Jump to content
FAS Euroauto Goran

ata

Members
  • Content Count

    1645
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    ata got a reaction from dach@ in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Malo off-Topic-a:
    U poslednjih par meseci pisao sam žalbe na nekoliko usluga: post-expressa, prodaizvodjacu obuće, zaštitniku prava pacijenata. Svi su debelo probili rokove za odgovor, koji su bili više nego smešni. Svi su naveli kao razloge neistine, ili presli na drugu temu, samo da odgovore i da ispune formu.
    Npr. poštar iz post ekspresa je probao da zove 063 broj sa predznakom 021, pa mu je prijavio nepostojeci broj, te nije mogao da me obavesti da je pristigla pošiljka, pa su je vratili... zaštitnik pacijenata je odgovorio na pitanje zašto nece da prime bolesno dete po hitnom prijemu - Da je izabrani lekar na bolovanju i da postoji aplikacija za mobilni za zakazivanje pregleda, (Koja usput ne radi) a koja je napravljena da bi pacijentima bilo lakše da zakažu (a o drskoj službi koja je zaboravila zakletvu naravno ništa)...
    Znao sam da neće ništa pametno, ali ovi nas prave debilima... dokle bre ljudi ovako??!
    Naravoucenije, prestao sam da se nerviram - ne vredi se nervirati, ne možemo ništa promeniti. 
     
     
  2. Like
    ata got a reaction from neshtry in Vazduhoplovstvo   
    Cela ova priča sa virusom pocinje da liči na to. Neko se setio da iskoristi situaciju da lepo zaradi.
     EU je odobrila 700 milijardi € (da, ni ja nisam verovao) za sanaciju gubitaka. Odakle te pare - neko će pitati? Pa odlučili ljudi da dostampaju 1000 milijardi €. Cifra od koje se vrti u glavi. Što je veća galama, bolje je opravdanje. Ko posle ovakve situacije može da to ospori. Drugo je pitanje da li će sve te pare završiti gde treba, ili će se “malo” i rasuti usput...
  3. Like
    ata got a reaction from SalacUE in Vazduhoplovstvo   
    Cela ova priča sa virusom pocinje da liči na to. Neko se setio da iskoristi situaciju da lepo zaradi.
     EU je odobrila 700 milijardi € (da, ni ja nisam verovao) za sanaciju gubitaka. Odakle te pare - neko će pitati? Pa odlučili ljudi da dostampaju 1000 milijardi €. Cifra od koje se vrti u glavi. Što je veća galama, bolje je opravdanje. Ko posle ovakve situacije može da to ospori. Drugo je pitanje da li će sve te pare završiti gde treba, ili će se “malo” i rasuti usput...
  4. Like
    ata got a reaction from bit in Vazduhoplovstvo   
    Cela ova priča sa virusom pocinje da liči na to. Neko se setio da iskoristi situaciju da lepo zaradi.
     EU je odobrila 700 milijardi € (da, ni ja nisam verovao) za sanaciju gubitaka. Odakle te pare - neko će pitati? Pa odlučili ljudi da dostampaju 1000 milijardi €. Cifra od koje se vrti u glavi. Što je veća galama, bolje je opravdanje. Ko posle ovakve situacije može da to ospori. Drugo je pitanje da li će sve te pare završiti gde treba, ili će se “malo” i rasuti usput...
  5. Haha
    ata reacted to LjubeVG in Benzinci vs. Dizeli   
    Izvini, samo ako bi bio ljubazan, objasni mi ovu skraćenicu, jer koliko god tražio, sumnjam da ću naći objašnjenje. Eto, samo to, pošto mi je sve ostalo jasno. Unapred zahvalan član foruma!
  6. Like
    ata got a reaction from knezevic76 in Benzinci vs. Dizeli   
    Evo ja ću da objasnim, polako ispočetka: Slučajno sam po profesiji profesor, pa mi nije teško da ponavljam nekoliko puta, i da dodam ponešto, da bi se bolje razumelo.
     
    Turbina se pokreće izduvnim gasovima. Dok je mali gas, ona se polako okreće, i nema značajniji efekat. Cilj ubacivanja turbine pre cilindara je da sabija vazduh, i iz motora manje kubikaže da veću snagu, tako da 1.3 motor daje sličnu snagu kao motor skoro dvostruko veće zapremine. 
    zbog toga se snaga malih motora ne oseća na malim obrtajima i nekom deluje kao citiram “mrtav konj”. Te male dizel motore zbog toga ne treba voziti ispod obrtaja kada turbina počinje da sabija vazduh. 

