Jump to content
FAS Euroauto Goran

ata

Members
  • Content Count

    1650
  • Joined

  • Last visited

About ata

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 01/28/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ferior.rs

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad

Previous Fields

  • Garage
    Fiat 500L 1.3

Recent Profile Visitors

4319 profile views
  1. To što škripi pri otvaranju je normalno. Pretpostavljam da nije u tome problem, ali za svaki slučaj - kada se zatvararaju 5. vrata treba da lupe, tako da ih pustiš da padnu sa 30 - 50 cm slobodno, a ne da ih polako spustiš.
  2. Ovu će najbolje proći one agencije koje su nisu ni otvorile, već su otkazale sav smeštaj - kao što će verovatno Monix učiniti. Što bi rekli - jedino je spasen onaj ko je umro... koliko je to korektno prema putnicima koji su uplatili aranžman i žele da putuju u terminu kad bude moglo da se ide, to je druga priča... ostale se takmiče ko će manje da izgubi. U ovom slučaju diskutujemo o agencijama, ali i špedicija je interesantna za analizu - kako se bori sa ovom situacijom. Imam rodjaka koji se bavi špedicijom, trpi ogromne gubitke, kao i turizam. Kaže da je opasnost da se vozači zaraze u medjunarodnom transportu minimalna, prakticno i da ne postoji. Nemaju gde da se zaraze ako se normalno ponašaju. Nigde ne dolaze u kontakt, zbog čega bi onda bila opasnost za turiste / putnike u tranzitu...
  3. More je u ovom trenutku sporedna stvar, ali ako akademski diskutujemo, agencije su potrebne. Na primer nemaju svi ljudi iste sposobnosti (organizacione sposobnosti, znanje jezika, nisu svi ljudi sposobni da sami voze do Grčke, ili nemaju para pa iskorišćavaju jeftinije aranžmane preko agencije). Naravno da sposobni ljudi mogu naći jeftiniji smeštaj u sezoni ili bolji smeštaj za iste pare kao preko agencije, ali ne mogu svi... Moja lepša polovina npr. može da napravi ukusniji i jeftiniji ručak nego u restoranu, ali ne znači da restorani zbog toga ne treba da postoje. Ima ljudi kojima trebaju i restorani i agencije. Naravno, pričam o običnim godinama, ova je i ovako u turizmu otišla u tri... i ne samo u turizmu...
  4. U pravu ste - I ja mislim da je bolje sačekati da se situacija smiri. Niko nikog ne tera da ide, svi idu po sopstvenoj želji i na sopstvenu odgovornost. JBG gledam ovih dana u NS u Promenadi, a verujem da je tako i u svim ostalim gradovima, gužve su ko da dele džabe - na pokretnim stepenicama mi dišu u vrat, lift pun, nisam hteo ni da uđem... i onda kažu nećemo u Grčku, da se ne zarazimo... Prve smene su otišle, svi koji su stigli kažu da je u Grčkoj bezbednije nego kod nas - po prodavnicama svi domaći nose maske ili vizire, gužve na plažama nema... Videćemo šta će biti posle jučerašnjih izbora? Možda se ništa ne promeni, možda uvedu strožije mere, a možda i ublaže, nismo Tarabići...
  5. Nemojte verovati onome što pričaju na televiziji i pišu u novinama, a tiče se aktuelne situacije u vezi sa prelaskom granica i kontrolama naših ljudi na granicama. Postoje dva razloga za to: 1. Situacija na granicama se menja iz dana u dan, dok izmontiraju emisiju za TV i puste je informacija je već zastarela. Često se dešava da putnici pre podne pređu granicu, a posle podne već ne mogu. 2. Neki mediji su zlonamerni, puni senzacionalističkih clickbait vesti, ili su u službi negativne propagande prema turističkoj delatnosti koja po njihovim rečima - pravi štetu državi time što iznosi pare iz zemlje. Aktuelne informacije pratite preko Facebooka, na grupama gde ljudi koji su stigli u Grčku objavljuju kako su prošli. Primeri ovih grupa su: https://www.facebook.com/NikanaTravel/ https://www.facebook.com/groups/livefromgreece/
  6. ata

