Jump to content
FAS Euroauto Goran

ata

Members
  • Content Count

    1645
  • Joined

  • Last visited

About ata

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 01/28/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ferior.rs

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad

Previous Fields

  • Garage
    Fiat 500L 1.3

Recent Profile Visitors

4269 profile views
  1. ata

    Vazduhoplovstvo

    Cela ova priča sa virusom pocinje da liči na to. Neko se setio da iskoristi situaciju da lepo zaradi. EU je odobrila 700 milijardi € (da, ni ja nisam verovao) za sanaciju gubitaka. Odakle te pare - neko će pitati? Pa odlučili ljudi da dostampaju 1000 milijardi €. Cifra od koje se vrti u glavi. Što je veća galama, bolje je opravdanje. Ko posle ovakve situacije može da to ospori. Drugo je pitanje da li će sve te pare završiti gde treba, ili će se “malo” i rasuti usput...
  2. Kad smo kod blokade, znate kako najlakše da uterate u blokadu? Namestite tempomat na neku veću brzinu od one kojom vozite, a zatim pritisnete kvačilo. Provereno radi...
  3. Razmišljajte inženjerski, blokada je postavljena na još sigurnim obrtajima, kako ne bi pokvarili motor. Siguran sam da može i brže od toga, a da mu ne bude ništa, pogotovo ako je još nov motor, ali ne da se tako često vozi. Mislim da je i decu jasno da su opterećenja i habanje materijala tada znatno veći. Dizel motor koji se vozi do blokade sigurno neće doživeti kilometražu nekog paženog i maženog, i voženog stalno u srednjim obrtajima. Možete pričati “da mu nije ništa”, al predložiću da dodate “zasad”.
  4. Evo ja ću da objasnim, polako ispočetka: Slučajno sam po profesiji profesor, pa mi nije teško da ponavljam nekoliko puta, i da dodam ponešto, da bi se bolje razumelo. Turbina se pokreće izduvnim gasovima. Dok je mali gas, ona se polako okreće, i nema značajniji efekat. Cilj ubacivanja turbine pre cilindara je da sabija vazduh, i iz motora manje kubikaže da veću snagu, tako da 1.3 motor daje sličnu snagu kao motor skoro dvostruko veće zapremine. zbog toga se snaga malih motora ne oseća na malim obrtajima i nekom deluje kao citiram “mrtav konj”. Te male dizel motore zbog toga ne treba voziti ispod obrtaja kada turbina počinje da sabija vazduh. Multijet motori su napravili revoluciju time što imaju različite režime ubrizgavanja zavisno od režima vožnje. Mislim da ih ima ukupno 7 ili 9 režima ubrizgavanja (nisam siguran u ovo, koliko ih ima, priznajem). Računar koji upravlja ubrizgavanjem je programiran tako da nalazi kompromis između snage, elastičnosti i potrošnje. Time su postigli da se obrtni moment ne smanjuje toliko, ali na višim obrtajima zbog toga žrtvuju ekonomičnost. Motor je najekonomicniji i najdugotrajniji na najmanjim obrtajima na kojima ima maksimalni obrtni moment, i ako je moguće u tim obrtajima ga treba voziti. To je oko 1750 obrtaja +- koja stotina. Ako zatreba snaga možete ga voziti do obrtaja sve dok snaga ne počne da opada, ali se pozdravite sa ekonomičnošću, a i sa trajanjem, ako ga stalno tako budete vozili. Konkretno za priloženi dijagram to je 4000 obrtaja, sto je zaista puno za dizel motor. Ja sam lično primetio da moj 1.3 neće da ubrzava uzbrdo preko 3500 obrtaja. Na ravnom može i do 4000 obrtaja, verovatno mu je manji aerodinamički otpor od sile gravitacije uzbrdo.
  5. Malopre napisah ^ Nisam napisao da je najveći na 3000 obrtaja?! “Brojke ne lažu” reče lajavi krelac iz crtanog filma. Dijagram takodje, dovoljan je jedan pogled da se vidi kako se ponaša na 2500 obrtaja. Postoji još jedno praktično merilo, stisneš gas, pa probaš kako vuče. Na ravnom se ne vidi toliko koliko uzbrdo, npr kad se penjete od Uzica prema Zlatiboru. Vidi se da najbolje ubrzava do 2500-3000 obrtaja, preko toga već se vidi da nema toliko snage, izdrži da ubrzava do 3500, a dalje neće više...
  6. Ne, makar ne kod turbo dizela. Motor koji ima turbinu počinje da daje pun OM, tek kad se turbina zavrti, tj nešto pre 2000 obrtaja. Maksimalan je od 1750 do oko 2500 (kod različitih motora), a zatim polako opada, tako da je na 3500 otprilike kao na 1500, a i dalje dosta veći nego kod benzinca. Dijagram koji prilažem je za 1.3 mjtd dizel.
  7. Kasno se uključujem, kratko ću: 1. zašto bi vozili dizel na 1750 obrtaja, kad možemo i na 2500- 3000? Tada je mnogo veća snaga u KS, jer je isti obrtni moment. 2. Evo, ja se javljam da potvrdim i dokažem koliko trosi dizel. Ko voli neka izvoli. Odavno nisam dokazivao nikom, pa se zaboravilo. Mogu na otvorenom da spustim i ispod fabricke, ako baš hoću... al obično trošim nešto 20% iznad fabričke. Kako?! Pazi sad otkriću vam jednu veliku tajnu. Tajna male potrošnje je u tome koliko se pritiska kočnica. Nije u ubrzanjima, već u kočenju. Ko često zabija kočnicu ne može da ima malu potrošnju - i obrnuto! Ima ljudi koji dodaju gas i kad vide crveno svetlo, sve dok ne dodju na 100m od semafora, pa kukaju kako puno troši (gorivo, pločice, diskove...)
  8. Nešto mi lupa na 500L od dole napred kad predjem preko veće neravnine, npr. ležećeg. Udari baš osjetno, jače, pa ćuti do sledećeg ležećeg ? Liči mi da je nešto oko vešanja - onako laički pomišljam da bi mogla biti neka spona? Pitanje za ovu temu - da li posle menjanja spone može da se desi da volan ostane ukrivo ili ako ne. Ranije sam to rešavao tako što je majstor skinuo volan i okrenuo ga koji stepen u neku stranu, što je ovde pretpostavljam nemoguće zbog jastuka. Ako je ukrivo, čiji je zadatak da ispravi, onoga koji je menjao sponu, ili onoga ko radi optiku?
  9. ata

