Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kreće Ljig-Preljina: Kako s Ibarske i nazad

Prvi automobili novom deonicom na Koridoru 11 krenuće danas, a umesto Ibarskom magistralom, od Ljiga do Preljine će voziti modernom saobraćajnicom od 40,3 km.

 

Na toj deonici urađene su i završne pripreme i “glancanje” pred otvaranje, a kada zvanično bude puštena u saobraćaj, vozačima će biti potrebno da od jednog do drugog mesta stignu za nešto manje od pola časa.

Neimari su se povukli s puta, a posao je prepušten baštovanima i električarima, koji su proveravali signalizaciju. Pokošena je trava, posađeno cveće i uključena su obaveštenja za vozače. Bilo je posla i za čistače, koji su polivali asfalt i brisali zaštitne ograde za odbranu od buke, pišu Večernje novosti.

Ibarska magistrala je godinama važila za najnebezbedniju saobraćajnicu u našoj zemlji, a postepenom izgradnjom Koridora 11 i otvaranjem novih deonica ona će postati alternativni pravac.
Od ponedeljka će svi vozači sa svojim vozilima na 77. kilometru od Beograda, posle Ljiga, morati sa Ibarske magistrale da se “popnu” na petlju “Dići” i da odluče da li će skrenuti desno, kako bi nastavili starim putem, ili će se nalevo popeti na novu saobraćajnicu.

“Ibarskom magistralom od Ljiga do Preljine ima 57 kilometara, a novi put je kraći za 17 kilometara. Ranije je bio potreban najmanje jedan sat da se pređe taj put, a sada će biti dovoljno 20-30 minuta”, objašnjava Dušan Đoković, šef projekta gradnje auto-puta Beograd - Južni Jadran iz “Koridora Srbije”.
Đoković uverava da je sve spremno za puštanje ove deonice u saobraćaj. Na 81. kilometru od Beograda nailazimo na usek koji je prvobitno trebalo da bude tunel, ali se od te ideje odustalo. Šef projekta napominje da je bilo problema, jer se u maju pojavilo klizište koje su mesecima sanirali

 

U prvi tunel “Veliki Kik” vozači će ulaziti na 87. kilometru od Beograda. Dugačak je 200 metara, a izgrađen je otvorenom metodom. Prvo je iskopan usek, pa je napravljena betonska konstrukcija i preko nje je nabacana zemlja.
Ovde je veliki problem bilo klizište, jer je čitavo brdo “krenulo”. Sanacija je trajala godinu dana, od aprila prošle do aprila ove godine. Đoković napominje da je na više mesta bilo klizišta i da su napravljeni kilometri i kilometri potpornih zidova.

 

 

Prvo isključenje sa auto-puta je na petlji “Takovo”, na stotom kilometru od Beograda, gde izlaze oni koji putuju za Gornji Milanovac. Utisak će im posle silaska s nove saobraćajnice verovatno pokvariti regionalni put ka Milanovcu koji je u mnogo lošem stanju, ali, kako saznajemo, u planu je i njegova rekonstrukcija u narednom periodu.

Oni koji nastave auto-putem proći će kroz propisno obeležen i osvetljen tunel “Savinac”, iz kojeg se izlazi na najduži most na trasi od 595 metara.

Nedaleko od njega je i najduži tunel “Šarani” (887 metara), koji je, uz “Brđane”, pre dva meseca dospeo u žižu javnosti zbog tvrdnji da je građevinsko preduzeće “Planum” napravilo propuste prilikom izgradnje trase kroz tunele. Bilo je priča i da tuneli nisu dovoljno visoki i da kroz njih ne mogu da prođu teretnjaci. Uverili smo se da su ove građevine dovoljno visoke, ali je činjenica da vožnja kroz njih nije baš prijatna i da je primetno “truckanje”.

“U tunelima je urađen betonski kolovoz od ploča, tako da na svaka četiri metra imamo dilatacionu spojnicu. To je kruta kolovozna konstrukcija i mora se ostaviti mogućnost da “radi”. Ovde nije postavljen asfalt, jer se u tunelima dužim od 500 metara preporučuje da kolovoz bude betonski. Zbog posebnih mera protivpožarne zaštite u tunelima se izbegava asfalt kao zapaljiv materijal, jer je povećana opasnost od nezgoda u slučaju požara”, objašnjava Đoković.

