neshaoct 9033 Posted January 27, 2015 (edited) Ima titl na engleskom, ne zaboravite zato da kliknete na CC Edited February 9, 2020 by neshaoct update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2135 Posted January 21, 2018 Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione na aukciji Obožavana 75-ica je po mnogima poslednja "prava" Alfa, a i danas je dokaz vrhunskih dometa italijanske autoindustrije. Iako Alfu 75 kao poslednju Alfu sa zadnjim pogonom (do dolaska Giulije) pravi puristi sanjaju s busso motorom, ovde se radi o pravom raritetu. Konkretni primerak dolazi iz vremena kada su Alfe već na izlasku iz fabrike imale tragove korozije, a radi se o 468. primerku od 500 proizvedenih za potrebe homologacije za Grupu A. Kod ove verzije dobro je to što je većina najosetljivijih delova karoserije napravljena od fiberglasa, ali duh 1980-ih je itekako prisutan. Nalazi se u ponudi aukcijske kuće Bring-A-Trailer, i to na pogrešnoj obali Atlantika gde se blago modifikovani model prodavao pod imenom Milano. U Ameriku je stigao 2013. godine, a do danas je sakupio tek 116.000 km. Da, ostali smo dužni reći da je ispod poklopca 1.8 Turbo. U svakom slučaju, radi se o pravom raritetu jer je većina ovih automobila odavna završila nakon trkačkog staža u večnim lovištima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9033 Posted February 9, 2020 VreleGume video: Alfa Romeo 75 75 godina postojanja kompanije obeleženo je i predstavljanjem ovog modela - sportski doživljaj vožnje u limuzinskom pakovanju: 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9033 Posted June 15, 2021 Na prodaju Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione Alfa 75 iz 1980-ih je poznata i kao poslednji model Alfa Romea sa zadnjim pogonom (sve do nove Giulie), i poslednji model nastao pre preuzimanja marke od strane giganta Fiata. Kultna limuzina 75 je možda baš zato danas jedan od najtraženijih Alfinih modela među kolekcionarima u snažnijim i ekskluzivnijim varijantama, a ako je reč o verziji Turbo Evoluzione, onda pričamo o najređem primerku i čistoj ekskluzivi. Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione je proizveden u samo 500 jedinica za potrebe homologacije trkačkog modela za grupu A Touring šampionata kako bi se suprotstavio BMW-u M3 E30. Ako ste ljubitelji, onda znate da se širom Evrope trenutno nudi nekoliko primeraka, ali primerak sa fotografija iz 1987. godine je najbolje sačuvan od svih, a prodaje ga kuća Ruote da Sogno iz Reggio Emilije. Automobil pokreće benzinski motor od 1762 ccm potpomognut turbinom za 155 konjskih snaga koji se putem ručnog menjača, transaxle diferencijala iza zadnje osovine za što bolji raspored masa, prenose na zadnju osovinu. Ukupna masa pritom iznosi tek 1.000 kg što nesumnjivo obezbeđuje vrlo uzbudljive performanse. Sa najvećom brzinom od 220 km/h i sprintom od 0 do 100 km/h za 7.6 sekundi, Turbo Evoluzione je bio jedna od najbržih drumskih limuzina 1980-ih. Mnogi Alfisti ga danas smatraju ''poslednjim istinskim Alfom Romeom'', takođe i zbog efikasne veze 5-stepenog ručnog menjača i zadnjeg pogona. Karoserija je ''nabildovana'' spojlerima, a crvena i crna su dominantne boje. Zanimljivo, u crveno su lakirani i naplaci dok je na bokovima ispisan natpis ''75 Evoluzione'' kako ne bi bilo sumnje o kom modelu je reč. Pozadi je smešten za model 75 karakteristični crni spojler i centralno smešten završetak izduva. U kabini su obnovljeni tepih i navlake sedišta pa sve deluje kao prvog dana. Auto je do sada prešao tek 74.000 kilometara, a cena mu iznosi 84.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 754 Posted June 16, 2021 Alfa 75... Poslednja prava Alfa! 