad polovine fali mu 2 crte i u crvenom je da li vam se desava

aV1iM7g0.jpg

Kod 1.6 16v to izgleda nije usamljen slučaj. Moja bivša Marea 1.6 16v ima problem dizana temperature. Dok je bila kod mene kazaljka je bila na polovini mozda izuzetno jednu crtu iznad, ali sada u gradu temperaturu digne skoro do crvenog (po priči sadašnjeg gazde), a kad ga ugasi ventilator još dugo radi u drugoj brzini. Tu definitivno nešto nije ispravno. Menjao je ventilator hladnjaka ali opet isto. Ja sumnjam na vodenu pumpu iako kad se doda gas, vraća vodu u plastičnu bocu. To ne znači da je potpuno ispravna. Zaboravio sam da pomenem da je termostat zamenjen. Uz sve to kompresija je dobra, ne troši ulje i ide fino.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2047

Dok je tecnost-tecnost, i moze nesto da ohladi, tako da je bolje imati u sistemu uvek mesavinu antifriz-voda, koja kljuca na visoj temperaturi od dest. vode.

Para ne moze da preuzme na sebe dodatno isijanu toplotu motora, a vrela tecnost je opet hladnija od motora, tako da ona i ima neku sansu da ga ohladi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u cetvrtak sam ostavio auto u servisu da mi operu oba hladnjaka to su i uradili sad mi auto drzi temperaturu na pola mozda digne jednu crtu iznad po guzvi ali to je max cim izadjem na otvoren put i vozim brze on spusta ispod pola 1-2 crte da li je to OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dobro, termostat ne radi kako treba, ne sme da bude tolika oscilacija. ma da je na dobru stranu pa neće biti štete za motor. Mislim bolje nego da diže temperaturu.

@Bokija

Čista voda je bolji provodnik toplote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne kazem da nisi u pravu, ali razgovarao sam sa dosta ljudi koji mi kazu da i njima auto drzi temperaturu na pola mozda malo iznad i kad izadju na otvoren put pri vecim brzinama on im obara temperaturu ispod pola(naravno kad napolju nije 40 stepeni mislim na zadnja 2-3dana) pogotovu kad se spustaju npr. niz bubanj potok,a u servisu su mi rekli da je to ok jer cirkulise vazduh dok je bio prljav nije moglo(i hladnjaci su prani spolja ne iznutra,hladnjak klime i hladnjak motora)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti verujes u sve sto ti kazu u servisu???I meni su rekli da je sve dobro,a onda je auto pa,skoro prokuvao jer sam na vreme video da tu nesto nevalja,samo 2 dana posle posete servisu.Lepo je sto si resio radnu temperaturu da sada pokazuje kako treba.Ja sam to resio ugradnjom jos jednog meraca koji pokazuje pravu temperaturu,onaj stari na instrument tabli i dalje laze.Jedino obaranje temperature 2 crte ispod radne sam imao zimi na otvorenom putu pri brzini oko 80,90km-h a spoljna temperatura je bila oko -10,-15 :lol: Valjda je to normalno :shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nekazem da nisi u pravu ali razgovarao sam sa dosta ljudi koji mi kazu da i njima auto drzi temperaturu na pola mozda malo iznad i kad izadju na otvoren put pri vecim brzinama on im obara temperaturu ispod pola(naravno kad napolju nije 40 stepeni mislim na zadnja 2-3dana) pogotovu kad se spustaju npr. niz bubanj potok,

Koliko god je savremen motor i dalje je ista skalmeriaj koja održava temperaturu. Svaki motor je predvidjen da radi optimalno na nekoj temperaturi, kako koji.

U celom sklopu ima par elemenata, hladnjak, termoprekidač za ventilator, termostat i senzor za temperaturu.

Motor se greje termostat je zatvoren, kad se ugreje dovoljno termostat se otvara i propušta vodu u hladnjak da bi se održala temperatura, kad i to nije dovoljno termoprekidač pali ventilator koji hladi vodu. Kad se ohladi na meru isključuje se ventilator, kad se ohladi i više od toga zatvara se termostat i isključuje se protok kroz hladnjak. Održava se konstantna temperatura plus minus par stepeni (predvidjenih zbog sporosti sistema).

