Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Totti ova ili neka druga design by Giugiaro ?

 

 

vredestein-snowtrac-3-img2015.jpg


Ime evo ti u Coningu Michelin CrossClimate za 9802 din.

 

http://coningdoo.co.rs/proizvodi/putnicka-vozila/letnje-gume/toyo-tires/18621/18621guma-sp-205-55r16-94v-m-s-all-seas-crossclimate-xl-michelin-coning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opala, hvala puno :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sad pomalo i zao sto sam kompletirao i zimski i letnji set (sve dunlop). Zao mi zimske gume po lepom vremenu :)

 

Al eto, za 3, 4 godine ce biti dosta iskustva za CrossClimate (verovatno do tad i druge brendove), inace verujem da bih uzeo odma.

Znaci mi manje cimanja i razmisljanja da li ce biti toplo u decembru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno vise nemamo zime kao ranije, pa kolega sa posla vozi motor 9 meseci godisnje :) .

Uglavnom se za vecinu nas sve svede na par dana sa snegom, par izlazaka sa parkinga, par dana po bljuzgi koja se istopi i to je to... Uglavnom je sve voznja po suvom ili mokrom i temperaturama oko nule gde ovakva guma dominira u odnosu na klasicnu zimsku. Zato me je i zainteresovala kao allrounder ako starno ima takve karakteristike i leti kako navode. Postedela bi me zamene, vise kompleta tockova, odlaganja i zauzimanja mesta, razmisljanja kada je vreme za koje, "rupa" i naglih prelaza vremena...

Ko vise vremena provodi po snegu, opet su 2 kompleta zakon. Meni bi ovo savrseno zavrsilo posao ako je tako kako navode (letnja guma sa 3MPFS specifikacijom)...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i ja razmisljao, nego mi auto stigao sa novim gumama pa mi bilo glupo da nesto menjam.

Svakako cu uzeti CrossClimate cim potrosim zimske, ako se dobro pokazu naravno.

Cena od 9700 za tu gumu je bas dobra, da ne kazem dzabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je bolje rešenje isto univerzalna Good Year Vector 4 Saesons G2. Ona se daleko bolje snalazi po snegu i mokrom dok malo zaostaje po suvom za Michelin-om. Vek trajanja im je jako sličan.

 

 

Vector4SeasonsG2.jpg

 

 

Screenshot_2015_09_25_20_03_07.png Screenshot_2015_09_25_20_03_13.png
 
Screenshot_2015_09_25_20_03_18.png Screenshot_2015_09_25_20_03_21.png
 
Screenshot_2015_09_25_20_03_24.png 

    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je bolje rešenje isto univerzalna Good Year Vector 4 Saesons G2. Ona se daleko bolje snalazi po snegu i mokrom dok malo zaostaje po suvom za Michelin-om. Vek trajanja im je jako sličan.

Vector 4S je univerzalna guma izvedena iz zimske, a Cross univerzalna izvedena iz letnje, tu je najveca razlika.

Samim tim je Cross daleko bliza mojim potrebama - tokom 80-90% godine su uslovi pogodni za letnje gume, a dodatno mi treba da me izvuce sa parkinga/uzbrdo kad zabeli, da bude bezbedna po bljuzgi, mokrom i naglim promenama vremena. Kao i da zadovoljim zakonski kriterijum za 3MPFS homologacijom.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, nikada univerzalna guma ne može da zameni sezonsku. Svojstva pneumatika ne mogu da imaju toliki temperaturni raspon +50- -10*C. Ako dobro podnosi visoke temp., ne može jednako dobro podnositi niske, i obratno. Pri tom dezen mora biti dovoljno redak, da grabi sneg, i dovoljno gust da dobro prijanja pri toplom vremenu. Nikada univerzalne stvari nisu mogle da zamene one koje su namenski napravljene. Da je lakše imati jedan set guma, to stoji, a da li je jednako dobro - ne verujem.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

U to niko ne sumnja i niko ne spori ali ono što kolega govori i ja vidim kao prednosti ovakve gume + dodati finansiski momenat i to što ćeš konstantno (svake tri god recimo) imati potpuno novu gumu na točkovima

Uglavnom se za vecinu nas sve svede na par dana sa snegom, par izlazaka sa parkinga, par dana po bljuzgi koja se istopi i to je to...

Postedela bi me zamene, vise kompleta tockova, odlaganja i zauzimanja mesta, razmisljanja kada je vreme za koje, "rupa" i naglih prelaza vremena...

Meni bi ovo savrseno zavrsilo posao ako je tako kako navode (letnja guma sa 3MPFS specifikacijom)...

