Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Znam, al stavio sam već napred kyb, pa rekoh ajde i nazad. Imaju u AP sportingu na stanju iste (xcel-G) za približno toliko.

 

Nije to puno jeftinije nego kod nekih drugih, ali za par ispadne tri crvene manje ... taman za retrovizor koji mi ostade u ruci onomad, dok sam ga sklapao pri jednom uparkiravanju ... :lol:

1 hour ago, MiloshBg said:

bilsteinu za koji kazu da je los od kad se pravi u Rumuniji.

Nisam imao iskustva sa rumunskim, ali turski set koji sam pre tri godine turio na punta još uvek se drži ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da menjam amortizere, sva 4 na Z10, ima li kakvih akcija, kupiš 3 dobiješ 4, ili kupiš 4, dobiješ montažu..... hitnooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

 

Kad god Monroe ima takvu akciju (platiš 3, dobiješ 4 amorta), ljudi iz Euroauta to pošalju na Email. 

Za svaki slučaj sam sada pogledao i na sajtu njihove aktuelne akcije, i nemaju za Monroe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sta kaze ePer za Punta:

image.thumb.png.9199a9f7f21ec413d072c2958727bf88.png

 

A za Lanciu:

image.thumb.png.00a3701bfe4a5f5c30c57f7dbc11fe9c.png

 

Gledao sam Punta '99-'03 i Lanciu '00-'03. Valjda su to dvojke jel?

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Y sam mislio na onu 843 od 2003-2011 ona se vodi kao 2. serija... rekao bih da je trap isti ali nisam sigran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da su veoma slični ali da nisu isti,da na punta idu od punta a na y one od y….

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vizuelno mi izgledaju isto ne znam sto bi nesto menjali kad je 95% auta isto sto se tice mehanike ali ne mogu da nadjem neke kodne oznake da uporedim a eperom ne baratam nesto da bih provalio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' menjao neko skoro zadnje opruge na bravu?

Sećam se da je @Branislav menjao amorte, ali ne sećam se da li je i njih...

 

Juče kad sam preuzeo auto od majstora gledao sam kako se ponašaju amorti (takođe zamenjeni), nisam obraćao pažnju, ali nekako mi je sad mnogo podignut pozadi... 

 

Ne znam da l' je tako normalno, da su prethodne bile popustile, ili je nešto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenim da je logicno da se zamenom amortizera i opruga podigne i ukruti zadnji deo.

Razlika u sabijanju i vracanju amortizera, izmedju novog i starog je bas velika. Kada sam uporedjivao vreme bilo je bukvalno dvostruko vece.

Npr sabijem skroz nov i star, starom treba duplo vise vremena da se vrati u pocetni polozaj. Cak i vise od duplo.

Brzo se naviknes, i uzivaj.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je pametno na Stilu 5v kratkom staviti opruge od karavana pozadi (zbog plinske boce), i da li uopste odgovaraju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Reacher Gilt said:

ne sećam se da li je i njih...

Setio sam se ipak posle, godine ... jbg. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, shuxx said:

Npr sabijem skroz nov i star, starom treba duplo vise vremena da se vrati u pocetni polozaj. Cak i vise od duplo.
 

 

Ovo apsolutno nista ne dokazuje. Sem ako neko nije siguran da je amortizer po konstrukciji gasni visokog pritiska i da se ne izvlaci, jedino to je dokaze neispravnosti.

Sve ostalo oko toga nista ne dokazuje bez specifikacije samog amortizera. Brzina izvlacenja moze da zavisi od pritiska unutar amortizera i njegove tvrdoce. Jer za isti pritisak u amortizeru, tvrdji amortizer ce sporije da se izvlaci, sa druge strane tvrdji amortizer bi mogli ocekivati zamenom dotrajalog.

Takodje amortizeri koji se rade bez nadpunjenja tj pri atmosferskom pritisku mogu da variraju u tome da li se izvlace ili ne samo od toga kakav je pritisak vazduha bio kad su ih sklapali, iako to nema funkcionalne razlike kad osciluje na autu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, ja sam skoro imao dilemu oko zadnjih amorta da li su dobri ili ne, skidao sam ih uporedjivao levi i desni, pa onda sa drugim sa drugog auta ali nisam dosao do zakljucka dal treba da ih menjam, jedino sigurno je kad vidis da je iscureo ili kad ga pritisnes pa nema nikakav otpor ili se ne vraca uopste na gore a brzina vracanja i sama sila pritiska nisu nikakav pokazatelj jer to zavisi od konstrukcije samog amorta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dao sam primer za izvlacenje amort.

Da li je dokaz istrosenosti sila sabijanja, tj vreme sabijanja. Jer je i tu bila velika razlika.

Moje kad sam menjao, malo sam uporedjivao star i nov. Ali naravno nemam neku opremu za ispitianje. Vec samo sila i vreme sabijanja, kao i vreme njihovog povratka u prvobitno stanje.

Ako je ta sila, i vreme bitno duze. Ne moze se govoriti o tome da jednako vrse funkciju. Vec da je stari debelo odradio svoje.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
opruga diktira visinu vozila a ne amortizer, amortizer koje god tvrdoce da stavis visina auta mora ostati ista
Ja zamenio pre par godina amortizere samo, tad se odigao nekoliko cm i evo i dan danas tako stoji.


Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da "tacna" na kojoj lezi opruga nije na istoj visini kod originalnog i zamenskog amortizera? 

Secas se da se svojevremeno Kuvalja zalio kako je upravo na Stilu menjao amorte i stavio KYB. I da se auto propeo kao jarac, a to se desavalo maltene svima koji su stavljali taj brend. 

Kada je uporedio OEM amortizer sa KYB, tacna amortizera na KYB je bila primetno visa, nekoliko cm. Kacio je covek tada i slike, mozda jos postoje na forumu ako ih nije pojeo PostImage gde smo u to vreme kacili.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da jedino u tom slucaju moze da se podigne auto ali ako je stari amort identican novom nema sanse da se promeni visina ako se ne menja opruga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na više auta menjao amorte strogo vodeći računa o dimenzijama kačenja i oslanjanja.

Svaki put je auto bio viši nakon zamene. To se zadržalo vrlo dugo a zavisi od kvaliteta samih amorta.

Evo sad i na ovom autu, još uvek je više poredeći sa situacijom kada su stajali dotrajali amortizeri.

Prkosi logici ali je tako.

Uglavnom menjam amortizere vrlo brzo nakon kupovine auta, što zbog zatečenog stanja - što zbog benefita novih.

Na Stilu sam čak sa itn amortima bio zadovoljan.

Prvih nekoliko meseci su bili tvrdi ali se to kasnije promenilo.

Jedino su u zimskim uslovima bili bučni, jbg kvalitet. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam u mojoj temi sam izneo cifre promene visine rubova, pre i posle zamene sva 4 amort. Minimalna je.

Mozda su bas odgovarajuci amort.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ali masa nas je imala taj slucaj, sto kaze Ivan sve ima dokumentovano na forumu :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

to se desavalo maltene svima koji su stavljali taj brend. 

Nismo se razumeli, nisam na kraju stavio pozadi kyb nego sachs.

 

A nameravao jesam, da uparim sa prednjim.

 

Međutim u međuvremenu su naduvali cene excel-g serije kao da su neka svemirska tehnologija.

Skoro duplo su skuplji od sachs, a baš ne verujem da su i duplo bolji.:thumbup:

 

Moj majstor se takođe slaže sa mišjenjem većine kolega da je očekicano da se auto malo podigne nakon zamene amortizera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...