Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Uporedi debljinu gume i broj platna u gazem sloju i u boku pa će ti biti jasno zašto se guma bočno ne krpi.
 
cxcv990670.jpg
 
Gore je klasična ispod RunFlat
 
cxcv990671.jpg
 
Glava nekad ispadne manje vredna od jedne gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj samo da rizikuješ na prednjoj osovini sa tom gumom!

I kad ti se (nadam se da neće nikada) u vožnji na AP-u dokaže da to nije baš bilo vredno rizika...šta onda?

Male pare u igri za veliku glavobolju rekao bih....

4 nove sam kupio pre malo manje od mesec dana,ova je otisla pozadi,napred dosla ova sto je bila pozadi.

 

Iskreno nemam iskustva sa krpljenim gumama,probacu na svoju odgovornsot mozda istraje sezonu,posle 4 kupljene da dam jos 7 hiljada+montaza mi je veliki nepotrebni izdatak ako ova zavrsi posao bar ovu sezonu.

 

Znam ja da je to krpljeno,al nemam iskustva sa takvim gumama,ako krene da lupa,trese ipsuta odmah ide na djubre.

 

Probao posle montaze,160 nista sumnjivo nisam primetio.

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pošto nisam video da ste se detaljnije bavili ovogodišnjim Auto Bild testom, evo sada na brzinu ukratko, kasnije ću slikati stranice:

 

Za početak svih 50 kandidata moraju da prođu svojevrsni prijemni ispit koji se u ovom slučaju sastoji od testa gde merimo zaustavni put (trag kočenja), pri 80 Km/h na mokroj podlozi. Kandidati koji su na ovom testu pokazali loše rezultate automatski su diskvalifikovani iz daljeg testiranja i obeleženi su crvenom bojom. Testiranje je nastavilo 26 kandidata koji su prošli još jedan krug testa kočenja. Dalje je nastavilo, tj. otišlo u ostale testove najboljih 18 pneumatika. Sve gume na testu su u dimenziji 185/60 R15.

Ovo je poredak posle ovog uvodnog testa, posle ''prijemnog'' ispita:

 

1. Dunlop WinterResponse2

2. Goodyear Ultra Grip 9

3. Continental WinterContact TS850

4. Michelin Alpin A4

5. Semperit Speed-Grip 2

6. Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3

7. Falken Eurowinter HS 449

8. Apollo Alnac Winter

9. Barum Polaris 3

10. Hankook Winter RS2

Pirelli Cinturato All Season (univerzalne gume)

11. Uniroyal MS Plus 77

12. Fulda Kristall Montero 3

13. Gislaved Euro Frost 5

14. Viking Snow Tech 2

15. Firestone Winterhawk 3

16. Nokian WR D3

17. Bridgestone Blizzak LM001

18. Kleber Krisalp HP2

 

19. BF Goodrich g-force Winter

20. Sava Eskimo S3+

21. Torque TQ022

22. Matador MP92 Sibir Snow

23. Yokohama W.drive V905

24. Sportiva SnowWin

25. Kumho Wintercraft WP51

26. Ovation W-586

 

27. Hifly Win-Turi 212

28. Vredestein Snowtrac 5

29. Nexen Winguard Sport

30. Toyo Snowprox S943

31. Nordexx Nivius Snow

32. Cooper WM-SA2

33. Achilles Winter 101

34. Tigar Winter1

35. Marshal I'Zen MW15

36. Taurus Winter 601

37. Avon Ice Touring

38. Sailun Ice Blazer WSL2

39. Linglong Radial 650 Winter Hero

40. Kormoran Snowpro b2

41. Zeetex Z-Ice 1000

42. Aeolus SnowAce AW02

43. Rotalia S110 Ice-Plus

44. Nankang Winter Activa SV-2

45. Maxxis MA-PW Presa Snow Wintermaxx

46. Imperial SnowDragon 2

47. Tracmax Ice Plus S110

48. Tristar Snowpower

49. Minerva Ice Plus S110

 

Evo npr. razlike između:

 

Dunlop Winter Response 2 >>> 36.8m po mokrom ; 28.3m po snegu

Barum Polaris 3 >>> 40.8m po mokrom ; 28.6m po snegu

Sava Eskimo S3+ >>> 43.0m po mokrom ; 28.7m po snegu

Sportiva SnowWin >>> 43.0 po mokrom ; 29.1m po snegu

Tigar Winter 1 >>> 47.2m po mokrom

Taurus Winter 601 >>> 47.6m po mokrom

Nankang Winter Activa SV-2 >>> 50.1m po mokrom

 

Za ovih poslednjih par nema rezultata po snegu jer nisu ni stigle do tog testa, otpale su već na ''prijemnom''.

