Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Pa brate, ako posedujes auto od 3-4-5000e a ne prelazis ni 10hkm godisnje...ti si najveci bogatas ovde na forumu ili najskuplje placas predjeni kilometar. Shvatices to na tezi nacin

 

 

Baš.

 

A pravdanje kiometraže ne radim ni u kući, tako da.. :)

@Mitros jel toliki problem preračunati se 6 meseci ranije i ostavljati pare za registraciju?

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je kod nas u ovoj zemlji. Najmanji problem je naci par hiljada eura za auto ( bio potreban ili ne) ali od dana kupovine, sve ostalo je nevidjeni problem!

Ja bi voleo neko to da mi objasni jer eto, nemam kes da kupim drugi auto, vozim jeftiniji od tog Gp-a a voleo bi da kupim Gp sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu si potpuno u pravu.

Ja sam išao nekom logikom dati u startu više i biti potpuno miran narednih 10 godina. E sad pogrešio ili ne ne znam ali isto tako u vreme kupovine sam bio spreman kupiti novi auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve druge forumase kojima je nevazna cifra od 5000. i koji je brane na sve moguce nacine,mogu da kazem sledece.Svako bi pregrmeo 400din mesecno,ali se nazalost registracija ne placa na mesecnom nivou.Da se placa na mesecnom nivou bili bi ste u pravu,ovako jednostavno niste...

 

Svaka iole ozbiljnija agencija za registrovanje automobila daje na rate. Čekovima, ili kao što reče Ivan.ik preko administrativne zabrane, čak ima i Banaka koje odobravaju namenske pozajmice za to, mada one računaju i neku kamatu, tako da nisu najbolja opcija. Najbolje je čekovima. Sećam se da sam naleteo i na reklame na radiju oko registracije na 6-12 rata čekovima, bez kamate. Evo, npr.:

http://www.autobirac.rs/index.php/2014-02-17-20-30-37/nacini-placanja

http://www.registracija-vozila.rs/105-uncategorised/488-registracija-vozila-na-rate

http://www.registracijavozila.net/

 

Svi vi koji prelazite 20.000km...ja ne bi znao gde da predjem tu km da mi je benzin dzabe...svuda idem kolima i predjem max 6000km!!!ja jednostavno ne mogu da se vozim na silu...

Imao sam benzinca. Prelazio oko 12-13k godišnje. Što i ti kažeš, nisam ništa izbegavao da vozim, nisam išao nigde busom, a da mi auto ostane na parkingu...jednostavno, vozio koliko mi je trebalo.

Onda uzeo dizela. Potrošnja sa 10-11 litara bezolovnog pala na 6-7 litara dizela. I, op...ode godišnja kilometraža na skoro 20k...a, i pojma nemam kako, jer i dalje isto vozim kao i pre...poooojma nemam odakle ti dodatni kilometri. Jednostavno, uvek će svako voziti više dokle god finansije to dozvoljavaju. Faktički, skoro isto novca dajem na gorivo, ali prelazim više kilometara...

Videćeš i ti...nije ti 6.000 zakucano zauvek...čim budeš uzeo auto koji manje troši, dodaćeš kilometre i nećeš ni ti znati kako. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako.

 

Evo i računica na 3 godine za koje bi prešao evenutalnih 30 000km:

 

4000e auto

3 registracije 450e

gume da super prođe 600e

servisi 300e

nepredviđeni kvarovi 1000e

 

Dodaj na to gorivo za 30 0000km i izađe recmio 8300e u najboljem slučaju. Kada podeli na kilometre to je 33 dinara po kilometru. Skoro pa za taxi.

 

Za gume si preterao a i servis može da se odradi za manje keša - Clean ili Filtron filteri uz Selenia ulje i bude servis za 60€, ko je voljan da sipa jeftinije ulje (Syntium ili GM koji takođe ide u te motore) može da ga odradi i za 50€. Teško je očekivati nepredviđene kvarove od 1000€ (nisam rekao i nemoguće) ali je 500-600€ znatno realnija cifra a ako se pažljivo bira primerak može se očekivati i manje ulaganje po toj stavci. Ono što si potpuno zaboravio da i taj automobil nakon tri godine ima neku vrednost, barem 2500€, tako da u prvoj stavci treba da uračunaš ne početno ulaganje već amortizaciju vozila za posmatrani period.  Kad sam računao po ovoj tvojoj jednačini (a za prosečnu potrošnju sam računao 6 l/100km, dakle kao da će se jedno 90% vremena voziti po gradu) došao sam do cifre od 20,6 din/km. Kome je to skupo nek se hvata šipke i Bus Plusa. Da ne pominjem ono što Zvezdo kaže, da vlastiti automobil nudi osećaj autonomije i slobode koji ti taxi ne može pružiti.

 

Ja u Lanciji Ypsilon imam ovaj motor koji je do sada prešao 150k km i od troškova za ovih 15 meseci i 8k km menjao sam gume, akumulator, metlice brisača, kočionu tečnost i antifriz i PK kaiš sa španerom a od vanrednih samo termostat, grejače (dva su crkla) i donji nosač motora a govorimo o automobilu starom 11 godina. Sve navedeno je tokom proteklih godinu dana koštalo oko 350-400€ (u najgorem slučaju) ali će sigurno trajati više od tri godine.

 

Što se potrošnje tiče, po Vojvodini na magistralnom putu, potrošnja po boardu 3,2-3,5l uz pažljivu vožnju (dakle do 90 km/h i bez naglih ubrzavanja i bespotrebnih kočenja) ali je za normalnu vožnju realnije oko 4-4,5l sa izlaskom iz grada i prolaskom kroz naseljena mesta. U centru Beograda je potrošnja 6-6,5l i to mereno sipanjem goriva do čepa i ponovo do čepa. Nisam ga nešto mnogo ganjao autoputem ali na 140 km/h potrošnja bude oko 6l a za brzine do 120 km/h je ovo idealan auto i potrošnja bude oko 4-4,5l. Tu se ipak oseća nedostatak 6. brzine i dok ode u obrtaje dosta više troši.

Edited by Vlada R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko o potrošnji

 

Da,da kako da ne! Možda može sa 3,5l u zavetrini iza nekog kamiona ili na nizbrdici ili na praznom autoputu ali u realnim uslovima apsolutno ne ma ni teoretske šanse.
Koliko malo može trošiti na otvorenom toliko puno može pri max brzini.

 

A sa malim servisom i Filtron / Clean filterima slobodno juri žirante za moguće opravke.

Što se tiče ulja slobodno može da uštedi na Syntium ili Sunoco ili ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za potrošnju sam napisao svoje iskustvo. Ko hoće neka veruje, ko neće ne mora.

 

Filtron je najbolja budžet opcija, fabrički ide u Opela i poseduje sasvim solidan kvalitet. Ja sebi uzimam Hengst i UFI za filtere ulja i goriva a Filtron za kabinu i vazduh ali da sam u frci sa lovom uzeo bih komplet Filtron filtere i ne bih se sekirao. Takođe sipam isključivo Selenia ulje ali ne vidim šta je sporno za nekoga sa tesnim budžetom ako sipa Syntium (i to je Petronas brend) ili GM (Opel ga sipa u isti taj motor pa ne vidim da se neko žalio) ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li bih mogao da zamoilim znalce da me upute u pakete opreme kod GP EVO?

 

Dakle, koji su paketi opreme (šta podrazumevaju) i da li postoji način da na prvi pogled primetim koji paket opreme ima? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško pitanje. Koliko sam primetio uvoznik za svoje tržište sam slaže pakete opreme a može ih i drugačije nazivati. Osnovni paket je i isti kao i na GPu i vidi se po kućištima retrivizora (može biti i sa kvakama na vratima) koja nisu u boji karoserije i plastičnom volanu bez audio komandi. Sledeći ima kožu na volanu,menjaču i r. kočnici (što ne mora biti obavezno) i komande audia na volanu. Materijal na sedalima je posebna enigma i uglavnom je ispod onoga što bi trebao biti pogotovo u bogatijem paketu
Ako misliš na polovnjake uglavnom su u paketu opreme sa kožnim volanom a ostalo su doplate. Retki su u paketu sa fabričkim naslonom za ruku.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam za moj dao 8000€ a prelazim jedva 5000km godišnje. Za ovih 5 godina koliko ga imam izgubio sam na njegovoj vrednosti 4000€ i nije mi žao. Uvek stoji u garaži sa punim rezervarom i bez razmišljanja mogu sa njim gde god hoću. Za mene to nema cenu.

Najzad pravi komentar,po mom ukusu :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam crne kvake, ali retrovizore u boji, fabricku muziku sa MF plasticnim volanom, prednjim maglenkama, senzorom spoljne temperature i bord kompjuterom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa ljudi,ja ga kupih, pa sad sta bude.

Malo ste me iskritikovali (posebno Nesa  :thumbsup: ), i sto rece neko ovde "popizdim uzmem pare i kupim". To je onaj GP 1.3,75ks,2006, sa neispravnim kompresorom klime, sto sam ga vec pominjao ovde.

Platio 3350e, nije mi pri ruci knjizica pa da navedem sta je sve radjeno, uglavnom veliki i mali servis, kocnice, egr ventil, sajla rucne, akumulator jos 1 god u garanciji, registrovan jos 11 meseci, presao KAO 143500km. Stavio covek i alarm EXCALIBUR sa onim velikim displejom na privesku. 

To je DINAMIC verzija i sto ja kazem osim 6 air begova,i ABS nema nista vise :question: .

 

Kozni volan, rucicu menjaca i komande na volanu ja ne racunam u neku opremu (ili gresim?), vise bi voleo da ima ESP umesto ovoga, ali Nesa me posavetovao da je bolje stanje vozila nego sta ima od opreme. Trenutno mi je kod drugara u garazi dok ne prodam ovog mog, pa mi nije pri ruci za slikanje, ali u utorak idem kod Bogunovica na onu akciju besplatne provere, pa kod Pilipa za klimu (besplatan pregled), da mi ocita tacan model kompresora.

 

Inace auto mi je bas "legao", lepo ide, dobro vuce, ne cuje se motor, mozda sam ubo dobar primerak. Jedino me bune dimenzije guma, sve 4 su 195/60/15, i kad sam hteo u njegovoj knjizici-uputstvu da proverim koliki se preporucuje pritisak u gumama, vidim da za ovaj model od 75ks uopste nema u tabeli ove dimenzije :question: ima samo175/60/15 ,moze li neko reci o cemu se radi? jel to dobro ili lose? Covek mi dao jos 2 rezervne takodje istih dimenzija, gume su SAVA (made in france), zimske M+S, nisam stigao da vidim godinu proizvodne, ali je sara vise nego dobra.

Jos bi zamolio ako neko zna,gde se i kako moze srediti volan sto se ljusti i rucica menjaca, kao i ogrebotine na onoj plavoj konzoli, i nekako bi promenio onaj stof ispod rukohvata na prednjim vratima. Nije mi jasno kako su mogli da stave svetlo plavu boju na sredinu sedista i na sve rukohvate vrata :realmad: .
Pozdrav za sve one koji imaju volje i snage da procitaju ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka te lepo sluzi :) ja tu dimenziju vozim na zimskim, taman malo i stiti rub felne od ostecenja. Idealna dimenzija je po meni 185/60 i sa njom neces pogresiti svakako. Volan i menjac moras da presvuces, drugog leka nema, to ti je nekih 60eur zajedno otprilike. Sto se tice rukohvata probaj sa dubinskim pranjem ili nadji na otpadu druge, presvlacenje tesko da je izvodljivo a da se pri tome uklopi u ostatak enterijera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primio pozdrav i hvala za isti. :thumbup:

Gume je malo omanuo 175/65 15 , 185/65 15 , tako da pumpaj kao da imaš 185.

Ima na forumu par njih koji rade ili su radili volane / ručice. Preporučuju Sovu http://www.sovaleatherdesignstudio.rs/

Kucaj u ePeru br. šasije i vidi kat broj kompresora. Ali bez obzira na sve vidi kod nekog pravog za klime da detaljno proveri sistem i šta je čačkano oko nje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na GP 1,3 M-jet idu fabricki 175/65x15 a opciono idu 185/60x15. Te gume su prevelike za njega.

Ne verujem da izgleda kako treba s njima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka felna je previse uska za 195 pa je zato malo ruzno, zato kazem 185 je idealno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka te lepo sluzi :) ja tu dimenziju vozim na zimskim, taman malo i stiti rub felne od ostecenja. Idealna dimenzija je po meni 185/60 i sa njom neces pogresiti svakako. Volan i menjac moras da presvuces, drugog leka nema, to ti je nekih 60eur zajedno otprilike. Sto se tice rukohvata probaj sa dubinskim pranjem ili nadji na otpadu druge, presvlacenje tesko da je izvodljivo a da se pri tome uklopi u ostatak enterijera.

Znaci mogu i dalje da vozim tu dimenziju bez problema,na kolko ih ti pumpas?Ne vredi mi dubinsko pranje,malo je pocepano ispod rukohvata,a ne bitno je da se uklopi u ostatak enterijerra ako promenim obe prednje npr.

Na GP 1,3 M-jet idu fabricki 175/65x15 a opciono idu 185/60x15. Te gume su prevelike za njega.

Ne verujem da izgleda kako treba s njima.

Bitno mi je da je bezbedno voziti,da li trosi nesto vise sa njima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ih drzim na 2.3 prednje i 2.2 zadnje a kad idem negde dalje i znam da ce biti ostrije voznje onda 2.4 i 2.3.

Ako mislis da ce biti ok menjaj, bolje i to nego da stoji pocepano.

Ma naravno da je bezbedno, samo je malo ruznije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na svoje celicare stavio 185/65/15 i mnogo bolje izgleda nego fabricka 175/65 a i bolje od 185/60, posto bas lepo popuni rupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tvoj auto fabrički je 175 65 15,tako da kada ti brzinomer pokazuje 100, stvarna brzina je 101,07. Ja recimo vozim na 185 65 15.

Edited by punto jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tacno!

Sa tim gumama je stvarna brzina mnooogo manja a nikako ne veca!

Pisao sam o gumama u odgovarajucoj temi i necu ovde ponavljati ali cisto Mitrosu odgovorim. Kod mene su 195/65R15 dakle malo balonastije tako da su tvoje OK bez obzira sto ih nema medju preporucenim dimenzijama proveri na nekom kalkulatoru  inace u 15'' najbolja je 185/65.

E da Cestitam na kupovini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...