diskusija 9 Posted December 31, 2015 Neverovatno koliko su uspeli da usklade tako ružne boje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22619 Posted January 1, 2016 Off prebacen ovde https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39255-ma-off-bre/?p=1300503 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 6, 2016 Deo je prebačen u odgovarajuću temu:https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68267-fiat-grande-punto-13-mjet-lampica-grejača/?p=1302206 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 21, 2016 (edited) Kolege, imam jedno pitanjce> kako to da GP 2006 benzinac god i mladje ima relativno iste cene kao i AR147 2006 benzinac? Mislim, svaka cast GPu, ali nekako gledano sta sve AR147 moze da ponudi pocev od opreme, voznih karakteristika i sl, GP ne bi trebalo da bude u istoj sekciji cena. I plus na PA ovh 147ica ima tek 16 kom(verujem zbog stava da ''JTD rooles'') Mozda da napravimo mali okrsaj GP vs AR147? (realno, jedini GP koji bi mogao po snazi motora da parira 1.6 alfi je 1.4 T , ali da to ne uzimamo u obzir) Vise me zanimaju drugi apekti. Pouzdanost, cene delova, bagovi, isplativost, tj odnos ulozeno-dobijeno... Edited February 21, 2016 by igor_sd_81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted February 21, 2016 Ima to donekle i logike. 1.6 je stariji motor i generalno ok, ali u nekim aspektima i skup (npr 8 svećica). Kolega je vozi već 6 godina na plin i prezadovoljan je. Što kažeš vozne karakteristike su odlične. Sa druge strane GP je noviji i moderniji auto sa novim i retkim motorom (1.4t). Generalno lep motorčić i jako lepo ide, ali ne znam kako bi se ponašao na duže staze. Da biram ja bih uzeo 147 zbog pouzdanosti i toga što znaš šta te čeka dok je 1.4t dosta "neispitan" kod nas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 21, 2016 Grande punto je po mnogo stvari daleko superiorniji u odnosu na 147, pre svega po sigurnosti i voznim osobinama. 147 ima jedva 3 zvezdice po euroncap iz 2001, dok GP ima punih 5 zvezdica po euroncap iz 2005. Znam da ce ovo za vozne osobine izazvati puno polemike, a pre svega od ostrascenih i manje informisanih ljudi, pogledajmo samo cinjenice na stranu sto je sasija daleko novija i rigidnija. Ovo su testirani rezultati sa italijanske staze balocco, 1.4tjet je za citavu klasu ispred 147FL po pitanju upravljanja i parira cak i novijim i snaznijim autima vise klase (doduse i laksi je). 48 Alfa Romeo 4C 2:54.43 240 / 895 119 Alfa Romeo 147 GTA 3:03.63 250 / 1427 170 Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 3:09.50 260 / 1778 184 Abarth Grande Punto 3:11.06 155 / 1258 196 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 3:11.99 170 / 1320 232 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 3:15.18 200 / 1605 238 Fiat Grande Punto T - Jet 3:15.60 120 / 1155 241 Alfa Romeo 159 2.2 JTS 3:15.65 185 / 1465 243 Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 3:15.84 170 / 1458 253 Alfa Romeo Spider 2.4 JTDm 3:16.64 210 / - 270 Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 3:18.30 150 / 1290 Cak evo da ubacimo i astru karavan sa istim motorom kao 147 FL, koja je pritom i teza, opet lezi daleko bolje. 227 Opel Astra Caravan 1.9 CDTi 3:14.70 150 / 1375 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 22, 2016 Ok, to su činjeníce sa staze i crash test. Dakle-2:0 za GP. Ima još dosta toga-nivoi opreme i završna obrada Delovi-pristupačnost (novi i polovni) Kapitalne boljke kod oba. ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 654 Posted February 22, 2016 GP se lakse vozi jer Alfa ima cuveni ajnslag ko kod kamiona. U krivinama GP lezi odlicno pa cak i natprosecno. Pozicija sedenja kod oba je individualna stvar i nekome je lepse u jednom a nekome u drugom autu. Tabla kod Alfe datira vremenski dosta pre nego sam GP. A te kapitalne boljke kod oba i nisu bas na strani Alfe jer ih GP daleko manje ima. Da ne pricam o tome kad sam radio generalku na Alfi 147 1,6TS da nigde nisam mogao da nadjem klip koji nije bio udaren od ventila i zato kad joj se ravna glava sme tek tek da se lizne jer se samo jos vise spusta i neretko se desi da kad se cepa koliko moze da ventil udari u klip. Rekli majstori da je bilo slucajeva i da je probio ventil klip. Toga kod GP-a nece biti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted February 22, 2016 Ma i Gp je kao model mnogo mladji, to mnogo utice, plus je Fiat nije Alfa ( u smislu kao Alfa je mnogo skupa za odrzavanje i kvari se svaki dan, dok je Fiat malo bolji ). To mnogo utice na cenu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17447 Posted February 22, 2016 On 21.2.2016. at 1:45 AM, igor_sd_81 said: I plus na PA ovh 147ica ima tek 16 kom(verujem zbog stava da ''JTD rooles'') Nema sta tu da bude zbog stava, jednostavno je tako . Salu na stranu, iako gabaritno klasu ispod, GP je generacijski 5 godina noviji model, uz sve sto to nosi. A ponuda i traznja takodje diktira cenu. Recimo meni 147 nikad nije "legla" u bilo kom smislu. Ni vizuelno, premalo prostora i komocije za auto te velicine, itd... Lepo se vozi bez sumnje, ima nesto kvalitetnije materijale i zavrsnu obradu unutra, ali meni se sve svelo na to. Davne 2007. budzet mi je bio oko 8000 EUR, a u igri su bili iskljucivo 3v dizelasi - 307, Megane Mk2, Stilo, 147, Focus... AR mi je vec u startu pretrage ispala iz kombinacije, nije bilo nikakvog famoznog AR virusa, a znam prilicno ljudi sa slicnim stavom. Opet, cisto licno vidjenje, da me neko pogresno ne razume. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 22, 2016 (edited) Na kraju, kako se nazire, 147ici jedino ostaje da igra na jaku kartu privlačnog izgleda i opreme. I velike mogucnosti za npr, podizanje nivoa opreme (felne, kozna sedista, tempomat...) jer se ogroman broj 147ica rastura kod nas. Edited February 22, 2016 by igor_sd_81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted February 22, 2016 On 2/21/2016 at 1:12 PM, vagenovac said: Grande punto je po mnogo stvari daleko superiorniji u odnosu na 147, pre svega po sigurnosti i voznim osobinama. 147 ima jedva 3 zvezdice po euroncap iz 2001, dok GP ima punih 5 zvezdica po euroncap iz 2005. Znam da ce ovo za vozne osobine izazvati puno polemike, a pre svega od ostrascenih i manje informisanih ljudi, pogledajmo samo cinjenice na stranu sto je sasija daleko novija i rigidnija. Ovo su testirani rezultati sa italijanske staze balocco, 1.4tjet je za citavu klasu ispred 147FL po pitanju upravljanja i parira cak i novijim i snaznijim autima vise klase (doduse i laksi je). 48 Alfa Romeo 4C 2:54.43 240 / 895 119 Alfa Romeo 147 GTA 3:03.63 250 / 1427 170 Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 3:09.50 260 / 1778 184 Abarth Grande Punto 3:11.06 155 / 1258 196 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 3:11.99 170 / 1320 232 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 3:15.18 200 / 1605 238 Fiat Grande Punto T - Jet 3:15.60 120 / 1155 241 Alfa Romeo 159 2.2 JTS 3:15.65 185 / 1465 243 Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 3:15.84 170 / 1458 253 Alfa Romeo Spider 2.4 JTDm 3:16.64 210 / - 270 Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 3:18.30 150 / 1290 Cak evo da ubacimo i astru karavan sa istim motorom kao 147 FL, koja je pritom i teza, opet lezi daleko bolje. 227 Opel Astra Caravan 1.9 CDTi 3:14.70 150 / 1375 Ovo za vozne osobine se ne mogu složiti. Punto T-Jet dolazi sa sportskim paketom koji ima tvrđi ovjes i samim time je u prednosti pred Alfom koja je na standardnom ovjesu, osim ako nije u pitanju Ducati Corse ili GTA verzija. I 147 je dolazila s 15", 16" i 17" kotačima, tako da i to treba uzeti u obzir. 