Jump to content
FAS Goran
IDzO

Focus Pocus Preparatus - Ford Fokus

Recommended Posts

Ako nećeš da farbaš, onda dooobro namažeš nekim antikorozivnim sredstvom i tanko, četkicom ili markerom naneseš farbu što preciznije. Videće se mnogo ali će bar biti zaštićeno.  A ako ti je auto dobar i nema drugih oštećenja bilo bi lepo da i to lepo ofarbaš 'na fleku' ili ceo element - kako majstor kaže. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing

Nema drugih, velikih oštećenja. Samo zadnja desna vrata imaju 3-4 pecke od otvaranja na parkingu. To se može rešiti poliranjem.

Moraću tražiti majstora da odradi fleku ili segment. Previše mi bode oči. :(

 

@shuxx

Pošto je sezona svinjokolja, ja tipujem da je kuka za kačenje šunki. :stuart:

Nemam pojma šta je u pitanju. Možda se neko provlačio između kola na parkingu pa je zakačio sa nečim…

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mora pro da reši,tu treba gita…

Meni otkinuli branik letos,šta dalje pričati…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakazano saniranje “rane”. :doc:

U ponedeljak ujutro auto ostaje kod majstora i u sredu/četvrtak se preuzima.

Boja je “Panther black metallic”.

 

Nadam se da neće postojati razlika u boji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen je termostat i situacija je sledeća:

Na otvorenom - kada idem 110-130km/h i radi grejanje srednjom jačinom ne spušta se kazaljka. Ukoliko pojačam na max onda pada kazaljka. Kada sporije idem tj. kada nisu visoki obrtaji blago se spusti kazaljka (jedno cca 3mm na skali).

Tako je i po gradu. Kada se ide u više obrtaje onda se minimalno spušta kazaljka. Čim rasteretim motor opet pada kazaljka.

Bez obzira da li je kazaljka na 90 ili ispod ili skroz spuštena, sve vreme duva topao vazduh.

 

Majstor kaže da se konsultovao sa poznanikom iz Fordovog salona u SU i kaže da se ovo dešava iz razloga što malo rashladne tečnosti ide kroz motor (takva je konstrukcija). Iz tog razloga se dešava ovo “šetanje” kazaljke.

 

Da li je to tako ili ne, ja ne znam ali znam da sada kazaljka manje/sporije pada u odnosu na prethodni put (uz istu brzinu ventilatora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada jednom dostigne radnu temperaturu i dokle god motor radi, termostat mora odrzavati temperaturu rashladne tecnosti. On prevashodno sluzi da ne prokuva motor, ali ujedno i kad se motor zagreje dokle god radi, drzi rashladnu tecnost na radnoj temperaturi tj na ~90stepeni da ne ode preko, sem mozda u nekim severnim - hladnijim zemljama gde je hladnoca tolika da motor na leru ne moze dostici radnu temperaturu za sta mislim da nase podneblje JOS uvek nije takvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dobar termostat, pre nekoliko godina ja zeninoj alfi oslabio termostat i pocela temperatura da pada, em sporije dodje do 90,em kad otvori padne do 70 i onda dize kad je pod opterecenjem, a cim se rastereti pada do 70.

Zamenimo termostat i situacija se popravila sad pada samo do 80, ali ranije je drzala na 90 i po najvecoj zimi.

Zainatimo se i vratimo termostat i drugi jos gore i tako posle 2-3 termostata ubodemo neki koji drzi 90 kako treba.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima.

Sve se meni čini da ću morati ići na još neko dodatno mišljenje…

Videću da li sutra radi zvaničan Ford servis pa da čujem mišljenje, a videću da skoknem kod još nekog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i drugar na jednom autu 3 termostata ta redom promenio i ubo dobar :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da će se ovaj majstor sa ovim istim problemom opet cimati, jer mu je “Ford majstor” potvrdio da je to normalno.

Već je bilo polemike oko troškova ruku i ko će to da nadoknadi (iako je reklamacija u pitanju). Meni nije ništa naplatio, ovog puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini ispravan način je da nađeš nekog sa istim modelom i motorom i da vidiš kako se ponaša kod njega. Malo mi je čudno da je fabrika konstruisala ceo sistem da ne može da deli temperaturu, da ne kažem da mi to ne pije vodu.
Kako li je tek onima koji voze na severu norveške i debelim minusima!?


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, IDzO said:

Ne verujem da će se ovaj majstor sa ovim istim problemom opet cimati, jer mu je “Ford majstor” potvrdio da je to normalno.

Već je bilo polemike oko troškova ruku i ko će to da nadoknadi (iako je reklamacija u pitanju). Meni nije ništa naplatio, ovog puta.

Ako je iole ozbiljnija radionica u pitanju,sto da se ne cima?

Ja sam mislio tesko se reklamira,dok mi sadasnji majstor nije rekao,sve moze da se reklamira bez problema. 

Primera radi stavio nove ate diskove i posle 3000km volan blago vibrira.Uzeo druge diskove ovi poslati na reklamaciju.Malo se oduzilo ,mehanicar zove da pita sta se desava i dobija odgovor verovatno nece prihvatiti reklamaciju.Samo je okrenuo prodavnicu odakle ih je uzeo i rekao ne saradjujemo vise,na sta je dobio odgovor ili ce prihvatiti ili cemo mi kao prodavnica nadoknaditi ceo iznos.Kroz 2 dana legla uplata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobri ljudi, upravo dolazim iz SU Fordovog salona gde sam pričao sa glavnim majstorom, kome sam izneo svoj problem. Kaže ko čo’ek da se ne nerviram da je to normalno kod ovog motora (i Fordovih malih dizel agregata). Pre XY godina, kada je ovaj model bio nov na tržištu, imali su reklamacije kupaca. Dobili su zvaničan dopis od Forda da je konstrukcijski izazvan pad temperature. Naime, zbog male zapremine motora i male količine tečnosti koja u njega stane, dolazi do pomeranja kazaljke (zbog mešanja sa hladnom tečnošću). Kada su viši obrtaji i kada radi grejanje nema pomeranja, kada su niži obrtaji i kada je gradska vožnja onda dolazi do pada.

