Jump to content
Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Meni je trošio 150 ml na 1000km od prvog dana. Sipana u ovlašćenom uvek Selenia 5w40 PE.

Sada posle 45k izašao iz garancije i nastavio servis u lokalnom servisu. Tamo sipali Castrol 5w50 c3 magnatec, kažu ista klasa kao Selenia samo je dostupnije.

 

Prešao oko 1000 km i nivo ulja isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisao si 5W - 50, a Ivica reče 5W - 40. Da li je ono 50 greška ili ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, da apdejtujem podatke o mojoj potrošnji ulja :D

Zadnje dvije hiljade kilometara je bila nešto veća, trošio je cca 1.5 dcl na hiljadu  kilometara...

Sad, da li sam ja malo agresivnije vozio u zadnje vrijeme, ili je fora što je već blizu i vrijeme za redovni servis, pa je ulje već "odradilo", stvarno ne znam, a vjerovatno da je i jedno i drugo u pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja da kažem,

do sada prešao 22500 km,do sada mjenjao 2 puta ulje  na 10000 km.Do sada od posljednjeg mjenjanja prešao 2500km i dospio sam možda 1 dl.

od početka je trošio ulje i to mnogo vise,verovatno sto je nov,mada su mi tako i rekli da će u početku dosta trošiti ulje.

Izgleda da tek sada počinje da pada potrošnja ulja

sipano selenia 5 w 40 kpe.

servisi ranjeni u Nikom KG

inace auto sve bolje i bolje ide,i primetio sam da mu najviše odgovara vožnja od 2500 do 3500 obrtaja i vise kada zatreba za preticanje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prica o potrosnji ulja na Grande Puntu 1.4 8v prebacena je u vec postojecu, odgovarajucu temu:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz,Fiat tipo 2020 1.4 benz/plin ,trenutna km 65000,mali servisi radjeni na 15000,potrosnja ulja 0,5-0,6l ,zadnji servisi 1l potrosnja,90% otvorena voznja,I'ma li razloga za brigu ovaj nagli skok potrosnje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tipo 20

Samo ako ga cepas u visoke obrtaje. Tad je i potrosnja ulja veca. Za 15k km od servisa do servisa sa potrosnjom ulja 1L za atmosferac je dobra brojka. Dobra u smislu da nije mnogo potrosio. Procitaj u uputstvu sta kaze o potrosnji ulja i videces da je u fabrickim tolerancijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo podataka, nažalost bez slika. Auto je morao na put, u 48 sati da pređe skoro ukupno 1200 km tamo-nazad. Pretežno auto put uz nešto brdske nagistrale i nekoliko kraćih stajanja. Pre puta sam dolio par dl do gornje oznake na šipci i poneo rezevu ulja  za saki sučaj. Na oderedištu "ko da se malo pomerilo", po povratku kući vidi se pomeranje do nekih maksimalno 2 mm na dole  smešna kolkčina. Dakle za normalu skoro ništa a normala kod mene je oko 0,25 l/1000lm nekad i 0,3, prevahodno gradske vožnje sa ređim izlaskom na magistralu. Po logici stvari dosadašnje prakse nivo bi trebao biti debelo ispod polovine.  A nije. Tako da da bih rekao da mene po pitanju ulja definitivno "ubi" gradska vožnja, Viđeno skoro isto i pri par ranijih sličnih puteva.

I mali off u vezi potršnje goriva, 6,6 l/100 km ali treba uzeti u obzir da je otišao sa troje i prtljagom a vratio  se sa dvoje i dva manja ranca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zakeralo Svim mojim kolegama koji su uzeli taj motor u Tipu za taksi po Bg.u trosi ulje. Nisam do sada cuo od nekog da ga ne trosi.  Od izlaska iz salona, posto su uglavnom svi uzeli nove do dana danasnjeg imaju potrosnju ulja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690

Ma da, naravno da troši. Jedino kada meni ne troši ulje je duga vožnja po auto putu, lično mišljenje kao da motor "zadihtuje" tek u konstantnoj vožnji od 3000/min pa naviše. Naime više od 80%  puta se "vrteo" konstantno između 3000 i 4000/min, kratkotrajno u par  navrata i do 4500. A onu rezervu koju sam poneo za svaki slučaj će grad da pojede dok si rekao keks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje vam se ulje najbolje pokazalo..?Sta mislite o Ravenol VMO?

Za ovih 49000 sam sipao samo Selenia KPE..

