Jump to content
FAS Goran
ISV_01

Menjači sa 5/6 brzina - razlike/mišljenja/iskustva

Recommended Posts

Kolega @Ivan, premda mozda moze i @Milutinac da mi odgovori zbog je pitanje iz prakse, da li menjac u 2.0 dizelci Bravu ima malo razvuceniju 3.-4.brzinu, posebno u rasponu 60-110(120)? Gledam kod sebe pri obilazenju da od 60-100 lepo odem na 3.000Rpm i mora saltanje (bez da silujem motor) u toku obilazenja, a sto jest jes, brzo izdjipa do 100tke al nekako mi kratak prenos.

Pitam iz razloga:mozda se kasnije predje na 2.0 dizlo u nekoj drugoj varijanti (Alfa ili pak opet Bravo...sa alu felne za promenu).

 

 

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tek u trecoj i cetvrtoj i pokaze zube. Prva se na pun gas salta jako rano...druga tu i tamo, i to prodje dosta brzo. A trecom i cetvrtom je vatra -_- 

Za bas samo obilazenje - uzmimo neku magistralu za primer, nekad i ne znam da li sam u trecoj ili cetvrtoj...gas do kraja i zum

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Kolega @Ivan, premda mozda moze i @Milutinac da mi odgovori zbog je pitanje iz prakse, da li menjac u 2.0 dizelci Bravu ima malo razvuceniju 3.-4.brzinu

Ne - cak ako poredis sa tvojim C530.5 maltene su bas u 3. i 4. skoro identicni prenosi ;) .

Pitanje je i koji menjac je na 2.0, posto je isao i Opelov F40 (C542), a u poslednje serije i novi FPT-ov C635.

Upravo sto ti i Mile kaze - 2.0 ima kracu prvu brzinu, druga je duza. Treca i direktna cetvrta maltene identican prenos. A velika mana na 1.9 8v je nedostatak 6. brzine, sto mi je falilo i na Stilu - cisto da kruziranjem na autoputu malo smanjis obrtaje, dranje motora i potrosnju.

Uostalom, jedna slika 1000 reci - zaokruzio sam ti ono sto si pitao, evo ti pa razgledaj :) . A imas tu prenosne odnose i za sve Bravo modele:

 

Untitled.thumb.png.7ee7568ecde0c8315951450dedd4da06.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da je u jednoj varijanti 2.0 (verovatno zavisno koji je menjac - F40 ili C635) kraci prenos u odnosu na moj i verovatno poslednji sa ugradnjom (C635). Jeste, ponekad mi zafali 6.ta premda mislim da je to malo i psihicki.. Ono imam jaci auto, dosta dobro ide i... Kao eto 6.ta fali, premda u 5.toj fino podnosi vece brzine i nije bucan.

Stilo je imao 6.taka u verziji 1.9 8v? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, isto je 5b. Stilo 1.9 jtd 16v sa 140ks ima 6b menjac.

 

I kako ti nije bucno u 5 na 2500 i rpm na tipa 130kmh...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shomispc said:

Nije, isto je 5b. Stilo 1.9 jtd 16v sa 140ks ima 6b menjac.

 

I kako ti nije bucno u 5 na 2500 i rpm na tipa 130kmh...

Nije bucno, meni je izolacija ok (ne budzeno) po tom pitanju. Mozda ima uticaja sto sam umesto fabricke izolacije ispod haube stavio neku sa Alija koja je zaista odlicna (samolepljiva i oko cca 5mm debljine) jer je stara bila uzas ofucana i propala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije, nego da bi se postavilo pitanje...Jelbo paše menjač sa 1,9 16V na 1,9 8V :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, ISV_01 said:

Jeste, ponekad mi zafali 6.ta premda mislim da je to malo i psihicki.. Ono imam jaci auto, dosta dobro ide i... Kao eto 6.ta fali, premda u 5.toj fino podnosi vece brzine i nije bucan.