Iza “Šarana” je i kontrolni centar kojim će se upravljati ovom saobraćajnicom.

“Ovo je prva deonica na kojoj se primenjuju ITS standardi i predstavlja početak unapređenja upravljanja saobraćajem”, priča on.

“Sve promene i dešavanja se vide u kontrolnom centru. Primenjene su najsavremenije metode upravljanja saobraćaja u tunelima i na trasi. Savremena rasveta, promenljiva saobraćajna signalizacija, dojava požara, video-nadzor, telekomunikacije - to su sve sistemi kojima se kontroliše sve što se dešava u tunelima. U slučaju da dođe do nekih nemilih dešavanja, postoji opcija da se zatvori jedna cev i da se saobraćaj preusmeri”, navodi.

Ispred poslednjeg tunela, “Brđani”, radnici iz preduzeća “Grin in” užurbano sade travu, dok se na kolovozu još nije osušila boja na tek iscrtanim belim linijama saobraćajne signalizacije.

Na kraju auto-puta, na petlji “Preljina” postavljeni su znaci da se desno skreće za Čačak i Kraljevo. Zasada će svi vozači ovde morati da skrenu desno da bi se isključili sa auto-puta i vratili na Ibarsku magistralu. Posle jednog kilometra, napravljen je kružni tok, a vozači imaju dve opcije - da skrenu levo i svrate u Čačak ili da odu desno i nastave putovanje Ibarskom magistralom.

Na putokazu kod isključenja za Čačak stoji i tabla da se pravo ide za Užice. Šoferi će, međutim, morati još da pričekaju da bi do ovog grada stigli auto-putem. Jer, deonica od Preljine do granice sa Crnom Gorom, koja bi trebalo da prođe preko Zlatibora i Zlatara, još je u planovima.

Do Nove godine, kako je najavio premijer Aleksandar Vučić, vozači neće plaćati putarinu na novoj deonici auto-puta. A kada naplatne rampe budu otvorene, putarina će se naplaćivati na izlazima u Takovu i na Preljini.

 

Preuzeto sa B92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kolege, braco, ni u kom slucaju ne nailazite putem Topola-Rudnik, jos nije zavrsena rekonstrukcija puta, uslovi za prolazak sa teretnim vozilima su veoma teski. Situaciju drasticno otezava saobracajna policija koja non stop 'dzendzi' i ceka u Gornjoj Satornji, zaustavlja, presrece i juri svaki kamion koji udje u zabranu. Dobro znam situaciju jel inace zivim na dvesta metara od raskrsnice i skretanja za Arandjelovac gde i pocinje zabrana za vozila ukupne mase preko 3,5t i koja vazi dalje prema Rudniku. Ista situacija je i na Rudniku gde kod benzinske pumpe stoji znak a na par stotina metara nize u varosici Rudnik plavci cekaju plen. Srecno kolege, sta kome nije jasno neka me pita sve cu mu lepo objasniti i uputiti ga na naj bezbedniji i naj sigurniji moguci nacin.. Pozdrav i sreecnoo.. "
Kopirano iz jedne grupe sa fb. Da ne dodajem puno toga, sve je napisano. Obratite paznju ko ide teretnim vozilima, takodje ko ne mora preporucujem da zaobidje i putnickim vozilima, semafori, zastoji, na par mesta je iskopan put, tako da ko je malo nizi moze imati problema :D Dobar deo puta je zavrsen, ali ostalo je jos tih par km asfalta i rekonstrukcije mostova, i nece se bas brzo zavrsiti. 

Edited by Ivan-Topola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja prodjoh pre 2 meseca tuda. Iskreno tada bez problema, sem onog parceta oko Jarmenovaca (ostatak do Rudnika i ukljucenja na Ibarsku isti kao i ranije) - ali fascinantno mi je da gde god je put uradjen da deluje koliko-toliko pristojno (iako nov sloj asfalta, opet je talasast), vecinom je stavljeno ogranicenje od 60 km/h :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2017 at 2:27 PM, Ivan said:

Ja prodjoh pre 2 meseca tuda. Iskreno tada bez problema, sem onog parceta oko Jarmenovaca (ostatak do Rudnika i ukljucenja na Ibarsku isti kao i ranije) - ali fascinantno mi je da gde god je put uradjen da deluje koliko-toliko pristojno (iako nov sloj asfalta, opet je talasast), vecinom je stavljeno ogranicenje od 60 km/h :D .