    Multijet motori su napravili revoluciju time što imaju različite režime ubrizgavanja zavisno od režima vožnje. Mislim da ih ima ukupno 7 ili 9 režima ubrizgavanja (nisam siguran u ovo, koliko ih ima, priznajem). Računar koji upravlja ubrizgavanjem je programiran tako da nalazi kompromis između snage, elastičnosti i potrošnje. Time su postigli da se obrtni moment ne smanjuje toliko, ali na višim obrtajima zbog toga žrtvuju ekonomičnost.
    Motor je najekonomicniji i najdugotrajniji na najmanjim obrtajima na kojima ima maksimalni obrtni moment, i ako je moguće u tim obrtajima ga treba voziti. To je oko 1750 obrtaja +- koja stotina. 
     
    Ako zatreba snaga možete ga voziti do obrtaja sve dok snaga ne počne da opada, ali se pozdravite sa ekonomičnošću, a i sa trajanjem, ako ga stalno tako budete vozili. Konkretno za priloženi dijagram to je 4000 obrtaja, sto je zaista puno za dizel motor. Ja sam lično primetio da moj 1.3 neće da ubrzava uzbrdo preko 3500 obrtaja. Na ravnom može i do 4000 obrtaja, verovatno mu je manji aerodinamički otpor od sile gravitacije uzbrdo.
  7. Like
    ata got a reaction from knezevic76 in Benzinci vs. Dizeli   
    Malopre napisah ^
     
    Nisam napisao da je najveći na 3000 obrtaja?! “Brojke ne lažu” reče lajavi krelac iz crtanog filma. Dijagram takodje, dovoljan je jedan pogled da se vidi kako se ponaša na 2500 obrtaja. 
    Postoji još jedno praktično merilo, stisneš gas, pa probaš kako vuče. Na ravnom se ne vidi toliko koliko uzbrdo, npr kad se penjete od Uzica prema Zlatiboru. Vidi se da najbolje ubrzava do 2500-3000 obrtaja, preko toga već se vidi da nema toliko snage, izdrži da ubrzava do 3500, a dalje neće više...
  8. Like
    ata got a reaction from Djuk85 in Benzinci vs. Dizeli   
    Kasno se uključujem, kratko ću:
     
    1. zašto bi vozili dizel na 1750 obrtaja, kad možemo i na 2500- 3000? Tada je mnogo veća snaga u KS, jer je isti obrtni moment.
     
    2. Evo, ja se javljam da potvrdim i dokažem koliko trosi dizel. Ko voli neka izvoli. Odavno nisam dokazivao nikom, pa se zaboravilo. Mogu na otvorenom da spustim i ispod fabricke, ako baš hoću... al obično trošim nešto 20% iznad fabričke.

    Kako?! Pazi sad otkriću vam jednu veliku tajnu.  Tajna male potrošnje je u tome koliko se pritiska kočnica. Nije u ubrzanjima, već u kočenju. Ko često zabija kočnicu ne može da ima malu potrošnju - i obrnuto!  Ima ljudi koji dodaju gas i kad vide crveno svetlo, sve dok ne dodju na 100m od semafora, pa kukaju kako puno troši (gorivo, pločice, diskove...)  
  9. Like
    ata got a reaction from andreja.micovic in Benzinci vs. Dizeli   
    Kasno se uključujem, kratko ću:
     
    1. zašto bi vozili dizel na 1750 obrtaja, kad možemo i na 2500- 3000? Tada je mnogo veća snaga u KS, jer je isti obrtni moment.
     
    2. Evo, ja se javljam da potvrdim i dokažem koliko trosi dizel. Ko voli neka izvoli. Odavno nisam dokazivao nikom, pa se zaboravilo. Mogu na otvorenom da spustim i ispod fabricke, ako baš hoću... al obično trošim nešto 20% iznad fabričke.

