Jump to content
Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Ja kao MTB entuzijasta smatram da je najbitnija geometrija rama da ti ram bude udoban da te ne bole ruke, ramena, ledja, noge .... . Ako te bilo sta boli pre ili kasnije se odustaje od voznje koja realno kao takva ne prija.
Prava geometrija rama je bitnija i od tezine i od komponenti koje su na njemu sa izuzetkom sedista
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

saglasan sa ovim iznad. (da mora bajs da bude "po tebi"). -nebitno je sta pise na ramu, nebitno je sve. Jedino bitno je da odgovara coveku.

 Sto se tice stravi i ostalih merilica - man'te se ljudi gluposti, realno od tih silnih statistika - nista bolje necete voziti, samo cete se dodatno zajebavati time.
 Prost, pouzdan odometar/satic na bajs (i to onaj sa kablom, ne onaj sa plavozubom/wireless) - i ud'ri.
 Mene svojevremeno 1 drugar (on pegla drumasa najvise) napujdo kao strava ovo/ono - ja instalirao, upalio, skontao koliko mi je baterije pojela, deinstalirao i ne pada mi na pamet vise ista takvo da stavim na fon.

 To mi k'o ono - e sad cu velike felne/plitke gume, e daj ove alu sa ovom sarom necu onu saru, e daj presvlake u nijansu tamniju/svetliju boju, e daj spojler. -daj bre ne davi bro - meti najbolje gume koje mozes da kupis, sipaj najbolje ulje koje mozes da kupis, sipaj corbicu, kljuc u bravu i ud'ri... -bitnije je vernom konjicu da ga istimaris, nego da ga pokrijes svilenim umesto vunenim cebencetom (koje ide uz konja je l' :) ).

 Uglavnom, teziste mog izlaganja bi bilo: mani me svih tih elektronskih oduzimalica vremena i nerava a kad vozim bajs. - daj bajs, i idemoooooouuuuu

 

Edited by Bouz

Share this post


Link to post
Share on other sites

E da, samo bih dod'o jos i detalj sto se tice mase. Znaci vozac (masa) plus bajs (masa) = masa celog sistema.
Recimo bajs 14kg i batica/seka od 80kg.  Dakle 94kg.
 Ako je taj nas junak podjednako fizicki spreman, al odskoci recimo na 88kg, a ima bajs identicnog prenosa itd - samo za 4kg laksi, tipa 10kg - celokupna masa tog sistema (vozac/bajs) je ista. Medjutim - ovaj tezi covek a na laksem bajsu u principu brze postize brzinu i lakse je odrzava.
  Lako se moze proveriti recimo uzmes bajs, stavis ranac sa pivom na ledja i ud'ri. Onda uzmes osetno laksi bajs, tipa par kila - i za svaku kilu dometnes 2 limenke piva na ledja, i vozis. - znaci isti ti, vuces isti teret - al' sistem "manje bajsa - vise piva" ide lakse nego sistem "vise bajsa - manje piva". To sam recimo primetio. -dakle, nije da nema bas nikakve veze masa samog bajsa.
 Mada opet, ko ide da se provoza da bi mu misici radili a on zjacio unaokolo - dakle ko nema aspiracija ka nekom bas bavljenju nekim od bici sportova - treba lepo da si kupi najbolje sto moze - u smislu da njemu licno najbolje moguce pase (ram/visina/sic/itd), a za lovu koju ima/moze da da za tu namenu.
 No, sustina je - vozati se, a ne pickati i lickati :) (ali odrzavati korektno).

Edited by Bouz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve si u prvu. Daleko od toga da bajs ne igra ulogu, posebno kod onih koji voze ozbiljno i hoće da voze što brže. 

Nije tu samo masa bicikla važna. Vrlo je važna i težina i aerodinamičnost točkova. Ne znam koliko to utiče na mtb, ne vozim ga, ali na drumašu je osetno, posebno aerodinamika na brzinama od 25-26 km/h pa preko toga. Kod aerodinamičniih točkova težina ne igra neku ulogu, posebno za veće brzine. Lagani točkovi su bitni samo na brdu na manjim brzinama gde aerodinamika ne igra ulogu. Čim ubrzaš sve to što je prednost laganih točkova, postaje mana.

