Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

  

3 hours ago, totti said:

i probao sa svih strana da ga obiđem - kao Mensel svojevremeno emoji3.png, ali je još uvek bilo ono suženje zbog radova, pa je faktički bilo neizvodljivo.

:lol:

Znaci klasika, laznjaci u seriji, levo-desno-levo-desno, da te vidi istovremeno u oba bocna retrovizora :D ?

Ali dzaba, ocigledno da je sa Picassom doktorirao defanzivnu voznju :stuart: .

Za mladje, bas sam nedavno kacio cuvene laznjake Mansella protiv Bergera, u La Peraltadi:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Uberu kreće velika zamena i prelazak na električne taksije

 

uber green.jpg

 

Taksi platforma Uber se prebacuje na električne taksije, počevši od Amsterdama 2025. Vozači koji ne žele da kupe električni automobil ili to ne mogu da si priušte, više neće smeti da voze voze za Uber. Električna vožnja takođe postaje norma u Londonu, kaže direktorka Ubera Anabel Diaz.

Uber neće plaćati nabavku električnih automobila. Američki div nema vlastita vozila i neće sam da kupuje električne automobile. Uber kaže da podržava 4.000 vozača koji voze za kompaniju u Holandiji u procesu kupovine električnih automobila. Kompanija pregovara o popustima od prodavaca automobila. Primera radi, električni Nissan Leaf može da se kupi sa popustom od 20%, a takođe će biti mogućnosti najma vozila. Zeleni Uber biće 2 evra skuplji u startu. Mnogi ljudi žele da putuju sa zelenim taksijem i platiće više za ekološku vožnju. Od iznosa povećanja naknade za prevoz 1.50 evro će ići taksisti, a 50 centi je za Uber.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grčka: U pandemiji pretvorio taksi u noćni klub

 

taxi club.jpg

 

Globalna pandemija korona virusa je mnogim delatnostima oslabila ili potpuno onemogućila poslovanje u vreme ''lockdowna'' ali povremeno vidimo i da se rađa neki zanimljivi novi poslovni model.

Tako je taksista Konstantinos Bekio iz Soluna dugo smišljao kako bi pojačao poslovanje u vreme ''zaključavanja'' i kako bi podigao raspoloženje svojih putnika. Tada je odlučio: svoj taksi je pretvorio u putujući noćni klub sa svetlosnim efektima i muzikom. ''Primetio sam da su ljudi pod stresom, neraspoloženi i loše volje pa sam prvo počeo da puštam muziku. Pojačavajući jačinu video sam da se putnici opuštaju i zabavljaju. Čak i ako bi vožnja bila kratka izašli bi zadovoljni. Tako sam pokrenuo prvi privatni klub taksi''.

 

Zbog pandemije su od novembra 2020. i u Grčkoj zatvoreni svi barovi restorani i noćni klubovi, a koji čine okosnicu stila života u Solunu i ponude ovog grada uz Egejsko more na severu Grčke. Mada se vožnja taksijem uz light show i glasnu muziku neće svima učiniti sjajnom idejom, Bekios, čiji je 11-godišnji sin pomogao ocu oko uređenja, samo želi da se ljudi dobro zabave. Međutim, korisnici često zovu baš njega da ih vozi u taksiju, a redovna mušterija 24-godišnja Ioanna Kargiannidou kaže da joj vožnja u Bekiovom taksiju popravlja raspoloženje već u prvih pet minuta. ''Situacija je vrlo teška i stresna za sve, raspoloženje nam je loše'', rekla je i dodala ''da je ovo sjajno rešenje za beg od sive svakodnevice.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanski sud presudio da Uberovi vozači imaju pravo na minimalnu platu i godišnji odmor

 

uber taxi.jpg

 

Uberovim vozačima pripadaju prava kakva se garantuju radnicima, uključujući minimalnu platu i godišnji odmor, presudio je britanski Vrhovni sud, odbacivši žalbu digitalne kompanije za usluge prevoza. Uberovi vozači trenutno u Britaniji imaju status samozaposlenih, što znači da po zakonu imaju pravo tek na minimalnu zaštitu, a Uber je nastojao da zadrži takvo stanje kontinuiranim sudskim postupcima. U kolektivnoj tužbi 25 vozača, sud u Londonu presudio je 2016. da im pripadaju prava poput plaćenog godišnjeg odmora i pauze tokom radnog vremena. Uber se žalio na presudu, a Vrhovni sud je u petak odbacio njegovu žalbu.

