Jump to content
FAS Goran
LDEX

Iskustva sa amortizerima

Recommended Posts

Kod izbora amortizera je najbitnije izbeci monroe i slicne :D 

 

Na zeninoj alfi sam menjao amortizere, fabricki mislim da su bili TRW (ako se dobro secam), znam da u radnjama sam nasao na stanju samo KYB od kvaliteta, sve ostalo bolje je moralo da se porucuje pa smo njih stavili, rade ok posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje licno misljenje, je

Nema loseg, tj kratkotrajnog amortizera. Svaki originalni ce isterati cca 80 000km, normalne voznje. A verovatno i bitno vise.

Problem su kopije, pod svim poznatim brendovima, dal bilstajn, kayaba, monroe ili koji vec...

I tu je cela lutrija, koji si kupio... Tj na kakvog dobavljaca si naisao...

Drug, na Z10, je prednje fabricke zamenio na 120K km, stavio Kayaba. Zadnje zamenio na 180 K km, sravio neke jeftinoze, bilo mu hitno.
Sad je na 240K km.. I teraju ti stavljeni

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@totti  Cuo sam za njih, istina pretezno neka iskustva od pre 15 godina, ali nemam licnog iskustva i nista novije nisam cuo o njima.

 

Ne bih se slozio da nema loseg amortizera, jer nije poenta amortizera da predje ovu ili onu kilometrazu. Poenta amortizera je prigusenje oslanjanje i kvalitet amortizera pored trajnosti se ogleda i u "sirini opsega prugisenja". I to je ono sto ljudi ne shvataju kod nas da "tvrd" amortizer ne mora da znaci neudoban. Sto je auto stabilniji i uz to udobniji to je kvalitetniji amortizer. Losi amortizeri imaju usku sirinu opsega prigusenja, sto znaci da ce biti nepotrebno tvrd na malim neravninama i da ce auto biti nestabilan pri malim oscijaclijama (kakve se desavaju pri vecim brzinama po ravnom kolovozu ("osecaj plutanja")) i da nece imati prigusenja pri vecim osliacijama kao kada se auto naginje pri brzim prolascima kroz krivine ili pri vecim neravninama gde ce auto lupati u odbojnu gumu.

 

To je kao kad bi rekli da nema lose gume, jer svaka guma je okrugla i moze da preveze auto od tacke A do tacke B i sto je plasticnija guma to duze traje. Los amortizer je kao neki atmo dizel, dobar je dok ide brzinom puza dok ore njivu. Dobar amortizer je kao moderan turbodizel, koji ima sirok opseg obrtnog momenta kroz skoro ceo svoj opseg radnih obrtaja. Mislim dao bih primer za benzince, ali nema takvih puno na forumu :D

 

A i dobar amortizer ne mora da traje 80.000km, kao sto ni los ne mora da crkne ispod 200.000km, stvar je kako se covek ophodi prema prema autu i u kakvim uslovima ga koristi. Drugo to sto ljudi misle da je ispravno je najcesce neispravno, a kad misle da je neispravno je kao kad je motor u fazonu da trosi 1l ulja na 200km, davno zreo za generalku... Cekati da krene da curi je najcesce kao da cekamo da karike izadju na auspuh. Gazenje lezeceg policajca sa 40km/h za amortizer je kao da ladan motor terate u blokadu. Moze tako, jedno vreme... Takodje kao sto ulje u motoru menjate svakih nekoliko 1000km, nije za ocekivati da 20 godina stari amortizer sa milionima oscilacija i dalje ima ulje koje nije izgubilo na karateristikama.

 

Sto se tice price KYB vs Bilstein, za Bilstein mogu da kazem da 100% provereno postoje kopije na nasem trzistu. Iz svog licnog iskustva sa nekoliko proizvodjaca amortizera, ne mogu da ni jedan pohvalim da je iole blizu tome sto Bilstein pruza. Mozda mogu da izguraju slicnu pa cak i vecu kilometrazu (ne iz mog iskustva ali po tvrdnji drugih), ali nacin funkcionisanja im nema ravnog. Za KYB nemam iskustva, ali po nekim mojim zapazanjima sa nekoliko foruma cini mi se da nema kopija, ali ima falseva, takodje konstantna prica da su malo tvrdji mi vise govori i tome da su ti amortizeri uzeg opsega prigusenja, a ne "sportskog" karaktera kako ljudi to opravdavaju.

