misarw 7 Posted December 5, 2010 ..Od nedelje menjam termostat pa javljam rezultate U obavezi si, kada zameniš termostat, da napišeš ko je proizvođač i koliko dobro radi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted December 5, 2010 (edited) Au al ste se uhvatili za termostat...a on je mehicki deo koji je mozda i najjednostavniji u celoj prici...mene je uvek vise brinula elektrika...Evo ponovo da se oglasim u ovoj temi, sledeca slika je samo potvrda da mi je neispravan pokazivac temperature. Ili su losi kontakti na njemu. Postoji i opis u ovoj temi kako to resiti, samo sto mi je previse osetljivo da skidam celu tablu, pokvaricu jos nesto.Elem, sedim u kolima sa ugasenim motorom duze od 5 min. Dam kontakt da palim radio, slusam malo muzikicu, kad ono posle nekoliko minuta...ode temperatura gore, a motor ugasen! Only in FIAT! Edited December 5, 2010 by ZokiBubu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ćale 0 Posted December 5, 2010 @MihailovicUglavnom ne vise od desetak minuta.Mada, desi se da ukoliko je vozim lagano i na pravcu, temperatura padne drasticno(i na cetvrtinu skale!).U gradskoj voznji se to ne desava, temperatura je sve vreme vožnje zakucana na 90. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted December 5, 2010 @MihailovicPola sata kao i tebi. Grejanje ozbiljno smanjuje radnu temperaturu. Pokušaj kad dostigneš +14 stepeni u kabini da smanjiš oba termostata na 19-20, a da ti duvaljke budu na 2, pa krajičkom oka baci pogled na temperaturu na instrument tabli, treba da ti odmah (posle par minuta) skoči na 90. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 5, 2010 Kod JTD motora,kao i kod veceine drugih Italijanskih masina,termostat kada crkne,ostaje otvorena ovo mi bas lici na to,jednostavno motor sporije dostize ili uopste ne dostize radnu temperaturu,pa jos kada se upali grejanje tek onda se problem pojacano manifestuje.Tremostati,koji dotraju,obicno preko leta,zbog visokih spoljnih temperatura,bivaju potvoreni non-stop,a onda kada dodje zima i kad treba da se atvore,dok se motor ne zagreje,opet ostaju otvoreni.Napravite test,ako na otvorenom pri vecim brzinama,a po zimi,kazaljka temperature pada-sigurno vam je crko termostat.Njegova zamena+Paraflu+ruke,oko 80 E,to je najgori scenario.Ovo sam sve napisao,jer su kod mene bili slicni simptomi,a termostat sam zamenio,pre jedno mesec i po dana i sad posle zamene,kada motor dostigne cetvrtinu radne temperature,a nekada i ranije palim grejanje i posle toga vrlo brzo,dostize 90 C,i kazaljka temperature stoji zakucana na tom podeoku,bez obzira da li radi grejanje kabine ili ne,tako je sa novim termostatom,a sa starim,neispravnim,Lybra je tesko dostizala radnu temperaturu i to samo u gradskoj guzvi,posle duze voznje kreni-stani,a na otvorenom nije bilo sanse da dodje do 90 C i stoji tu.Sa zamenom termostata dobija se mirniji rad motora,manja potrosnja i jos dosta stvari koje na dizelu mogu ispravno da funkcionisu samo na radnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted December 5, 2010 @misa-r_naravno da cu javiti,a mi se vidimo iduce nedelje na kafi u Poki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 6, 2010 (edited) Hm, sad sam video da je termostat daleko od onog na šta sam ja navikao. Em skup, em zamena komplikovana (i skupa) do bola. Izgleda da je bio neki interni konkurs untar FIAT razvoja "Kako s*ebati i što više zakomplikovati prostu stvar". Dakle, JA ZNAM šta je to termostat, i koliko ima smisla da košta, i kako je logično da treba da izgleda zamena. Ali OVO ?! 