 

''Vrhovni sud jednoglasno odbacuje Uberovu žalbu. Namera zakona je pružiti određenu zaštitu ranjivim pojedincima koji imaju ograničeno pravo glasa ili ga čak uopšte nemaju kada su u pitanju njihove plate i uslovi rada'', rekao je u petak sudija George Leggatt. Uber međutim tvrdi da se odluka suda o pravima radnika ne odnosi na svih 60.000 njihovih vozača u Britaniji, uključujući njih 45.000 u Londonu. ''Poštujemo odluku suda koja je fokusirana na mali broj vozača-korisnika Uberove aplikacije u 2016. godini'', rekao je šef Uberovog odeljenja za severnu i istočnu Evropu Jamie Heywood. ''Spremni smo da napravimo i sledeći korak i savetovaćemo se sa svim aktivnim vozačima širom Velike Britanije kako bismo razumeli promene koje žele'', dodao je Heywood. Advokatska kancelarija Leigh Day saopštava da bi vozači koji ispunjavaju uslove mogli da imaju pravo na prosečnu nadoknadu od 13.900 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aplikacije menjaju taksimetre

 

YandexGo taxi02.jpg

 

Beograd bi u bliskoj budućnosti mogao da postane jedna od najmodernijih prestonica u ovom delu Evrope kada je reč o organizaciji prevoza putnika, ali je potrebno što pre sprovesti planirane reforme i ispratiti globalne trendove iz oblasti transporta. Jedno od takvih inovativnih rešenja dolazi iz Rusije i zove se Yandex Go, servis koji uspešno razvija sopstveni sistem novih tehnologija i implementira ih u 16 država sveta, uključujući i Srbiju gde posluje od 2018.

 

O snazi ovog brenda dovoljno govori podatak da njihov internet pretraživač na nedeljnom nivou koristi čak 1.3 milijarde ljudi, a u portfoliju imaju i aplikacije kao što su Maps, Music, Navigator, Self-Driving Cars, Drive, Weather (top Google Play aplikacija za vremensku prognozu), Zen (uređivanje sadržaja i prilagođavanje svojim potrebana i afinitetima), Alice (glasovna navigacija)...

 

YandexGo taxi01.jpg

 

Kvalitetna obrada podataka je u osnovi Yandex Go, kako bi ''big data'' sistem, uz pomoć raznih softverskih rešenja, pomogla taksistima i građanima da dobiju što bolju aplikaciju, a samim tim i kvalitetniji taksi prevoz. Pritom, opšti trend je da taksi usluge doživljavaju ekspanziju u pogledu modernizacije i inovacija, kaže Maksim Kozlov, direktor odeljenja za međunarodnu saradnju kompanije Yandex Go, dodajući da ljudi sada sve više koriste aplikacije kako bi naručili vozilo, umesto da pozovu broj telefona ili podignu ruku na ulici kako bi zaustavili vozilo.

 

''Pametan sistem koji koriste aplikacije poput naše, omogućava bolji raspored vozila na ulici. Na primer, na osnovu obrade podataka može da prepozna gde je tačno najveća potražnja za taksi vozilima tokom jutra i, u skladu s tim, pozicionira i šalje veći broj vozila. Prepoznato je da iz krajeva kao što su Mirijevo, Banovo Brdo, Zemun, i drugi obodni delovi grada, svakog jutra veći broj ljudi ide ka centru zbog posla. Popodne je situacija obrnuta jer je u centru najveća potražnja, i tamo se šalje najveći broj vozila. Vozačima stiže notifikacija da je u određenom delu grada velika potražnja i da će tamo moći da zarade više novca'', ističe Kozlov. Takav sistem se konstantno razvija i donosi odlične rezultate.