    Vazduhoplovstvo

    Plavo nebo Zorane !! Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine...
  10. ata

    Vazduhoplovstvo

    DC-3 - ekvivalent Golfu 2 u vazduhoplovstvu. Ekstra rečenica iz prvog videa: “DC-3 Cost next to nothing”
  11. Malo off-Topic-a: U poslednjih par meseci pisao sam žalbe na nekoliko usluga: post-expressa, prodaizvodjacu obuće, zaštitniku prava pacijenata. Svi su debelo probili rokove za odgovor, koji su bili više nego smešni. Svi su naveli kao razloge neistine, ili presli na drugu temu, samo da odgovore i da ispune formu. Npr. poštar iz post ekspresa je probao da zove 063 broj sa predznakom 021, pa mu je prijavio nepostojeci broj, te nije mogao da me obavesti da je pristigla pošiljka, pa su je vratili... zaštitnik pacijenata je odgovorio na pitanje zašto nece da prime bolesno dete po hitnom prijemu - Da je izabrani lekar na bolovanju i da postoji aplikacija za mobilni za zakazivanje pregleda, (Koja usput ne radi) a koja je napravljena da bi pacijentima bilo lakše da zakažu (a o drskoj službi koja je zaboravila zakletvu naravno ništa)... Znao sam da neće ništa pametno, ali ovi nas prave debilima... dokle bre ljudi ovako??! Naravoucenije, prestao sam da se nerviram - ne vredi se nervirati, ne možemo ništa promeniti.
  12. ata

    Vazduhoplovstvo

    @bit Ti izgleda ne shvataš o čemu se priča?!
  13. ata

    Vazduhoplovstvo

    Za one koje mrzi da čitaju, jedan citat iz teksta: “
  14. Budala je svako ko ne pogleda u retrovizor, pre nego što krene da pretiče, bez obzira kojom brzinom išao.
  15. Ko? Jel taj što mi je izleteo? Nadam se da jeste, mada ako tako nastavi - neće još dugo... Ako misliš na mene, ne znam zašto ne bih... jednom sam (ovaj auto) vozio i malo brže, na cageru je bilo 190 - olakšavajuće okolnosti su da je bila manja temperatura - 15-20 tak stepeni, naravno bez klime, dvoje, prazan prtljažnik i nekoliko kilometara više za zalet... ali nemam materijalnih dokaza, pa ostaje da mi veruje na reč ko hoće. p.s. najviše mrzim one koji obilaze kamion sa 100 km/h, a pre toga ne pogledaju u retrovizor.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...