Nije ti bucan, sve dok ga ne bi samo spustio u 6. i primetio razliku. Ako si vozio 1.9 16v, znas o cemu pricam.

Zasto bi se auto bespotrebno dernjao i povecavao potrosnju? Po meni zestok inzenjerski promasaj sa petobrzincem na 1910 ccm, koji je takvom zapreminom dobrim delom namenjen upravo i za otvoren put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije se to tako radilo, sta reci bmw e39 530i sa 231ks iz 2002 godine, 5 brzina, na 120 je na nekih 3000rpm, a taj auto i ta klasa je bas predvidjena za otvoreni put, a sad noviji duplo manji benzinci rade na 2000 ili manje obrtaja na toj brzini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Nisam vozio Brava, nasa Laguna II je 1.9 6b i da, generalno radi na nizim obrtajima od Brava i dosta je tisa. Obzirom sta sam ranije vozio a i sta jos uvek vozim od sluzbenih, Bravo je pesma za usi cak i ovako :D

 

Mogli su jos malo da porade na izolaciji, no ajd, ne vidim nigde problem da su ubacili jos jedan red gume kao na Djulieti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne kapiram, i 1.4 i 1.6 od starta imali šest stepeni prenosa a 1.9 nije. Gde je tu logika, zar nije logičnije bilo da 1.4 nijedan nema šest stepeni prenosa jer mu je maksimalna brzina do 180km na čas a 1.9 i 2.0 idu preko 200kmh??? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Bugeera said:

Gde je tu logika, zar nije logičnije bilo da 1.4 nijedan nema šest stepeni prenosa

12 minutes ago, Flex said:

A logike nema, jbg. Pa i 1.2 ima 6 brzina

Nije fora samo u krajnjoj brzini. Ti slabiji atmo motori za ovu karoseriju (tipa 1.2, 1.4) imaju sest stepeni prenosa kako bi koliko-toliko prenosnim odnosima i sa malo vise saltanja kompenzovali manjak snage.

Na 1.9 je definitivno manjak 5 brzina, ali sto rece kolega, tako se tada radilo :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne stavlja se 6-a brzina zbog krajnje maximalne brzine nego kod jacih vozika zbog komfora tj.kruziranja a kod slabijih zbog snage. Npr 1.2b nema toliko snage i ti bi kod njega onda video 5-u brzinh samo na auto putu a u nedjuvremenu bi bio kilav do bola. Ovako prvih 5 brziba su krace cime je auto autimatski startniji a 6-a ga samo rastereti na a.putu. i ovako recimo kod lupam 1.9d i sl. razlika nije izmedju pete i seste brzine je mala, npr.moj jtd 8v 85kw ide 140km/h na 2750rpm a mjt140ks 6br ide na 2500rpm i ima malo vecu krajnju brzinu. Ovi bas noviji automobili dizeli pogotovu mogu da kruziraju na 1500-2000rpm sa njihovih 7-8brzina , e tu je bas razlika u svemu bukvalno :D
A matori benzinci bili 1.2 il 3.0 otp im he standard bio nekih 3000rpm da se vrte od 100-120km/h , sto nije nista cudno niti lose jer rade do 6-7-8000rpm a ne kao dizel do 4-5000rpm :D
 

Drugo, jtd 8v je mnogo star , datira od '97god a tek posle 2000-tih su polako poceli da prave 6-o brzince generalno :D Sto se samog Fiat-a tice, stavljao ga je i u punto 1
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlika u obrtajima na npr. 130-140 km/h kod petobrzinca i šestobrzinca sa sličnim motorom je svega nekih 250-300 obrtaja.

Alfa 147 1.6 benzin od 120 ks i Clio 1.2 od 75 ks se identično vrte na 4000 obrtaja pri 130 km/h.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste slab auto ali se to ne dešava. Čak ni u šestoj!

 


 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...