 

''Ako softver primeti da taksista vozi ka centru, ponudiće mu nekoliko klijenata koji su na putanji njegovog kretanja. Takođe, čak i pre završetka vožnje putnika, sistem pretražuje potražnju i vozaču već nudi sledećeg putnika koji se nalazi u blizini. Kada vozač završava svoje radno vreme i odluči da krene kući, sistem će mu ponuditi vožnju koja mu se nalazi na putu ka kući i tako mu omogućiti da se ne vraća ''praznih kola''. Ovo ne samo da vozače čini korisnijim, već čini i cenu vožnje za putnika jeftinijom, dok istovremeno uvećava zaradu vozača''.

 

U Beogradu postoji 6.300 licenci za taksi vozače, što je veoma mali broj za grad od 1.5 miliona stanovnika, a određene analize kažu da takvo ograničenje ne stimuliše razvoj i pružanje boljih usluga na efikasan način. ''Prema zvaničnim informacijama, od ukupnog broja licenci, njih oko 1.000 se uopšte ne koristi, neki od licenciranih vozača rade samo po 2-3 sata nedeljno, dok potražnja za zvaničnim taksi vozilima i dalje ostaje velika. U isto vreme, neki igrači na tržištu ignorišu zakone o licencama, rade sa ilegalnim vozačima stvarajući na taj način nekonkurentno okruženje. Tu vidimo prostor za unapređenje''.

 

Fiksne tarife nešto su što sprečava realan odnos ponude i potražnje na tržištu jer one sa jedne strane, ne dozvoljavaju nadmetanje za putnika, a sa druge strane onemogućavaju da vozači zarade više. Trenutno, zakon ne dozvoljava pokretanje drugih tarifa, kao što su komfor, biznis, dečija, minivan, dostava, i vozači taksija nisu dovoljno motivisani da ponude vozila višeg nivoa. Tu su i taksimetri koji obavljaju svoj posao, ali uz nove tehnologije ceo ovaj proces bio bi znatno jednostavniji, dodaju iz Yandex Go servisa.

 

''Taksimetri su osmišljeni kao oblik kontrole, koji sa razvojem IT sfere polako zastareva, često izazivajući nezadovoljstvo korisnika. Na primer, ako stranac koji ne poznaje ulice dođe u Beograd, taksista ga može voziti u krug po celom gradu i naplatiti mu vožnju više. Sa druge strane, aplikacija vam pri samom naručivanju vozila pokazuje cenu, uzmajući u obzir najkraću rutu, gužve i drugo. Korisnici, ujedno mogu da vide i ime i prezime taksiste, imaju njegov broj, podatke o izgledu automobila, i sve je transparentno. Takođe, aplikacije donose jedinstveni sistem elektronskih računa i automatsko podnošenje izveštaja poreskoj upravi čim se vožnja završi. Mi to sa uspehom već primenjujemo na nekim tržištima.''

 

Taksi stanice su nešto što se takođe sve češće transformiše u sklopu inovacija u gradskom prevozu, dodaje predstavnik ove kompanije. ''U Beogradu trenutno postoji 131 stanica na kojoj taksi vozila čekaju red prema internom redosledu. Vozilima su dodeljene te stanice. Nakon izvršene narudžbine, vozilo se vraća na stanicu i pozicionira na kraju reda. S obzirom na savremene algoritme za raspoređivanje narudžbina, utisak je da stanice polako gube na značaju, kao i da bi taj prostor bi mogao da se koristi za druge urbanističke potrebe grada. Naša kompanija je raspoložena da za Beograđane besplatno uradimo kompletne analize saobraćaja, na osnovu sistema i softvera koje posedujemo, kao i da pošaljemo predloge za poboljšanje ovog segmenta na osnovu naših iskustava iz drugih prestonica. Softver koji koristi naša aplikacija, osim što ima fenomenalne mape, takođe na dnevnoj bazi registruje gužve u saobraćaju, a ima mogućnost da prati kretanje gradskog prevoza u realnom vremenu'', zaključuje Kozlov.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država i ove godine nastavlja da subvencioniše taksi prevoznike

 

fiat taxi subvencija.jpg

 

Država nastavlja da subvencioniše nabavku novih, ekološki prihvatljivih, taksi vozila. I tokom ove godine po 8.000 evra će moći da dobije najviše 6.000 taksista. Uslov je da su u poslu od 4. januara 2019. godine ili ranije i da ne duguju na ime poreza i doprinosa. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture će kvartalno prikupljati zahteve i donositi rešenja. Taksi prevoznik, da bi koristio subvenciju, dužan je da prethodno isplati 15% kupoprodajne cene novog putničkog vozila. Bilo da je to deo učešća za odobrenje ugovora o finansijskom lizingu ili deo učešća za odobrenje namenskog kredita. Subvencija se dodeljuje u skladu sa propisima kojima se uređuju pravila za dodelu državne pomoći male vrednosti.

