

zarekg
-
Content Count
230 -
Joined
-
Last visited
Reputation Activity
-
zarekg got a reaction from shuxx in Autodijagnostika
Takvih koji su samo za motor pun Aliexpres za 15-tak evra. A sve što on može može i običan OBD2 za 3-4 evra i mobilni telefon.
-
zarekg got a reaction from Zvezdo in 13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji
Mi smo kao narod uvek obožavali da poredimo babe i žabe. Upoređujemo 2 auta čija se dužina razlikuje 40-50 cm pa ovaj veći "bolje" leži. Pa naravno da "bolje" leži jer je veći i samim tim udobniji. A da li je to "ležanje" koje je za većinu u stvari udobnost u krivini bolje i bezbednije zanima i najbitnije je malom procentu ljudi.
1.1 Fiatov motor je u stvari od starta u osnovi napravljen kao trkačka mašina, kao suprotnost svim tadašnjim a i kasnijim "kvadratnim" motorima i normalno je da je bio brži . To jeste jedan od razloga zašto nije trajao kao Nemci koji su radili "kvadratne" motore a drugi mnogo veći je neodržavanje.
-
zarekg got a reaction from Zvezdo in 13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji
Da je u startu bila tema da li je prastara Škoda bolja od Golfa 1 svi bi listom tvrdili da je naravno Golf bolji. Još kada bi znali kakvu je revoliciju u automobilizmu napravio Fiat sa 128 te 69. godine možda bi znali da je Golf u stvari isto to samo prekopirano i unapređeno jer se pojavo godinama kasnije.
Kada se te 69. godine pojavio Fiat 128. Folcvagen je imao Prastaru Bubu, Opel Kadeta sa uzdužnim gibnjevima pozadi (kao kod kamiona za one mlađe koji ne znaju), Ford istog Eskorta kao Kadet... Praktično, razlika je bila kao sada običan i električni auto. Neuporedivo.
Da je Zastava bila savršena, naravno da nije, nije ni trebala da bude. Ali pljuvanje od onih koji u životu nisu ni videli a daleko bilo seli u nova Zastavina vozila mi odavno idu na onu stvar. Bitno je da se pljuje.
-
zarekg got a reaction from Zvezdo in 13 najpopularnijih automobila u bivšoj Jugoslaviji
Ja ne znam gde ste vi to odrasli i kakva ste Zastavina vozila vozili kada ste vozili takve krševe da je Škoda iz praistorije bolja. Ko je nekada išao na more i po moru mogao je npr. da broji pored puta pokvarene Škode (dosta njih iz Čehoslovačke) i Kečeve pa bi mu bilo jasno šta je "bolje".
Felicia nije "prava" Skoda, tu su Nemci već umešali prste pre kupovine fabrike i Felicia nije za poređenje sa Jugom jer nikada nisu bili ista klasa.
A to da motor na Zastavinim vozilima nije uklopljne sa menjačem može da kaže samo neko ko nema pojma o čemu priča. Pa neka se ljuti koliko ko hoće.
Ne računam Pežov motor i Zastavin menjač, to je bilo nemoguće uklopiti kako treba pa je i to bilo sasvim solidno urađeno. Znam i ljude koji su to radili i koliko truda su uložili da to urade najbolje moguće.
-
-
zarekg got a reaction from knezevic76 in Fiat Evo 1.4 8v Cng menjac
Bitno je da manje troši a to što motor verovatno nema snage da izgura tako dugaćke obrtaje nema veze .
Taj menjač ima mnogo duže prenose od tvog. Neko je sa otpada dohvatio prvi koji je video a da rupe pasuju i taj je ugrađen. To je menjač od nekog drugog motora.
-
zarekg reacted to MS PK in Nissan Note by Shuxx
Sto je bitno da su isti na radnoj temperaturi, hladan start je ono sto najvise haba
Sent from my SM-A346B using Tapatalk
-
zarekg got a reaction from Bouz in Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?