 

Kada se uzmu u obzir i svi ostali testovi (trakcija, upravljivost, slalom, akvaplaning na ravnom i u krivini, otpor kotrljanju, pređena kilometraža, odnos cene i kilometraže), UKUPAN poredak je:

 

1. Continental WinterContact TS850

2. Pirelli Winter Snowcontrol Serie 3

3. Barum Polaris 3

4. Dunlop WinterResponse2

5. Michelin Alpin A4

6. Goodyear Ultra Grip 9

7. Hankook Winter RS2

8. Semperit Speed-Grip 2

9. Bridgestone Blizzak LM001

10. Nokian WR D3

11. Apollo Alnac Winter

12. Viking Snow Tech 2

13. Falken Eurowinter HS 449

14. Firestone Winterhawk 3

15. Uniroyal MS Plus 77

16. Kleber Krisalp HP2

17. Fulda Kristall Montero 3

18. Gislaved Euro Frost 5

 

Faktički, kad ostavimo po strani one premium brendove za koje je za očekivati da budu dobro plasirani (ali su im gume i skupe), ispade da je pobednik testa Barum Polaris 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wintera na zavidnom 34-om mestu. Ocekivao sam jos gore, tj.da je ne uzmu u razmatranje uopste :D Samo 11,5m razlika u zaustavnom putu izmedju nje i Dunlop-a ! Sta je to, 3 automobila, jedan autobus, ceo parking ispred megamarketa, hteo si da skrenes u jednu a u stvari skrenes u sledecu sporednu ulicu i tako :D

Iznenadio sam se da ima i gorih, i to zvucnih imena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mićo Wintera na 34. 36. i 40. mestu.

Cooper WM-SA2 bolji na 32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li nekih testova za 14", 16" i 17" gume ? Znam da je bilo nekih testova gde se ista guma u dimenzijama npr. 165/70 R14 i 205/55 R16 razlikuju u ukupnom ocenjivanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih sunce ti poljubim :D. Evo da potvrdim sa Winter 1 iskustvo. Namerno sam kočio do patosa po vlažnom kolovozu sinoć pri 7-8 stepeni, i onakvo delovanje ABS-a nisam osetio ni sa letnjom gumom po snegu :D . U krivini, s obzirom da vozim sa dosta većom rezervom, nisam imao ispade, iako skiče i škripe na sav glas. 

 

I onda kažu, stavi zimsku gumu radi bezbednosti... Samo ću reći HAHAHAHAHAHAHAAH. Onaj ko je stavlja, staviće je radi sebe jer bez nje ne može po zahtevnijim terenima, ali ko je stavlja po ovom vremenu u Beogradu, taj je ništa drugo nego žrtva medijske hajke. 

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

Stavio moj drug i sutradan udari kombi odpozadi, kaze zbog 20cm i bilo suvo. Posle po kisi proklizao u jednoj sporednoj ulici. Sad ga vozi ko po jajima :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam kako vi vozite, al ja nikakvu razliku ne primecujem, u mojim uslovima voznje (da mi treba duzi zaustavni put, da proklizava u jkrivinama i slicno) izmedju letnjih (dve dunlop, dve kumho) i zimskih wintera... Jedino mi se cini da mi je udobnija voznja sa winterama i da bolje upijaju neke sitnije neravnine na putu (valjda jer su mekse a i imaju 3.5-4mm vecu saru) :)

Vozio sam wintere od oktobra do maja, nisam imao nikakvih problema, da kucnem u drvo. Izasao po snegu gde god sam posao, isto tako se i spustio :) 195/65

Ja ne kazem da je to najbolja guma i da su ludi ovi kojima ne odgovara. Verovatno dosta zavisi od stila voznje, i normalno je da ne moze svima da odgovara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su trenutno na kolima Barum Polaris gume i za sad su se dobro pokazale.

Videcemo ih na snegu...

 

Ja ih imam na Grande Punta, 175 65 R15 i za sada su vise nego dobre. Na prvom snijegu kojeg je bilo  Sarajevu par dana nisam imao nikakih problema. Vidjecemo na nizim temperaturama od ovih sada - 3, -4 ujutru i navece kako ce se pokazati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila dimenzija 205/55 R16, klasika za srednju i možda višu srednju klasu vozila. Toliko se loše pokazala da je nisu dalje ni gledali.U ostalom evo celog testa.

Test_zimskih_guma_1.jpg Test_zimskih_guma_2.jpg Test_zimskih_guma_3.jpg

Evo još testova zimskih guma.

------------2011-----------------------------------------2008----------------------------------------------2007

tabela_1_2011_195_65_R15_zimske.jpg tabela_2_2008_195_65_R15_zimske.gif tabela_3_205_55_R16_2007_zimske.gif

---------------2009-----------------------------------------2009

tabela_zim_09_185_60_R14.gif tabela_zim_09_205_55_R16.gif

Svi 2012

tabela_zim_2012_205_55_R16.gif tabela_zim_2012_215_65_R16_suv.gif tabela_zima_2012_165_70_R14.gif

Lanci za sneg, veličine u odnosu na gumu.

tabela_lanci_za_sneg.jpg

 

Test_zimskih_guma_AMu_S_2013_1.jpg Test_zimskih_guma_AMu_S_2013_2.jpg Test_zimskih_guma_AMu_S_2013_3.jpg Test_guma_225_50_17.jpg