100 EUR za deo i zamenu ? Za one mlađe koji ne znaju, termostat bi trebalo da košta oko 10 EUR, a zamena bi trebalo da bude na 3 šrafa - oko 10 minuta ukupnog rada. Kod normalnih automobila bivao je postavljen visoko, tako da ne mora da se prosipa ili menja rashladna tečnost. Sve u svemu - baš sam popi*deo, a pošto ionako nisam 100% siguran da termostat ne valja, parče kartona ispred 2/3 hladnjaka će u nekom narednom periodu da glumi poravku termostata. Edited December 6, 2010 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 6, 2010 Pa taj fazon, nisam stručnjak ali i meni beše čudno, sećam se na starim svim kolima to je bilo jedno gov*njce koje samo odšrafiš i staviš drugi...i ne znam šta tu ima da košta više od 500 kinti, aj da kažeš 1000... Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted December 6, 2010 ja sam bio danas u ap sportu , posto su mi komsije pa aj reko cisto da pitam . . . i rece mi jedan majstor da je normalno da ne postize brzo radnu temperaturu , i da temperatura varira jer je hladno i da nema nikakve veze sa termostatom - da se i njemu do desava na puntu jtd i reko mi je da samo cepam i da ne bacam pare (4500+ruke) . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted December 6, 2010 ^^^Pošto i nije tako džabe taj termostat, molim te javi nam šta se desilo pošto kroz priču što ovde na forumu što sa drugarima dolazim do zaključka da ili ste vi u pravu ili SVI moramo da menjamo termostat Meni se auto ovako ponaša već četvrtu zimu, kako to da je do plus 15 stepeni sve ok a ispod nije i tako 5 godina a da ne crkne više taj termostat skroz ako je već neispravan Sad očekujemo Nešu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 6, 2010 Hm, sad sam video da je termostat daleko od onog na šta sam ja navikao. Em skup, em zamena komplikovana (i skupa) do bola. Izgleda da je bio neki interni konkurs untar FIAT razvoja "Kako s*ebati i što više zakomplikovati prostu stvar". Dakle, JA ZNAM šta je to termostat, i koliko ima smisla da košta, i kako je logično da treba da izgleda zamena. Ali OVO ?! 100 EUR za deo i zamenu ? Za one mlađe koji ne znaju, termostat bi trebalo da košta oko 10 EUR, a zamena bi trebalo da bude na 3 šrafa - oko 10 minuta ukupnog rada. Kod normalnih automobila bivao je postavljen visoko, tako da ne mora da se prosipa ili menja rashladna tečnost. Sve u svemu - baš sam popi*deo, a pošto ionako nisam 100% siguran da termostat ne valja, parče kartona ispred 2/3 hladnjaka će u nekom narednom periodu da glumi poravku termostata.Ovaj termostat je prilicno sofisticiran s obzirom da se radi o savremenom dizel motoru,i nije samo kod FIAT-a cena termostata za dizel tolika,i ostali proizvodjaci na ovakvim motorima ugradjuju komplikovanije a samim tim i skuplje termostate.Cena nije bas 100E,jer je termostat 4500+3 Paraflua(do 1500 Din)neki dihtung ako treba i ruke majstora sa ozracivanjem,a zamena nije bas jednostavna i ja sam ugrubo rekao da ta cifra moze da ide do 80E ali i manje.Inace glupo je nezameniti Paraflu,osim ako nije skoro menjan,pri ovoj intervenciji,jer i to moze da sacuva creva i hladnjake od propadanja i starog antifriza,koji postaje korozivan posle 5 godina.Slazem se sa Vama da ovo sve nije ni malo jeftino,ali ne mozete porediti ovaj motor niti njegove delove sa nekim jednostavnijim malolitraznim motorima,gde je termostat kao sto ste Vi rekli 3 srafa i gotov posao.Na Fiatovim benzinskim motorima termostati su po 800 do 1000 dinara,ali ti motori su dosta jednostavniji,rade pod manjim opterecenjem i zamena je mnogo laksa,ali sve ima svoju cenu.JTD motor je jako dobar,performantan,stedljiv sa dosta obrtnog momenta,izdrzljiv i jedan od najboljih u toj klasi,ali nazalost sa tim njegovim kvalitetima ne idu zajedno-jeftini delovi i odrzavanje kod majstora koji rade na parkinzima,bez dijagnostike i solidnog iskustva i predznanja o istom.Sta bi rekli za plasticne termostate koji ugradjuju drugi proizvodjaci,a