 

''Ako taksi prevoznik kupuje novo putničko vozilo sopstvenim sredstvima, subvencija se isplaćuje nakon što taksi prevoznik dostavi dokaz da je u celosti isplatio dobavljaču deo kupoprodajne cene koji se ne finansira iz sredstava za odobravanje subvencija, odnosno dokaz o isplati dobavljaču iznosa u visini od najmanje 15% kupoprodajne cene novog putničkog vozila'' - navodi se u Uredbi. ''Ako taksi prevoznik kupuje novo putničko vozilo zaključenjem ugovora o finansijskom lizingu, odnosno zaključenjem ugovora o namenskom kreditu, subvencija se isplaćuje nakon zaključenja ugovora o finansijskom lizingu, odnosno zaključenja ugovora o namenskom kreditu. Novo putničko vozilo čija se nabavka subvencioniše mora zadovoljavati propisane uslove iz Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i mora imati vrednost ne manju od 13.000 evra. Automobil kupljen uz subvenciju ne sme da se proda najmanje tri godine od dana registracije. Isto toliko je taksista dužan da njime obavlja taksi prevoz. Ako rokove ne ispoštuje, moraće državi da vrati isplaćenu pomoć.''

 

Taksista, između ostalog, ne sme da ima pravosnažnu sudsku ili upravnu meru zabrane obavljanja delatnosti ili osudu zbog privrednog prestupa. Mora da dokaže da je izmirio sve dospele obaveze po osnovu javnih prihoda. Ukoliko ima ugovor o reprogramu, ne sme da duguje više od 500.000 dinara. Državna pomoć se odobrava za nova putnička vozila koja zadovoljavaju jedan od sledećih kriterijuma - imaju potpuno električni, hibridni ili pogon na komprimovani prirodni gas, ili zadovoljavaju najmanje evro 6 standard u pogledu emisije izduvnih gasova. Nova putnička vozila moraju imati oznake propisane odlukama jedinica lokalne samouprave koje donose rešenje o odobravanju taksi prevoza, ako su takve odluke donete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo su pogrešnu sliku stavili. Fiat više ne daje u tom paketu 500L. Samo Tipo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber će u SAD-u početi da naplaćuje dodatak za gorivo

 

198660-uber.jpg

 

Kao odgovor na rekordne cene goriva, Uber će početi da naplaćuje doplatu za gorivo korisnicima u Americi sa izuzetkom Njujorka.

Korisnici će platiti doplatu od 45 ili 55 centi za svako Uberovo putovanje, i 35 ili 45 centi za svaku Uber Eats dostavu, zavisno o lokaciji. Dodatak bi trebalo da ide direktno vozačima ili dostavljačima, objavila je kompanija. To će važiti najmanje 60 dana, nakon čega će se mera po potrebi prilagoditi prema odzivu korisnika i vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče na aerodromu slušam one taksiste (što presreću putnike dole na dolascima) u razgovoru sa strancima. Ubeđuju ih da vaučeri koje su kupili na pultu zapravo pokrivaju samo cenu starta, a da za vožnju treba da se još doplati...

Kakav ološ! I ponašanje i izgled!