Lepota, biće mrtvih na sve strane. Nikada gori vozači a ograničenja sve veća.
Ljudi (koji ne znaju) se zavaravaju da je to "samo" 20-30 km/h više i da to nije ništa. Fizika kaže da nije baš tako.
-
zarekg got a reaction from python in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže
Svaka Vama čast ali ja još nisam sreo poštenog preprodavca automobila. Na svakog se kad-tad neko žali i skoro svaki je pokušao da mi zavali nešto što mu nije prošlo.
Da ne treba generalizovati, slažem se ali nešto niisam sreo baš mnogo prevaranta sa nekiim većim obrazovanjem. Onih drugih, koliko hoćeš. Što opet ne znači da neko ko nema školu nije pošten.
-
zarekg got a reaction from python in Prodavci polovnjaka vs vraćanje kilometraže
Obzirom da svi znamo da se "trgovinom" deviza, vozila i svega ostalog ne bave akademici nego oni na suprotnoj strani obrazovanja i vaspitanja, poslednja stvar koju treba da očekujemo je poštenje.
-
zarekg got a reaction from MiloshBg in Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?
Lepota, biće mrtvih na sve strane. Nikada gori vozači a ograničenja sve veća.
Ljudi (koji ne znaju) se zavaravaju da je to "samo" 20-30 km/h više i da to nije ništa. Fizika kaže da nije baš tako.
-
zarekg reacted to ortakov in Dobra stara vremena
sve je tako ....
Prosto, ne znam šta bih ti rekao, osim da lupaš gluposti, mešaš babe i žabe i svoje impresije iznosiš kao činjenice.
Od 85% naroda koji živi u tehničko - tehnološkom smislu živi u bakarnom dobu, ali bukvalno (mali posedi, nema dovoljno hrane, obrazovanja, lečenje travama....) do licencne proizvodnje podmornica, automobila i svega drugog.
Ja opet kažem, mogu da razumem, jbg, Slobina / Titova murija nekoga olešila, silovali ga u zatvoru i sl. pa razumem, mrzi čovek, jbg, loša karma. Ili, deda bio lihvar, pa mu komunisti sve oduzeli, jbg, loša karma... Ali, za 95% pa i više posto ljudi, onaj sistem je bio PESMA u odnosu na sve što je došlo posle a i na ono što je bilo pre (ekipa okupljena oko Karađorđevića je rasprodala sve što je mogla).
-
zarekg got a reaction from MiloshBg in Nissan Note by Shuxx
Kad te boli uvo a ne znaš o čemu pričaš, bolje ćuti, neko ko ne zna će pomislit da je istina pa će biti problema. "Termin koji meni bode oči" ne bi koristio neko ko nešto zna, toliko o iskusnom liku. A na forumima bar ima gomila "stručnjaka" koji prosipaju "znanje" a da ono o čemu pričaju nisu ni videli u praksi.
-
zarekg got a reaction from nemanja84bg in Nissan Note by Shuxx
Može sve to se prebaci u pravu temu.
A najvažnije je da neko ne priča priče koje nemaju veze sa životom i da svi to čitaju i misle da je istina. Neki nikako da shvate da za sve što ovde pišu snose odgovornost.
-
zarekg got a reaction from MiloshBg in Nissan Note by Shuxx
Brate, ovde toliko ima gluposti da je nemoguće ispravljati sve što si napisao . Tek sad sam ukapirao i prvi put čuo za "kalorijski broj" svećica. Ne izmišljaj izraze nego koristi ono što se koristi godinama. Bar o svećicama ima dosta materijala, fabričkih kataloga i svačega a možeš sam mnogo toga da naučiš.
-
-
zarekg got a reaction from knezevic76 in Nissan Note by Shuxx
Sa svećicama može da bude malo, preterano je reći poblema, ako tražiš nešto što nije fabrička preporuka. Tu je prvo bitno da li je napajanje predviđeno za visoke napone koje traže Iridijumske, Itrijumske i sl. svećice sa "malom" elektrodom. Ako takve svećiće stavite na paljenje koje nije predviđeno za takve napone smanjićete radni vek bobine.