cena samog dela ide i do 150E(tri puta skuplji od JTD-ovog),a verujte mi ima i takvih primera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 6, 2010 ^^^Pošto i nije tako džabe taj termostat, molim te javi nam šta se desilo pošto kroz priču što ovde na forumu što sa drugarima dolazim do zaključka da ili ste vi u pravu ili SVI moramo da menjamo termostat Meni se auto ovako ponaša već četvrtu zimu, kako to da je do plus 15 stepeni sve ok a ispod nije i tako 5 godina a da ne crkne više taj termostat skroz ako je već neispravan Sad očekujemo Nešu Šta ima da čekaš mene... Sistem ti nije ispravan, temp. MORA uvek, bez izuzetka, u svakoj situaciji i na plus 40 i na minus 20 da stoji zakucana na pola. I kada stojiš u mestu, i kada si na otvorenom putu, i kada radi klima leti, ili si uključio grejanje zimi. NIKADA nije normalno da osciluje.Kada pređe pola, pali se vent. i vraća je nazad. Ako nastavi da raste, motor je previše opterećen (pod uslovom da vent. i ostali delovi sistema rade ok) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 6, 2010 Moze auto i da se vozi sa neispravnim termostatom ali to je za motor dodatno opterecenje a takva voznja sa sobom nosi vecu potrosnju,vece habanje motora,nemirniji rad ...Nisu konstruktori motora stavili termostat na motor samo da bi mi trosili pare na njegovu zamenu,a majstori i prodavci trljali ruke,vec iz sasvim drugih razloga.Oba automobila su mi imala oscilovanje kazaljke temperature(u gradu ide preko pola,na otvorenom pada na cetvrtinu,tesko postizanje rad.temperature) pre zamene termostata,a posle zamene-kazaljka zakucana na pola,bez obzira,da li je grad,upaljeno grejanje ili otvoren put.Takodje,u ovoj celoj prici ne treba zaboraviti da vecina automobila koje mi vozimo su presli 100 i nesto hilj.km a svaki deo ima svoj rok trajanja,odnosno broj radnih ciklusa,pa i termostat nije izuzetak,a to je potrosni deo i menja se kao i plocice,brisaci,ulje,filteri itd...I na svakom od nas je izbor da li ce da ga menja ili ne,odlucite sami. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boleabarth 0 Posted December 6, 2010 @miklosa ti informacija , ja sam se raspitivo u ap sportu cisto da znam - 4500+ruke Quote Share this post Link to post Share on other sites
brzi 23 Posted December 6, 2010 Necu vise da citam forum. Citao sam ovu temu iz radoznalosti. Meni se uvek temperatura zabode na sredinu i ne mrda. Juce bila ona zimoca i ja se setio ovoga, temperatura dosla na pola ja ukljucim grejanje, ona padne za dva podeoka.Bila je to kratka voznja po praznom autoputu, kazaljka se tek popela na pola, ja sam odmah ukljucio grejanje. Da li je moguce da se auto nije bas bas zagrejao, ili je i meni otisao termostat, moracu da proverim u nekoj od sledecih voznji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 6, 2010 (edited) @mikVidi u principu se potpuno slažem sa tobom sve u vezi JTD motora. Sofisticrano ovoono ... Sve to stoji. Prihvatam i da je kod drugih možda i skuplje. Ali:Nema ni jednog jedinog opravdanja za onako komplikovanu proceduru zamene. Jednostavno neko od inženjera iz razvojnog tima je tu podbacio. Siguran sam da je taj neko na kraju bio predmet sprdnje. (pošto sam i ja inženjer i radio sam u razvojnim timovima, doduže ne u auto industriji, ali znam kako to sve izgleda)Cena dela je sigurno uslovljena time što se ne menja samo umetak termostata, već i čitavo kućište. Da li je moralo tako ? Nije. Ali to se još i nekako može "progutati" imajući u vidu da cena delova pada u odnosu na cenu radnog sata.Bilo kako bilo, ja nisam časio časa već sam iskrojio dva parčeta kartona - svaki za po jednu trećinu površine hladnjaka. Za kratke relacije - majka Mara ! Edited December 6, 2010 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 