 

Inače, "obrtna masa" tj. sve na biciklu što se okreće (točkovi, pogon. lančanici, lanac) ima mnogo veću ulogu na performanse nego sve ostalo. Ram a posebno mehanika su po uticaju na performanse mnogo ispod točkova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam voznje uzbrdo gde sam i nalepnice hteo da skinem samo da bi mi lakse bilo

 

Znaci svaki gram ali nije presudan za nas amatere, ja cu pre da ulozim u dobre tockove da se lakse okrecu i u dobru menjacku grupu da pouzdano menja brzine pod opterecenjem nego u laksi ram

Dobra geometrija rama, dobra menjacka grupa i najbolje sediste  nista vise nije potrebno za lepu voznju

1.jpg

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji samo jedan veliki argument za 1x12 sklopove - kvacilo.

Razmisljao sam se da izvezem neku sumsku trku rekreativno i jednostavno nema trika da se zavrsi sa menjacem bez kvacila.

 

Mozda sledece sezone uzmem da se zezam sa tim pa prenosim utiske :D 

 

Ja sam konacno resio problem mlevenja na mom biciklu. Posle dosta razmisljanja sta bi moglo biti sam dosao do zakljucka da je kaseta pogresno montirana kada sam kupio bicikl. Poslednja 3 zuba na kaseti od 9 brzina su odvojena i nisu bila u ravni sa ostalima sto je dovodilo do mlevenja i pojelo jedan lanac.


Da stvar bude jos bolja, majstor kod koga sam odvezao bicikl je samo popljuvao Planeta sport, zamenio lanac i problem nije resio :D Jos je rekao da dodjem da mi on zameni kasetu za 100e i da to radi, rekoh vazi, nadji drugu ovcu.

 

Tako da sam na kraju posle malo muckanja glavom sta bi moglo biti skontao da je najbolje da krenem metodom eliminacije i od kasete. Uzeo sam deo u Dechatlonu i jos namerno presao na 11x34 (pre je bila 11x32) kako bih dobio malo torque-a kada vozim cerku uzbrdo.

 

Rezultat: za 2500din bicikl bukvalno leti :D Mnogo mi je prijatniji sada za voznju i nemam bojazni da ce da proslajfuje pogon kada naglo hocu da krenem sa semafora.


Ceo posao je trajao jedva 20min uz alat koji sam takodje uzeo u Dechatlonu.

 

image.thumb.png.793228aa0aaec4b7079a3434c6db7e89.png

image.thumb.png.671df0a0f7e300bee01d38f8b9cee54c.png

image.thumb.png.4536180681af8c68fa388379c16ed39a.png

 

 

Sada kada sam vozim srednji pogon ima dovoljan raspon brzina da moze vec i da se vozi kao 1x9 :D 

Tako da je i plan kada se kaseta i lanac jos istrose da probam Deore setup 1x12 sa 11-51(52) zuba i 32-34 zuba napred (verovatno krecem sa trenutnom opcijom 33 pa menjam na manje-vise zavisno kako bude islo).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, igor0511 said:

Poslednja 3 zuba na kaseti od 9 brzina su odvojena

Kako je to moguce je kada kaseta u jednom komadu a tri najmanja zubcanika ne mogu pogresno da se montiraju postoji samo jedan nacin na koji mogu da se postave