147 je puno kvalitetnije sastavljena, nema nikakvih čudnih zvukova, kvaliteta plastike je odlična izuzev gumiranih rukohvata. I još jedna stvar koja je drastično bolja kod Alfe je osjećaj na volanu, auto se vrhunski vozi, izbalansiran je savršeno i isto tako leži na cesti. S dobrim vozačem, malo što može pratiti 147 po zavojitoj cesti, pogotovo ako je jači Multijet ispod haube. Ali to ne mijenja činjenicu da auto konstrukcijski potječe iz 2001, kabina je dosta skučena za današnje pojmove, auto je dosta tvrd preko rupa, ali VOW osjećaj u vožnji je i danas prisutan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted February 22, 2016 Nema nista od tog sportskog paketa sto pominjes na GP, sve je to standardno. Eventualno prednji poprecni stabilizator je deblji na Sporting verziji, lupam sad 22mm umesto 18mm. Ostalo je sve isto, manje vise. Jedino sportsko su 17" tockovi, pragovi, kacket... Neko je pomenu krug okretanja, na GP sa 17" je prilicno velik, 11m, naspram alfinih 11.5m. Sto se tice manjih felni tada je okretanje 10.5m Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted February 22, 2016 Zar nema Sporting niže opruge od standardnog Grande-a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 22, 2016 E, pa tebe smo cekali-jedan Grandaš da se uključi. I šta sad, Bingo-kome daješ glas (mada si ti već odlučio...) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 726 Posted February 22, 2016 Nemam 147, vozio sam se u njoj, a imam Stila, sto bi rekli prilicno slicno, a opet drugacije. Svakako da je 147 klasa iznad, bolje izolovan auto, spolja veci, sam po sebi masivniji. Grande sa druge strane nema puno manje mesta nego 147. Naspram Stila ima manje. Vesanje nije toliko komplikovano kao na 147, a sa 17" zaista dobro lepi po krivinama, prihvatljivo. Racunaj samo da nema nezavisno oslanjanje, sto i samo govori o klasi automobila kojoj GP pripada. Naravno, kad sam kupovao GP-a, mogao sam za iste pare kupiti i 147 isto godiste, pa ipak odlucio sam se za GP-a. Noviji auto, u Sporting verziji svakako i dobri materijali unutra, dovoljno prostora, sportski izgled, dopadljiv i muskarcima i zenama (sto povecava krug potencijalnih buducih kupaca), Fiat kako neko rece jeftiniji je nesto za odrzavanje. Nema jos tih falicnih detalja kao na 147, da otpada airbag na suvozackog mestu, da moras da remontujes komplet sva ramena kad kupis auto i slicno. Sad ih ima i jednih i drugih puno na ulicama, ali opet sam uzeo mladji auto, kao model mladji i zbog tog uvrezenog misljenja o Alfama zbog kojih ljudi bez od njih. A opet, ne mogu reci da je Sporting neki ekonomican izbor, ali mozda bolji za prodaju u buducnosti od neke Alfe 147. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted February 22, 2016 147 sam imao i s njom napravio cca 40t km bez ikakve greške, auto je još u obitelji i vjerojatno ćemo ga brzo mijenjati za manje vozilo tipa Mini Cooper. Alfa je proizvođač kojeg izuzetno cijenim, tako da tu uvijek kod mene dobije ekstra bodove, ali za gradske uvjete Grande Punto je bolji auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 22, 2016 Imas pravo da ignorises cinjenice, ali nema potrebe plasirati dezinformacije, tjet je dolazio sa standardnim vesanjem i 185/65/15 gumama, sport je bila opciona oprema, dok je 147 mjet 150 dolazila minimalno sa 205/55/16 Koje opravdanje je da teza i veca astra karavan daleko bolje lezi na putu od manje i lakse 147 sa istim motorom? Dalje rekao bih da je GP puno kvalitetnije sastavljen, jeste tvrda plastika, ali precizno uklopljena, nema cudnih zvukova ni kvarova. Limarija i oslanjanje je takodje daleko kvalitetnije, pa cak bih rekao i izolacija. Imao sam 156 jtd 2001 i taj auto je na 180-190 primetno bucniji od GP mjeta. Drug je skoro prodao tt mk1 1.8t i uzeo GP 1.4tjet i kaze da se nije pokajao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 22, 2016 1 minute ago, vagenovac said: Drug je skoro prodao tt mk1 1.8t i uzeo GP 1.4tjet i kaze da se nije pokajao Verovatno je TT bio žešći krš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 