 

Predlog majstora je da na proleće operem hladnjake, a to ću i organizovati kada bude vreme za mali servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, danijel55 said:

Ako je iole ozbiljnija radionica u pitanju,sto da se ne cima?

Ja sam mislio tesko se reklamira,dok mi sadasnji majstor nije rekao,sve moze da se reklamira bez problema. 

Primera radi stavio nove ate diskove i posle 3000km volan blago vibrira.Uzeo druge diskove ovi poslati na reklamaciju.Malo se oduzilo ,mehanicar zove da pita sta se desava i dobija odgovor verovatno nece prihvatiti reklamaciju.Samo je okrenuo prodavnicu odakle ih je uzeo i rekao ne saradjujemo vise,na sta je dobio odgovor ili ce prihvatiti ili cemo mi kao prodavnica nadoknaditi ceo iznos.Kroz 2 dana legla uplata .

Vidi, diskovi ako su krivi, tresce odma, cim sve legne a to je posle par desetina kilometara ili u krajnjem slucaju par stotina ako vozi na otvorenom putu. Ako se neko zali posle 3000km, pa oduvao bih ga iz zezanja, bez ikakvog problema. Ko zna sta je on sve radio, kako i kuda vozio za tih 3000km. To nije samo ovde tako kako kazem, vec svuda na zapadu! Eej posle 3000km reklamiras kocnice... Vazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa temperaturom je potpuno normalna pojava. Termostat bude zatvoren, ali se gubi velika količina topl. energije na zagrevanje kabine i normalno da opada temperatura tečnosti.

Na svim dizel vozilima koja sam vozio ista je situacija. 

Sad sam skoro, vozio Skudo, 2,0 HDI i temp. je bila oko 80, Zaustavio se, ostavio jako upaljeno grejanje u kabini, posle 10 ak minuta temp. je pala bukvalno na početak skale, 60 - 70 stepeni.

To je zato što se kod dizel motora stvara manja temperatura prilikom sagorevanja i zato manje troši goriva (bolja iskorišćenost energije). 

Ako ti je toplo u kabini i kada voziš temp bude do 90 stepeni, sve to radi kako treba, ne cimaj se bezveze, ne troši pare.

U ostalom, preporuka je kada krene da raste temp. motora, leti, da se upali grejanje u kabini da bi se deo temp. izvukao preko tog izmenjivača toplote tj malog hladnjaka.

Nije prijatno, ali, može da posluži, da se dovezeš do servisa :)


A to sa pranjem hladnjaka je isto manje više nepotrebno. Možeš samo da sjebeš nešto, ako je kamenac negde zapekao, pa kada ga otkačiš čišćenjem da zapušiš nešto drugo. Ne čačkaj ništa :) 

Edited by ortakov

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Na svim dizel vozilima koja sam vozio ista je situacija.."

 

Ne znam, na mom Bravu, 1,6 posle 4-5 minuta kazaljka dodje na polovinu i tu ostaje bez obzira kako i gde vozio, ne pada ni pri duzem stajanju  i radu na leru. Sad, nije bilo ni nekog minusa videcemo kad bas zahladni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto sam primetio kad sam poceo da vozim ovog svog prvog dizela pre 8 godina (sve benzinci pre toga) je bilo da mnogo sporije dostize radnu temperaturu, i da mu treba dugo da pocne da duva toplo kad su jake zime. Prvo sam mislio da nesto nije u redu sa termostatom dok me nisu uputili iskusniji. :D

 

Kad dostigne radnu temperaturu, mogu da ga vozim u bilo kojim uslovima, na bilo kojim obrtajima, odrzava normalno. Medjutim, ako su jako hladne zime, da radi u mestu u leru, hladan (sto i ne valja za auto), mislim da se nikad ne bi zagrejao do radne temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takoe kad nećete da vozite Renoje! Moj exSenik je imao grejač koji se palio dok motor ne postigne radnu temperaturu (moj slučaj Autokomanda) i tako sam grajanje imao već posle par minuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, MiloshBg said:

Vidi, diskovi ako su krivi, tresce odma, cim sve legne a to je posle par desetina kilometara ili u krajnjem slucaju par stotina ako vozi na otvorenom putu. Ako se neko zali posle 3000km, pa oduvao bih ga iz zezanja, bez ikakvog problema. Ko zna sta je on sve radio, kako i kuda vozio za tih 3000km. To nije samo ovde tako kako kazem, vec svuda na zapadu! Eej posle 3000km reklamiras kocnice... Vazi.

Vozeno normalno.

Taj precnik diska koji ide na E60 ima problema sa krivljenjem.

ATE diskovi u pitanju.

Sto se njega tice moze da ga oduva wint,uzece u 10 drugih radnji sve ostale delove i ko tu dobija?

A dobro poznat majstor Deki,kolegi Dalasu je radio E39.

Sta moze da se radi sa diskovima?Eto ja sam imao ate nove na e87 iz CH stigao i naglo kocenje sa 210 na 100kmh i nista ne trese,skripi itd.

Lepo bih ja inspekciju trzisnu da se vidi sta i kako se ovde prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...