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Meni nista iz dekatlona ne izgleda iole da je kvalitetno. Eventualno olovca za pecanje kapiram da su podjednako kvalitetna i da se podjednako ne kvare kao i bilo koja druga olovca :)
 Off/on: kupio sam doduse nedavno u dekatlonu one male/bas male stolice za 5k din (5 im .... :) :) )  - spakuje se na mikromalo, staje u ranac. Mamara za bajs. Kao do 100kg (ima i u intersportu slicna, za 130, tu sam i video od mog burazera motorasha, koji je debeloguzan - i nije ju jos skrckao, a ni ja ovu moju).
 Pies - Igore, sta podrazumevas pod pojmom "kvacilo" na bajsu?
Pipies - kada mi bilo koji majstor krene sa pricom pljuv-bljuv (svojih kolega eventualnih, pa makar bili i dundjeri i fuseri koji su to nesto radili pre), dakle nebitna oblast - meni je to odma truba k'o ona za brodove / signal - da bi taj majstor mogao biti bas takav kakvim opisuje svog prethodnika).
 A ako mi lepo kaze/objasni - "e vidi to i to bi trebalo uraditi tako, jer evo vidi to i to tako nije dobro jer se istrosilo od upotrebe/nije mozda najbolje namontirano prethodni put / nije najboljeg kvaliteta stavljeno prethodni put..." itd - tu sam nesto ubedjen da postoji veca statisticka mogucnost da je neko ko zna znanje.
 Mislim - ne volim pljuvanje.
 Iako nemam/ne vozim 1x prenos, nekako mi se javlja da cak i sa onim tankim zupcanicima, i tankim lancem (u odnosu na recimo 3x7) je ukrstanje lanca vece na granicnim zupcanicima (prvi/prva dva / poslednja dva, recimo), nego na sistemu 3x -koji se na kraju doduse svodi na 3x3-4.
 Sad opet, vidim tamo na bajsevima tu i tamo ima raje koja se kune u 1x (bas kao i proizvodjaci -aj' njih razumem iz goreiznetih razloga. Ono, kapitalizam, na duge staze neodrzivi sistem, jbg - "spice must flow".
 Tako daaa... ...ne znam :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, knezevic76 said:

Baš me zanima koliko će da traje ta dekatlon kaseta

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Veruj mi da i iole dobre kineske traju solidno i ne jedu lanac. Poput Sunrace koji sam uzimao, dosta dobro salta na shimano garnituri. 

 

Sve nesto mislim da je to 'kvacilo' u stvari prednji menjac. Ako nije, onda je uzeo bajk sa kardanom ili zubcastim kaisem :)

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veruj mi da i iole dobre kineske traju solidno i ne jedu lanac. Poput Sunrace koji sam uzimao, dosta dobro salta na shimano garnituri. 
 
Sve nesto mislim da je to 'kvacilo' u stvari prednji menjac. Ako nije, onda je uzeo bajk sa kardanom ili zubcastim kaisem
Al pojede lanac nju

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/30/2024 at 11:50 AM, igor0511 said:

Youtube i Reddit su jako podeljeni po pitanju ovog setup-a. Ili ih obozavaju ili mrze. Ali vidim da svi ozbiljniji MTB prelaze na ovo.

Ja kad sam uzimao bicikl sam bas zeleo 3x9, mada razumem argument da imas previse duplih brzina, menjanja i tezine za ne mnogo dobitka od svega.

 

Mozda probam na godinu dana pa ako ne bude islo da budzim svoj 3x12 custom :D 

Imam na jednom MTB-u ( sa ramom 22" ) prenos 3 X 9 i nisam uočio neku komparativnu prednost tog prenosa u odnosu na 3 X 8 ( koji "imam" na dva "dečija" MTB-a Polar Mirage PRO sa ramom od 20" ).  Ali mi dobro došlo da poredim veličinu rama :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, knezevic76 said:

Al pojede lanac nju

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Iz mog bar iskustva, prosecna kaseta mi je trajala oko 8-10k km. Do tad promenim 2 lanca. Ultegra kaseta 10s je, tada 2016 kostala oko 7000-8000 rsd, lanac Ultegra 10s oko 3500-4000 rsd. Sunrace kaseta 10s 3600rsd, ostaje lanac Ultegra. Za sezonu dok sam se takmicio trebale su mi skoro 3 kasete i bar 4-5 lanaca (25k km). 