    Kako?! Pazi sad otkriću vam jednu veliku tajnu.  Tajna male potrošnje je u tome koliko se pritiska kočnica. Nije u ubrzanjima, već u kočenju. Ko često zabija kočnicu ne može da ima malu potrošnju - i obrnuto!  Ima ljudi koji dodaju gas i kad vide crveno svetlo, sve dok ne dodju na 100m od semafora, pa kukaju kako puno troši (gorivo, pločice, diskove...)  
  10. Haha
    ata reacted to LjubeVG in Benzinci vs. Dizeli   
    Ma šta djubre? Pa to da sedneš i provozaš, život da ti se smuči. Na stranu 120ks, ali bednih 320Nm, da proklinješ dan kad si pomislio da sa njim izadješ uz Bubanj Potok. O potrošnji i da ne govorim, non- stop si oko pumpe. Užas blagi od motora, i ko ga izmisli....
    Dodao bi samo ispred dizel- ono TURBO, jer sam više puta napisao MJET. Pozdrav!
  11. Like
    ata got a reaction from SalacUE in Vazduhoplovstvo   
    Plavo nebo Zorane !!
    Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine... 
  12. Like
    ata got a reaction from chikavili in Vazduhoplovstvo   
    Plavo nebo Zorane !!
    Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine... 
  13. Like
    ata got a reaction from silenci in Vazduhoplovstvo   
    Plavo nebo Zorane !!
    Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine... 
  14. Like
    ata got a reaction from neshtry in Vazduhoplovstvo   
    Plavo nebo Zorane !!
    Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine... 
  15. Like
    ata got a reaction from Woodoo in Vazduhoplovstvo   
    Plavo nebo Zorane !!
    Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine... 
  16. Like
    ata got a reaction from neshaoct in Vazduhoplovstvo   
    DC-3 - ekvivalent Golfu 2 u vazduhoplovstvu. Ekstra rečenica iz prvog videa: “DC-3 Cost next to nothing”
     
  17. Like
    ata reacted to Desmo in Vazduhoplovstvo   
  18. Like
    ata got a reaction from alfini0507 in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Malo off-Topic-a:
    U poslednjih par meseci pisao sam žalbe na nekoliko usluga: post-expressa, prodaizvodjacu obuće, zaštitniku prava pacijenata. Svi su debelo probili rokove za odgovor, koji su bili više nego smešni. Svi su naveli kao razloge neistine, ili presli na drugu temu, samo da odgovore i da ispune formu.
    Npr. poštar iz post ekspresa je probao da zove 063 broj sa predznakom 021, pa mu je prijavio nepostojeci broj, te nije mogao da me obavesti da je pristigla pošiljka, pa su je vratili... zaštitnik pacijenata je odgovorio na pitanje zašto nece da prime bolesno dete po hitnom prijemu - Da je izabrani lekar na bolovanju i da postoji aplikacija za mobilni za zakazivanje pregleda, (Koja usput ne radi) a koja je napravljena da bi pacijentima bilo lakše da zakažu (a o drskoj službi koja je zaboravila zakletvu naravno ništa)...
    Znao sam da neće ništa pametno, ali ovi nas prave debilima... dokle bre ljudi ovako??!
    Naravoucenije, prestao sam da se nerviram - ne vredi se nervirati, ne možemo ništa promeniti. 
     
     
  19. Like
    ata got a reaction from Grafit in Vazduhoplovstvo   
    @bit 
    Ti izgleda ne shvataš o čemu se priča?! 
     
  20. Like
    ata got a reaction from Grafit in Vazduhoplovstvo   
    Za one koje mrzi da čitaju, jedan citat iz teksta: “
     
     
  21. Like
    ata got a reaction from neshaoct in Vazduhoplovstvo   
    @bit 
    Ti izgleda ne shvataš o čemu se priča?! 
     
  22. Like
    ata got a reaction from neshtry in Vazduhoplovstvo   
    Za one koje mrzi da čitaju, jedan citat iz teksta: “
     
     
  23. Like
    ata got a reaction from horvat in Koliko ste najbrže vozili?   
    Prepun auto, puno opterećenje - 4 osobe + prepun prtljažnik + ručni prtljag + klima -  na 34°C. Od aerodroma prema Staroj Pazovi.
    Mogao bi i brze, imao je još gasa, ali mi izletela neka budala, pa sam morao da kočim, a posle je bila gužva. Motor samo 1.3 dizel.

  24. Like
    ata got a reaction from Smireni in Koliko ste najbrže vozili?   
    Budala je svako ko ne pogleda u retrovizor, pre nego što krene da pretiče, bez obzira kojom brzinom išao. 
  25. Like
    ata got a reaction from djomla in Koliko ste najbrže vozili?   
    Budala je svako ko ne pogleda u retrovizor, pre nego što krene da pretiče, bez obzira kojom brzinom išao. 

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...