Ja trenutno lagerujem 12 letnjih točkova u garaži....

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finansijski momenat postoji, ali samo prvi put. Sigurno je da će univerzalne gume da se pojedu mnogo brže nego dva para sezonskih. Ostaje samo momenat skladištenjea i montaže (ako nema dva para felni).

Ne mora da znači da sam u pravu, ja tako razmišljam.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja to ne dovodim u pitanje, naravno... Da specijalizovana guma u uslovima za koje je namenjena ne bude bolja od univerzalne, to niko ne spori. Ali je ovo po svemu sudeci bas dobar kompromis. Prateci komentare korisnika (po inostranstvu), odlicno se pokazala u svim uslovima i realno donekle predstavlja revoluciju u razvoju. U uslovima za letnje gume se maltene isto ponasa kao i letnja, a dovoljno je sposobna da te izvuce po snegu i bude bezbedna na temperaturama oko nule i mokrom. A resava te gomile "zezalica" sa zamenom, skladistenjem, izborom trenutka zamene... Meni nista vise ne treba, naravno ako se sve ovo pokaze i u praksi.

Sto se tice habanja, to me uopste ne brine - izvedena je iz letnje, a Michelin je poznat po dugotrajnosti. Cak iz mog iskustva (imao sam Primacy HP), guma ostari, a ostane sare, one njihove Saver-ke tek da ne pricam :) ...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, slažem se sa tobom. Ali, zbog onog "ponekad" bi možda mogao da zažališ. Ponekad odeš do vikendice na neku planinu, ponekad odeš na Zlatibor/Kopaonik ili tako nešto, ponekad nas zima iznenadi pa bude ozbiljnog snega i u Beogradu.... Šta znam, mene bi morale stvarno da oduševe da bih ih uzeo. Ako imaš za auto, održavanje, itd, možeš valjda da izbunariš negde 250e svakih 4,5 godina za zimske gume, ili npr. za jedan nov par na svake 3 godine za pogonske točkove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan je inace poznat kao stekara koja nece da izdvoji 250 eur na 4-5 god :D

 

Ne radi se o tome,covek samo glasno razmislja i pretresa sve opcije.Pri tom je od retkih vozaca koji nikad ne bi stedeli na kvalitetu,bezbednosti,sigurnosti... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako treba da kupuje gume prema svojim potrebama tako da je po meni pomalo i bez veze da delim bilo kakve savete. Zato ću prosto da iznesem svoje mišljenje i iskustvo pa možda nekom i pomogne.

 

Generalno sam protiv "all season" guma. Nije toliko u pitanju ni šara, poenta je u smesi. Kao što je neko gore već napomenuo, nemoguće je da se napravi smesa koja radi dobro i na -20 i na +50 temperature asfalta. Zato takve gume, umesto da budu i za jedno i za drugo uglavnom na kraju budu ni za jedno ni za drugo.

 

Imao sam jedared prilike da vozim neke "all seson" gume i moram da vam priznam da je prema njima tigar po snegu bio zakon.

 

Pomenuh gore potrebe. I to je po meni ključna stvar. Ja slabo idem na neke žešće puteve zimi, ako idem uopšte. Ne skijam, ne idem kod strica na selo tako da meni zimska guma ne treba da je premium. Vozim na njima, ali vozim sasvim normalno i u skladu sa zimskim uslovima. Meni je kod zimske gume imperativ da kad padne sneg, ona ide bez problema. Zna u Beogradu poprilično snega da padne. E tu dobra zimska guma pravi ozbiljnu razliku. Zato po meni zimska, ne all season.

 

Leto je druga priča. Ode se na more, generalno više se vozi a realno i oštrije. Tu po meni više treba obraćati pažnju na kvalitet pneumatika. Na kraju krajeva, letnje vozim 8-9 meseci, zimske 3-4 meseca.

 

Trenutno na točkovima Sava Eskimo S3+, u podrumu Goodyear  Exellence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka zimska guma se za voznju po snegu pokazala dobro. Problem im je voznja po mokrom, suvom asfaltu. Tu se pravi razlika izmedju dobre, solidne i lose. Eno ti i gore na tabeli, razlika u zaustavnom putu po mokrom izmedju dobre gume i "nase dobre gume, svuda sam izasao" je 12m! Posle toga ide buka i habanje.

Svakome treba sto bolja guma, jer je jedino to sto te drzi na putu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Sada su te razlike i po 10 metara. Tj konkurencija napreduje , menja šare sastav dok kod Tigra preko deceniju se ništa ne menja.

E, ovo je argument kojim Tigraše prevodim u Lasiste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko info kad je počela proizvodnja Wintere ? Pre 2004. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...