Jump to content
Goran

Recommended Posts

Sa eLearn nema "ako". Sve je do u zadnji sraf, mozes da iskopas do najbanalnije sitnice koja te zanima, opasno korisna stvar.

Jedino ako ga u Melfiju nije sklapao neki Giancarlo, kao sto su nasi sklapali Yuga :D .

 

Untitled6.thumb.png.c0de2f40c03e1bf7d3823891171e607c.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste vi videli dokumentaciju za FApove kamione 90ih... Svaki primerak ima svoje uputstvo jer je svaki različit ;) Zatvoreno tržište diktira šta ugrađuješ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reostat promenjen. Sve tri brzine ispitane i "stvarno" rade :) Klima takođe radi pošteno, pritisak freona ne prelazi 20bar, nemam pojma da li je to mnogo ali sve radi bez prekidanja.

Jedina nejasnoća je što ventilator hladnjaka ostane trajno da radi po gašenju kompresora, ugasi se tek kada ugasim motor auta. Nešto drži pobudu releja i dalje, ne izgleda mi da je tako normalno stanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo to 20 bara, radni pritisak kod vecine kola je oko 15 bara, ovaj sto meni puni klime znam da uvek pri ispitivanju sistema nagruva pritisak od 15-17 bara kaze ako sad ne popusti posle nece sigurno kad se napuni, povisen pritisak u sistemu moze biti do zaprljanog/zapusenog hladnjaka klime, proveri ti to negde u nekom servisu lepo da ne popusti negde pa da napravis vecu stetu. Nije normalno da ventilator ostaje da radi, moze da ostane par sekundi nekon iskljucivanja kompresora ali ne vise.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Ostalo je još da se proveri ispravnost klime tokom rada. Startuje se motor, aktivira se klima sa maksimalnim izduvavanjem i podiže broj obrtaja na vrednost definisanu iz tehničke dokumentacije. Prati se pritisak gasa na manometrima stanice. Očekivana vrednost na niskopritisnoj strani je oko 2 bar, a na visokopritisnoj između 10 i 15 bar.

Ako je spoljašnja temperatura vazduha visoka, gornja vrednost pritiska može da pređe 15 bar. Za tačne vrednosti konsultovati podatke iz tehničke dokumentacije za to vozilo.

Evo sta kazu neki servisni podaci

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, OMP said:

Evo sta kazu neki servisni podaci

To je to. presostat verovatno ostane u pobudi i drzi ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balonjare nove, otišle jednom do Grčke i dva puta do Priboja. 195/65...mnogo visoke al lepo naležu na BG rupčage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt BG je stvarno katastrofa za voznju, neko kuka na Krusevac ali ovde su ulice trkacka staza za BG, skoro sam isao za BG pa se malo vise vozikao po raznim delovima grada sto inace retko cinim, ma nema par normalnih ulica, sve neke nikakve, krpljene, ulegle, rupe, bas sramota za neke ulice i delove grada, kako li tek voze ovi sa spustenim i tvrdim kolima nije mi jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

Jbg, Kruševac ima asfalta koliko jedan Dorćol ili Zemun, ustvari ,cela Srbija ima asfalta koliko jedan BG, treba to pokrpiti emoji16.png

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

slazem se i to je istina ali opet neke ulice u BG je nedopustivo da budu tako lose, ajde periferija ili neke zabacene ali takoreci glavne, uzas, dok sam ziveo tamo nisam nesto primecivao da su tako bile lose i tad sam imao nizak auto i nije mi toliko smetalo sta znam al sad katastrofa, sto je najgore ima i udarnih rupa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/5/2024 at 11:12 PM, OMP said:

Mnogo to 20 bara, radni pritisak kod vecine kola je oko 15 bara, ovaj sto meni puni klime znam da uvek pri ispitivanju sistema nagruva pritisak od 15-17 bara kaze ako sad ne popusti posle nece sigurno kad se napuni, povisen pritisak u sistemu moze biti do zaprljanog/zapusenog hladnjaka klime, proveri ti to negde u nekom servisu lepo da ne popusti negde pa da napravis vecu stetu. Nije normalno da ventilator ostaje da radi, moze da ostane par sekundi nekon iskljucivanja kompresora ali ne vise.

Zvao sam jedan malo ozbiljniji klima servis. Oni odmah preko telefona sumnjaju da je klima prepunjena ili ubačen pogrešan gas.

Ovako gledano, klima inače nije radila zbog izgorelog reostata, moguće da su pokušavali da je napune i tako ostavili kad nije uspela da proradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, OMP said:

kako li tek voze ovi sa spustenim i tvrdim kolima nije mi jasno

Kako moramo, borimo se, sve za lepotu :D .

Prethodni auto fabricki spusten i na 17'', trenutni em fabricki tvrd em na 19''. Tako da se apsolutno slazem za stanje ulica, prosto se odusevis kada naidjes na normalnu deonicu bez rupa i zakrpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam prvi put stavio 17ice na proslog Punta i prosao deonicom od Zlatibora ka Borovoj Glavi (pored El Paso City konkretno) doslo mi da placem od muke :D Ali brzo sam se privikao :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, stex_pb said:

Zvao sam jedan malo ozbiljniji klima servis. Oni odmah preko telefona sumnjaju da je klima prepunjena ili ubačen pogrešan gas.

Ovako gledano, klima inače nije radila zbog izgorelog reostata, moguće da su pokušavali da je napune i tako ostavili kad nije uspela da proradi.

Pa zna se koja je tacna kolicina gasa koji ide u svaki auto, sto bi neko prepunjavao jer klima pocinje da radi i kad se doda tipa 10%-15% kolicine gasa od one potrebne, tako da gruvanjem pritiska tj gasa nisu mogli nista da postignu da klima proradi ako nije radila. Ako je samo do pritiska tj kolicine gasa, to mozes sam lako da proveris tako sto ces na ventilu gde se sipa gas (jedan od ona dva) sam da ispustis odredjenu kolicinu gasa pa vidi ima li neke razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima jutros proverena u servisu AES elektron, u sistemu je bila samo gasna faza. Ponovo napunjena propisno i kažu da sve ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto nisam obracao paznju ranije jer retko palim klimu po lokalu a za vikend upalim i posle 5sec od paljenja krene da mi vrti ventilator hladnjaka onako cuje se bas kao 2. brzina sto nisam ranije primecivao, jel i kod tebe tako tj dal tako treba, znam da kod nekih kola tako radi ali kod punta nisam primecivao a pre nedelju dana sam prodao jednog i nije se culo kod njega koliko se secam bas su kupci palili klimu da provere dal hladi. Dal to zavisi od spoljne temperature kad se vise optereti ne znam.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom startovanja klime, koliko sam ja upućen, kreće prva brzina ventilatora kako u mestu tako i kretanju.

Ukoliko poraste pritisak u sistemu preko neke granice kreće i druga brzina ventilatora.

To se najčešće dešava u mestu i vrelim/toplim danima.

U kretanju to nebi trebao da je slučaj.

Ako se kojim slučajem momentalno uključuje druga brzina ventilatora, ili je visoka spoljna temperatura ili je reostat ventilatora u problemu.

Nisam stručan, ponavljam, moje opažanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...