. Sajbne srednja i mala (imao sam triplu napred) su stigle takodje sa Alija jer im je neki prosek oko 9-12k zavisno koliko ih vozis. Istina, imao sam 105 6603 seriju (cela grupa) ali ni njihove sajbne nisu jeftine, jer ili ti nude ceo polovan pogon na 2bike ili moras u Planet Bike pa i njih racunas oko 3000-7000 rsd original Shimano, zavisno od broja zubaca.

Ali sajbna 20e mala, 25-30e srednja, velika 27-35e. 

 

Racunica je jasna kada vadis iz svog dzepa i nisi bas u lovi. Drugacije je kada si rekreativac i prelazis tipa 3-4000 km godisnje, maltene ti  Sora/Tiagra vrsi posao (nova Tiagra izgleda fenomenalno). Drugo je kada cepas 15-20k km i imas novca da odrzavas bajk kako valja i dolikuje, oseti se razlika izmedju kvalitetne komponente i losije klase istog proizvodjaca, a kamoli mid budget kineza. 

 

Isto je i kod komponenti za mtb. Svojevremeno si mogao da uzmes celu microshift grupu za mtb najjace klase sa alija po ceni LX/SLX grupe Shimano. I to je dobra, rang takmicarske grupe. Imas na 2bike neke bicikle pakovane sa Sensah grupom (kinezi) koji 99% imitiraju SRAM mehanicku grupu. Istina, sistem menjanja brzina je meni malo cudan ali boze moj, ljudi zadovoljni i kupuju se kao dobra alternativa.

 

Udaljio sam se od 1 x XX sistema... Ja bih i dalje vise voleo da imam 3x10-11 sistem na mtbu jer mi nudi i penjanje uz masnu banderu i solidan odnos za voznju po ravnom gde mozes da pratis drumase koji voze laganicu od tipa 28-32km/h i najposle odnos za voznju po gradu (srednji zubcanik i ceo raspon zadnje kasete). Usteda od 1kg na masu bicikle, bolje korisnik sam da skine (ionako ce skinuti prvo vodu iz sebe) a opet ima vrlo zahvalan sistem za svaku priliku cak i kad se natovari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Meni nesto 28 na mtb-u uvek bilo blago gazenje, ono i kad sam bio u najboljoj kondiciji. Doduse, tad sam vozio mtb-ije gume. Mada i sad, recimo ne bih krenuo sa ekipom koja vozi drumase i kao ajde kilavicemo 28, a ja na mtb-u od recimo dve-tri cuke u pravcu, a vozim prakticno gradske gume, ono gazni deo prilicno ravan, a ivice koje na ravnom ne pipaju patos nadzombane (ono cisto kad se skrece da se teze klizne je l', a da ne usporava). Posto sam se vratio u Bgd pa se muvam uglavnom po asvaltu.
 No, posle danasnjih uspesnih poseta doTkorima ljutom sivom mambom - odo da se prosetam malo uz vodu tridesetak km na svom primitivnom 3x7 bajsu, sto i svakom drugom zelim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ti je sreća i slučajnost.

Juče se najpre malo provozam po HN, a posle ručka napravim i krug oko Bokokotorskog zaliva, predjem oko 90 km i sve bilo super.Danas prvi put sednem na bajs i posle 5 metara mi pukna salja menjača :) Prednjeg. Zamenio sam već.

Povremeno tako imam neki gaf. Pre par godina sam se tako vratio bukvalno "na jednoj pedali" iz Perasta. 30 km. A jednom i peške oko 10-ak km jer sam se kod Bijele nabio na neki ekser u pola noći, a mrzelo me da menjam gumu :) 

Sajla menjača mi je inače poslednji put pukla pre jedno "40 godina", na bajsu 3-brzincu Prvi Partizan PF-1.