Na ovo nema niko ništa da doda ili oduzme. Ako niej tako, nešto nije ispravno a majstor može da priča šta hoće.

Ovo naravno nije baš uvek tako na kolima jer nešto uvek izlazi van tolerancije i nije opasno da se ponaša i tako kako si opisao da se taj auto ponaša ali samo radi tačnosti rada mehanizma nek stoji zapisano :)

Isto kao što većina ljudi pogrešno smatra da je antifriz bolji za hladjenje od vode. Tačno ej da ima višu tačku ključanja ali mu je to ujedno i mana jer je gušći i ponaša se kao izolator u odnosu na čistu vodu, slabije prima i odaje toplotu a to je bitno za rad motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve u svemu po ovome sto si napisao zakljucio sam da nije kako treba ali mu ne smeta. mislim ne skodi mu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne škodi jer je manja temperatura, samo troši malo više ali su to nijanse u pitanju.

Termostat je spor i ne zatvara se na vreme. Ako nije neka cena i ako nije neki posao, stavi nov i videćeš razliku. Na zimu će više padati temperatura ali o tome ćeš misliti na zimu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 10757

Verovatno ti je problem u termostatu, meni je bio pokvaren pa nije zatvarao i tako mi je zimi temperatura motora uvek bila ispod normalne i grejanje je bilo jako slabo... Leti je bilo ok, s'obzirom da je vrucina i leti uvek drzi otvoren... Naravno cim sam stavio novi termostat i zimi je sve bilo ok.

Kazaljka uvek stoji na sredini, bilo leto, zima, i ako je napolju 40 stepeni, guzva u gradu... Mora da stoji na sredini i ni milimetar gore ili dole, tako je kod mene.

Tebi verovatno termostat nije ok, zameni ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali kao sto sam ranije napisao rasprsivac za plin mi je postavljen ispod posude za antifriz i ivan iz rasica mi je jos ranije nagovestio da postoji mogucnost da mi to pravi problem sa temperaturom jer je na mnogo visokoj tacki i samim tim duza su i creva ja otkada sam uzeo auto to je nekih 7-8meseci on meni uvek drzi isto temperaturu znaci 1-2 crte maximalno iznad pola stim sto kada idem brze na otvorenom putu on je i obori 1crtu ispod pola,e otkada sam zamenio par stvari oko klime presostat i uradio servis on meni kad upalim klimu drzi temperaturu tacno na pola

i dosta ljudi mi kaze npr. kad se spustaju niz bubanj potok da im opada temperatura nisam samo pitao vlasnike fiata,mada i ja se slazem sa vama da je sredina zakon u svakom slucaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

tacno je i jedno i drugo.

Na prethodnom automobilu, fiat punto 1.2 75KS 1998. temperatura mi je u normalnom radu uvek bila jedno 2mm ispod polovine. Kada ga forsiram ili sam u guzvi, ili idem dugo uzbrdo onda se temperatura podigne na malo iznad pola. Tako je to radilo 2 godine, i tako sam ga i prodao. A menjao sam mu i termostat i vodenu pumpu i termodavac i dihtung glave i uvek je bilo isto. Medjutik kada sam ga kupio u njemu je bilo ulje BP visko5000, i ta temperatura je bila jos niza. Kada sam prvi put menjao ulje sipao sam seleniu i od tada je temp. uvek bila malo visa nego sa visko5000. Kada sam isao nizbrdo dobrih 2km temperatura je padala na 1/4 skale. Opet sam menjao termostat i isto se ponasao...

Sada vozim Stilo JTD, i temperatura je zakucana na pola, eventualno kada je ovih dana ujutru padala kisa temperatura je bila za dlaku ispod pola i to je sve od pomeranja temperature. Sta to sve znaci nemam pojma, ali je i Punto radio perfektno sa onakvom temp. a i Stilo sa zakucanom na pola...

Pozdrav svima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...