6, 2010 @miklosa ti informacija , ja sam se raspitivo u ap sportu cisto da znam - 4500+ruke Bole,prijatelju :welcome:minformacija mi je potpuno ista kao i tvoja ako pogledas moj post pre Neshinog ,videces da u njemu stoji 4500 din,kao cena termostata,a na ovo plus ruke dodaj i antifriz,3 L za JTD,Paraflua,poneku selnu itd.gosn.Mihajlovicu,sto se tice komplikovanosti resenja,slazem se da uvek moze jednostavnije,ali kod zamene termostata na jTD-u,najveci problem pravi to sto preko jednog od srafova koji drzi termostat ide i hladanjak EGR-a,u vidu cevi,i tu treba biti vest i uporan.A sto se tice kucista termostata,ima i tu objasnjenje zasto se mora menjati pri zameni,cesto se desava da kuciste starog termostata mora da se polomi ili osteti pri skidanju,jer posle 8 do 10 godina i 100 i nesto hilj km,kuciste se bukvalno zavari za motor,pa ga je ponekad nemoguce skinuti a da ostane citavo,jednostavno je tako(spoj metala i aluminijuma,samoyavarivanje,visoke temperature...),i sad zamislite da jos treba menjati samo ulozak,u tom kucistu,toliko grejanom i hladjenom,e to bi tek bilo veselo ili nemoguce .Ako stavljate karton na hladnjak,stavite neki plastificiran sa spoljne strane ili "masan" jel ovaj obican oce da se pokvasi od kise i snega,pocne da se raspada,udje usace hladnjaka i eto belaja,nema hladjenja,dzaba ventilator Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blueshadow 0 Posted December 6, 2010 Neki stari automobili imali su termostat na direktno na crevu, eto kome je skupo - moze da improvizuje hahaha termostat od R-4 na jtda, za 500,600 kinti Quote Share this post Link to post Share on other sites
brzi 23 Posted December 7, 2010 (edited) Hajde sad definitivno da pitam pametnije. Auto dize polako temperaturu. Priblizi se sredini, ja nestrpljiv i smrznut tada pustim grejanje i kazaljka padne za 2-3 podeoka, zatim nastavi da podize temperaturu do sredine, koju nikad nije presao. Da li je to normalno? Na zalost, to je svakodnevna ruta: kuca - posao - kuca od 7 km. Treba da izmislim negde da idem dalje da bi isprobao da li se nesto desava posle pola sata voznje, kad je auto sigurno 100% zagrejan kako treba. Edited December 7, 2010 by Brzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3448 Posted December 7, 2010 Meni to izgleda sasvim normalno. S obzirom da je pomenuta kilometraza u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 7, 2010 ..Auto dize polako temperaturu. Priblizi se sredini, ja nestrpljiv i smrznut tada pustim grejanje i kazaljka padne za 2-3 podeoka, zatim nastavi da podize temperaturu do sredine, koju nikad nije presao.Sve je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted December 7, 2010 Original Faitov termostat jtd/mjet je 11000 din., iako nusu isti cena je slična. Tako da su ovi zamenski više nego povoljni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted December 7, 2010 (edited) znaci, znamo da termostat zakuca, tj ostane otvoren, te je isi za amenu... (moj slucaj, zadnjih 10ak dana zmaj nije postigao radnu teperaturu osim ako stoji pred kucom)medjutim, danas druga prica, teperatura zakucana na pola u svim nacinima voznje, kreni-stani, auto put 130-140... ovaj moj katastrofa put 100-tinjak na sat... sve ukupno oko 25 km... e sad, znam da je to malo da bi se bilo sta zakljucilo, ali, da li je moguce da termostat odblokira da odglavi? Edited December 7, 2010 by Xepoj Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 7, 2010 Ne, nego je danas bilo preko 15 stepeni napolju... Čim zahladni, opet ćeš imati isti problem kao pre... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted December 7, 2010 pu.... a ja se taman ponadao ehehehheheheh Quote Share this post Link to post Share on other sites