viber_image_2024-08-07_21-36-50-346.jpg

viber_image_2024-08-08_11-11-52-093.png

viber_image_2024-08-08_11-12-16-074.png

viber_image_2024-08-08_11-13-44-452.png

viber_image_2024-08-08_11-14-15-876.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nikad vozio bajs na moru. A prelep je pogled, s jedne strane planine i brda, s druge more. Jos ako se postigne neka visina, odakle puca pogled ka pucini.... Lepota za oci

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, ja sam u gornjem postu postavio samo "romansirane fotografije" od juče, a mogao sam i samo ove fotogafije ispod, pa bi ti na osnovu njih ta ista vožnja po Boki delovala kao čisti mazohizam  :)

viber_image_2024-08-08_20-16-08-295.png

viber_image_2024-08-08_20-17-01-418.png

viber_image_2024-08-08_20-17-15-981.png

viber_image_2024-08-08_20-17-31-944.png

viber_image_2024-08-08_20-17-45-178.png

viber_image_2024-08-08_20-21-25-021.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boka je ubedljivo najlepsi deo Crnogorskog primorja,i uzivanje da se vozi auto tamo,a mogu zamisliti tek voznja bajsa,savrseno.AL su velike guzve tamo leti i uzane ulice,al to su sve stari gradovi

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/5/2024 at 7:03 PM, zarekg said:

Kakav je to menjač sa kvačilom, prvi put čujem? Jeste da ne pratim baš i tek ne pratim mtb ali ne znam o čemu se radi?

Verovatno sam samo bukvalno preveo sa engleskog :D 

 

What’s A Clutch Derailleur And Do I Need One? (biketestreviews.com)

 

On 8/6/2024 at 7:35 AM, clockwork_orange said:

Kako je to moguce je kada kaseta u jednom komadu a tri najmanja zubcanika ne mogu pogresno da se montiraju postoji samo jedan nacin na koji mogu da se postave

 

Bukvalno su bili nabijeni tako da jedan nije legao i onda je sve bilo pritegnuto da se ne vrti dodatno. I tacno je na toj brzini lanac mleo i preskako. 

Ne znam kako nisam skontao jer se videla golim okom veca udaljenost jednog zupcanika.

 

 

Inace sto se Dechatlona tice ja bas imam suprotno iskustvo sa njima. U poredjenju sa onim sto prodaju lokalne prodavnice biciklisticke opreme i Aliexpress su brutalno kvalitetni. Sta god da sam uzeo kod njih ispostavilo se odlicnim.

Cak i Karenji patike za 2000din koje sam bezveze uzeo da probam koliko brzo ce da se raspadnu i traju posle 2 godine treninga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice trajnosti komponenti lanac i kaseta i prednji pogon su dizajnirani da lanac bude meksi od kasete tako da se on prvi potrosi i da kaseta traje koliko i dva lanca a prednji pogon jos i duze

Iako su komponente kompatabiline Shimano/Sram/Sunrace mesanjem komponenti dolazi do neslaganja u tvrdoci materijala i pogresnog utiska da je neki deo kvalitetniji.
Recimo da je lanac od boljeg celika i traje duplo duze ali zato jede kasetu koja je onda za promenu kad i lanac jos gora/skuplja varijanta je ako lanac pojede i prednji pogon

Shimano i Sram imaju i klase u kvalitetu sto dodatno komplikuje i donosi zabunu

Zbog toga ja volim da se drzim istog proizvodjaca i iste ili slicne klase

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ja bio pre dve godine po boci metar ipo. i to sam otisao tipa 10 septembra - dakle kad su poceli turisti vec uveliko da begaju, posle tipa deset dana ostadosmo mi, lokalci, ukrainci i rusi. ono -dole na strafti od bjele do kraja igala sretnes par ili nula auta.
 Mnogo je dojajno kad se ima bajs, jer je agilan, a i mo's oderes par piva i niko te nista ne pita.
 Pi es. -ono kamenje po podu iz asvalta - izuzetno je klizavo kad je mokro. verovatno ima neke veze so i kise koje tamo padaju kad padaju, uglavnom ko ide prvi put - oprez pri ostrim zaokretima i kocenjima u krivinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...