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu to taksisti. To su lopovi kojima je neko dozvolio da rade to sto rade. Da varaju i kradu. Taksisti su ljudi koji posteno zaradjuju svoj novac. Ono tamo su lopovi i bagra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se sami taxisti ne angažuju kao što su protiv konkurencije(Yandex,CarGo),svi će ih dalje doživljavati kao taxiste i pljuvati

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nisu to taksisti. To su lopovi kojima je neko dozvolio da rade to sto rade. Da varaju i kradu. Taksisti su ljudi koji posteno zaradjuju svoj novac. Ono tamo su lopovi i bagra. 
Slažem se. Znam mnogo poštenih i zato sam naglasio da su to oni koji lešinare na dolascima.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 hours ago, neshtry said:

Ako se sami taxisti ne angažuju kao što su protiv konkurencije(Yandex,CarGo),svi će ih dalje doživljavati kao taxiste i pljuvati

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

 

CarGo samo vozi. Yandex radi regularno sa taksistima.

Pokusalo se sa svim i svacime ( sto se tice aerodroma i jos nekih mesta ) i nije dalo rezultata. Dok se to dopusta, dotle ce i trajati. Nema to veze sa taksistima. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga na aerodromu je bilo i pre 30 godina i biće. Tako je bilo i kod ž stanice i kod glavne autobuske. Sve lešinari

Tu koji su rade, ko hoće da dođe sa strane da radi tu, nema šanse. To je sve dugogodišnja uigrana ekipa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CarGo samo vozi. Yandex radi regularno sa taksistima.

Pokusalo se sa svim i svacime ( sto se tice aerodroma i jos nekih mesta ) i nije dalo rezultata. Dok se to dopusta, dotle ce i trajati. Nema to veze sa taksistima. 

Ne postoji varijanta da me ubediš da taxisti to ne mogu da reše.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Necu ni da pokusavam da te ubedjujem.

Taksisti kao taksisti ne mogu da rese nista, sem eventualno da pojedinacno zaglave neku robiju.

Taksisti ne mogu da izguraju da im osnovno sredstvo za rad bude automobil ( Nema potrebe da se ubedjujemo za bilo sta drugo) 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toga na aerodromu je bilo i pre 30 godina i biće. Tako je bilo i kod ž stanice i kod glavne autobuske. Sve lešinari
Tu koji su rade, ko hoće da dođe sa strane da radi tu, nema šanse. To je sve dugogodišnja uigrana ekipa. 
Ovo je malo drugačiji slučaj.

Na aerodromu ima regularnih taksista, ali oni rade ili na poziv ili im se uruči vaučer, pa te voze tamo dokle si platio, tj u određenu zonu. Ne jure stranke po aerodromu, već postoji procedura.
Ove bitange ne lešinare samo u smislu da će nekog odrati za vožnju, nego svojom pričom odvraćaju ljude od regularne vožnje i otimaju posao/pare od vaučera regularnim taksistima.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da neko zeli da resi problem sa taksistima pravim ili laznim resio bi ga za nedelju dana.

Recept jednostavan i vec vidjen. Zaplena vozila i plus drakonska kazna.

Koliko god da kradu ne isplati se da im zaplene kola jednom dvaput nedeljno.

Naravno po pravosnaznosti presude i izmirenju kazne vrate im kola.

U slucaju da ponove pljacku trajno oduzimanje kola i kazna a treci put sve to plus robija minimum 2 godine. 

Edited by sokratbg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, andreja.micovic said:

Toga na aerodromu je bilo i pre 30 godina i biće. Tako je bilo i kod ž stanice i kod glavne autobuske. Sve lešinari

Tu koji su rade, ko hoće da dođe sa strane da radi tu, nema šanse. To je sve dugogodišnja uigrana ekipa. 

Ja sam iz selendre zvane PK, i trebao sam stići u bgd na neki događaj, pošao debelo na vreme, autobusom, ali kvar BUSa, i jbg, ja imam malo vremena. Čim sam stigao na BAS  BGD, da ne jurim trole i buseve, pitam taksistu koliko za tu vožnju, a on mi kaže da neće paliti taximetar i da će me povoljijne prevesti, cena je bila papena za mene, ali jbg prihvatim jer ne želim da propustim nešto. Kada sam beograđenima ispričao i rekao cenu, odgovor je bio, da je koristio taximetar, i da je kružio ko kiša oko Kragujevca, ne bi mi toliko naplatio.

 

odrao me je, 

 

ovo je bilo pre 20 god

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK nije selendra vec je samo lokacija sporna... Jug jbga...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...