 

AB_2013_1.jpg AB_2013_2.jpg AB_2013_3.jpg

 

Test_zimskih_guma_Auto_Bild_2013_1.jpg Test_zimskih_guma_Auto_Bild_2013_2.jpg Test_zimskih_guma_Auto_Bild_2013_3.jpg

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=K7xXDMkVFlE  http://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI

 

cxcv990687.jpg

 

cxcv990688.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih sunce ti poljubim :D. Evo da potvrdim sa Winter 1 iskustvo. Namerno sam kočio do patosa po vlažnom kolovozu sinoć pri 7-8 stepeni, i onakvo delovanje ABS-a nisam osetio ni sa letnjom gumom po snegu :D . U krivini, s obzirom da vozim sa dosta većom rezervom, nisam imao ispade, iako skiče i škripe na sav glas. 

 

I onda kažu, stavi zimsku gumu radi bezbednosti... Samo ću reći HAHAHAHAHAHAHAAH. Onaj ko je stavlja, staviće je radi sebe jer bez nje ne može po zahtevnijim terenima, ali ko je stavlja po ovom vremenu u Beogradu, taj je ništa drugo nego žrtva medijske hajke. 

 

I pre 8-9 godina se nije proslavila tj bila je u na kraju. 

 

Tigar_Wintera_1.jpg Tigar_Wintera_2.png 

 

Test kočenja po mokrom. Put kočenja je duži za 6,9 metara u odnosu na najbolju i vozilo se u tom momentu kreće brzinom 34,1 km/h . Znači poprilična šteta.

Sada su te razlike i po 10 metara. Tj konkurencija napreduje , menja šare sastav dok kod Tigra preko deceniju se ništa ne menja.

 

ADAC_test_zimskig_guma_2008_1.png ADAC_test_zimskig_guma_2008_2.png 

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ikakvog iskustva iz prve ruke sa Michelin CrossClimate?

Razmisljam da pazarim bar jedan par da isprobam, a oslanjam se iskljucivo na iskustva po stranim forumima.

Gledao sam Michelinov katalog, ono sto me buni je sto je u svim dimenzijama Cross u verziji XL.

A u dimenziji 205/55/16 je iskljucivo u 94 tezinskom i V brzinskom indeksu, znaci ocigledno verovatno malo pojacana... Moze malo da utice na udobnost, ali naprotiv, svuda je hvale. Cak mi je neobicno i da kazu da je tiha, a meni po izgledu sare i ne deluje tako, mada fabrika specificira 68 dB, sto je odlicno. Cena je korektna, oko 90 EUR po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka, hvala, vec sam pre neku godinu uzivao u performansama i carolijama Wintere, pa to zadovoljstvo ostavljam nekom drugom ako zeli.

Evo te "revolucionarne" sare Cross-erke, mada ako je verovati svim onim dobrim rezultatima testova, sigurno da je pogodjena i smesa koja se prilagodjava tolikim temperaturnim i ostalim razlikama:

 

cross_climate_205_55_16.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova sara deluje kao da bi trebala da bude bucna, tj. da spada u klasu bucnijih. Ako nije odmah, onda mislim da ce od pola sare biti bucna, mada, to je cisto onako odokativno , sto bi se reklo. Javice se neko od kolega sa foruma, mislim da je par njih kupilo tu gumu.

A wintera stvarno nije bucna :)

Edited by MS PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova sara deluje kao da bi trebala da bude bucna, tj. da spada u klasu bucnijih.

Mico upravo to i ja mislim, ali kad pogledam rezultate testova i procitam forume, ljudi tvrde drugacije... U principu sve gume sa sarom koje vuku na "riblju kost" su malo bucnije.

 

Gde ima ovo da se pazari kod nas?

Nema je jos u "siroj" prodaji, jer je model izbacen u prolece 2015. Imas kod distributera Michelina, ja sam je gledao kod Dobrica na Vracaru (Petrogradska 20), promo cena je bila 10700, pa su digli na 11100, ali sa montazom i balansiranjem. Pricam za CrossClimate XL 205/55/16 94V, tu jedino od 205/55 i imaju i u radnji ali i u katalozima.

Kako proizvodjac kaze, u principu je izvedena iz letnje gume, ali prvi letnji pneumatik sertifikovan za zimsku upotrebu. Tj. nosi 3PMSF (3 Peak Mountain Snow Flake) deklaraciju.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc montirao GY UG9, iskoristio lepo vreme da operem tockove i ciste ih ostavim da prezime.

Za sada mogu reci jedino da UG9 nisu bucne.

Uz 4 nove gume dobio i GY cebe i neke sitnice za klinca.

Prodavci su me po pravilu ubedjivali da uzmem GY ili A5, jer je jedna "mnogo bolja po performansama" druga "mnogo duze traje" i tako u krug, cak su me u istoj radnji razliciti prodavci ubedjivali u razlicite stvari :)

Kada predjem neku vecu kilometrazu ili kada padne sneg javicu se sa utiscima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...