22, 2016 7 minutes ago, DiscoVolante said: 147 sam imao i s njom napravio cca 40t km bez ikakve greške, auto je još u obitelji i vjerojatno ćemo ga brzo mijenjati za manje vozilo tipa Mini Cooper. Alfa je proizvođač kojeg izuzetno cijenim, tako da tu uvijek kod mene dobije ekstra bodove, ali za gradske uvjete Grande Punto je bolji auto. Nekako su mi tvoje tvrdnje jako subjektive...ali razumem i zašto. Kad mene pitaju koji mali auto da preporučim,a da košta do 2000eur-odgovor je nedvosmislen- Punto 1.2 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted February 22, 2016 (edited) 1 hour ago, Bingodalton said: Nemam 147, vozio sam se u njoj, a imam Stila, sto bi rekli prilicno slicno, a opet drugacije. Svakako da je 147 klasa iznad, bolje izolovan auto, spolja veci, sam po sebi masivniji. Grande sa druge strane nema puno manje mesta nego 147. Naspram Stila ima manje. Vesanje nije toliko komplikovano kao na 147, a sa 17" zaista dobro lepi po krivinama, prihvatljivo. Racunaj samo da nema nezavisno oslanjanje, sto i samo govori o klasi automobila kojoj GP pripada. Naravno, kad sam kupovao GP-a, mogao sam za iste pare kupiti i 147 isto godiste, pa ipak odlucio sam se za GP-a. Noviji auto, u Sporting verziji svakako i dobri materijali unutra, dovoljno prostora, sportski izgled, dopadljiv i muskarcima i zenama (sto povecava krug potencijalnih buducih kupaca), Fiat kako neko rece jeftiniji je nesto za odrzavanje. Nema jos tih falicnih detalja kao na 147, da otpada airbag na suvozackog mestu, da moras da remontujes komplet sva ramena kad kupis auto i slicno. Sad ih ima i jednih i drugih puno na ulicama, ali opet sam uzeo mladji auto, kao model mladji i zbog tog uvrezenog misljenja o Alfama zbog kojih ljudi bez od njih. A opet, ne mogu reci da je Sporting neki ekonomican izbor, ali mozda bolji za prodaju u buducnosti od neke Alfe 147. Da prvo kazem o motoru- da se npr odlucim za 1.9 jtd , GP i 147ica bi odmah otpali. Nekako, logicno mi je(racionalno) ako vec vozim 120-140ks uzmem i veci auto: AR156, Stilo, Peug 307, Astra H....ima ih jos. Ima i nekog solomonskog resenja da vozis veci auto sa manjim motorom, ali nisam pristalica tog resenja. Za sada, agregati koji su mi jedini zaniljivi su 1.4 16V za GP i 1.6 TS kod Alfe. Za 1.4 16V sam cuo samo reci hvale od drugara koji ga ima u Stilu sa 6 brzina. O ovom drugom, kod Alfe, znam da je malo razmazen i da voli da mu se titra-ne voli hladan da se vozi, 8 svecica kako se rekao, potrosnja ulja ponekad veca... Sto se tice sedista, udobnosti ukupno, jako mi je vazna jer gradske voznje i nemam mnogo, mozda samo 20% godisnje. Znam da ce sve posle Punta mk2 biti mnogo bolje,ali ipak je rec o naredne minimum 3 godine eksploatacije i predjenih 50-60 000 km,pa se trazi dobitna kombinacija. Aspekt dalje prodaje i ne razmatram u smislu koji bih auto lakse prodao, jer znam da sve što nije Made in Germany+Toyota, kod nas nema veliku sansu da lako nadje buduceg kupca. Edited February 22, 2016 by igor_sd_81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted February 22, 2016 41 minutes ago, vagenovac said: Imas pravo da ignorises cinjenice, ali nema potrebe plasirati dezinformacije, tjet je dolazio sa standardnim vesanjem i 185/65/15 gumama, sport je bila opciona oprema, dok je 147 mjet 150 dolazila minimalno sa 205/55/16 Koje opravdanje je da teza i veca astra karavan daleko bolje lezi na putu od manje i lakse 147 sa istim motorom? Dalje rekao bih da je GP puno kvalitetnije sastavljen, jeste tvrda plastika, ali precizno uklopljena, nema cudnih zvukova ni kvarova. Limarija i oslanjanje je takodje daleko kvalitetnije, pa cak bih rekao i izolacija. Imao sam 156 jtd 2001 i taj auto je na 180-190 primetno bucniji od GP mjeta. Drug je skoro prodao tt mk1 1.8t i uzeo GP 1.4tjet i kaze da se nije pokajao Ne želim ulaziti u istinitost vremena sa testa, ali Astru sam vozio i to ne bih preporučio