E sad koja marka, tip i sve ostalo je uglavnom stvar probe... I naravno najbitnije, da je original.
Imao sam i NGK i Denso, samo jednom mi se desilo da Denso nije baš legao na TU1 motor mada je mogao da se vozi.
Inače, Denso je osetno jeftinija od NGK. Da li je NGK baš toliko ili uopšte bolji, nisam baš siguran. Ugalvnom mi ne znamo za drugo sem NGK pa nas verovatno zato i deru.
-
-
zarekg got a reaction from MiloshBg in Nissan Note by Shuxx
Ne bih razmišljao ni minut.
Proizvođaći nikada ne mogu staviti u opis sve što može i sve što valja. Navedu neki minimum ili u najboljem slučaju optimum pa ti biraj.
Kao što je neko već rekao, imaš motor koji je na "pola radnog veka" (mada je to diskutabilno, možda još nije stigao dotle) i umesto da mu što više olakšaš život ti mu stavljaš ono što mu u stvari škodi u poređenju sa drugim uljima. Ne vidim logiku sem slepog držanja fabričkih preporuka.
-
zarekg reacted to knezevic76 in Nissan Note by Shuxx
Upravo tako.
Za motor koji fabrika kaže 5w-30 ide eventualno 5w-40. 10w-40 jet3ška priča.
Evo par klipova gde je lepo objašnjeno zašto je to tako i zašto je 10w-40 najgora solucija
Prvi klip je možda i najbolji jer je test u uslovima +20 i -25 stepeni
https://vm.tiktok.com/ZMBnjpVMy/
https://vm.tiktok.com/ZMBnjWNUr/
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Ja bi sipao i sipao sam. Taj auto je star 15 godina i ulja tad koja su se pravila i ova današnja ne mogu da se pirede kvalitetom. Ne shvati me pogrešno, ne želim da te ubeđujem, iznosim svoje mišljenje i iskustvo. Za motor koji je fabrički išao 5w-30 i kazeš da je na pola života, kako misliš da mu pomogneš sa 10w-40, konkretno? Tako što ćeš na temperaturama oko NULE da ga mučiš gustim uljem?
Ako.motor ne troši ulje preterano, ne dimi, lepo se ponaša, ne vidim razlog da ga gušiš.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
-
zarekg got a reaction from knezevic76 in Nissan Note by Shuxx
Ne sipaš 5w-40 umesto 10w-40 zato što je klima hladnija ili toplija nego zbog hladnog starta. 5w-40 mnogo brže podmaže motor nego 10'w-40. Kao što 5w-30 brže podmaže motor nego 5w-40 mada je tu nešto manja razlika.
Hladan start, posebno zimi, više potroši motor nego što ćeš ga potrošiti za ceo dan vožnje, zato se sipa 5w-40. To što je u svemu bolje od 10w-40 neću ni da pominjem.
-
zarekg got a reaction from neshtry in Nissan Note by Shuxx
Zašto 10w-40 kada je 5w-40 mnogo bolje a razlika u ceni smešna?
-
zarekg reacted to knezevic76 in Nissan Note by Shuxx
Ma kakvi 10w-40. To bi sipao samo kad krene da teoši ulje ko blesav pa.kao poslednju soluciju.
Bravo na 250000km 5w-40
Musa na 230000km (upitnih) 5w-40
Znam da čak i 5w-30 durgar sipa u Lanciu, deltu i giulietu...
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
-
zarekg got a reaction from PremieRacing in Nissan Note by Shuxx
Zašto 10w-40 kada je 5w-40 mnogo bolje a razlika u ceni smešna?
-
zarekg got a reaction from Bouz in Dobra stara vremena
E to je bio sok. Ovaj sada Pepsi nije ni za svinje.