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9033 Posted August 19, 2021 Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione Zahvaljujući automobilima kao što su Giulia i Stelvio, kompanija Alfa Romeo se vraća na scenu u velikom stilu i ulazi u novu eru svoje duge istorije. Međutim, nevezano sa tim koliko su ove nove linije potencijano dobre, one nikada neće moći da priđu ovom klasičnom 75 Turbo Evoluzione modelu, prodatom pre nekoliko nedelja. 75 Turbo Evoluzione serija kreirana je 1989. godine u svega petsto primeraka, kako bi izašla u susret homologacijskim pravinicima Group A reli šampionata. Postavljena na prodaju od strane italijanskog dilera Ruote da Sogno, ova predivna mašina prodata je za neverovatnih 87.733 evra, sa svega 73.945 pređenih kilometara ispod kaiša i originalnim fabričkim komponentama, pored potpuno novog izduvnog sitema i restauriranog enterijera. Eksterijer ljute trkačke mašine namenjene ulicama finiširan je Rosso Alfa bojom i originalno dolazi sa točkovima koji se uklapaju u ovu nijansu. U tipičnom maniru osamdesetih godina, ovaj model poseduje kockaste branike koji mu značajno povećavaju širinu u poređenju sa regularnim 75 sedan varijantama i dolazi sa velikim 75 Turbo Evoluzione logoima koji se protežu njegovim stranicama. Enterijer ove prelepe mašine potpuno je restauriran i dolazi sa tkaninom postavljenim sedištima u sivo/crnoj boji, kombinaciji koja se nastavlja na tapacirunzima vrata i savršeno se slaže sa crnom kontrolnom tablom i gornjim delovima enterijera u istoj boji. Patos, koji je takođe restauriran, poseduje neutralnu tamno sivu nijansu. Oko trokrakog upravljača nalaze se satovi narandžastog pozadinskog svetla, obrtometar, skala goriva, merač ulja - vode i pritiska, od kojih svi rade besprekorno. Ispod haube 75 Turbo Evoluzione automobila, nalazi se 1.8 četvorocilindraš, koji svojih 153KS i 226 Nm obrtnog momenta šalje na zadnju osovinu putem petostepenog manualnog menjača, a ukoliko smatrate da ovo i nije preterana snaga, bitno je napomenuti da ovaj model teži svega 1.150 kilograma. Za sprint do stotke ovom modelu potrebno je svega 7.6 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 220 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13453 Posted January 29, 2022 Poslednja milanska legenda Pre nego što se izgubila u virovima industrije u kojoj se od samih početaka nalazila, Alfa je imala jasno određenu publiku. Bili su to bogati, uspešni, talentovani sa brzinom u krvi, entuzijasti i džentlmeni-trkači, ljudi koji su voleli da pomeraju granice. Alfa Romeo je u predratnim i ranim posleratnim godinama bio Ferrari pre Ferrarija, ali kako su godine odmicale, kompanija se okrenula široj publici. Time je Alfa uvela novu klasu u sve duži spisak ponosnih vozača, ne gubivši Cuore Sportivo koje danas kroz bogato nasleđe kuca snažno kao 1910. godine, kada je kompanija osnovana. Tokom sedamdesetih godina, Alfu je pogodila prva velika promena, prelazak na prednji pogon uz model Alfasud, a druga je stigla 1986. godine, kada je Alfa Romeo postao deo Fiat grupacije. Između te dve velike turbulencije, svetlost dana je ugledao Alfa Romeo 75, po mnogima poslednja prava tradicionalna Alfa. Predstavljena u maju 1985. godine na 75. godišnjicu osnivanja kompanije isprva poznate kao A.L.F.A. — Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, Alfa Romeo 75 bila je limuzina koja je zamenila Giuliettu Tipo 116. Kao model koji je obeležavao jedan polujubilej, 75 je pre svega izgledao fantastično. Naime, njegov dizajn bio je izuzetno radikalan i kruna izraza koji je podrazumevao oštre ivice i prelaze, te izuzetno izražene geometrijske linije. Jedno od glavnih obeležja modela 75 bila je lajsna od crne plastike koja se pružala gornjom linijom krila, tik ispod prozora i oko prtljažnika, a po njoj je ovaj model danas najprepoznatljiviji. Enterijer je takođe bio veoma geometrizovan, sa jedinstveno dizajniranom