Jump to content
FAS Euroauto Goran
Fiica

Lancia Nuova Delta 1.4 T-Jet 150 KS - prevelika potrošnja?

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

Vlasnici auta iz naslova - kolika vam je potrošnja goriva?

 

Da li je normalno da sa punim rezervoarom (58l), pa do rezerve, prelazi 620km, a sa rezervom oko 700km? Ovo je slučaj 50% grad, 50% otvoren put, uglavnom 2 putnika i prazan gepek, gorivo GDrive100. Gume imaju dobar pritisak (2.4 prednje, 2.2 zadnje) i na dijagnostici nema grešaka. Ali čitao sam na forumu da lamba sonda, kada je neispravna, ne prijavljuje grešku - a utiče na potrošnju goriva. Da li je možda do nje?

 

Kakva su vaša iskustva?

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Fiica said:

Pozdrav svima,

 

Vlasnici auta iz naslova - kolika vam je potrošnja goriva?

 

Da li je normalno da sa punim rezervoarom (58l), pa do rezerve, prelazi 620km, a sa rezervom oko 700km? Ovo je slučaj 50% grad, 50% otvoren put, uglavnom 2 putnika i prazan gepek, gorivo GDrive100. Gume imaju dobar pritisak (2.4 prednje, 2.2 zadnje) i na dijagnostici nema grešaka. Ali čitao sam na forumu da lamba sonda, kada je neispravna, ne prijavljuje grešku - a utiče na potrošnju goriva. Da li je možda do nje?

 

Kakva su vaša iskustva?

Ja imam brava sa 150ks, sta znam oko 10-11l plina onako otvoreno 70% ostalo grad, a benzina oko 9 bejase dok sam vozio na njega. Pali-gasi i grad ide preko 10 lako... Tako da to ti je to. Do Nisa autoput kontam ispod 7 na tempomatu. Zimi pali gasi kratke relacije trosi na oci veruj mi. Lambda kad je u kvaru uvek pokazuje istu potrosnju tipa 11.1l kako god ga vozio i koliko god puta resetovao trip distance

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalna potrošnja za TJeta.
Probaj običan 95, ne moraš uvek 100 da sipaš.

Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

7l je kombinovana po fabrici za Deltu 1.4 150. Uvek kazem da se za turbo benzince komotno dodaje po 1.5l na "njihovu" kombinovanu, sto mu izadje na tu cifru koju i sam pominjes. Jos si i dobar sa toliko otvorenog puta u ukupnom procentu, posto se u lokalu dodaje vise od tih 1.5l, opusteno moze da bije i preko 11l.

Uvek volim da sacnem i sta za neki model kaze SpritMonitor (iskustva ljudi iz prakse), posto imam odlicna iskustva sa njihovim rezultatima. Odbaci se par najnizih i najvisih proseka i otprilike dodje na ono o cemu pricamo... Uokvirio sam ti crvenim generalni prosek od 8.6l gore desno, ispod su pojedinacni rezultati:

 

Untitled.thumb.png.4b095ee179188fdb9dc1620a81b41cbd.png

 

Isto to za nesto laganiji Bravo, ali sa daleko vise unetih rezultata pa je i takav rezultat uvek generalno merodavniji:

 

Untitled1.thumb.png.4d6857d73efb07dd7f42bb6075ffcff3.png

 

1 hour ago, Fiica said:

Da li je normalno da sa punim rezervoarom (58l)

Da nisi prethodno vozio Stila :) ? Posto je on imao rezervoar od 58l, koji je na Bravu i Delti smanjen na 57l ? Cesto bih se i ja zeznuo pre par godina...

Ako tako gledas po rezervi, onda ti prosek pada i na ispod 8l, tacnije 7.9l (620 km sa 49l).

A rezervu moze da pali i na 8-10l po fabrici, tako da potrosnja moze da ti bude mozda i 7.6l :D . Lepo ti to cepuj i proveri, tacnije ne postoji. Imas lep procenat otvorenog puta, koji (ako nije autoput) bas fino obara ukupan prosek na benzincu. Isti slucaj i kod mene, tako da sam se i licno uverio (potrosnja se 2 godine drzala na 6.7l pre Corone).