 

Ja sam na svom autu zamenio amortizere sa Bilstein amortizerima koji su prakticno duplo tvrdji na papiru i auto je ipak udobniji. Jeste mizerna razlika, ali je udobniji, ali zato je razlika u stabilnosti i vise nego primetna. To je kao kad poredite turbo i atmo motor. Mogu oba imati istu snagu, ali ne moraju uopste jednako da idu.

 

 

I svoje iskustvo baziram na tome sta sam izmerio, a ne osetio ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugisa,

Nisam bio precizan kao ti. Kad kazem Los, ne mislim na udoban, ili ne. Vec da takav kakav je, odradi sledecih min 80 K km...

Jer ovde ima slucajeva, da su menjali posle 20K, 30K km... Sto je brate malooooo

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ali recimo iz mog licnog iskustva Monroe i Sachs ce da potraju dosta km kad su varijante iz EU. Ali oni imaju fabrike u Turskoj, odnosno Tunisu i iako si to originalni amortizeri, ne mogu da se porede sa tim iz EU. Ni po kvalitetu funkcionisanja, a trajnost im u slucaju Monroa zna da bude i 10 dana, a za Sachs znam nekoliko primera od godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moze biti ocigledna tipa da su neki detalji totalno razliciti (oblik, dimenzija), a moze i da bude na tom nivou da je bukvalno samo razlicita nijansa boje i da ne moze da se skonta razlika bez merenje tvrdoce amortizera i razlika u farbi bez drzanja jednog pored drugog. Mada najveca fora je bila da te kopije koje sam merio su po karateristikama bili bolji nego neki originalni amortizeri drugih proizvodjaca :D

 

Jednom su kopije stigle sa ostatkom lepila od neke nalepnice i sa pokusajem lepljenja novih nalepnica preko sa natpisom Bilstein :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/12/2020 at 8:58 PM, YUgisa said:

To pistanje je samo povezano za dizajnom mehanike unutra, nije povezano sa cinjenicom da li su gasni ili ne.

Totalno sam se smorio evo vec nekoliko dana vozim sa novim amortima Sachs, ali primetio sam na jednom od novih amortizera kad auto malo duze stoji i taj cosak hocu da zaljuljam gore dole, prva dva puta ga lako stisnem na dole, i onda se stvrdne i posle ga je tesko ljuljati, kako i treba biti...zasto taj amort kao da treba da se nadruka 2x gore dole da bi bio kako treba? I sta da radim? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/26/2020 at 7:14 PM, Mijailović P. said:

Kao što se vidi a čega sam se plašio, (potpuno se slažem sa cenjenim [mention=947]Goran Zemun[/mention]) moraće na reklamaciju.

To znači da vraćam svoje stare amortizere, slanje ovih/čekanje i montaža drugih novih...

Dakle, nakon što auto odstoji nekih 15-20min imam situaciju prikazanu na videu.

Praktično hvataju na treći pritisak i nakon toga se lepo ponašaju u vožnj s tim da se na prelasku preko ležećeg čuje bućkanje/muljanje. emoji19.png

JBG

Druze, sta si uradio bio tad sa ovim amortima? Meni na novim sachs, vozacev amort posle stojanja 2-3x lako ga mogu zaljuljati na dole, i posle se stvrdne i bude super u voznji...a cuje se i pss pss pss iz njega prilikom sabijanja auta gore dole na njegovom delu auta....dal da reklamiram ili da cekam? Drugi amort je odma tvrd ne mogu ga ljuljati tako i ne cuje se psss psss ......sta je bio problem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izašli su mi u susret povodom reklamacije.

Inače, po mom i shvatanju nekih kompetentnih ljudi, tako se manifestuje neispravan amortizer.