polugom ručne kočnice, dok je trokraki sportski volan bio jedini zaobljeni element. Ipak, glavna vrlina Alfe 75 nalazila se pod prelepo izvajanim limom, a pre svega se ticala idealnog rasporeda težine. Zahvaljujući transaxle menjaču, ova limuzina sa pogonom na zadnjim točkovima imala je 50:50 odnos težine prednjeg i zadnjeg kraja. što joj je omogućavalo sjajne vozne karakteristike. Kao izrazito sportska limuzina, Alfa Romeo 75 je nudila jako širok izbor motora, a primerak koji smo po vedrom prolećnom danu izvezli iz garaže pod haubom je krio 2.0 Twin Spark, redni četvorocilindrični motor sa osam ventila i isto toliko svećica. Ovaj tip motora je isprva korišćen samo u trkačkom programu, dok je u civilnom premijerno predstavljen upravo u Alfi 75 i u proizvodnji se uz modifikacije održao do 2009. godine. Za razliku od regularnog 2.0l motora sa karburatorom, 2.0TS je imao direktno ubrizgavanje goriva, a samim tim i veću snagu. Prema fabričkim knjigama, motor je oslobađao 148 KS na 5.800 obrtaja motora, sa maksimalnim obrtnim momentom od 186 Nm pri 4.000 obrtaja u minutu. Snažni motori i idealan raspored težine kombinovani sa duhom vremena odveli su Alfa Romeo 75 na trkačke staze, gde je ona izgradila ime za sebe i preselila se u legendu još za vreme svog aktivnog takmičenja. Za njenim volanom su se našle legende kao što su Mario Andreti, Rikardo Patreze, Žak Lafit, Žan Luj Šleser, a nažalost, Alfa Romeo 75 je imao tu nesreću da se u WTCC takmiči samo tokom 1987. godine, upamćene po farsi za koju je kriv niko drugi no Berni Eklston. Alfa 75 koja se takmičila u WTCC bila je u specifikacijama Grupe A i uz pomoć turbo punjača je proizvodila oko 320 konja iz motora zapremine 1,8l. Kako je pomenuto takmičenje zahtevalo homologaciju, Alfa Romeo je proizveo 500 primeraka 75 Turbo Evoluzione, sa posebnim setom branika, motorom spremnim za opsežnije modifikacije i još dodatnih izmena u odnosu na standardne verzije. Osim u WTCC, Alfa Romeo 75 je bio učesnik i pobednik na trkalištima širom sveta, od Italije do Australije, što je cementiralo njen kultni status i mesto u istoriji. Danas je Alfa Romeo 75 pravi raritet na ulicama, a posebno u dobrom stanju i sa celokupnim vekom provedenim na ovoj teritoriji. Kupljena nova u Sloveniji, ova Alfa 75 je tokom svih godina vožena i pažena u Beogradu. Iako poslednje dve godine provodi srećno garažirana, van saobraćanjih gužvi i sakrivena od pogleda prolaznika i drugih vozača, pravo je zadovoljstvo znati da se o njoj brine kako jednoj legendi i dolikuje. Preuzeto sa: autoslavia.com 7 PremieRacing, Grafit, horvat and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 754 Posted January 30, 2022 Poslednja prava Alfa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 793 Posted January 30, 2022 Probao sam tu 75 dok je bila kod prethodnog vlasnika, pre nekih 8-9 godina. 75 je nešto jedinstveno za vožnju, zadnji pogon, menjač pozadi, 50:50 raspored težine. Čak je i moja ex75 sa celih 120 ks mi donela više uživanja u vožnji nego mnogi jači automobili. 2 Milutinac and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13453 Posted January 30, 2022 On 1/30/2022 at 5:35 PM, TheWickerMan said: menjač pozadi Transaxle menjac, pa diskovi odmah uz njega, sto blize osi vozila, da bi se ostvarila manja neogibljena masa...: Kazu poslednja prava Alfa, mada mislim da je 164 bila njihov poslednji samostalni projekat. Sve dok ih 1986. nije preuzeo i tehnicki "upropastio" Fiat: 2 TheWickerMan and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 793 Posted January 30, 2022 164 je rađen u kooperaciji sa Lanciom Saabom i Fiatom, Thema, 9000, Croma i 164 su u principu isti automobili. Beše i vrata odgovaraju sa Saaba na Themu. Više se misli na to da je 75 zadnji samostalno razvijan model od strane Alfe pre preuzimanja od Fiata. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 13453 Posted January 30, 2022 Upravo tako, vise u zargonu kao njihov poslednji pravi vozacki auto. Pa rupa od 3 decenije, sve do Giulie pre skoro 7 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4021 Posted October 12, 2022 (edited) https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19941706/alfa-romeo-75-20-ts?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0 Spustili su cenu lepo...a i nije fix. Da li je neko gledao auto? Da li je neko od naših članova i ARCS foruma ispratio neka pisanja o ovom autu tamo? (ja nisam član) Čini mi se da smo je i ovde spominjali u "interesantni oglasi" ali je bilo komentara "što ne zameni kvačilo za tu cenu" i sličnih pa nisam hteo da širim... @horvat Edited October 12, 2022 by neshaoct prebačeno / postavio printscreen & slike 2 Woodoo and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 961 Posted October 12, 2022 ova bas dugo stoji a stajace jos po ovoj ceni sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
siki 198 Posted October 12, 2022 da je Milano ili Amerika pa bi se dalo razmišljati-a i stvarno koji je problem promeniti komplet lamelu i korpu(auspuh dole,menjač dole i zamena,sve nazad-fik i gotovo-da baš možeš da probaš auto jer ko zna možda tu još nešto ne valja,kažem možda,ne mora da znači Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6085 Posted October 12, 2022 Malo je tesko pretrazivati arcs forum, ali cini mi se da je slicno nesto bilo receno - nista posebno korisno, nego eto da je visoka cena, i zasto nije zamenjeno kvacilo kad vec treba. Takodje, ne znam nikog da je gledao. Ali ako budes isao, zovi @PremieRacing 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5560 Posted October 12, 2022 http://www.autoslavia.com/poslednja-milanska-legenda-alfa-romeo-75/ To je ova... 1 TheWickerMan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 961 Posted October 12, 2022 (edited) Bez obzira na cene preko, kod 75ice jedino vrede v6 i 1.8 turbo Edited October 12, 2022 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 793 Posted October 12, 2022 4 hours ago, PremieRacing said: Da li je neko gledao auto? Da li je neko od naših članova i ARCS foruma ispratio neka pisanja o ovom autu tamo? (ja nisam član) Čini mi se da smo je i ovde spominjali u "interesantni oglasi" ali je bilo komentara "što ne zameni kvačilo za tu cenu" i sličnih pa nisam hteo da širim... @horvat Vozio sam je dok je bila kod pretprošlog vlasnika, pre nekih 7-8 godina. I tad je imalo na njoj da se radi, kao i svaka 75 pod nije bio sjajan, mehanički takođe je imalo šta da se radi. Na 75 je solidan s*x zameniti kvačilo jer je menjač pozadi, zato ga ovi na placu i nisu zamenili . Moje mišljenje je da ne vredi ovoliko, kao što reče OMP samo V6 i 1.8 Turbo vrede, mada bilo kakav v6 nema ispod 13k evra. Na ARCS ima tema o tom autu, probaj pretragu po imenu sale_75, to je nick prethodnog vlasnika. 3 1 PremieRacing, horvat, Milutinac and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 4021 Posted October 12, 2022 Hvala svima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 234 Posted October 12, 2022 Kod 75ice mi je jedino krivo što nisam priuštio jednu dok su bile bagatela. Jedna mlatnuta V6 America sa sva 4 štelujuća Konija mi se doslovno poklanjala, samo je trebalo otići po nju. Vlasnik kaže da je malo brutalnijih auta vozio, a stvarno je svašta imao. Ova je razbijena na način da je utekla u bok po kiši, na pravcu, pri šaltanju iz druge u treću, rezime je 4 totalizirana auta. Sad su im cijene previsoko da bih razmišljao o njima, ali 156 V6 je idealan izbor za guštanje za šaku eura, iako joj fali zadnja vuča, ali vrhunski ovjes sve nadomjesti. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites