Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Beograđani plaćaju taksi i po nekoliko puta skuplje nego žitelji u ostalim gradovima

Recommended Posts

9mvzS-b2cf88d3.jpg

Za 300 dinara u Beogradu taksi pređe manje od tri kilometra, dok za istu sumu u Užicu može da obiđe - tri kruga oko grada. Razliku u cenama taksisti pravdaju većim troškovima u prestonici. Ističu, međutim, da je čak i cena u glavnom gradu ispod ekonomske, dok je u provinciji, kažu - nerealna.

Novi propisi koje će uskoro predložiti Ministarstvo infrastrukture taksistima će doneti dugo priželjkivanu jedinstvenu cenu, a građanima, po svoj prilici, poskupljenje taksi prevoza i novi udar na budžet.

U većini gradova start košta između 19 i 75 dinara, a kilometar vožnje košta između 30 i 40 dinara. Ponegde je jeftinije koristiti taksi nego gradski prevoz. U Beogradu samo za start treba izdvojiti 140 dinara, dok kilometar vožnje u prvoj tarifi košta 55, a u drugoj 70 dinara. Kako objašnjavaju u Sindikatu taksista i autoprevoznika ''Nezavisnost'', ekonomski isplativa cena bila bi oko 83 dinara za pređeni kilometar.

- Na cenu taksi usluga utiču troškovi nabavke goriva, amortizacije, obaveze prema državi i zarada koja pripada vozaču - kaže Branko Vitorović, iz ''Nezavisnosti''. - Problem je što u ovoj oblasti vlada haos zbog čega je nemoguće izboriti se za realnu cenu na tržištu. U Srbiji ima 16.000 taksista, od čega samo u Beogradu oko 8.500. Sa tolikom konkurencijom važno je samo doći do što većeg broja vožnji zbog čega dolazi do obaranja cene. U glavnom gradu takmičimo se sa nerealnim popustima, a u ostatku Srbije cene su ispod svake granice. To nikome ne ide u korist jer građani onda dobijaju lošu uslugu, a vozači su primorani da izbegavaju obaveze prema državi.

O visini cene u većini gradova dogovaraju se predstavnici taksi udruženja na zajedničkim sastancima. U Beogradu je u ovo uključena i gradska uprava, koja određuje maksimalnu cenu. Ovakvu praksu kritikovali su mnogi jer smatraju da je reč o ugrožavanju konkurencije. U nekoliko navrata reagovala je i Komisija za zaštitu konkurencije. Izmenama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koje priprema Ministarstvo za infrastrukturu u dogovoru sa taksistima, ovo će biti legalizovano.

Lokalna zajednica imaće obavezu da u dogovoru sa predstavnicima taksi asocijacija odredi najmanju cenu koje će morati da se pridržavaju svi taksisti na njihovoj teritoriji.

U Komisiji kažu da država ima pravo da u određenim slučajevima propisuje cenu umesto da se ona formira na tržištu.

- Trebalo bi da se svaki takav propis pre nego što bude usvojen dostavi nama na razmatranje, ali u praksi to gotovo nikada nije slučaj - kaže Dijana Marković-Bajalović, predsednik saveta Komisije. - U ovom slučaju trebalo bi videti zbog kojih razloga država određuje jedinstvenu cenu.

Izmenama zakona biće ukinut i popularni popust na poziv koji već godinama postoji u Beogradu.

Novi sad

Aktivno je između 3.000 i 5.000 taksista, legalnih i ''divljih''.

Prevoznici sami određuju cenu na sastancima svih 17 udruženja. Od dogovora uglavnom ne odstupaju, pa ''start'' košta od 25 do 35 dinara, a cena po kilometru od 35 do 47 dinara. Minimalna gradska vožnja je od 80 do 100 dinara.

Subotica

Radi 30 udruženja, pa ''divljih'' prevoznika gotovo da nema. Cena starta je različita - kreće se od 19 do 35 dinara. Kod pojedinih prevoznika taksimetar na početku miruje dva i po kilometra ''ukopan'' na 80 dinara, što je i minimalna cena vožnje.

Užice

''Start'' i prvi kilometar koštaju samo 49 dinara, a svaki sledeći mušterije plaćaju 51 dinar. To znači da prevoz sa jednog na drugi kraj grada košta od 100 do 200 dinara - račun je niži od onog u javnom autobuskom prevozu.

Kragujevac

Radi 630 legalnih taksi vozila. Problem je linijski taksi, koji nije legalan. Taj prevoz, međutim, koristi veliki broj Kragujevčana, jer voze po ceni autobuske karte. Cenovnici se, inače, formiraju slobodno. Start je uglavnom 40 dinara, pređeni kilometar 30, a sat čekanja 300 dinara.

Kruševac

NajveĆi broj taksi udruženja i taksista start naplaćuje 30, a kilometar vožnje od 40 do 43 dinara. Samo dva udruženja nisu prihvatila dogovor sa kolegama i start naplaćuju 25 dinara. Minimalna cena vožnje je 70 dinara, ali ima taksi prevoznika koji minimum naplaćuju 100 dinara.

Novi Pazar

''Start'' košta od 30 do 50 dinara, a svaki kilometar se, zavisno od firme, plaća od 40 do 50 dinara. Postoji minimalna cena vožnje koju koriste linijski taksisti (za 50 dinara voze i po pet-šest kilometara), među njima je puno nelegalnih.

Niš

Postoji petnaestak registrovanih firmi koje se bave taksi prevozom, a ulicama krstari oko 600 vozila, od kojih je 350 zvanično registrovanih i sa legalnim oznakama. ''Start'' košta 75 dinara, dok je cena kilometra 35 dinara u dnevnoj i 41 dinar noću. Minimalna cena vožnje ne postoji, a ''divlji'' voze - na pogodbu.

Vranje

Minimalna cena vožnje samo 50 dinara. Udruženje taksista ne postoji, pa šest taksi firmi i njihove samostalne kolege, kojih je oko 250, sami određuju cenu. ''Start'' košta do 40 dinara, a kilometar između 35 i 65. Noćna tarifa je pet dinara skuplja.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za sta se taksisti bore je vrhunska gjupost i pokusaj kartelskog organizovanja

Ne moze niko da propise kolike cene trebaju da budu, jer kolega iz Vranja mora da zivi isto kao taksista iz Beograda, a tamo niko nema para da plati voznju 1000 dinara i da taksista ima 30 takvih voznji dnevno.

Prema tome, uzicani, vranjanci, leskovcani, krusevljani, vozice za onoliko para koliko njihovi sugradjani mogu da plate

Beograd je potpuno druga prica, mada je po meni taksi u njemu nerealno skup i zaista ne kapiram odakle ljudima novac da bacaju na taksi prevoz.

To da taksisti ne zaradjuju i da ah, jedva sastavljaju kraj s krajem je obicna glupost, posebno za Beograd, a jos posebnije u eri voznje na plin

Edited by Lyon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taksisti traže niže cene

 

taxi%2021.jpg

 

Poznato je da među ljudima vlada mišljenje da taksisti ''deru'' i činjenica je da većina ljudi sumnja u ispravnosti njihovih taksimerara za koje veruju da zakidaju. Ali evo jednog primera udruženja taksista koje traži od gradske uprave da se smanji cena njihovih usluga. Zrenjanin je poznat, između ostalog, po tome da su taksi usluge u ovom gradu veoma povoljne. Takozvani ''start'' košta 70 dinara dok svaki pređeni kilometar staje 35 dinara, u prvoj tarifi. Međutim udruženje taksista u ovom gradu podnelo je zahtev za korekciju, konkreno za smanjenje, cena usluga taksi prevoza Gradskom veću i kancelariji gradonačelnika.

 

''Uvereni smo da se ove cene mogu sniziti i prilagoditi stvarnoj kupovnoj moći naših sugrađana. Predlažemo gradskoj vlasti da proceni realne minimalne ekonomske cene usluga taksi prevoza i onda predlog uputi Gradskom veću na usvajanje, u čijoj je nadležnosti to pitanje,'' rekao je Dragan Vidaković, direktor udruženja taksista. Mišljenje ovog udruženja jeste da bi cenu trebalo da odredi lokalna samouprava uz obaveznu konsultaciju sa drugim taksi prevoznicima u Zrenjaninu.

''Nismo želeli da namećemo naše rešenje i našu računicu, jer smatramo da nismo kompetentni to da činimo. U svakom slučaju, korist od toga imali bi građani koji su, svakako, u teškoj materijalnoj situaciji, a znamo da taksi usluge nisu luksuz, već potreba,'' dodaje Vidaković. Očekuje se da se na ulicama Zrenjanina do kraja godine nađe 50 novih automobila marke Hyundai, koji bi bili opremljeni uređajima za korišćenje metana kao pogonskog goriva. To je još jedan korak ka snižavanju cena taksi prevoza u ovom gradu. Korišćenje metana kao pogonskog goriva za taksi vozila je među prvima primenilo jedno taksi udruženje u Kruševcu.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokrenut Taxify u Beogradu

 

taxify.jpg

 
Taxify, vodeća taksi booking aplikacija u Severnoj i Istočnoj Evropi je pokrenuta u Beogradu. Nova aplikacija pomaže ljudima da izbegnu dugo vreme čekanja i taksiste ''divljake'' tako što povezuje mušterije direktno sa verifikovanim taksistima. Nakon potvrde vaše narudžbine možete videti kako se taksi kreće na mapi i bićete obavešteni kada vozilo stigne. Na kraju vožnje možete da ostavite ocenu i mišljenje o vozaču i time da učestvujete u stalnom unapređenju kvaliteta taksija koji su dostupni u aplikaciji.
Za taksiste i taksi udruženja, Taxify je odličan način da dobiju nove mušterije po veoma niskoj ceni. To nije još jedna dodatna marketing platforma, već, takođe, potpuno opremljen dispečer softver koji će podići taksi uslugu na viši nivo. Taxify, takođe, ima za cilj da pomogne tradicionalnim taksi kompanijama i taksistima da se bore protiv rastuće pretnje za njihovo poslovanje u vidu vozača koji nemaju taksi dozvolu sa kojima sarađuju servisi kao što su Uber i slični.
 
U Beogradu se usluga pokreće sa 100 licenciranih taksista i kako nam je rečeno očekuju da se taj broj udvostruči do početka jeseni.
- Uzimajući u obzir veličinu tržišta i stepen korišćenja pametnih telefona, vidimo ogroman potencijal i tražnju sa strane korisnika. Imamo sjajne rezultate u drugim zemljama gde smo već pokrenuli servis - u proseku Taxify korisnici dobiju potvrdu narudžbine za manje od 20 sekundi i taksi stigne za 4 minuta. Sa postojećim interesovanjem od strane taksista u Beogradu, verujemo da ćemo moći da pružimo isti nivo usluge i za korisnike taksi usluga u Beogradu, izjavio je Dejan Bizinger, country manager aplikacije Taxify za Srbiju i ujedno najavio pokretanje servisa i u drugim većim gradovima Srbije do kraja ove godine.
 
Pored Srbije, Taxify je prisutan u Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Belorusiji, Gruziji, Meksiku, Holandiji i od nedavno je servis pokrenut i u Češkoj Republici. Taxify je nominovan za najbolju smartfon aplikaciju 2015 u takmičenju koju organizuje Mobile Summit Estonia. Dostupan za Android, iOS i Windows Phone uređaje. Taxify se može besplatno preuzeti sa Google Play, AppStore ili Windows Phone Store prodavnica.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je klasicna fora na koju nasi taxisti nece pristati. Taxify hoce da uzima leba bez motike tj samo da uzimaju procenat od voznji koje su narucene tim putem, a da ne pomere dupe iz kancelarije. Pomeni to Beogradskom taxisti i pasce pominjanje blize i dalje rodbine i smaranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je samo potražnje. U Beogradu će verovatno proći bez problema jer s jedne strane ima ljudi koji bi naručili taksi, a postoje i mlađi taksisti koji će ući u taj sistem jer je realno jednostavniji od bilo kog drugog načina poručivanja taksija. Po manjim mestima je problem jer su cene mnogo niže pa verovatno nema mesta za ugradnju Taxify-ja, ali i tamo će zaživeti ako narod navali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da postoje mladji a regularni taksisti posto grad Beograd nije izdavao dozvole duze od deset godina a i sama skola ne funkcionise i duze od toga :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora je u BG-u da se status taksiste obično prenosi sa oca na sina. Moj komšija (sada ima 33 godine) dobio je mesto kada mu je matori otišao u penziju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ograničavanje na maksimalan broj je suprotno slobodnom tržištu.

Ja sam za varijantu da se jasno odrede kriterijumi ko i sa kojim vozilom može da taksira. Nema ograničavanja broja.

Umesto da određuju minimalnu cenu treba da odrede maksimalnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo svako udruzenje moze samo da napravi, naravno, ako hoce.

 

U Rusiji taksi udruzenja imaju nesto slicno ali mislim da je njhova platforma. Pozoves taksi, kazes pocetnu i krajnju destinaciju, za par minuta te zove automat i kaze taksi broj taj i taj ce biti na adresi za x minuta. Kad stigne taksi jos te pozove taksista da potvrdi da je stigao, ako vec nisi izasao ti da ga cekas. Kad udejes u vozilo on ukca u navigaciju da ste krenuli i mozes da pratis cenu voznje. Kad stignete na cilj placas cifru koja je na ekranu navigacije, nema taksimetara. Kad izadjes iz vozila, tj. kad taksista krene dalje, on ukuca u navigaciju kraj voznje, a tebi stize SMS koliko je kostala voznja.

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa 80-ih i pocetkom 90-ih u Beogradu ko je bio taksista uzeo je ozbiljne pare i stekao dosta toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber u Srbiji (ne)moguća misija

 

uber%20taxi.jpg

 
Kako piše Beta, aplikacija kompanije Uber za organizaciju prevoza putnika ne može da bude dostupna u Srbiji, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Kako je navedeno, prošle nedelje održan je sastanak sa predstavnicima kompanije Uber, koji su tada informisani da zakonodavstvo Srbije ne dozvoljava da preduzetnik ili preduzeće obavljaju delatnost prevoza putnika, ako ne raspolažu odgovarajućim dozvolama. Stoga, prema važećim propisima, Uber ne može da se registruje za obavljanje delatnosti na srpskom tržištu.
Iz kompanije su rekli da bi njihovu uslugu mogli da koriste isključivo profesionalni vozači koji već imaju odgovarajuće dozvole. Predstavnici ministarstva izneli su na sastanku načelni stav da su spremni da razmotre svaku inicijativu za uvođenje aplikacija za organizaciju prevoza putnika, vodeći računa o najboljem interesu korisnika sa aspekta bezbednosti saobraćaja i lične sigurnosti, navode u Ministarstvu. Podsećanja radi, Uber je u oktobru počeo sa radom u Zagrebu, uprkos velikim poteškoćama koje je imao da uspostavi svoju uslugu u glavnom gradu Hrvatske.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naučnici tvrde da bi Uber i ostali mogli zauvek da ugase klasični taksi

 

152597-uber.jpg

 

Prema istraživanju naučnika s jednog američkog univerziteta, došlo se do podataka koji ne zvuče dobro za taksiste. Nije tajna da usluge kao što su Uber i Lyft ugrožavaju taksiste. Ali istraživači s Massachusets Institute of Technology došli su do podatka da bi, kada bi svi uključili opciju za deljenje automobila Ubera i Lyfta, u celom Njujorku 3.000 automobila koji mogu da voze četiri putnika moglo da zameni potražnju koju trenutno zadovoljava 14.000 taksija. Zaključak istraživanja je dobijen tako da su simulirali tri miliona vožnji taksijem u Njujorku. Prema istraživanju, ne više od pet minuta bilo bi dodato svakom putovanju, dakle ni komfor ne bi bio ugrožen. Naučnici kažu da bi mogli da maknemo hiljade automobila s puteva, ali šta onda s poslovima onih koji bi time nestali? Naime, model koji su isprobali radi najbolje ako bi se koristili autonomni automobili. Kako bi potvrdili svoju nezavisnost, naučnici su naglasili da istraživanje nisu finansirali Uber ni Lyft. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas bi to imalo šanse u BG kad bi dozvolili, u manjim mestima ne, jer je Uber svuda razvijao posao po dosta nižim cenama, a prostora za to u provinciji baš i nema. Drugo, zakon propisuje jasne uslove u koje se Uber ne uklapa. U nekim zemljama su radili registrujući firme za iznajmljivanje vozila s vozačem, a sad kako bi to išlo kod nas ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovoj temi je @nesa 169 veoma kompententan ali ako se uporede cene taksija u NS i BG vidi se da je tu skoro negde (52 naspram 65 din u BG otprilike). 

Velika razlika je u startu koji je u NS 70 din, a u BG 180. Kad bi toliko start bio u NS ili bilo kom drugom gradu retko ko bi se vozio jer su navikli na vožnje od oko 200-250 din. 

Dalje, po BG su vožnje 500-600-700 i više dinara jer se niko ne vozi 2-3 km jer je to na 10tak minuta peške, dok od kako sam ovde u NS malo sam poprimio to lokalno pa tih 2-3km do centra lakše mi da zovem taxi, pogotovo ako nas je više. Vožnja košta tipa 250 dinara dok u BG nikad mi nije teško da se popnem/spustim uz Bulevar, prošetam od Slavije do Kneza i sl. 

Opet, život u BG je skuplji nego u drugim gradovima...

I da, ne pričam napamet, otac mi je bio na taksiju od 1978. do 2007. kad je otišao u penziju. I mogu reći da je uvek bio jeftin km kada pitate taksistu ali da je više koliko bi se ljudi onda vozilo?! I najveći problem su svugde bili divlji taksisti koji misle da mogu a i mogu da se provlače mimo zakona, pravila, reda... U krajnjem slučaju, ne poštuju svoje kolege

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, andreja.micovic said:

Dalje, po BG su vožnje 500-600-700 i više dinara jer se niko ne vozi 2-3 km jer je to na 10tak minuta peške

 

Za navedenu sumu, nekih 600-700 kinti je cca 6km voznje u dnevnoj tarifi po BG.

Znam da se ne misli bukvalno, ali 10-ak minuta peske za 2-3 km, tesko bogami ;) . Brzim hodom se predje malo jace od kilometra, za 10 minuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ce onda klasicni taksisti da rade ako dodje Uber? Na biro? Zasili su regularcima poreze,estetske preglede,clanarine,tehnicke na 6 meseci itd i itd.

Bolje bi bilo da se malo divljaci prorede jer ovo sto se kod nas radi je neverovatno.

Zato turisti Beograd pamte kao grad za super provod,zezanje i izlazak...ali kada im spomenes taksi haha nema koji se nije opekao na Trgu republike i na BAS-u..:) Aerodrom-centar..moze za 70 evra nije problem??? Ejjj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se prilagode. Sta su radili kocijasi kad su se pojavili taksisti i omasovili SUS motori? Jesu li protestvovali sa konjima i kocijama na trgu republike? 