Edited by urks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Seleniu imao samo prve godine, ovlašćeni od prvog servisa sipa Šel. Iako je auto bio tada potpuno nov nešto manje je trošio ulje te prve godine i imam utisak da nešto bio tiši. Lično bih se vratio na Seleniu, imam i utisak da Šel nekako brže pocrni, Sa Ravenolom nemam iskustva.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ta mgućnost mi se povemeno vrti po glavi duže vreme. Mislim da sam posle  @knezevic76-ovg pisanja prelomio.  Leti u motor čim pre, Štete ne može da bude nikako a za korist ćemo da vidimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takav je motor, svima trosi ulje i to je to, pomiris se sa time. Litra u gepeku i vozi. Nemoj to sipati u zdrav motor kome je konstrukcija takva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po fiatu 0.2-0.3 dcl ulja na 1000km je normalno.
E sad, u principu, potrošnja ulja bi trebala da se povećava sa vožnjom u visokim obrtajima, i to je baš simptomatično za benzince atmosferce, malo manje izraženo kod turbaka.
Ono što bi moglo da se dobije sa ruskim univerzalnim modifikatorom, al isključivo originalnim, mislim da je Stiba Trade zastupnik, manja potrošnja ulja zbog lakšeg hladnog startovanja, pogotovo zimi boljeg podmazivanja dok motor ne dođe do radne temperature.
Ja sam sa njim imao dobra iskustva, znam da mi.je motor bio za nijansu tiši i zimi je palio bez naprezanja (govorim o atmosfercu).
E sad, dal je dobar il ne za motor, loša iskustva nemam lično a ni moji drugari koji ga sipaju u MiTo (bivšeg ženinog), zatim alfa đulijeta QV, neke honde itd.
U principu ga sipaju na nekih 40-50000km.

Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off. Momci kako znam ponešto o istorijatu tog preparata on i nije zamišljen kao reparator starih motora nego za zaštitu svih i naročito novih motora u slučaju da neka mina odvali karter prvenstveno tenka ili nekog drugog borbenog  ili neborbenog vozila i da ono može  da se svojim pogonom a bez kapi ulja povuče u pozadinu. Davno smišljen a devedesetih komercijalizovan

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Zakeralo said:

Mali off. Momci kako znam ponešto o istorijatu tog preparata on i nije zamišljen kao reparator starih motora nego za zaštitu svih i naročito novih motora u slučaju da neka mina odvali karter prvenstveno tenka ili nekog drugog borbenog  ili neborbenog vozila i da ono može  da se svojim pogonom a bez kapi ulja povuče u pozadinu.

E onda zamisli kakav sloj i cega ostavi kada mozes da ides bez ulja. Nuzno ne kazem da je to lose, nikada nisam koristio da bi mogao da kazem da li je dobro ili ne. Samo sam izneo svoje misljenje da ja to u zdrav motor ne bih sipao. Dok eto kolega ima iskustva sa time i kaze da je ok. Ja nemam iskustva, samo misljenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690

Nemoj da me pogrešno shvatiš, naravno da je to legitimno mišljenje i ja ga potpuno poštujem. Stvar je namenjena za metal i tu provereno radi posao. Moja dilema je kako deluje na gumice da li tu možda pravi štetu? Ali sada odosmo u off.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Zakeralo said:

@werp690

Nemoj da me pogrešno shvatiš, naravno da je to legitimno mišljenje i ja ga potpuno poštujem. Stvar je namenjena za metal i tu provereno radi posao. Moja dilema je kako deluje na gumice da li tu možda pravi štetu? Ali sada odosmo u off.

Taman posla da sam nesto pogresno shvatio.

Samo mi je u najmanju ruku neobicno da motor sa time da ide i do 50km bez kapi ulja, a svi znamo kakve se eksplozije desavaju u motoru, kakva su trenja na lezajevima kada se radilica vrti  3-4-5k obrtaja.  Ostanes bez ulja, a nekada i 2s po paljenju lampice bude kasno ( osteti lezajeve ) , a sa ovime mozes da vozis i do 50km bez stete, pa me zanima cime oni oblazu tj dihtuju motor. Ali da ne idemo u off.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad otvoriš motor u koji je sipan UM, ništa nećeš specijalno videti , sve normalno a kružile su svojevremeno svakakve priče. Lično moj motor otvaran kad sam slupao auto.
Ono što sam lično video je i škoda fabia, stara, ona sa tri cilindra. Skinut joj karter i radi bez kapi ulja. Sa njom su radili prezentacije u Slovačkoj. Nakon toga vrate karter, sipaju ulje i teraj.


Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je motor potrošio ulje kada sam ga letos ganjao na more i nazad, i to od đax do min, dom po gradu gotovo da i ne troši.

Generalno, na 130km/h  u 6. brzini on je na većem broju obrtaja nego ikada u gradskoj vožnji gde je ograničenje 50km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/2/2024 at 11:17 PM, urks said:

Sta mislite o Ravenol VMO?

7 hours ago, Zakeralo said:

Lično bih se vratio na Seleniu, imam i utisak da Šel nekako brže pocrni, Sa Ravenolom nemam iskustva.

Ravenol su odlicna ulja, prava sintetika, PAO osnova, odlicni aditivi, solidan TBN... Samo sto im je i cena takva, tj. malo jaca.

Za razliku od pojedinih "naduvanih" brendova, koji su neretko bili reklamirani kao sintetika, a neki u stvari samo sa sintetskom osnovom.

Konkretno VMO ima i Fiatov S2 sertifikat. Svakako bih ga licno uvek stavio ispred pomenutih KPE (najobicniji prosek koji Fiat korporativno "gura") ili HX7/HX8/Ultra ECT.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...