ISV_01 4036 Posted November 21, 2019 (edited) Kolega @Ivan, premda mozda moze i @Milutinac da mi odgovori zbog je pitanje iz prakse, da li menjac u 2.0 dizelci Bravu ima malo razvuceniju 3.-4.brzinu, posebno u rasponu 60-110(120)? Gledam kod sebe pri obilazenju da od 60-100 lepo odem na 3.000Rpm i mora saltanje (bez da silujem motor) u toku obilazenja, a sto jest jes, brzo izdjipa do 100tke al nekako mi kratak prenos. Pitam iz razloga:mozda se kasnije predje na 2.0 dizlo u nekoj drugoj varijanti (Alfa ili pak opet Bravo...sa alu felne za promenu). Edited November 22, 2019 by neshaoct split Topic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 21, 2019 Tek u trecoj i cetvrtoj i pokaze zube. Prva se na pun gas salta jako rano...druga tu i tamo, i to prodje dosta brzo. A trecom i cetvrtom je vatra Za bas samo obilazenje - uzmimo neku magistralu za primer, nekad i ne znam da li sam u trecoj ili cetvrtoj...gas do kraja i zum 1 1 horvat and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted November 21, 2019 (edited) 1 hour ago, ISV_01 said: Kolega @Ivan, premda mozda moze i @Milutinac da mi odgovori zbog je pitanje iz prakse, da li menjac u 2.0 dizelci Bravu ima malo razvuceniju 3.-4.brzinu Ne - cak ako poredis sa tvojim C530.5 maltene su bas u 3. i 4. skoro identicni prenosi . Pitanje je i koji menjac je na 2.0, posto je isao i Opelov F40 (C542), a u poslednje serije i novi FPT-ov C635. Upravo sto ti i Mile kaze - 2.0 ima kracu prvu brzinu, druga je duza. Treca i direktna cetvrta maltene identican prenos. A velika mana na 1.9 8v je nedostatak 6. brzine, sto mi je falilo i na Stilu - cisto da kruziranjem na autoputu malo smanjis obrtaje, dranje motora i potrosnju. Uostalom, jedna slika 1000 reci - zaokruzio sam ti ono sto si pitao, evo ti pa razgledaj . A imas tu prenosne odnose i za sve Bravo modele: Edited November 21, 2019 by Ivan 1 1 ISV_01 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted November 21, 2019 Hmmm, ali tu fali 'final drive ratio' da bi se dobila cela slika o duzini prenosa? 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted November 22, 2019 Cini mi se da je u jednoj varijanti 2.0 (verovatno zavisno koji je menjac - F40 ili C635) kraci prenos u odnosu na moj i verovatno poslednji sa ugradnjom (C635). Jeste, ponekad mi zafali 6.ta premda mislim da je to malo i psihicki.. Ono imam jaci auto, dosta dobro ide i... Kao eto 6.ta fali, premda u 5.toj fino podnosi vece brzine i nije bucan. Stilo je imao 6.taka u verziji 1.9 8v? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shomispc 832 Posted November 22, 2019 Nije, isto je 5b. Stilo 1.9 jtd 16v sa 140ks ima 6b menjac. I kako ti nije bucno u 5 na 2500 i rpm na tipa 130kmh... 1 ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted November 22, 2019 Pa nije 1 Stilisa reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted November 22, 2019 2 hours ago, shomispc said: Nije, isto je 5b. Stilo 1.9 jtd 16v sa 140ks ima 6b menjac. I kako ti nije bucno u 5 na 2500 i rpm na tipa 130kmh... Nije bucno, meni je izolacija ok (ne budzeno) po tom pitanju. Mozda ima uticaja sto sam umesto fabricke izolacije ispod haube stavio neku sa Alija koja je zaista odlicna (samolepljiva i oko cca 5mm debljine) jer je stara bila uzas ofucana i propala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 22, 2019 20 minutes ago, ISV_01 said: stavio neku sa Alija koja je zaista odlicna 5 2 shomispc, neshtry, Danilo1 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted November 22, 2019 Zar i ti sinko Brute? Dobro, bar nisi komentarisao felNE Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 22, 2019 (edited) Evo sad cu Ti sve sa Alija sto si pomecao na ta kola - mogao si Vossen felNE za te pare uzeti. Da rolas po gradu u bling-bling stajlu Edited November 22, 2019 by Milutinac 2 1 ISV_01, BGMilos and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugeera 33 Posted November 22, 2019 Zašto 1.9 ima 6 brzina samo na 150ks? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 22, 2019 Novija verzija, dozvali se pameti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted November 22, 2019 Ma nije, nego da bi se postavilo pitanje...Jelbo paše menjač sa 1,9 16V na 1,9 8V Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted November 22, 2019 12 hours ago, ISV_01 said: Jeste, ponekad mi zafali 6.ta premda mislim da je to malo i psihicki.. Ono imam jaci auto, dosta dobro ide i... Kao eto 6.ta fali, premda u 5.toj fino podnosi vece brzine i nije bucan. Nije ti bucan, sve dok ga ne bi samo spustio u 6. i primetio razliku. Ako si vozio 1.9 16v, znas o cemu pricam. Zasto bi se auto bespotrebno dernjao i povecavao potrosnju? Po meni zestok inzenjerski promasaj sa petobrzincem na 1910 ccm, koji je takvom zapreminom dobrim delom namenjen upravo i za otvoren put. 1 marko.jovanovic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 22, 2019 Ranije se to tako radilo, sta reci bmw e39 530i sa 231ks iz 2002 godine, 5 brzina, na 120 je na nekih 3000rpm, a taj auto i ta klasa je bas predvidjena za otvoreni put, a sad noviji duplo manji benzinci rade na 2000 ili manje obrtaja na toj brzini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted November 22, 2019 @Ivan Nisam vozio Brava, nasa Laguna II je 1.9 6b i da, generalno radi na nizim obrtajima od Brava i dosta je tisa. Obzirom sta sam ranije vozio a i sta jos uvek vozim od sluzbenih, Bravo je pesma za usi cak i ovako Mogli su jos malo da porade na izolaciji, no ajd, ne vidim nigde problem da su ubacili jos jedan red gume kao na Djulieti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugeera 33 Posted November 22, 2019 Pa ne kapiram, i 1.4 i 1.6 od starta imali šest stepeni prenosa a 1.9 nije. Gde je tu logika, zar nije logičnije bilo da 1.4 nijedan nema šest stepeni prenosa jer mu je maksimalna brzina do 180km na čas a 1.9 i 2.0 idu preko 200kmh??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted November 22, 2019 Na 1.9 je maksimalna deklarisana 192km/h. A logike nema, jbg. Pa i 1.2 ima 6 brzina, a 1.9 ne. 1 marko.jovanovic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17685 Posted November 22, 2019 (edited) 16 minutes ago, Bugeera said: Gde je tu logika, zar nije logičnije bilo da 1.4 nijedan nema šest stepeni prenosa 12 minutes ago, Flex said: A logike nema, jbg. Pa i 1.2 ima 6 brzina Nije fora samo u krajnjoj brzini. Ti slabiji atmo motori za ovu karoseriju (tipa 1.2, 1.4) imaju sest stepeni prenosa kako bi koliko-toliko prenosnim odnosima i sa malo vise saltanja kompenzovali manjak snage. Na 1.9 je definitivno manjak 5 brzina, ali sto rece kolega, tako se tada radilo . Edited November 22, 2019 by Ivan 3 Flex, marko.jovanovic and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7735 Posted November 22, 2019 Ne stavlja se 6-a brzina zbog krajnje maximalne brzine nego kod jacih vozika zbog komfora tj.kruziranja a kod slabijih zbog snage. Npr 1.2b nema toliko snage i ti bi kod njega onda video 5-u brzinh samo na auto putu a u nedjuvremenu bi bio kilav do bola. Ovako prvih 5 brziba su krace cime je auto autimatski startniji a 6-a ga samo rastereti na a.putu. i ovako recimo kod lupam 1.9d i sl. razlika nije izmedju pete i seste brzine je mala, npr.moj jtd 8v 85kw ide 140km/h na 2750rpm a mjt140ks 6br ide na 2500rpm i ima malo vecu krajnju brzinu. Ovi bas noviji automobili dizeli pogotovu mogu da kruziraju na 1500-2000rpm sa njihovih 7-8brzina , e tu je bas razlika u svemu bukvalno A matori benzinci bili 1.2 il 3.0 otp im he standard bio nekih 3000rpm da se vrte od 100-120km/h , sto nije nista cudno niti lose jer rade do 6-7-8000rpm a ne kao dizel do 4-5000rpm Drugo, jtd 8v je mnogo star , datira od '97god a tek posle 2000-tih su polako poceli da prave 6-o brzince generalno Sto se samog Fiat-a tice, stavljao ga je i u punto 1 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14885 Posted November 22, 2019 Punto mk2 sporting ima 6 brzina a 1.9 nema Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 22, 2019 Razlika u obrtajima na npr. 130-140 km/h kod petobrzinca i šestobrzinca sa sličnim motorom je svega nekih 250-300 obrtaja. Alfa 147 1.6 benzin od 120 ks i Clio 1.2 od 75 ks se identično vrte na 4000 obrtaja pri 130 km/h. 2 neshtry and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 22, 2019 Punto 1.2 16v 80ks 5brz, navuce 180-185kmh u cetvrtoj po satu, prebacis u petu pocne brzina da mu opada 2 1 djomla, MS PK and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14885 Posted November 22, 2019 (edited) Jeste slab auto ali se to ne dešava. Čak ni u šestoj! Edited November 22, 2019 by neshaoct rečnik Quote Share this post Link to post Share on other sites