Uostalom, vrati se koju stranu unazad i sve je objašnjeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbm ti, i to kupim sachs racunam kao nesto valja, on u voznji super posle, samo tako npr posle stojanja kad ga stisnem lakse ga zaljuljam prvi drugi put i onda se stvrdne....tek 10ak dana ga vozim...moram videti sa majstorom kako to da izvedemo, jbm ti komplikscije sa novim delovima! 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, strahinja987 said:

Totalno sam se smorio evo vec nekoliko dana vozim sa novim amortima Sachs, ali primetio sam na jednom od novih amortizera kad auto malo duze stoji i taj cosak hocu da zaljuljam gore dole, prva dva puta ga lako stisnem na dole, i onda se stvrdne i posle ga je tesko ljuljati, kako i treba biti...zasto taj amort kao da treba da se nadruka 2x gore dole da bi bio kako treba? I sta da radim? 

 

Tako se obicno manifestuje amortizer koji nije dovoljno napunjen sa uljem ili ne dihtuje dobro karika ili nije izluftiran pre ugradnje, ali ako se auto vozi 10ak dana, to bi vec trebalo da se uradi samo od sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci da reklamiram...ccccc koji krs nam prodaju...ko zna kakva je procedura oko reklamacije...ja zamenski amort nemam...i to je taj amort pre ugradnje 3-4x sabijen do kraja i sam se digao, tj izluftiran, a onaj drugi nije i s njim nemam problema! 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, YUgisa said:

Tako se obicno manifestuje amortizer koji nije dovoljno napunjen sa uljem ili ne dihtuje dobro karika ili nije izluftiran pre ugradnje, ali ako se auto vozi 10ak dana, to bi vec trebalo da se uradi samo od sebe.

Ja nigde u proizvodnji ne videh da luftiraju amortizere a traju daleko duže nego luftirani.

Mogu misliti kakobi izgledao razgovor između radnika na traci i šefa kad bi ovaj zadržavao traku i luftirao amortizere.

Moji Monroe su prešli oko 80 000 i dalje sveži .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidjao sam automobile od 400-500-600kkm sa fabrickim amortizerima, (uglavnom nemci d/e segmenta), a ljudi su uglavnom ubedjeni da su amortizeri ispravni jer nisu procureli.

Mnogim ljudima je amortizer ispravan sve dok ne procuri i/ili prolupa.

Cak iako su ti amortizeri i dalje delimicno ispravni, njihovo zlatno doba je daleko iza njih :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam vozio yugo, a njega sam i najduže vozio, menjao sam više amortizera, prešao je kod mene 150 000 km. Saks su bili dobri, ali su brzo odsvirali, recimo posle 60 000 km. Imao sam i neke "punjene" teško sr..e, posle par meseci nisu bili nizašta. I poslednje koje sam stavio i nisu bili skupi, bili su neki AL KO, proizvodili su se u Španiji, ako se dobro sećam. Radili su odlično, prodao sam auto sa ispravnim amortizerima.

 

Stavljao sam i KYB, isto su radili pristojno, nisam imao zamerke.

 

Sve što se ugrađuje kao prva ugradnja to je sigurno najbolje a posle, kako se zalomi. Verovatno je problem sa amortizerima skladišenje, ako se dobro sećam, oni moraju da stoje uspravno, u magacinu a ako ne stoje, ili dugo tako stoje tj položeni, onda se nešto zezne, osuši se jedan deo, stvrde semering i sl i propadnu.

 

E sad, nisam siguran da li uvoznici to znaju, a trebalo bi, ali je opet pitanje kako to stoji u maloprodaji itd. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, YUgisa said:

Mislim da se nismo razumeli ali ok.

Jako prosto , luftiraju amortizere u fabrici ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi moji amorti nisu presli ni 200 km, oni u voznji se lepo ponasaju, ali kad auto stoji recimo dovoljno je i pola sata da stoji, i ja pridjem i na vozacevu stranu gde je amort rukama zaljuljam auto na dole, prva dva puta to mnogo lako ide i onda osetim kako se amort stvrdnuo i postao kakav i treba biti, ili npr auto stojao dok sam radio i silazim sa ivicnjaka krenuo s posla i tu kad silazim osetim da nije dobra amortizacija, ali se on onda od tog sabijanja dok sisao s ivicnjaka stvrdne i radi kako treba...onaj suvozacev je takav odmah, a ovaj vozacev kao da treba da ga nadrukam 2x da bi bio kako treba, kad odstoji malo...e sad dal ce to samo od sebe da se resi da nalegne ili sta vec, meni to ne deluje ok, i nerviram se jer ne znam koja je procedura sad i kako cu bez auto dok cekam reklamaciju da mi rese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...