    Vazduhoplovstvo

    Cela ova priča sa virusom pocinje da liči na to. Neko se setio da iskoristi situaciju da lepo zaradi. EU je odobrila 700 milijardi € (da, ni ja nisam verovao) za sanaciju gubitaka. Odakle te pare - neko će pitati? Pa odlučili ljudi da dostampaju 1000 milijardi €. Cifra od koje se vrti u glavi. Što je veća galama, bolje je opravdanje. Ko posle ovakve situacije može da to ospori. Drugo je pitanje da li će sve te pare završiti gde treba, ili će se “malo” i rasuti usput...
  7. Kad smo kod blokade, znate kako najlakše da uterate u blokadu? Namestite tempomat na neku veću brzinu od one kojom vozite, a zatim pritisnete kvačilo. Provereno radi...
  8. Razmišljajte inženjerski, blokada je postavljena na još sigurnim obrtajima, kako ne bi pokvarili motor. Siguran sam da može i brže od toga, a da mu ne bude ništa, pogotovo ako je još nov motor, ali ne da se tako često vozi. Mislim da je i decu jasno da su opterećenja i habanje materijala tada znatno veći. Dizel motor koji se vozi do blokade sigurno neće doživeti kilometražu nekog paženog i maženog, i voženog stalno u srednjim obrtajima. Možete pričati “da mu nije ništa”, al predložiću da dodate “zasad”.
  9. Evo ja ću da objasnim, polako ispočetka: Slučajno sam po profesiji profesor, pa mi nije teško da ponavljam nekoliko puta, i da dodam ponešto, da bi se bolje razumelo. Turbina se pokreće izduvnim gasovima. Dok je mali gas, ona se polako okreće, i nema značajniji efekat. Cilj ubacivanja turbine pre cilindara je da sabija vazduh, i iz motora manje kubikaže da veću snagu, tako da 1.3 motor daje sličnu snagu kao motor skoro dvostruko veće zapremine. zbog toga se snaga malih motora ne oseća na malim obrtajima i nekom deluje kao citiram “mrtav konj”. Te male dizel motore zbog toga ne treba voziti ispod obrtaja kada turbina počinje da sabija vazduh. Multijet motori su napravili revoluciju time što imaju različite režime ubrizgavanja zavisno od režima vožnje. Mislim da ih ima ukupno 7 ili 9 režima ubrizgavanja (nisam siguran u ovo, koliko ih ima, priznajem). Računar koji upravlja ubrizgavanjem je programiran tako da nalazi kompromis između snage, elastičnosti i potrošnje. Time su postigli da se obrtni moment ne smanjuje toliko, ali na višim obrtajima zbog toga žrtvuju ekonomičnost. Motor je najekonomicniji i najdugotrajniji na najmanjim obrtajima na kojima ima maksimalni obrtni moment, i ako je moguće u tim obrtajima ga treba voziti. To je oko 1750 obrtaja +- koja stotina. Ako zatreba snaga možete ga voziti do obrtaja sve dok snaga ne počne da opada, ali se pozdravite sa ekonomičnošću, a i sa trajanjem, ako ga stalno tako budete vozili. Konkretno za priloženi dijagram to je 4000 obrtaja, sto je zaista puno za dizel motor. Ja sam lično primetio da moj 1.3 neće da ubrzava uzbrdo preko 3500 obrtaja. Na ravnom može i do 4000 obrtaja, verovatno mu je manji aerodinamički otpor od sile gravitacije uzbrdo.
  10. Malopre napisah ^ Nisam napisao da je najveći na 3000 obrtaja?! “Brojke ne lažu” reče lajavi krelac iz crtanog filma. Dijagram takodje, dovoljan je jedan pogled da se vidi kako se ponaša na 2500 obrtaja. Postoji još jedno praktično merilo, stisneš gas, pa probaš kako vuče. Na ravnom se ne vidi toliko koliko uzbrdo, npr kad se penjete od Uzica prema Zlatiboru. Vidi se da najbolje ubrzava do 2500-3000 obrtaja, preko toga već se vidi da nema toliko snage, izdrži da ubrzava do 3500, a dalje neće više...
  11. Ne, makar ne kod turbo dizela. Motor koji ima turbinu počinje da daje pun OM, tek kad se turbina zavrti, tj nešto pre 2000 obrtaja. Maksimalan je od 1750 do oko 2500 (kod različitih motora), a zatim polako opada, tako da je na 3500 otprilike kao na 1500, a i dalje dosta veći nego kod benzinca. Dijagram koji prilažem je za 1.3 mjtd dizel.
  12. Kasno se uključujem, kratko ću: 1. zašto bi vozili dizel na 1750 obrtaja, kad možemo i na 2500- 3000? Tada je mnogo veća snaga u KS, jer je isti obrtni moment. 2. Evo, ja se javljam da potvrdim i dokažem koliko trosi dizel. Ko voli neka izvoli. Odavno nisam dokazivao nikom, pa se zaboravilo. Mogu na otvorenom da spustim i ispod fabricke, ako baš hoću... al obično trošim nešto 20% iznad fabričke. Kako?! Pazi sad otkriću vam jednu veliku tajnu. Tajna male potrošnje je u tome koliko se pritiska kočnica. Nije u ubrzanjima, već u kočenju. Ko često zabija kočnicu ne može da ima malu potrošnju - i obrnuto! Ima ljudi koji dodaju gas i kad vide crveno svetlo, sve dok ne dodju na 100m od semafora, pa kukaju kako puno troši (gorivo, pločice, diskove...)
  13. Nešto mi lupa na 500L od dole napred kad predjem preko veće neravnine, npr. ležećeg. Udari baš osjetno, jače, pa ćuti do sledećeg ležećeg ? Liči mi da je nešto oko vešanja - onako laički pomišljam da bi mogla biti neka spona? Pitanje za ovu temu - da li posle menjanja spone može da se desi da volan ostane ukrivo ili ako ne. Ranije sam to rešavao tako što je majstor skinuo volan i okrenuo ga koji stepen u neku stranu, što je ovde pretpostavljam nemoguće zbog jastuka. Ako je ukrivo, čiji je zadatak da ispravi, onoga koji je menjao sponu, ili onoga ko radi optiku?
  14. ata

    Vazduhoplovstvo

    Plavo nebo Zorane !! Hvala ti na svemu, mnogima si nam bio uzor i inspiracija da se vinemo u visine...
  15. ata

    Vazduhoplovstvo

    DC-3 - ekvivalent Golfu 2 u vazduhoplovstvu. Ekstra rečenica iz prvog videa: “DC-3 Cost next to nothing”

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...