Sta ce da rade taksisti? Da se sledecih 30 godina bore protiv interneta i elektrosnkog poslovanja ili da probaju da se uklope?

Edited by Mel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne...da si regularan taksista skontao bi sta pricam. Kako da se prilagodis? Kada dodje konkurencija kao Uber...cene smesne. Neka placaju sve kao regulare taksi pa onda mozemo da pricamo o prilagodjavanju.

Slozio bih se sa tobom ako bi svi otisli na Uber. Ovako...nikako ne moze, prosto neizdrzivo sa trenutnim dazbinama i cenom goriva veruj mi. Otac mi je taksista, covek radi po 8 sati...nekada je radio po 14. Godine stigle polako... Prvo da se iskorene divljaci pa onda moze o ovome da se polemise.

 

Poredis kocije sa danasnjim vremenom i danasnjom kolotecinom.

7 soma clanarina, gorivo minimum 1000-1500dinara dnevno, voze se ljudi za 300 dinara i onda vade platnu karticu da plate, i zimi i leti (mrzi ih 500 metara da pesace), onda se izgubi red na stanici pa cekicas. Onda uhvatis na radijolu voznju...krenes...i paf "lerka", opet gubis red kada se vratis na tu istu stanicu. Ako se usudis na kvaku opet i to je mrka kapa,..trosis gorivo a niko da mahne. A zasto? Nema se love...skup taksi.

 

Zato ovi kod konja merkaju...biraju koga ce... 3 soma od konja do Brankovog mosta.,.oces neces? I da..ti kod konja nisu svi "divljaci" ,neki imaju taksi dozvole ali imaju i svoj cenovnik. E njih treba iskoreniti pa onda mozemo da pricamo o taksi delatnosti. Ovako...veruj..mrka kapa.

 

Uber he generalno super stvar,ali ti ne znas ko te vozi tada. Ima raznih dileja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, razumem sta kazes. Ne sporim. Ali to su problemi koji imaju SVI ljudi u Srbiji koji se bave necim legalnim.

Uber je stigao iz uredjenog sistema gde je trziste slobodno i stalno se menja, pa su ljudi navikli na prilagodjavanja. Ali generalno, pa i kod nas se sve sfere drustva i poslovanja menjaju (na dobro ili lose) i ne vidim zasto bi taksisti bili izuzetak. Osim, sto su jako dobro organizovani, mobilni, lako blokiraju grad tj imaju nacin protesta koji je uocljiv.

 

Recimo meni nije jasno cemu intervencija drzave koja taksistima, autoskolama i sl obezbedjuje minimalne cene a s druge strane rezervise tacno odredjeni broj dozvoljenih taksi licenci, tako da je neko ko bi da pocne da se bavi taksiranjem u neravnopravnom polozaju. Zasto se onda cudimo pojavi nelegalnih taksista. Kazes, svako moze da vozi uber pa nemas pojma ko te vozi? Hajde budi realan pa primeti ko te sve vozi u taksiju pa uporedi sa svojim ocem koji je kako kazes dobar deo radnog veka proveo u poslu. Ja bih vise verovao preporukama na uberu (i standardima koje propisuje) nego sto malo malo pa udjem u razdrndan, zapusen taksi, kod bahatog vozaca, da ne nabrajam sve. Na isti nacin kao sto koristim i servise za trazenje smestaja, oglase... Uvek ima rizika ali smatram da je manji ili jednak ovome sada sto se taksija tice.

 

Kad si vec pomenuo zakonska resenja, ona recimo ne dozvoljavaju dosta toga sto olaksava poslovanje, paypal i sl, poreska resenja ne stizu po dve i vise godina, propisi nejasni, gomila suludih naknada (recimo da me sve nabrojano pogadja) tako da to sto se uber ne uklapa u propise ne znaci da je to dobro zakonsko resenje, kao ni to sto taksisti nisu izuzeti u svojim sistemsim problemima vec dele sudbinu privrede (bar oni legalni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...