ni najgorem neprijatelju. Kao da su uzeli ovjes od kolica iz Supermarketa.. Probao sam većinu auta kompaktne klase i jedini auto koji mi je bolji u vožnji od Alfe je BMW serije 1, sjedi se doslovno na podu, direktan volan, sjajan ovjes, vrhunski osjećaj ceste. Mazda 3 je također dobra, ali mi katastrofalno izgleda. NA stazi s nijednim nisam bio pa ne znam koji je brži, na cesti je sve to li-la. I GP i Alfa su kod kuće, i Alfa je dosta kvalitetnije sastavljen auto, nema cvrčaka u unutrašnjosti, nikakvih škripanja za razliku od Fiata, i materijali su tri klase bolji. Također, dosta sam zadovoljan s Alfinim ovjesom, kad je kupljena sa 70t km promijenjene su spone i gumice balans štange, na 100t km su promijenjena sva 4 amortizera jer sam naletio na dosta veliku rupu i prednji desni je ispustio ulje, ostatak ovjesa je original, a na satu je 110t. Nisam se ni ja pokajao što sam uzeo Grande Punto, ali jednostavno kad voziš Alfu imaš osjećaj da voziš nešto posebno, dok mi je Grande Punto previše monovolumenski i imaš osjećaj kao da se voziš u manjem dostavnjaku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted February 22, 2016 Pod mogućnošću i da me neko napljuje ovde , ja moram da kažem da ni na mene 147-ica ne ostavlja neki poseban utisak sa voznim osobinama i sposobnostima. Možda donekle u poređenju sa nekim svojim godišnjacima, ali sa većinom savremenije konkurencije iz tog segmenta - jok Imao sam priliku da par dana naizmenično vozim istom rutom 147 1.6 benzinac restyling i mog tadašnjeg Golfa 5 benzinca. Prilikom zaleta uz Bubanj potok iz pravca Niša sa malo većim brzinama, Golf mi je delovao neuporedivo sigurnije u onih nekoliko prvih krivina. Pritom, Alfa je bila prešla nekih 40.000 km manje od Golfa i bez ikakvih simptoma lošeg trapa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DiscoVolante 294 Posted February 22, 2016 9 minutes ago, igor_sd_81 said: Da prvo kazem o motoru- da se npr odlucim za 1.9 jtd , GP i 147ica bi odmah otpali. Nekako, logicno mi je(racionalno) ako vec vozim 120-140ks uzmem i veci auto: AR156, Stilo, Peug 307, Astra H....ima ih jos. Ima i nekog solomonskog resenja da vozis veci auto sa manjim motorom, ali nisam pristalica tog resenja. Za sada, agregati koji su mi jedini zaniljivi su 1.4 16V za GP i 1.6 TS kod Alfe. Za 1.4 16V sam cuo samo reci hvale od drugara koji ga ima u Stilu sa 6 brzina. O ovom drugom, kod Alfe, znam da je malo razmazen i da voli da mu se titra-ne voli hladan da se vozi, 8 svecica kako se rekao, potrosnja ulja ponekad veca... Sto se tice sedista, udobnosti ukupno, jako mi je vazna jer gradske voznje i nemam mnogo, mozda samo 20% godisnje. Znam da ce sve posle Punta mk2 biti mnogo bolje,ali ipak je rec o naredne minimum 3 godine eksploatacije i predjenih 50-60 000 km,pa se trazi dobitna kombinacija. Aspekt dalje prodaje i ne razmatram u smislu koji bih auto lakse prodao, jer znam da sve što nije Made in Germany+Toyota, kod nas nema veliku sansu da lako nadje buduceg kupca. Po meni radiš grešku što bježiš od JTD-a u oba slučaja. 1.6 TS u Alfi je nejak, gradske vožnje troši cca 10 litara, a otvorene vožnje nikad ne potroši ispod 7 litara, koliko god sporo vozio, autoput na 120ak km/h je cca 7.5 litara. Set za veliki servis (remenje, natezači, vodena pumpa) je cca 400 eura, svjećice su cca 65 eura, ali najveća mana je što JTD puno bolje ide i puno manje troši. Ja sam imao priliku koja se ne odbija, i zato sam uzeo TS-a. Moj savjet je da probaš par automobila i doneseš zaključak koji tebi najviše odgovara, jer ovo je sve pisanje u prazno, ali ja bih na tvom mjestu išao na kombinaciju turbodizela sa 6 brzina, u tim uvjetima će ti trošiti smiješno malo, a uvijek imaš zalihu snage i okretnog momenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorank82 173 Posted February 22, 2016 Totti a Focus mk1 ? Sto se tice voznje ? Quote Share this post Link to post Share on other sites