@Ivan  Evo ime par slika pa pogledaj kako je, ovo je od prosle nedelje, sutra sam primoran opet da idem, sad je jos gore. :D 
58f2827d269bc_viberimage1.thumb.jpeg.da136402e12394378b5c3d242151b503.jpeg58f2827f36605_viberimage2.thumb.jpeg.ba80b4c864b97388108c3b27e5249aec.jpeg58f282811c16d_viberimage3.thumb.jpeg.d1915e30963aa5c51db141d2dbca004d.jpeg
To ti je trenutno stanje, uzas.. Ima i gorih deonica, ali nisam sve slikao. Radi se i onaj uski most u Jarmenovcima, siri se itd.. bice i zatvaranja saobracaja, ima jos tu posla u toku ove godine dosta. :) Za kamione zabranjeno jos jednom, ako ima kolega sto voze neka izbegavaju, da ne naprave slucajno neku glupost u zabrani, skupo ce ih kostati. A i policija juri svakodnevno, neko se provuce a nekome i pisu. Ima i ostavljenih masina ovako parkiranih, i gomila armature koje su dobrim delom ostale na putu, treba biti oprezan i polako. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će izgledati deo auto-puta do Crne Gore?

 

Projektanti Instituta CIP iscrtali su trasu auto-puta od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom. Taj deo Koridora 11 biće tema razgovora premijera Aleksandra Vučića i kineskih kompanija zainteresovanih za njegovu izgradnju ili kroz kredite ili uzimanjem koncesije. Projekat je vredan oko 1.6 milijardi evra. Pravac preko Sjenice je kraći 40 kilometra i jeftniji za 500 miliona evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radovi na putu.Ispred nove varosi pa do Prijepolja. Seku na nekim mestima gde je bio kritican put,iselu po 10-20m celog puta pa se posle stari nastavlja.Uglavnom ima znak upozorenja uzvicnik,pa vodite racuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su dobar put uradili tamo... ostalo im je mozda 500m nije vise ja mislim a sve novi asfalt komplet. Sad sam prije 10 dana prolazio tuda...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/25/2017 at 0:56 PM, bojankov said:

Kako su dobar put uradili tamo... ostalo im je mozda 500m nije vise ja mislim a sve novi asfalt komplet. Sad sam prije 10 dana prolazio tuda...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 

Lepo je sve uradjeno. :) I to je zavrseno sad, ostali su da rade oko mosta onog pod Rudnikom sto deli nasu i njihovu opstinu, i trebalo bi da se radi onaj gvozdeni most posle Rudnicke doline, da se ispravi malo ona krivina i sve to sredi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pricas za onu lakat krivinu posle pravca ispred mosta u Jarmenovcima, nisu morali da se muce oko nje, pre jedno 10-ak godina zamalo ja da je ispravim sa XXL km/h :D , nocu po nekoj izmaglici. 

Necu da mracim, prolazio sam pre par meseci zadnji put, sve je neuporedivo bolje nego ranije - ali mi da napravimo put, a da to ne bude talasasto i kad je novo, ne ide u istoj recenici. Nadam se da ce bar kvalitet asfaltnog sloja biti dobar i da je uradjena dobra priprema, kako bi uradjeno potrajalo. Prelepa deonica i priroda okolo je u pitanju.

Ranije je bila dobar pandan preopterecenoj Ibarskoj magistrali, ali mislim da ce izgradnjom autoputa izgubiti na vaznosti, osim za lokal.

Naravno, hvala Bogu da imamo sto vise ovakvih renoviranih deonica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Put Subotica - Sombor kod sela Obzir celo popodne blokiran zbog stravicnog udesa, kombi i kamion, vozac kombija na mestu poginuo. Na srecu, ukoliko mozemo govoriti o sreci u celoj prici, ima obilaznica kroz samo selo Obzir, paralelno sa putem Subotica - Sombor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehnicki, nova rampa je i napravila problem :)

 

Ona propusta tipa 15 traka i to sve ide super, ali svih tih 15 traka se skupljaju i prolaze kroz staru naplatnu ramu, odnosno ulivaju se u jednu traku....

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shomispc said:

Tehnicki, nova rampa je i napravila problem :)

 

Ona propusta tipa 15 traka i to sve ide super, ali svih tih 15 traka se skupljaju i prolaze kroz staru naplatnu ramu, odnosno ulivaju se u jednu traku....

Nisu sklonili onu staru cc kontam..Ispade dzabe ste krečili..Ova nova meni liči na granični prelaz kolika je..Bolje da si se isključio pa da si cepno preko leštana i Grocke starim putem pa onda kružnim oko Smedereva pre bi stigao i  kraće je za 10 km..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednjeg vikenda sam prosao u oba smera, normalno se prolazilo u 2 trake na mestu stare naplatne rampe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prolazio tuda u nedelju 2.7 uveče i zaglavio sam :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari iz Beograda, moze pomoc oko rute zbog radova?

Treba da se pojavim sutra u Belmediku u 10 sati, to je ugao Bulevara oslobodjenja i Koste Jovanovica. Dolazim iz pravca Teodora Drajzera.

 

Gde su radovi u Bulevaru? Kuda mi je najbezbolnije da dodjem?

Ljutice Bogdana do kruznog toka, ili na drugu stranu Crnotravska?

Ne smeta mi da vozim 10km okolo, ako to znaci da necu sedeti u guzvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu gde ti nameravas da dodjes je prohodno skroz. Od kruznog toka mozes bez problema u to vreme da dodjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle par meseci, u petak uvece putovao sam Ibarskom magistralom i dalje trasom novog autoputa na koridoru 11. Iskoristio bih priliku da pohvalim sve odgovorne za saobracaj kroz varosicu Ljig. Najblaze je reci da je SRAMOTA onako maltretirati na hiljade vozaca i verovatno desetine hiljada njihovih sapAtnika ili clanova porodica. Konstantna kolona na magistrali se formirala iz pravca BG na par km ispred Ljiga i bila je neuobicajeno spora, pomeranje po par vozila i onda cekanje po 2-3 minuta u mestu. Pretpostavio sam da su u pitanju radovi oko izgradnje autoputa, ne daj Boze neki udes... Pada mrak, mucno kreni-stani kroz krivine ispred Ljiga, silazak na privremenu obilaznicu, vracanje na trasu magistrale... Posle oko 40 min prilazimo centru varosice, kada ocoraveo od stopki vozila ispred, uocavam da je uzrok svemu - iskljucivo SEMAFOR na samoj magistrali. Koji iz kilometarske kolone iz smera BG (petak popodne, preopterecenje putnickim vozilima, autobusi, kamioni) propusti samo po par vozila. Jos ako je u pitanju neki teskas, dok on krene... Onda cekanje 2-3 minuta, dok se na samoj raskrsnici ne desava maltene nista - nikoga sa bocnog ukrstanja u varosici od par ulica, nigde pesaka... Jedino ljudi cekaju kao ovce na glavnom pravcu u koloni od bar 3 km. Bez ijednog racionalnog razloga, iz BG do ukljucenja na autoput prosecna brzina sjajnih 34 km/h magistralom, otprilike u rangu bicikliste rekreativca. Sto je jos gore, slicnih primera po Srbiji licno znam jos prilicno...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je neko planirao da ide u Bosnu preko granicnog prelaza u Badovincima, ali preko Macvanske Mitrovice, Zasavice i ostalih sela, bolje neka zaobidje ovaj put ako voli svoj auto. U selu Salas Crnobarski, pa zatim i u Badovincima, put je pun rupa, koje su sada jos ispunjene vodom tako da nema sanse da se primete, pogotovo noci kada drugi auto ide u susret. Malopre sam imao blizak susret sa jednom zestokom rupom, koju nisam imao sanse da izbegnem, jer je na takvom mestu da kada ide auto iz suprotonog pravca apsolutno ne postoji sansa da se izbegne, pogotovo jer ima fleka koje su sveze, pa se sve `stopilo`. Nema sanse da nesto nije stradalo, vozio sam jos 30km nista se nije culo da lupa, ali ima vremena :(  Ne znam koliko ljudi sa foruma koriste ovaj pravac, ali primetio sam bas dosta auta sa BG i NS tablicama na ovom putu. Ako idete na granicni prelaz u Badovincima, iskljucivo preko Bogatica! Jeste sporije, cesto ima i policije, ali bar trap ostaje sigurno citav. Oznacicu na slici koji put je za izbegavanje:

 

 

Untitled.png

Edited by Macvanin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...