 

PS: Mislim da nema potrebe da se za ovo otvara posebna tema, verovatno cemo spojiti sa postojecom temom o potrosnji.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ce na kraju biti, zavisi i od guzve, tj. prosecne brzine. Ako neko nema krkljanca, ne vozi u spicu ili je manji grad u pitanju...

Sad tek vidim da je coveku u avataru Zrenjanin, a ako ima jos i pomenutih 50% otvorenog puta (pa jos ako je magistrala) - verujem da normalnom voznjom, uz malo procene, moze opusteno da ide i ispod 8l proseka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad kazem grad mislim na Bg i Ns, jer su tu guzvetine kad god se krene, posebno Bg.. Naravno za prosečnu ispod 25kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

SpritMonitor (iskustva ljudi iz prakse),

odlican sajt, hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zan Batist

Nema na cemu. Vidi, desava se redje, ali ima i ljudi koji kazu da im se bas ne poklapa sa praksom... Ali meni licno se pokazalo izuzetno pouzdanim bukvalno za desetine modela i motorizacija. I sa svojim dugogodisnjim privatnim i sluzbenim kolima, vozilima drugara, vozilima koja bi nas interesovala... Izigraj se malo i probaj, opet sve zavisi od ljudi koji unose svoje podatke, broja unosa. Kada od toga odbacis + i - ekstreme, bar meni bude vrlo tacno i nesto na sta mozes da se oslonis. Za razliku od fabrickih podataka pre WLTP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan nije, Delta mi je prvi auto :) ali stane 58 litara na prvi klik pistolja (iako fabrika kaze da mu je kapacitet 57l), i to kada prethodno potrosim sve gorivo iz rezervoara. Mada i to je upitno, jer bez obzira sto je kazaljka vec otisla skroz dole, mozda je bilo goriva za jos kilometar, dva - nisam rizikovao da mi se ugasi negde. Ali stalo je 58l.

 

Uglavnom, kod ovog merenja sad sto sam uradio, od tih 50% otvorenog puta, bar pola je bilo po autoputu, ako ne i vise, u proseku 130 km/h. A gradski deo voznje je bio u NSu, istina ne za vreme spiceva u saobracaju (inace i ZR polako postaje grad, kad su guzve u saobracaju u pitanju :( ). Jednom sam merio i 100% grad (isto NS), presao sam oko 470, 480 km ako se dobro secam i bila je zima.

 

Hvala ti na sajtu

 

Hvala i ostalima sto su podelili svoja iskustva, @Branislav i tebi na info u vezi lambde.

@Ivan i da, slobodno spojite sa vec postojecom temom, ja je iskreno nisam nasao na forumu za Deltu 1.4, pa sam zato otvorio novu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako i radim. Mozda sam 2, 3 puta praznio skroz, sto zbog merenja potrosnje, sto zbog problematike koju sam imao oko prvog (jutarnjeg) paljenja, o kojoj se pisalo u jednoj od tema. Uglavnom potrosim 3/4 rezervoara, pa onda sipam

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Apsolutno se pridruzujem savetu, nikako ne voziti "na isparenjima", a na sve pomenuto iznad bih dodao i kondenz (vodu). Koji se u rezervoaru pogotovo skuplja na vecim temperaturnim promenama tokom dana. Licno vec trecu deceniju izbegavam da mi bilo licni ili sluzbeni auto uopste i pridje rezervi i upali lampicu. Dolivam do cepa, a tako i najpreciznije pratim potrosnju u svim uslovima.

22 minutes ago, Fiica said:

Hvala ti na sajtu

Nema na cemu. Na SpritMonitoru mozes da kreiras i sopstveni free nalog, upisujes i pratis potrosnju. Imas i razlicite opcije (koje tacno gorivo, gume, uslovi, prosecna brzina, sta belezi board auta, itd.), mozes da upisujes parcijalna ili full dolivanja... Iz toga se kasnije izvuku vrlo interesantni zakljucci i poredjenja, imas razlicite grafikone, statistike...

Iako danas postoji gomila slicnih aplikacija za telefone - ovde je lepo sto svoj rezultat ukljucujes u opstu statistiku za taj model i motorizaciju. Pa kao sto i tebi znaci da pogledas rezultate za neki model koji te zanima - i ti ces kasnije isto tako nekome pomoci u slicnoj situaciji. Kao sto se i ovaj forum trudi da funkcionise na solidarnosti i druzenju, a ne da se dodje samo kada stisne neka muka :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ovim forumom imam odlicno iskustvo bas iz razloga koje si naveo i apsolutno se slazem s takvim stavom.

 

Volim sto ljudi pisu i kada poprave neki kvar, otklone problem, i sl, a ne samo da pokupe savete i resenja, pa im se izgubi svaki trag :) s tim u vezi, pre izvesnog vremena sam otvorio temu "zvuk pri okretanju volana" - konacno sam nasao servis gde su utvrdili da treba zameniti izvod iz letve volana, tako da cu tamo pisati da li je problem resen ili nije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani članovi,

 

Kupio sam pre nekoliko dana Lancia Deltu 1,4 Tjet 2010 godište 150 KS. Autom sam za sada kako izgledom, enterijerom tako i mehanikom zadovoljan ali sam zabrinut u vezi potrošnje. Prema bordu na 100 km beleži 10,5 litara što je u odnosu na komentare na forumu po meni na ovu kubikažu ipak mnogu. Uzmemo li u obzir da bord laže za nekih 10-15 % ,a i kazaljka govori u prilog tome onda smatram što je mnogo mnogo je za ovaj auto. Imate li neke sugestije šta pretresti kod motora kako bi se smanjila potrošnja pošto još nisam bio na velikom i malom servisu. Hvala unapred, svako mišljenje ili savet bi mi značilo jer ako ovo ne može da se reši moraću da se oprostim od ljubimca kojeg sam tražio prethodnih 6 meseci.

 

Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BlusterALEX

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup:

Usput, kratak je to period, tek si uzeo auto, verovatno dosta stiskao da vidiš kako ide (to svi rade kada uzmu novi auto :D)...ali kao što ćeš videti iz ostalih postova ne treba da se nadaš potrošnji od npr. 7-8 litara po gradu kao što je BG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi napisao koji grad je u pitanju, da li je u pitanju cist lokal, koja prosecna brzina... Na sve to, dok ne "cepujes" rezervoar par puta, nemoj ni board uzimati za merodavno (moze da pokazuje i vise i manje). A pogotovo ne kako se ponasa kazaljka (na nekim vozilima moze da ima brze/sporije padove u nekim segmentima i da varira u odnosu na pravo stanje).

Odavno pisemo da je T-Jet 150 prilican "srki", znam ljude kojima u Nuova Bravu po cistom BG lokalu opusteno bije preko 11l. A Delta je primetno tezi auto. Taj Euro 4 motor je upravo zbog prevelike potrosnje i eko-normi izbacen iz produkcije otprilike od restyle Brava, tj. od 2010. (otprilike tu negde je izbacen i iz Delte). Menja ga MultiAir, oko 15-20% efikasniji i stedljiviji Euro 5 motor.

Upravo par postova iznad sam ostavljao empirijske podatke sa SpritMonitora za T-Jet 150 Deltu (i Nuova Bravo posto ih ima dosta vise), po pogledaj posto je spojeno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83463-lancia-nuova-delta-14-t-jet-150-ks-prevelika-potrošnja/&do=findComment&comment=1630605

 

Fabrika za kombinovanu deklarise oko 7l, znaci na to za turbo benzinu iz prakse dodaj komotno 1.5l (u zavisnosti od procenta otvorenog puta). Sto mu dodje na nekih 8.5l kombinovane, a to se poklapa sa podacima ljudi iz prakse. Sto se lokala tice, bas dosta zavisi od tezine desne noge (mnogo vise nego kod dizela) i naravno od relacija.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

Nisi napisao koji grad je u pitanju, da li je u pitanju cist lokal, koja prosecna brzina... Na sve to, dok ne "cepujes" rezervoar par puta, nemoj ni board uzimati za merodavno (moze da pokazuje i vise i manje). A pogotovo ne kako se ponasa kazaljka (na nekim vozilima moze da ima brze/sporije padove u nekim segmentima i da varira u odnosu na pravo stanje).

Odavno pisemo da je T-Jet 150 prilican "srki", znam ljude kojima u Nuova Bravu po cistom BG lokalu opusteno bije preko 11l. A Delta je primetno tezi auto. Taj Euro 4 motor je upravo zbog prevelike potrosnje i eko-normi izbacen iz produkcije otprilike od restyle Brava, tj. od 2010. (otprilike tu negde je izbacen i iz Delte). Menja ga MultiAir, oko 15-20% efikasniji i stedljiviji Euro 5 motor.

Upravo par postova iznad sam ostavljao empirijske podatke sa SpritMonitora za T-Jet 150 Deltu (i Nuova Bravo posto ih ima dosta vise), po pogledaj posto je spojeno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83463-lancia-nuova-delta-14-t-jet-150-ks-prevelika-potrošnja/&do=findComment&comment=1630605

 

Fabrika za kombinovanu deklarise oko 7l, znaci na to za turbo benzinu iz prakse dodaj komotno 1.5l (u zavisnosti od procenta otvorenog puta). Sto mu dodje na nekih 8.5l kombinovane, a to se poklapa sa podacima ljudi iz prakse. Sto se lokala tice, bas dosta zavisi od tezine desne noge (mnogo vise nego kod dizela) i naravno od relacija.

 

U pitanju je BG, naravno pošto nisam još uvek uradio veliki servis nije forsiran preko 3000 obrtaja tako da nije izvlačeno iz njega ono što može da pruži. Baš je vožen po PS-u ali 10-ka ne gine. Mogu da zamislim koliko "sisa" kad bi vozio ležernije.

Ako je još neko uspeo da reši problem eventualnom zamenom lambde neka podeli iskustvo pre nego ga dohvate ruke majstorske. Kao što rekoh, auto je u top opremi i isto tako izgleda, a ukoliko ne smanji "srk" moraće da potraži novog vlasnika jer sa ovim cenama čorbe čist je lux voziti kola po gradu što mi je 80% ukupne vožnje.

 

Edited by BlusterALEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je prosek brzine oko ili malo iznad 20 km/h - to ti je to, ne nadaj se fabrickim bajkama.

Iz prakse ti kazem da za turbo benzinu komotno dodas 1.5 l na fabricku kombinovanu (za Deltu je to 7 l).

A za cist lokal, jos BG - samo moze vise od toga, racunaj i 2+ l, opet u zavisnosti od prosecne brzine. Pa ako fabrika za taj motor kaze skoro 9 l u gradu, onda racunaj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrni, okreni, dupe ti pozadi. :D

 

Sa t-jetom je tako kako je, pomiriš se da troši koliko troši, ili menjaš ako ne možeš...

Ko hoće da uštedi, pazari naftaricu ili ugradi plin, treće nema. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites



pošto nisam još uvek uradio veliki servis nije forsiran preko 3000


Motor može da prezupči i u mestu na parkingu, tako da se ne smanjuje mogućnost za taj kvar laganijim stilom vožnje.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, BlusterALEX said:

vožen po PS-u ali 10-ka ne gine. Mogu da zamislim koliko "sisa" kad bi vozio ležernije.

Tesko bato da ces da smanjis potrosnju u spicu, posebno po kratkim relacijama, zimi sa tim motorom kao i tezinom tog auta. To povecava drasticno potrosnju kod svakog auta, bio dizel ili benz, turbo ili atmosferski. 

 

Krenes u 6:30, nadjes parking i bacis sidro do polaska kuci. Tako izbegnes onaj najgori spic oko 7:15-7:45 u gradu.

Ako si taj auto uzeo da bi se vozikao po gradu, menjaj ga za neki malolitrazni i laksi auto, Delta je tezak a taj motor, koliko god da dobro ide, srce veoma lepo. 

9 hours ago, BlusterALEX said:

Ako je još neko uspeo da reši problem eventualnom zamenom lambde neka podeli iskustvo pre nego ga dohvate ruke majstorske

Takav motor, Ivan gore opisao. Njegovu izjavu i strucno znanje na ovom forumu mozes uzeti kao od prebeglog konstruktora Fiatovih motora u Srbiju i to greskom :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...